Immáron három hónapja vagyok egy '97 es 2,0i Prelude boldog tulaja. Most találtam rá a fórumra, vagyis inkább a fórum talált rám, tegnap este a dunaparton parkoltam, és amikor visszamentem, egy szórólap várt az ablaktörlő alatt, így itt vagyok.
Az autó naggyon bejön, imádom! Egy 82 éves antipatikus öregtől vettem ( komolyan! ), és alig van benne 40E km.
Egyetlen apró problemám van vele, mégpedig a csomagtartó beázása. A jobb hátulja bevallottan törött volt, a rétegvizsgáló is kimutatta. Namost nem jövök rá, hogy a víz hol jut be, mivel a csomagtartó-tető alatti gumin nem láttam víznyomot. Nagyobb esők után viszont olyan a pótkerékvályu, mint a Balaton. Mondjuk, ha kiszedem a két kis gumidugót alul, kifolyik, most pill. nélkülük járok.
Lenne valakinek esetleg ötlete, hogy hogyan lehetne ezt orvosolni?
Sajna már az NGK sem a régi, ők is csinálnak selejtet. A BKR6-ból volt szar széria, ami forgalomba került. Egyik haverom VTi-jébe belehullott a gyertya közepe és ez már a második garnitra volt, ami beszart. Az előző sorozatú nem hullott szét, csak meglazultak az elektródák, és nem adott rendes szikrát. Szóval az NGK is tud szart csinálni, de remélem ez nem fordul elő túl gyakran. A BRISK az tényleg felejtős, nekem volt az ESi-ben valami sport szar, kb 2000 km után megállt az autóm tőle.
hmm...igazat megvalva nem vagyok profi a gyertyákban, de eddig 2 féle márkával volt szercsém. NGK és Brisk. az előző kocsimban (Ford Escort), egy ideig NGK volt, de kb 5e km után a négyből kettő beszart, többé nem adott szikrát. mondjuk igaz, nem volt a legdrágább az NGK-k közül. viszont a brisk-el még soha nem volt bajom. és nekem egy másik nagy honda fan is mondta hogy a brisk jó bele (főleg ez a "piezós"). de most nem tudom, hgy mit tegyek...
Sziasztok,
ha esetleg érdekel valakit: tegnap láttam egy hirdetésben, hogy a Royal Motornál ingyenes állapotfelmérés van 99 előtt Hondákra. Felhívtam ma őket, azt mondták valóban van, és nincs semmi kötelező szervízeltetés meg hasonlók.
Üdv,
Pippo
A brisk egy szemét, Hondába nem való! Illetve igen, ha azt szeretnéd, hogy a középelektróda porózussá égett, porcelán szigetelése belehulljon a hengerbe!
NGK platina középelektródásat bele...
2005. szeptember 6. 19:32:31: megválaszolva Lazy 0 által,
→ #541 2005. szeptember 6. 18:26:10: megválaszolva xxZsGxx + által,
→ #540
Nekem van egy komplett garnitura ( szélességjelző+index J+B ) 4db-os /és a szélsök is lámpák, nem csak prizmák...tehát az oldalsóban is van lámpa hely....de sárga szinben..12.000.-
2005. szeptember 5. 21:55:23: megválaszolva Tamass + által,
→ #536
az eladó azt mondta, hogy 2e kmtere volt teljes fékfelújítás, olajcserék, és monroe lengéscs.-kat kapott. a felfüggesztéssel, és a fékekkel nincs is gond. viszont 100 felett elkezd remegni a kormány, ami vagy futóműbeállítás, vagy kerékcentírozás kérdése. ezért is szeretném elvinni gumishoz, ill. futóműveshez.
