Nálunk csak Type 2 van. Ccs-en simán tudja az 50et alacsony töltöttségnél, sőt elvileg a 60ba is belefut. És feltölti 80%ig fél óra alatt. Próbáltam azért írom.
Te a Lidl nél a type 2-t használod ?Mert gondolom a 4kw/h val az tölti.
A ccs re 50kw/h-t hallottam. Szóval gondolom a kis villám 19kw/h val tudja tölteni .
A fél óra alatt a magas fogyasztás miatt azzal is max 50km et nyersz.
A lidlinél nálunk 4kw-tal tud tölteni, itthon meg a gyári töltővel 2.3kW-al, ami éjszaka feltölti teljesen. És ugye télen a hidegben a lakásból el tudom indítani a fűtést mire kimegyek meleg van az autóban. Mármint ülés és kormány is meleg.
ez az advance modell...(a kormányban van egy betét, az mind advance modell, illetve a parkoló asszisztensnek ott a gombja a "fa" panelen...)
az akkumlátort és a degradációt nem lehet alapból megnézni...(mármint menüből, az autóból...) talán (de nem biztos) a HDS-ből lehet hogy lehet látni...
a gyári felni ha megvan, azt kérd hozzá...(napocskás...)
Na de kedden mindenképp elmegyek és megnézem az autót Szigetváron. Akumlátort de Gradatio t lehet rajta nézni valahogy? Ezenkívül van valami olyan speciális dolog amire érdemes odafigyelni? Az általános dolgokat tudom természetesen .
Felszereltség ügyileg ez a magasabb lehet?
Heh, azt nem tudtam, h már nem gyártják. Meg h ilyen kevés lett.. vazz ennyi a Ford GT-ből is készült, pedig az aztán télleg egy ritkaság. Azt a torque fillinget nem tom mi, a vektoring azért már van egy ideje a 4wd kocsiknál.
Hát figyu! Mióta nem Kanizsán dolgozom.
(Minden nap Kanizsa -Kaposvár távot jártam vele. Napi 150-200km.)
Lidl nél töltöm. Majd minden nap úgyis kell bevásárolni .
Fél óra alatt kb 80 km -t (19kw/h val)-tol bele. (Most 14,8 kw/100km a fogyasztás)
Ez nekem egy két napig elég is. Így kb 60-80% között tartom az aksit.
A sima 220 kb 1,7kw/h- val is tölt nálam. Szóval azért 10 óra alatt egy 120-130km re fel lehet ezt is tölteni az iccaka.
2023. március 11. 21:46:17: megválaszolva Tonx + által,
→ #477
Döntsd érzelmileg Komolyan elgondolkodtam hogy elcserélem a kiádra az E-t de aztán itthon a 64kW-ot feltölteni ahhoz legalább 11kW-os töltő kellene (vagy 7kW-os) és akkor nem tudnék mást csinálni, így még hálózatbővítést is kell kérvényezni. Hogy messzebb megy az szép és jó de valójában nekem most napi 80-100km-re kell vagy kevesebb és egész este itthon áll szóval elég a gyári töltő is és a meglévő hálózati kapacitás.
Ez 17-es nagyobb. A kisebb a 16-os full fekete felni, a nagyobb a 17-es ezüst fekete felni, kivéve a bordó kiadást ott 17-es full fekete felnik vannak.
mert olyan technológia van benne, ami bőven megelőzte a korát...
3,5 twin turbo, 3 elektromotor, hybrid hajtáslánc, aktív torque vektoring és torque filling...(e két utóbbi ami igazán különleges...)
2015-ben jelent meg...ilyen kombinációban nem volt a piacon akkor szuper sport autó...
egy olyan szegmensbe érkezett ami igazából akkor nem létezett, nevezetesen a hybrid szuper sportautó...
mindenki 10k fordulaton pörgő szívó motort várt, de (vélhetően) már akkor látszott, hogy nem ez lesz a jövő...és ma már tudjuk, hogy nem is az lett...
de akkor és ott túl drága volt és a piac nem igazán fogadta el...
pedig akkor technológiailag az egyik legfejlettebb sportautó volt...(hyper car-okat nem számítva...pl. p918)
2021-ben leállították a gyártást...
összesen 2908 db készült...(és ebben már benne vannak a type-s-ek is...)
a többi meg már történelem...
Állítólag a teljes autópiac beleállt a földbe. Pár kivétel van ezek alól.
Pl. a Kisteherautókat keresik állítólag .
Relatív minden.Magyarországon szerintem a használtautó.hu a mérvadó.
Na de maradjuk az elektromos autók piacán.
Keresleti piacuk volt tavaly őszig. Szóval bármennyit hoztak be annak rögtön lett gazdája.
Az állambácsi is pozitívan állt a villamosításhoz, napelem telepítéshez.
Egyenes és jól látható volt az elektromos autók árának az emelkedése.
