Egyszer láttam egy ilyet pár éve kint, nem értettem mit nézek. :-) A kasztniból egyből levágtam, hogy 7gen Accord kombi de az orrát nem voltam képes felfogni. De kint valamiért népszerűek ezek a Mitusokás förtelmek. :-) (Van ami egyébként nem rossz, pl,. a Micra vagy Corolla alapú, de az NSX az maga a köpedelem).
Nekem csak 2 literes van, de előtte volt ugyanúgy K20 Stream is.
A Stream az Accordhoz képest egy Type-R volt (persze nem konkrétan ) mert alul is direktebb volt a gázadás, ugrott amikor megpöccintetted a gázpedált.
Na az Accord-ban pöcögtetheted, nyomkodhatod, az nem ugrik, nem rángat, csak nagyvonalúan és lassan csak-csak megindul egyszer ahhoz képest. (pláne alul)
DE a Stream-hez képest simán 1 literrel kevesebbet eszik. (pedig a hely nagyobb is benne)
És én így is szeretem, tudok vele együtt élni, sőt.
Valaki meg nem és akkor sz*r a gyári program.
Bár a sz*r szerintem igen relatív "fogalom".
Sziasztok!
Egy kérdés valaki találkozott olyan problémával egy 7gen accordon,hogy a központi zár kinyitása után a csomagtartót nem lehet kézzel nyitni, csak az ülés mellől, és a távirányítóval. A kapcsolt megnéztem az elméletileg jó.
Esetleg ötlet.
2019. július 22. 19:01:03: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #137545
Sziasztok! Szükségem lenne egy kis segítségre. 2003-as VII Accordról lenne szó Azt tapasztaltam reggel, hogy a jobb oldali napellenző lóg, próbáltam teljesen feltolni, de olyan mintha feszülne és mindig visszaáll fél állapotba. Tapasztaltatok már ilyen, van erre vmi megoldás? Azt vki meg tudná mondani, hogy lehetne leszedni?
Köszi!
Nem a gyári programmal van a baj, hanem annak az agyával aki ilyet leír, hogy szinte kötelező.
Semmi baj nincs a gyári ECU -val, csak egy lehetőség a reflash, még jobbá lehet tenni az amúgy is élvezetesen autózható k24-et. Gázpedál kését kiveszi, ami zavaró lehet egyeseknek, meg rátol még egy kis nyomatékot alacsonyabb fordulatnál meg a vtec váltást lejjebb hozza. Én megvagyok ezek nélkül is...
k24-el kapcsolatban rengeteg hozzászólásban olvastam és külföldi oldalakon is, hogy egy ecu reflash szinte "kötelező". Leírná nekem valaki, hogy mi a baj a gyári programmal? Miért ajánlott ennyire egy reflash? 2003-as 7gen accord
Igen mind 2 működik de nem mindig megy!a hőgomba is cserélve lett...viszont a fűtéssel ha megy akkor működik normálisan...viszont álló helyzetben a fűtés sem nyomja a meleget
Sziasztok!
Van egy 2.4 accordom automata 2003-as és melegszik a vize csak araszolásnál!!!!hűtő kimosva,gyári termosztát, vizpumpa jó állapotú,ventillátor kapcsoló cserélve!!Mi baja lehet?Tudtok segíteni?
Az Accord club hungary facebook csoportban van egy srác, aki szokott Androidos fejegységet szerelni 7. genekbe. Sokan dicsérik. Lev Földvári-t keresd
Azt nem tudom, hogy itt a fórumon is jelen van-e
2019. május 20. 13:52:53: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #137372
sikerült vásárolnom egy Honda Accord Tourer (2004, 2.0 benzin manual) autót.
Egyenlőre még várok az átírásra, viszont szeretnék felkészülni majd a "fogadására" egy két extrával, mivel barátnőm is fogja használni az autót, és ugyan kerestem már neten, találtam is dolgokat, de jobbnak láttam ha megkérdezlek titeket, mivel biztosan nagyobb tapasztalattal rendelkeztek.