(amúgy Törökbálinti vagyok, Bp. mellett.) meg valami jó kerék centírozó csávó is érdekelne, mert ugyan ez volt a baja a Fordunknak, és csak az ötödik gumis tudta rendesen megcsinálni .
a hátsó kerékíveknél van egy kis rohadás, meg a tanksapkánál is, de nem annyira vészes. azért persze szeretném minnél elöbb megállítani. a tangsapka környékén lévő rohadás megállítására van valami otthon is megoldható trükk? vagy csak lakatos tudja megoldani lemezcserével? meg ha ki is cseréltetem, akkor újra fog rohadni, mert ha jól tudom ez gyári betegség...szal van valami végleges megoldás? (pl:kikenni szilikonnal, vagy epoxyval vagy ilyesmi). az abajom hogy a lakatos munkák (főleg ha fényezést is belvesszük) elég drágák, és most nincs a kocsira annyi pénzem... meg inkább most olajcserére, gyertyákra gyűjtök, mert piezós gyertyák vannak benne, és azok lassan már csereérettek.
üdv pfszikisz!
én megnézetném a fékeket és a telókat padon, akár az Autóklubnál, a kettő együtt max. 4-5 ropi.
aztán a szilentek ellenőrzése. én úgy süttettem pécsett nagyon jó áron és minőségben.
autóvásárlás után érdemes vezérműszíjat és olajakat ill. vizet cserélni ki tudja mikor voltak cserélve és a szíjszakadás elég nagy bonyodalmat tud okozni. bár egy jó szerelő el tudja dönteni ezek szükségességét, nem feltétlenül kötelező.
karosszériával mi a helyzet? hátsó sárvédőívek, tanknyílás környéke, küszöb, a tél előtt érdemes rendberakatni, ha olyan.
nekem ezek a tapasztalataim az én verdámmal kapcsolatban, mások még majd mondanak dolgokat.
ennyi...
Hellosztok!
Még új vagyok itt. Kb 2 hete vettem meg álmamim, 89-es Prelude-ját. Imádom...
Érdekelne, hogy mik a főbb karbantartási feladatok? Mire kell odafigyelni? Milyen gyakran kell benne moci-, váltóolajat, vizet cserélni? És hogy tudd-e valaki egy megbízható, jó, korrekt futóművest? Mert nem szívesen viszem el egy olyan helyre, ahol még életükben nem láttak olyat, hogy fordul a hátsó kerék is.
Előre is köszi....
2005. szeptember 4. 21:36:02: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #527 2005. szeptember 4. 20:58:08: megválaszolva Hondahuszár 0 által,
→ #526
csak szerény számot akartam irni, mert anyit minimum (ha nem többet) dobot rá az új kipufogó rendszer (ProEx), a leömlőcsőtől ki van cserélve az egész (a kat.-ot ki-be lehet tenni, ahogy kedve tartja az embernek, mert van hozzá test pipe). Plusz direct szürő. szoval 5-6% amit irtam az teljesen reális. Motorhoz ezeknél nagyon macerás nyulni (legalább is magyarországon), ezért oda nem piszkáltam bele.
JOBB oldalon van a kormány, csak elírtad a bal o-t.
Ez utcai közlekedésre teljesen alkalmatlan, országúton egy IFA-t sem tudnál megelőzni, mert nem látnád jön-e vki szembe! De sztrádán úgy húzódnának le előled, mint a golyó (kivéve az öreg Trabantos tatát, aki tükröt sosem használ és bevág eléd 80-al a belső sávba, hogy megelőzzön egy szintén 80-al haladó kamiont az emelkedőn, cirka 5-6 perc alatt )
Legalább Honda lesz a next car?
Ellöb utobb lesz más is nem féltem magamat (amilyen hülye vagyok). Ezt is meg vettem kb ugyan anyiért amiért most adom és rá dobtam 1 millát aztán most adom is el, jellemző.
Pl: nagyon tetcik a Nissan Skyline ami most fent van a használtautón, az R34-es ajánlom nézd meg, olyan errös, hogy már cikki velle ki álni bárkivel gyorsulni, legyen az akár vipera
persze csak egy kis gond van, a zsé..... Minden esetre örülök, hogy ezeket is kezdik behozni ide, habár mindegyikben bal oldalon van a kormány. de ezt 700+ LE-éert elnézem.
oalex szép az autó, de nekem kicsit sok, visszafogottab darabot keresnék
még az is lehet hogy 2.0-ás lesz belőle.........
ha a tetőablak rángat, meg dadog, az attól lehet, hogy szorul valahol, lehet, hogy a kasztni meg van csavarodva? vagy inkább valami elektromos problémától lehet?