Több elektromos autót is adtam el többért a 2021-22 -es évben. (Ez a harmadik)
Sokat mentem velük az akkori munkám miatt ezért fél évig tartottam meg egyet és ez alatt bele is került 25-30 ezer km. Ennek ellenére a kereslet növekedés emelte az árakat .
Most a használtautót nézve írtam hogy ezek az autók 12,5-13,5 körül mennek.
Ezek jó elektromos autóknak számítanak . Garanciális egy részük de kiforrott konstrukciók már hisz 2015 óta fejlesztik őket.Szóval ha csak ezt vesszük a honda kockázatosabb lenne de mivel Honda így ezt a gondolatmenetet el is engedem.
Az elektromos autók világa a hatótáv paráról szól nagyon sok embernek.
Ezért az árak is ezek mentén alakulnak. (Persze az aksi Pack ára is sokkal többe kerül pl egy 64kw os autónak szemben egy 28 kw -osénál) Hatótávban sem mindegy ,hogy 200 vagy 450km.
Nekem tetszik a honda és amúgy a Kia sem egy rossz darab. Mindegyik rés modell. Mindegyik megosztó.
A honda beltér minőségben pl jobb . De a Kia extra listája sokkal hosszabb.
Szóval persze be lehet nyelni hogy az ember bukik egy autón . Sőt ez a normális sokaknak.
De ha cserélsz valamit valamire önkéntelenül is hasonlítgat, latolgat az ember.
Döntsön érzelmileg vagy hallgasson az eszére. (és az én esetemben üljön el a fenekén )
2023. március 11. 18:51:40: megválaszolva Tonx + által,
→ #471
Az autópiac beleállt a földbe: ez minden kategóriára igaz? Nekem ellentmondásos amit írsz, hogy a Kiának 12,5-13,5 a piaci ára, ha ez a piaci ár, akkor annyiért el lehet adni. Vagy ezek olyan autók, amiket hirdetnek hosszú ideje, és nem viszik el? Mert akkor az nem feltétlen a piaci áruk, vagy rossz állapotban vannak. Te vetted 12,5-ért, öregedett 1 évet, ment bele 30e km, jó lehet, hogy közben inflálódott a pénz, de ha normális piacot nézzük, akkor az azt jelenti, hogy csökkent az autód értéke.
Csak érdeklődöm. Én a helyedben (ahol nem vagyok ) ha nagyon vágynék a Honda E-re, akkor meghirdetném a Kiát, aztán ha nincs rá kereslet, akkor meg legalább megpróbáltad. Szép napot!
használtban, később ha mindenképpen ilyet akarsz jó vétel lehet... itt csekkolhatod a piacot...(a norvégok megtévesztők, mert az nem eu, így vám áfa is lenne rá...)
de 20k környékén a jelenlegi árfolyamon ár/értékben sztem abszolút jó vétel...
a termék maga egyébként kiváló...
igazi "meg nem értett zseni"...(ahogy az új nsx-is...)
túl magasra pozícionálták és a piac nem tudta hova tenni...
sztem minőségben, stílusban, tech-ben, messze messze a zoe, p208, mini felett van...
amivel igazából paritásban lehet(ne) az egy i3...
bár nagyon fiatal még a modell, minőséggel sem volt alapvetően probléma... vele beszéltgettem, övé a legtöbbet futott autó az eu-ban tudomásunk szerint (82ezer), de a kis akksi lemerülésen kívül nem volt vele semmi gondja...pedig ők nagyobb távokra is használták...(bécs, zágráb, stb...)
Ebben egyet értek ,hogy nagyon stílusos az autó.
A Nissan cube -om mellé nagyon vicces volna.
De szerintem elengedem egyenlőre .
Megmarad a kevésbé stílusos de praktikus Kia Soul.
Nem akarok akkora buktával kiszállni belőle .
Lassan majd csak rebootol az autópiac .
Aztán ha esetleg jön rá vevő és lesz éppen hasonló “relatíve”
olcsóbb Honda E akkor lecsapok rá.
van...
a fogyasztás relatív...annyira azért nem rossz...
de tény, hogy magasabb mint a tesla, hyundai-é kb. 15-20%-al...
ha napelemről töltöd és mindennap, akkor nincs jelentősége...
a csomagtartó nem nagy, de egy városi autónál talán kevésbé fontos, a bevásárlás bőven elfér benne...
igazából egy réteg autó, egy speciális célra...
de arra, ebben a műfajban a legstílusosabb és legegyedibb...