Szeretnék az autóba tolató kamerát, találtam is: JVJ GT-0518 típusú kamera.
Erről vélemény, tapasztalat? Úgy látom a kábel amit adnak hozzá gyárilag, rettentő rövid, tehát nem hiszem hogy el fog érni előlre.
Ebből jön a másik kérdés: milyen fejegységet lehet/érdemes/szabad venni az autóba?
Szeretném hogy színes kijelzős legyen, legyen rajta USB csatlakozó és felismerje az telefonomat (iPhone), illetve nem gond ha tud képernyőt tükrözni, vagy eleve telepíthető rá program (pl. androidos rendszer, vagy hasonló).
mint lentebb is írtam azért van különbség utángyártott és utángyártott között is.
jó példa erre a HAMP olajszűrő ami egy utángyártott cucc, de minőségben gyári szint, sőt. igaz a HAMP-et is a Toyo roki gyártja aki a gyári szűrőt is, így nincs akkor meglepetés, hogy jó a minőség. vagy éppen egy mugen olajszűrővel se fogsz mellé lőni.
amikor utángyártott szűrőkről beszélünk akkor ilyen jakoparts, nipparts és társai-ra gondolok. akik nem is gyártók (nipparts pl.) hanem csak csomagolócég aki éppen azt tesz bele a dobozba amit kap. hol jobbat, hol szarabbat...
De van értelme mással foglalkozni egyáltalán? Még ha egy 100 ezres alkatrészről lenne szó. 3000 Ft-ért még itt a fórumon is rakásra lehetett venni, egy valag benzinesbe ugyanolyan kell. Sztem vettem vagy 6-8-at egyszerre, lófasznyi pénzt lehet megspórolni egy utángyártottal.
Különben valahol az olajtopicban linkelve volt a videó, amin egy rakat olajszűrőt hasonlítanak össze.
Ha meg van neked az a videó, ahol a Honda olajszűrőt hasonlítják össze a más gyártóéval szívesen megnézném. Egyelőre nem találtam rá neten. Az számomra sem kérdés, hogy a gyári jó viszont sokszor találkozok azzal, hogy bármilyen utángyártott csak sz.r lehet. Nem akarok meggyőzni senkit semmiről csak érdekel a háttere, hogy miben jobb a gyári.
A "legjobb olaj" téma is elég megosztó, ahogy olvasgatom. Ott sem lehet igazságot tenni...
spec én nem szeretek autót szereltetni. Higany javítgatja az autóimat, meg még van 1 srác aki a caddyt csinálta mert 120nál vezérműszíjat kicseréltettem (több volt a szervizkönybe irva de én már féltem) de alapvetően nem akarok autót javíttatni. nem véletlen hogy öreg autót nem használok, német autot is csak módjával.
Legyen olajcsere meg folydékok cseréje gumi csere, fékbetét csere azt kész.
2 hónapja asszony szólt hogy a mazdán valami sárga ég..
Megnézem check engine.
akkor már szidtam a hiroshimaiak anyukáját, szétesett a kocsi, árokba vele, mittudomén.
Kiolvastam a hibát akkor már kapkodtam a levegőt mert automatic transmission error volt, bameg hozzányúl valaki, szétesik vége örökre, bontóba kell tenni.
Azt leltem egybulletint ismert hiba gyári hibás az egyik nyomás szenzor.
olajteknő le, szenzort 4 csavar fogja csere és vissza, 30 perc a normaidő.
Igen ám, de HOZZÁ fog nyúlni valaki. Most 2 hónapja nincs hiba, nem ragadt be, de ha belegondolok abba hogy szét lesz szedve...
Na az ilyen "szerelőnek" kezét-lábát el kell törni (ha észreveszed) és soha többé felé nézni.
Nekem is rohadt sokáig tartott mire találtam normálisat/megbízhatót.......
Különben a másik agymenésem szerelőknél láttam:
Kifújja a levegő szűrőt sűrített levegővel.