Már el is adod, oalex? Egy éve vetted, akkor kezdted az átalakítást és tényleg mutatós darab lett (kicsit talán túl feltűnő )! Ezek szerint más lesz helyette?
Üdv: Hh, aki a gyári spoilered bagóér megvette...
2005. szeptember 3. 19:41:40: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #519
Ez eddig OK is!
Viszont azt nézd meg,miért csökkent a szint!!!
Lehet,hogy csak símán el vannak kopva a betétek,vagy valamelyik munkahengernél szivárog.
Érdemes ellenőriztetni!!!!!!
Ha még garis volt a gép, akkor hihető a motorcsere, egyébként nem hiszem hogy lett volna a szerelőnek kb. 500-700e (lehet 1M is?) froncsija egy komplett új blokkra!
Azért az elgondolkodtató, mennyi hölgytulaj vesz/vezet 185 LE-s sportkocsit...
Szervíkönyv: láccik az, ha közel egy időben pecsételték bele utólag a hiányzó pecséteket!
Nézd, akiket én ismerek szerelőket a Honda szalonban, azok extrém módon vigyáznak a gépre egytől-egyig, értenek is hozzá (legalábbis jobban, mint az átlagember), meg kedvezményes áron is kapják a Honda gyári(!) alkatrészeket és nem spórolnak a javításon. Inkább az ilyen hülyéktől nem vennék autót, mint az előző hölgyike, aki azt sem tudja, hogy olaj is kell bele, nem csak benzin...
Kb. 20-30 e-re tippelek (nekem még tökéletes 160e-nél), de kérdezz rá a sráctól (ha ezt veszed meg, akkor kösd ki, hogy előtte cserélje ki neked), vagy ugorj be egy Nipparts/Japanparts v. Homasita kereskedésbe és ott megmondják a gyári és utángyártott árakat.
beszéltem az imént a fekete tulajával, állitólag lefoglalt autó volt, női tulaj nem etette olajjal, honda szervizes srác megvette motorhibásan, cserélt benne blokkot, majd eladta a mostani tulajnak, akinek kell a pénz.......
ez a szervizköny hogy van, ha szervizben dolgozol, akkor azt irsz bele a saját autódról amit akarsz nem?
nekem még nem volt szervizkönyves autóm.....
állitólag kopog a jobb hátsó göbcsukló is, az mennyire lehet fájdalmas ?
hondahuszár kösz az eddigi segitséget meg a továbbiakat is esetleg.....
2.2-ért nem kapod meg, '97-es az első évjárat az 5. gen-ben, 2.2-es mocival 2.5 milla alat nem fox kapni.
Motorcsere: ha vadi új gyári moci van benne, akkor lehet jó!
Eu kivitel nincs bőrös tudtommal, de lehet létezik, mert amcsiban volt bőrös kivitel.
köszi szuper, a fekete az honda szervizes motorcserés máshol irja, amitől fázom egy picit
a felnit meg nem értem a gyárinál kevés jobbat láttam eddig
de akkor árban valahol itt kell lennie.... én olyan 2,2-őt gondoltam csak hogy rimeljen a köbcentire hhehehe
ebből nincs bőrös ha nem tévedek.....
Jó választás!
A '97-es Prelu-k itten körüli áron vannak, ez reális, kb. tényleg ennyit érnek.
A Piros szebb (nekem) színre, de szvsz az ültetés gázos lehet, elég alacsony az alja gyárilag is, ha ültetve van, akor egy-egy rosszab úton, fekvőzsarun gond lehet, Bp-re meg öngyilkosság ültetve!
Ehhez nincs szervízkönyv és a kora szerint a km is kevésnek tűnik (játszva vissza lehet pörgetni benne az órát, sima mech. a km számláló).
A fekete szín is csodajól áll a Prelu-nek, ezen gyári, LED-es spoiler is van (új ár kb. 100e volt), de hol vannak a gyári, "uborkaszeletelős" felnik? Lezúzták őket? A km itt már inkább tűnik valósnak (ez egy hosszú távú túrakocsi, általában sokan mentek vele sztrádán, persze ez alól is van kivétel) és szervízkönyves is, ami nekem pl. elengedhetetlen volt a vásárlásnál.
