2.4 -nél mire megmozdul a mutató, már szinte meleg. Eddigi legjobb fűtés amivel találkoztam, jobb, mint a 2.0 8 gené, a 7gen civic és a jazz a nyomába sem ér. A meleget folyamatosan adja, klíma nélkül és nagyon gyorsan bemelegszik. Ahol a jazz még langyosat fúj, ott már az accord tudja a forrót.
Diesel-t nem tudom, de szerintem valami nem oké ott, ilyen ingadozás sincs nálam, alapjáraton.
Fűtéssel kapcsolatban lenne egy érdekes megfigyelésem, kíváncsi vagyok más kocsiban is fennáll-e ez a jelenség. 2004-es dízel vas, ha majd egyszer eladom, az biztos a - számomra - nem kielégítő fűtés miatt lesz. Full hideg motornál/hűtővíznél a fűtés un. forrólevegős módszerrel működik, ami elméletileg úgy szuperál, mint egy lakás split klíma. Ha kell hűt, ha kell fűt. A fűtés hatékonyságába nem mennék bele, szerintem még langyosnak is csak jó indulattal mondható a hőmérséklet, amit ilyenkor fúj. A gépkönyv leírása szerint a "klímás" és a "hűtővizes" (amikor már a motor működése miatt felmelegedett víz segítségével fűt) fűtés közötti átmenet automatikusan történik. Na, de a lényeg: Elindulásnál az első szélvédőre fújok minden levegőt, hogy ne párásodjon, a beállított hőmérséklet (digit. klíma) úgy látom csak a ventilátor fordulatszámát állítja, vagyis mindegy, hogy 18 vagy 26 fokra állítom. 26-on jobban fúj. Ha már nem szükséges a szélvédőt fújatni, akkor az utastérbe (arcba) átállítom, hogy melegedjen a beltér, ne fázzon a gyerek. Kb. 6 km-re van a suli, ekkor a hűtővíz mutatója a 0 és az üzemi hőmérséklet között félúton van, vagy még annál is kicsit feljebb, szinte már az üzemi hőmérsékleten van.
Szóval ilyen megfigyelési paraméterek mellett, ha alapjárton jár a motor, fűtőmotor levegője megy arcba, és kb. fél perc alatt a befújt levegő fokozatosan átvált hidegbe (gondolom ennyi idő alatt hűl ki a fűtőradiátor) és úgy is marad. Szinte üzemmeleg a motor és hideget fúj! Ha óvatosan adok egy kis gázt, mondjuk 850 fordulatról 1000-1100-ra felemelem láss csodát, a fűtés visszatér. Nem egy lada hőmérsékletű fűtés, de azért meleg. Azt sajnos nem tudom, hogy az még a forrólevegős/klímás meleg, vagy pedig a hűtővizes meleg. Ha visszaengedem alapjáratra, kb. 20-30 másodperc múlva megint újra hideget fúj. Annyit kipróbáltam, hogy a motortérben a hűtőbe menő vastag gumicsövet megnéztem, de nem volt meleg, vagyis az a kör még nem nyitott ki. Ahhoz túl hideg volt.
Így első körben úgy tűnik, mintha dugulás lenne a fűtőradiátorban, amit az alapjárati fordulatszám víznyomása nem tud leküzdeni, míg az emelt fordulat már igen. Menet közben mindig meleget fúj, mert akkor legalább ezer-ezeregyszázat forog a motor.
Ha valakinek van ilyen kocsija legyen kedves próbálja ki, nála fennáll-e ez a jelenség. Lényeg, hogy üzemmeleghez közeli állapot legyen, és alapjárat. Kicsit várni kell, hogy kihűljön az előtte felmelegedett fűtőradiátor, de erre elég többnyire egy 45 másodperces lámpánál várakozás is, 2-es hármas fokozaton járatva a ventilátort.
Annyit még a hétvégén kipróbálok, hogy nagyobb utat követően is ugyanezt műveli-e, mikor a teljes hűtőkör üzemi hőmérsékleten van (elöl forró gumicső, hűtő)
Előre is köszi annak, aki vállalja ezt a tudományos kísérletet.
White írta, h hallott már olyat, akinek elméletileg ettől ment tönkre a szivattyúja. Nekem 5 éve és 100 Ekm-rel ezelőtt lett hidraulikásnál cserélve a csövem, és azóta sincs baja. Hidraulikás és hidraulikás között is van különbség úgy néz ki. Ha meg véletlen majd baja lenne a szivattyúmnak, most már azt sem annak tudnám be, hanem a 14. évnek, amióta használva van.