Komolyan, megcsapnám az ilyen embert.
ha üzemi irányba fújja lazán áttolja a koszt rajta, ha meg a másik irányban akkor utána nem szűr annyira.. Mondjuk nekem is akkor tűnt fel igazán amikor a porszívót így pucoltam, ha nagyon megfujkálom akkor a 2. szűrő is jobban koszolódik, de hogy a szerelők honnan vették hogy a kompresszor használata = szűrő csere ezt nem fogom megérteni
még annyit hogy levegőszűrővel is érheti az embert meglepetés.. vettem valami japanparts vagy ilyesmi levegőszűrőt az accordba.
nem emeltem fel a szűrőházt nagyon, betoltam a szűrőt csavarom rá a tetejét, áhh mondom megnézem újra biztos jól tettem e be..
emelem fel jobban a szűrőház tetejét. opsz, a levegő szűrőnk egyik oldalán van egy bevágás, annak a szöge nem stimmelt.. kb egy ujjnyi helyen luk volt, ezt így legyártották kiadták.
Ha nem vagyok paranoiás akkor lazán 20-30e kmt elmegyek szűretlen levegővel..
csak ugye a levegőszűrő vizuális inspekcióval ellenőrizhető, egy olaj szűrő már kevéssé.
Na én pont mann filtert vettem egyszer a mazdába
Beindítottuk: vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,
majd elhalkult.. 1-2 nap állás után ezt csinálta mindig.
nem sokkal később le is cseréltem az olajat, gyárira.
Kierült a MANN filterben amit a 2013+ mazda 6hoz ajánl VAN VISSZACSAPÓ szelep.
A visszacsapó szelep ezen modellekbe nem kell, mert a szivattyú gyenge, és úgy van tervezve hogy a motornak a rugós szelep ellenállását ne kelljen legyőzni. Ezért lassabban épült fel az olajnyomás. most is van vrrr ez a motor konstrukciójából adódik, de kevesebb..
Tualjdonképpen ezért jó a gyári, mert ott azért tudják hogy mi kell a motornak.
azt persze nem tudom hogy nálam a caddyben milyen üzemanyag szűrő van, vagy mann vagy hecht vagy van még talán valami színes dolbozos filter, valamelyik az biztos De majd megnézem
Eszembe jutott egy OFF példa: Van egy VW Caddy-nak, 2.0 szívó PD SD.
Na, annak a gázolajszűrőjét kb. kismillió gyártó gyártja, de a 80%-uk olyat gyárt, amit egyszerűen felold a gázolaj (főleg az adalékosak) és amikor cseréled akkor lehet csodálkozni, hogy a szűrőnél úszkálnak a papír-szmötyik a gázolajban.
Mi ezt csak onnan tudjuk, mert nekünk már az elején megmondták/figyelmeztettek rá, hogy ne szart tegyünk bele (párezer forintos mint pl. az Alko) mert az szét fog menni és szépen beleszakad a motorba, aminek tudjuk mi a vége....
Na, egyszer pont került bele Alko, mert nem tudtunk menni a megszokott szerelőnkhöz, aki normális/ismerjük, el kellett menni máshoz.
Szájába lett rágva, hogy MANN szűrőt tegyen bele, mert az jó. (és amúgy 10k körül van az ára, de nem oldja az üzemanyag)
Erre a f*szparasztja Alko-t rakott bele és ezt csak a következő szervizkor vettük észre. Szerencsére az előírt intervallum 15.000km de mi mindig 7-8000-nél cserélünk mindent, így pont elkerültük a szűrő ripityára szakadását, de tisztíthattuk a rendszert a lebegő szűrődaraboktól. (az alapjárat ugrált is csere előtt, szóval minimális mennyiség a motorba is jutott, de mákunkra kidolgozta....)
Szóval a lényeg: Utángyártottnál próbálkozhatsz és rájöhetsz idővel mi a jó vagy jobb, de biztosra a gyárival mész, PLÁNE Hondánál.
És azon, hogy 1500 helyett 3000, esetleg 4, azon főleg nem érdemes sz*rakodni szerintem.