Nehéz döntés. Lehet hogy jobban jársz ha megtartod a kiát, az E-vel az a gond hogy ha nem otthon töltesz, akkor vagy egyenárammal nyomod tele ami jó drága vagy AC-vel egy fázison ami kurva lassú. Én itthon töltöm és este olyan 8-20% között szoktuk felrakni töltőre és reggel 95-100% között van, ezt egy 10-12 óra alatt teletölti a gyári töltővel. És télen el tudsz menni vele 100-140km-t. Az E tényleg egy városi esetleg a 3. faluig elmegyek vele autó. Nyáron viszont 170-190km között lehet használni. Ebből a szempontból anyámék Zoe-ja is jobb igaz ott is 50kW-os aksi van viszont csak AC-vel tudnak tölteni de azzal 22kW-tal és az AC mindenhol van és egy óra alatt belemegy 140-160km táv szemben az E 45km-vel. De igazából te tudod mennyire akarsz ilyent, esetleg próbáld ki valakinél hogy tényleg jó lesz-e neked. Én csak azért vettem E-t mert ebben az árkategóriában más ilyen tudású nem nagyon volt, plusz ha már választani lehet akkor miért ne E legyen, plusz nem akartam olyan használtat amiben benne van 40-50e vagy akár 80e km.
Van egy elado itt nem messze a Szigetvári Suzuki szalonban (Kaposvàri vagyok)
El is cserélnék velem de 500 ezret hajlandóak rá dobni.
Most ezen dilemmázom.
Biztos értéktartóbb lesz a honda mint a kia.
Pedig a 2020 as kia már egy kiforrott elektromos autó.
Simán elmegy 480 et télen is.
204 hp és 400 nm
12.5 millióért vettem kb egy éve .
Azóta bele tettem 29 ezret .
A honda e 10,5 millióra tartják .
Szóval 11 be számolnák be.
A piaci ára a kiának kb 12,5 -13,5 millió
Persze tudom adjam el és menjek kp val.
De gondolom ti is tudjátok,hogy az autópiac beleállt a földbe .
2023. március 11. 14:01:12: megválaszolva czizs + által,
→ #463 2023. március 10. 19:36:37: megválaszolva Tonx + által,
→ #459
Vedd meg. Kapcsold ki a kipörgésgátlót és egy üres parkolóban csapasd neki A magas fogyasztás alatt mit értesz? Nyáron 14-16 között tartható 2-3 személlyel, télen nagyon hidegben tehát -7 -8 körül ha egész éjjel kinn áll a hidegben akkor kb 4-5 perc alatt meleg van a kocsiban viszont a hatótáv simán lemegy 100km-re. Viszont ha mész vele akkor előfordulhat hogy 20-30km után még mindig megvan 80-90km. És a fogyasztás is lemegy a kezdeti 26-28-ról 22-23-ra vagy lejjebb. A csomagtartó meg akkora amekkora. Ha egyedül mész akkor kb mindegy mert előredöntöd az ülést aztán fekve elférsz benne. Ha veszel próbáld meg 16-os felnikkel venni, állitólag kevesebbet eszik. Jól fordul használható
Sziasztok!
Van itt Honda E tulaj?
Van egy Kia Soul 64kw om.
Aminek gondolkodom a cseréjén .
Nincs már szükségem a 4-500 km hatótávra.
Az E meg nagyon tetszik .
Szöcskével beszéltem már róla .
Igazából csak a magas fogyasztást és a kis csomagtartót említette negatívumnak.
Nektek mi a véleményetek ?
Igen, főleg ha ritkán van használva. Könnyen kiesnek a balanszból és akkor nem olyan jól használhato, leromlik a kapacitása mert a leggyengébb határozza meg a pakk max teljesítményét. viszont ha nagyon sok a különbség a cellák között akkor teljesen le is áll az ima rendszer, olyankor már a 12v akksit se tölti.
Ilyenekkel foglalkozom, ha valakinek gondja van a hybrid civiccel.
Egy kontrollált regenerálással lehet általában léetet lehelni az akkukba. főleg ha sokat állt és emiatt lett baja.
A sok rövidtávú használat se tesz jót nekik, mert pl télen a hideg akkut nem is tölti, csak merítgeti. aztán mire bemelegszik már meg is áll vele az ember.
A cellánkénti cserét nem javasolnám. Fontos, hogy egyforma kapacitású cellák legyenek egy pakkban.
És itt egy kis cellánkénti regenerálás-vizsgálat nálam(saját fejlesztésű regeneráló cuccal ):
Ok de melyik gyártó a legjobb? A Pana elég jó amiket hallottam a BYD az egyik legnagyobb... 2021-ben volt a facelift ügye a vasfoszfátos akksira , hát és elég nagy a szórás onnan ki hova gyárt. Majd X év múlva tudjuk meg degradációban melyik milyen
Szerintem minden ilyen cikk végkövetkeztetése az, hogy azt kell nézni milyen felhasználásra veszed. Nyilván aki vidékre jár naponta nem biztos ez a megoldás de ha városozol, sokat mozogsz bizonyos behatárolható területen és tudsz otthon tölteni akkor nincs jobb.
De működik, csak asszonynak nem kell, mert ő csak rádiót hallgat, én meg ritkán vezetem és arra a távra igazából felesleges a navi. Egyedül a kihangosító ami jelenleg kell.