Sziasztok! Sajnos tönkrement a szervószivattyú az Accordban (7. gen, CL7, K20a6). Elküldöm a szivattyút felújíttatni velük. Nem tudom mitől kopott meg, olaj nem folyt el, gyári olaj volt benne stb. viszont ami lehetséges: az előző tulaj kicserélte a nyomó oldali csövet utángyártottra (nem gyári az biztos). Olvastam, hogy az utángyártott cső tönkreteheti a szivattyút, mert nem olyan hidr. tulajdonságokkal rendelkezik.
Kérdésem a következő lenne, hogy melyik céget tudnátok ajánlani amelyik jó csövet gyárt? (a gyári cső hidraulika tulajdonságaihoz hasonlót)
A gyári cső hibás (hajlékony) részét cserélik ki általában vagy a komplett csövet legyártják?
Valaki járt már így, hogy emiatt ment tönkre a szivattyúja?
egyik se, tudtommal. anno sokat néztem ezt és nem leltem.. sajna a fék eu alkatrész az accordban.
Pedig jó lenne, mert bár már nem hiszem hogy itt lesz nálam betét csere, de a mazdaba vettem posi quiet ceramic fékbetétet. Nincs fékporom ! Nem azért vettem, de 2 hónapot járni egy kocsival és nem fékporos a felni az brutál
a fékhatás is jo tán jobb mint a gyári... Mondjuk én a zajmentesség miatt vettem, de rettentően jó
hat mit tegyek egy az egyben kompatibilis volt hogy nem volt hatso fekbetetem vettem megane fekbetétet betettük azt mehettünk tovább..
a v6 laguna fékbetétet érdemes megnézni kicsit más a "ferodol" formáj így kb 15%al nagyobb az érintkező felület.. ha valakinek van ideje és uj a tárcsa érdemes lehet kipróbálni mint tuning
de a nyereg ugyanaz minden ugyanaz nekem volt benn, mondjuk nem estem hasra tőle, ellenben nem melegedett el olyan hamar, mondjuk akkor benn volt a tsx tárcsa ami vastagabb ezért a hűtése is jobb..
Hali.
2004 accord tourerbol kikerult a defektjavito hungarocell meg az a boritas ami a potkerek helyere megy. Vettem teljes erteku felnit gumival de ugye ezek mar nem fernek el. Kell vkinek esetleg? Egy kolaert viheto. Helyileg szolnok. De szoktam jarni budapesten is.
Jártam úgy Dot4-el, hogy 1 év alatt bele kocsonyásodott szinte a VTi-be...igaz sokszor kapott kemény hegyi szerpentines terhelést. Márkára nem emlékszem de nem a legolcsóbb teszkós volt, hanem valami normális.
Azt nem tudom, valószínű az enyémbe gyári dot4-et töltött a jürgen, én az első nagyszervíznél rögtön motul 5.1-et rakattam bele , semmiféle változást nem történt. Inkább annyi a különbség hogy később forr fel a folyadék, pl ha kimennék a Hungaroringre akkor így ezzel a motul5.1-el nem fog felforrni. (tapasztalat, civic)
Miután te nem fogsz pályázni ezért a dot4 gyári előírású teljesen jó.
Most vettem, 128e van benne, eddig 5w30-al futott, merem remélni hogy még nem csipegeti Üa szűrőre 100e/5év intervallumot találtam, ezért gondoltam hogy le kéne cserélni. A váltó olajból meg gondoltam hogy mtf kell, de a szervizkönyv mintha mtf2-t írna, felfele kompatibilis? (manuál amúgy igen)
- motor olajat: Total vagy Motul 0W20, ha már csipegeti akkor Motul 5W30
- szűrőket (olaj, levegő, pollen, üzemanyag) gyári szűrőcsomag 13000Ft (kb. ennyi egy jobb minőségű UGY is)
(üzemanyagszűrőt 20 évente kell csak cserélni ha eltömődik.)
- hűtő folyadékot, gyári vagy Motul INUGEL OPTIMAL -37C (mindent tud amit a gyári, sőt még többet is)
- váltó olajat (mtf 2/3?) ha manuális váltós akkor csak Honda MTF3 váltóolajat szabad bele rakni, esetleg ideiglenesen bármilyen 4T 10W30 motorkerékpár olajat.
Ha bármiben tudok segíteni, csak keress meg privátban.
Ezt megtaláltam, köszönöm. Viszont ez a Kezelési kézikönyv, nem a Szervízkönyv. Nekem arra lenne szükségem, miket kell átnézni bizonyos kilóméterek elérése esetén (esetemben 120.000).
Köszi!