Akkor megvolt a onepedaldriving-os teszt is. Ha be van kapcsolva akkor a fékeket is használja, nem csak visszatölt. Így viszont nem sok értelmét látom a visszatöltésnek ha minden lassulásnál a fékekkel lassít. A legjobb ha a karokkal lassítok, viszont ott meg minden alkalommal újra be kell állítani hogy hányas szinten lassuljon.
ha garanciában cserélik nem hinném...
a tesla esetén is, ha cserélik a régit le kell adni...(egyébként nagyon más áron kapod az akkupakkot...ergo érdeked leadni, persze ezekből csinálja meg a felújítást a tesla is...akku cserekor te sem vadiúj pakkot kapsz, hanem felújítottat...mámint a teslánál...)
másrészt hulladékgazdálkodási szempontból sem biztos, hogy oda adhatják...(garanciális csere esetén)
az akku pakk veszélyes hulladéknak minősül...
az aktív hőmenedzsmentes akkukat a márkaszervizek nem javítják, komplett csere...a teslánál is...
(a tesla bizonyos akksikat felújít a saját technológiája alapján, de nem a szerviz...nincs technológiájuk hozzá...ők csak a tesla által felújított pakkot rakják be...)
a prius/lexus vagy ima cella csere más tészta...
egyébként a toyota/lexus/honda szerviz hivatalosan ott sem javít, hanem komplett pakkot cserél...
a p2-höz 1,2 millió Ft az akku pakk...
természetesen vannak aftermarket megoldások amivel mégis megoldható...
én is most cseréltettem a p2-ben őket...
de ez nem oem megoldás...
Azt azért tegyük hozzá , hogy nem feltétlen kell az egész pakkot kicserélni mert pl van ami több összekapcsolt cellaegységből épül fel. Ergo ha szerencsés az ember elég a sérült részt. De nyilván típusra válogatja.
ott is fékez, főként a végén...
azért regen mértéke nagyon függ az SOC-től...
90% felett minimális (3 nyilnál is) és nem is segít rá a fékkel...(csak a végén)
50% alatt erősebb...
Na egy személyes tapasztalat regeneráció vs. fékezés. Ha 100-ról fékezek pedállal, és a zöld töltés csík nem éri el az alját de még a 3/4-ét sem, akkor használja az első fékeket is. Ha viszont a kormányon lévő karokkal lassítok és ugyanannyit mutat a zöld csík akkor csak regenerál és nem használja a fékeket. Hogy honnan tudom? Onnan hogy 100nál fékezéskor ráz a kormány ha viszont a karokkal lassítok akkor nem ráz. Ez mondjuk megmagyarázza miért annyira fékporos az első felni és miért van már válla a féktárcsának, 19000km van benne. Amit viszont nem próbáltam hogy a onepedaldriving-nál is fékez-e vagy csak regenerál. Ezt majd jövő héten kipróbálom. Aztán lehet hogy a sokszor lemerült kisaksi miatt a rendszer tele van hibakóddal és azért működik így mint vészprogram. Amúgy jövő héten cserélik garanciában.
teát ismerem, kint (a városból) szoktam használni, korrekt töltők, korrekt árazással...
suc-on mi nem tudunk tölteni, hibára dobja a töltést...nem is érdemes próbálkozni, mert utána egy ideig nem elérhető a
"gyors" töltés...(van akinél megjavul, van akinél szervíz a vége...)
jobb a békesség, egyenlőre a honda & tesla nem barátok...
De ha ez így lesz akkor már nem sok motiváció lesz az irányba, hogy elektromosra válts vagy tartsál. Nem igazán értem ezt.
Egyébként meg ha jóárasítják a töltést akkor az általad megtermelt áramért is lesznek szívesek jó árat fizetni...
Ezt az adót úgy hívják hogy hálozathasználati díj. Mert az áram állítólag 11 vagy 7ft a többi a hálozathasználat. Ha fizetés töltőnél töltesz akkor ugye a maradék kb 230ft egy része a társaságé a többi a hálozatba megy. És ha ezt a töltési összeget átszámolod dizel/benzinre akkor kapásból 7-8 literes fogyasztás jön ki. Szerintem elég az a díj amit így fizetnek. A háztáji töltésnél meg majd kitalálják hogy csak hivatalos töltőboxxal töltheted a kocsidat. Jóáron.