Ami fontosabb alkatrész, abból én is csak gyárit szoktam használni Hondánál. (pl. lengéscsillapítót én majd' minden márkát kipróbáltam a 7gen Civic-emnél, de a gyárinál mindegyik gyengébbnek bizonyult és bőven kevesebbet is bírt)
Azért írom, hogy Hondánál (na jó, nekem más nem is nagyon volt, értsd: egyáltalán) mert sokan azt vallják/meggyőződésük, hogy a gyári alkatrész ugyanaz, csak egy adott gyártó produktuma, csak azt Honda logóba csomagolják. Nos, valóban, tényleg sok autómárkánál így van, főleg a németeknél, de a Hondánál valamiért mégsem.
Természetesen itt is megvannak a beszállítók/gyártók, akik gyártanak utángyártottat is ugyanazon modellekbe (Civic, Accord, stb.) és emellett "ugyanazt" a szűrőt/szilentet/bla. alkatrészt gyártják a Hondának is Honda logóval, csomagolásban gyári alkatrészként.
És ez utóbbi valahogy vagy valamiért mégis sokszor jobb, mint a többi. Többször tényleg tapasztaltuk/tam (szerelőm és én) hogy hiába cseréltünk a Civic-be pl. toronycsapágyat, ami a Bárdiból lett rendelve vagy más utángyártottat, valahogy sosem volt az igazi. Vagy eleve szorult, nyekergett vagy rövidebb időn belül elkezdett kotyogni. Gyári Hondát rendeltünk két próbálkozás után és érdekes egyből tökéletes lett és emellett további 7-8 évig jó is volt. (az az autó 14 évig volt nálam, volt időm próbálkozni)
Én is ezért meggyőződéssel és tapasztalat alapján vallom, hogy a Honda logó alá tényleg nem ugyanazt az utángyártott minőséget pakolják, hanem annál jobbat. Persze nálam is előfordul, hogy u.gy.-hoz nyúlok, pl. a jelenlegi Accord Tourer-em futómű alkatrészei főleg azok, de annak megvolt az oka (relatíve tsóróság) és bevállaltam a várható rövidebb élettartamot, mert kevesebbet használom az autót és emellett bőven a szervizintervallum alatt is szervizeljük évente.
az utángyártottak sok esetben silány minőségűek, visszacsapó szelep nélkül, a házon belüli szűrő anyaga sem olyan...
de vannak erről vidik is ahol szétvágják a különböző szűrőket.
persze nyilván van különbség utángyártott és utángyártott között is, de egy olajszűrő esetében olyan szinten minimális pl. az árkülönbözet, hogy egyszerűen nem éri meg ezen spórolni, kisérletezni szvsz.
mennyi egy ugy. szűrő? 1500 ft.? a gyári 3000
sok esetben keresik a "legjobb" olajat hogy milyet tegyenek bele és akkor hozzá ugy. szűrő... hm.
Mert nincs rajta a Honda felirat amitől 3x annyiba kerülne. Amúgy az általad felsorolt szűrőgyártók is sok autógyárnak a beszállítói, szóval tudják miről van szó.
Ezt az "olajszűrőből csak gyárit" elég sokszor hallom/olvasom. Miért nem jó a Bosch, Mahle, Mann-Filter, Valeo olajszűrő, ami kb. 1/3 árban van a gyárihoz képest?
Én most kértem le a múltját az autónak. Ugyanabban a márkaszervizben volt végig szervizelve.
Kezdetben 0W40-t tettek bele, majd 0W30 ill. 5W30 került bele. 8 éves korától ill. 120e km-től 0W20-at tettek bele.
Most 155e km van benne. 139e-rel vettem 1 éve. Az előző szervizperiódusban a vége felé utána kellett töltenem 4-5 dl-t, a mostaniban még nem kellett tölteni bele utólag. Szerencsére nem zabálja úgy ahogy rémisztgetik az embereket, pedig mint látható, nem végig 0W20-as került bele. Márka mindig Agip volt.
Olajszűrő cikkszáma: 15400RBAF01