Mk. kocsi állapotát meg kell nézni, vidd el állapotfelmérésre őket, feltétlenül emeltesd meg őket csápossal! A futóműhöz (lökös, szilentek, csuklók, stb.), motorhoz, kupplunghoz, váltóhoz 200e km-ig nem kell nyúlni, nagyon tartós darabok norm. használat mellett, ha vmi futómű- v. motoralkatrész cserés volt, akkor ott gond van!
A törést nem kell mondani, azt úgyis megnézeted. Típushibáról nem tudunk, eddig nem bukkant fel semmi komoly.
Kb. ennyi...
Óvatos vagyok amúgy is, de így már pláne.
Pénteken lesz 3. hete, hogy megvan az autó. Gyári mérettel még nem próbáltam, de így is teljesen meg vagyok elégedve az autó dinamikájával. Sőt. Ezelőtt egy "ugyanilyen" motoros Accordunk volt és szerintem érezni, hogy a Prelude azért 100 kg-val könnyebb, de amúgy is sokkal jobban megy. Majd teszek be képeket!!
Ma hoztak hozzánk egy Prelüt műszakiztatni. Most van benne 378.080km. Olyan mint a Takié csak sima 2.0-ás. Eddig összes javítás annyi volt hogy olyan 50.000km-rel ezelött az összes tömítést és szimeringet kicseréltek rajta. Motort nem bontották meg
Akkor esőben óvatosan, mert a hátulja hamar ellszállhat!
Nem fogja nagyon a 133 lovat a 205-ös gumi? Gyári mérettel nem fürgébb a kocsid?
Lehet jobban járnál egy 195-ös gumival...
Igen-igen, 2.0-es az autó. Bocsesz, ezt valóban elfelejtettem közölni.
Elöl amúgy valamiféle Michelin pilot van, hátul pedig bridgestone pot. s02. Csak sajna a hátsók már eléggé kopottak, meg lassan az elsők is csereérettek. Ez van...
Nem, soha! Igazad van max. mértékben! Én is pont 160-al járok (kb. 5100/min. ford.szám, pont VTEC váltás alatt, ami ugye kb. 5300-nál van). Felette én is csak egy-egy előzés, rövid belső sávos menet miatt megyek, azért meg nem éri meg felvenni 2.8-ra. Aztán vegyem vissza, ha lejövök a sztrádáról? Sok macera lenne meleg guminál nyomást állítani, meg hát 160 felett ugrásszerűen nő a zaj és a fogyasztás is, beszélgetni/zenét hallgatni sem lehet...szóval minek? Ha kell, ha tolnak, akkor megnyomom 180-200-220-ig, de csak néhány percre, az élvezet kedvéért! Aztán tempomat vissza 160-ra és poroszkálás...
Autópályára próbáltad már a talán 2.8-at? Nekem annyit írne elő ha 160 felett megyek tartósan.
Na én általában pont 160-al megyek, így hagyom is 2.2-n.
Akkro 2.0-es a géped, azt nem írtad. Azon témyleg 195/65 R14 a gyári méret, és tényleg 2.0 bar-t ír előre-hátra is.
De a 205/50 R 16-ra 2.2-t ír, e lesz a jó!
Elöl slick van, mi?
Zárójelben jegyezném meg, hogy én hátra csak 2.1 bar-t teszek, mert így kevésbé dübörög a hátulja a (ugye a Hondák orrnehezek) szar utakon. De csak városban, mert országútra visszateszem hátul is 2.2-re. Ezzel lehet nem fog mindenki egyetérteni, de nekem így tetszik és be is jött, mert kevésbé dübörög és pattog a hátulja.
2005. augusztus 30. 21:19:50: megválaszolva Tamass + által,
→ #499 2005. augusztus 30. 19:30:57: megválaszolva Taki 0 által,
→ #497
Nos, nekem a gyári méretre az ajtónál 195/65 R14 van megadva és arra 2.0 értéket ír, előre és hátra is. De nekem most 205/50 R16 van elől és 205/50 ZR 16 van hátul. Sajna tengelyenként más márkájú gumi van. Akkor a 2.2 nyomás előre-hátra jó lesz?