Érdekesség az, hogy Nikola Tesla is feltalált egy olyan áramtovábbító-áramösszegyűjtő ...hát nevezzük hálózatnak ami a tudós szerint korlátlanul és ingyenesen hozzáférhetővé tehette volna az áramot minden embernek. Ugye nem kell mondanom, hogy megtorpedózták, halálakor meg szépen begyűjtöttek minden jegyzetet, leírást amit készített.
És még arról is keringenek történetek hány tudós tűnt el vagy burkolózott különös hallgatásba akik az olajat ki tudták volna váltani és olyan megoldást kínáltak ami nem kötötte volna az embereket ahhoz, hogy tejeljenek ezeknek az óriásvállalatoknak és az államnak.
Na most ez a cikk is erről szól, hogy ha netán olcsóbban akarod megúszni hát gondoskodnak róla, hogy nem fogod. Kisebb összegben mernék fogadni, hogy Európában nálunk lesz ilyen legelőször mármint ilyen adó
2023. június 15. 18:40:01: megválaszolva Tonx + által,
→ #535
Kezdődik. És ki más kezdte a teljesen fullosan nyílt megadóztatást/pénzbehajtást, naná, hogy Amerika és azon belül persze a jó öreg Texas(iak). Erre eskü inni kéne.
Svàjcban 47.000 chf körül lesz a honda àra a tesla 3 pedig 55.000 + lehet Magyarorszàgon közelebb vannak az àrak. Pont tegnap néztem ,hogy a kona,id3,cupra born, megane olcsobb mint a honda 5-10000 chf-el. De skoda enyaq, hyundai ,tesla az dràbbak is. Én jelen àllàs szerint semmilyen e autot nem vennék , mert nincs tele a hàztetöm napelemmel ,söt hàzam sincs. De ha lenne mindkettö ,akkor vagy honda E vagy cupra born esetleg skoda eniaq ,mert ezek tetszenek kinézetre.
nagy kérdés, hogy ez a csomag mennyire lesz vonzó a konkurenciával összevetve...
árban egy 5%-ot még rádobsz és van egy model 3 long range-ed...
500le két motor, 600km wltp-vel és 4,4-egy gyorsulással...14-15 körüli fogyasztással, 150-250kw töltéssel...
plusz folyamatos szoftver frissítéssel...
ez utóbbi a hondánál totális utópia...
nagyon kell hinni a márkában ehhez...
2023. június 14. 10:40:48: megválaszolva ePtOn 0 által,
→ #530 2023. június 13. 10:17:02: megválaszolva Rikk_ + által,
→ #529
a kereskedők szerint már nem lesz rendelhető...eu-ban...
a meglévő készlet amiből kell "gazdálkodni"...
de jelenleg ezen az áron (15,5m) eladhatatlan...
a saitama-i gyár (ahol gyártják) még technikailag működik...kérdés meddig gyárt még...
utódja valószínű nem lesz...
az új tisztán elektromos az eNy1 lesz...
ennek még nincs hivatalos ára, de valahol félúton az E és az FL5 között lesz majd...
"Egyelőre csupán Angliában, de ott már évek óta fut a Honda e:PROGRESS, amit a Honda e tulajok használhatnak. Ennek lényege, hogy a rendszer intelligens töltőalkalmazás segítségével úgy időzíti a töltési folyamatot, hogy maximálisan kihasználja a kedvező árú energiát.
Az eddigi ügyféltapasztalatok szerint ezzel évi 500 font, – kb. 215 000 Ft – megtakarítás érhető el, de akár a duplájáig is feltornászható ez az összeg. A tervek szerint a jövőben más márkák tulajdonosai is csatlakozhatnak a rendszerhez, és újabb országokat is bevonnak majd a szolgáltatásba.
És még innen is tovább lehet lépni, ha nem csak a villanyautók töltését igazítják az elektromos hálózat aktuális terheléséhez, hanem a fogyasztási csúcsok lenyesésébe is befogják őket. Vagyis csúcsidőben, amikor megnő az elektromos energia iránti igény, a hálózatra kötött autók akkumulátorai akár virtuális erőműként is felhasználhatók."