Meg kellene nézni egy szerelési utasításban, hogy mi a helyes ellenőrzési mód. De ha elhisszük amit az általam linkelt videóban látunk, akkor ahogy a szerelőd ellenőrzi nem jó. Befeszült állapotban nem fogja tudni megmozdítani a pajszerral, még ha lóg is a gömbfej. Vagy ellenőrizni kell mindkét módszerrel, abból baj nem lehet
Én is olvastam pár sztorit a kitört kerekekről. Nekem az jött le, hogy:
1. gyári gömbfej elhasználódott, de nem érezték vagy a szerelő nem vette időben észre, kitört.
2. kicserélték a gömbfejet (mindegy hogy gyárira vagy utángyártottra), majd hosszabb-rövidebb időn belül kitört. Valószínűleg nem az újonnan beépített alkatrész volt a ludas, hanem szerelési hiba. Lehet hogy megsérült a porvédő. Vagy mintha valaki írta volna, hogy a kalapálás-préselés nem jó, hűteni ill. melegíteni kell a csonkállványt ill. az új gömbfejet és úgy összerakni.
Én ellenőriztem magam a videó alapján, lóg-e az Accord-om gömbfeje. Ha lógott volna, kerestem volna egy olyan szerelőt, aki nem nagy kalapáccsal veri ki a régi gömbfejet, hanem szakszerűen kicseréli. Ja és vagy gyárit vagy valami nagyon jó minőségű utángyártottat tetettem volna bele. Csere után többször ellenőrizném, hogy nem hullott-e szét a porvédője (csodálatos környezetvédelmi normák alapján gyártott "parádés" minőségű gumialkatrészek....), illetve nem kezd-e el lógni. (5gen Civic-el jártam úgy jó sok éve, hogy az alsó polcos gömbfej porvédője széthullott pár hónap alatt. Kicseréltem a porvédőt, de hiába, kb 1 év múlva cserélni kellett a gömbfejet mert lógott. Az eset után Lemförder-t tettem bele, azóta is bírja.)
Azt meg sajnos nem tudom, hogy honnan tudod ki tudja jól megcsinálni. Én az utóbbi időben mindig rácsesztem bárkivel bármit csináltattam, úgyhogy jobban jársz ha nem ajánlok senkit
1. Le kell könnyíteni a futómű többi részét csak úgy lehet leellenőrizni rendesen.
2. Arra kell figyelni ,és ezért kell az alapos szerelő, hogy a gumirésze ne sérüljön az alkatrésznek mert ott akkor bemegy a szennyeződés, víz, minden és az teszi idő elött tönkre.
Ha ezekre figyel akkor baj nem lehet. Nekem olyan 300ekm-nél cserélték de lehet több is volt már benne. csak a tisztesség kedvéért cseréltettem mert jöttek a rémképek. De elvileg még ekkor sem volt baja az enyémnek.
Az a baj, hogy nekem megnézi mindig a szerelő, de nem így. Most honnan tudom, hogy jól nézi-e meg?
Fel van emelve az autó (kerék rajta), és a gömbfejnél ráfeszít pajszerral. Azt mondja meg se moccan, és még jó. Kénytelen vagyok hinni neki, mert én nem értek hozzá, de a fb-on terjedő képek alapján mindig attól rettegek, hogy egyszer kitörik.
Mondanám, hogy kicseréltetem (most van benne 150e km), de ahogy olvasom, bármilyen cserélt soha nem, lesz olyan mint az eredeti gyári...
Meg az se mindegy hogyan van cseréve. Honnan tudom, hogy ki tudja jól megcsinálni nekem?
Igen, szerintem nem lehet holtjáték. A baj az, hogy ha rosszul ellenőrzi a szerelő, akkor nem derül ki a probléma. Ezért jó szerintem ez a videó, megmutatja a hibás és a helyes ellenőrzési módot is.
Én sok esetben azt olvastam, hogy semmi előjele nem volt. Az a baj, hogy bármilyet teszel állítólag bele, akár gyárit is, soha nem lesz olyan, mint az eredeti gyári. Én mindig megkérem a szerelőt nézzen rá az éves szervizkor, épp most jöttem tőle, 150e-nél még nem lóg. Ha picit is lóg, cserélni kell!
Néztem most egy 7 gen Accordos videót, s azt mondják benne, h hiba szokott lenni az alsó (első) támasztó gömbfej törése.. Van ennek vmi előjele, ha gyenge, vagy inkább kicseréli az ember 200K-nál?
Na látod ez nálad ez már csak múlt idő, meg az is lesz, ha ilyen sharanokat egyáltalán szóba hozol!
Nálam ezt veszik természetesnek, és ha nem így megyek, elkezdenek aggódni, h valami bajom van.
Nálunk is, amíg fiam volt csak, konkrétan követelte, hogy menjünk csapatni!
Fehértő felé, Kalocsáról Meszes felé, kettesben 3000-3500 fordulaton tartva, majd a táblát elhagyva, teletalp, ami a csövön kifért.
Gyerek sikongatott, nevetett, nagyon élvezte.
Hidd el nekem, ugyanígy csináltam én is, amikor ide felléptem még annak idején és ugyan tényleg csak tévedésből írtam, de Grego úgy lebaszott, hogy csak sunnyogtam vissza ahonnan jöttem kb.
Igyekszem továbbadni a tőle akkor kapott tudást.
De vicc nélkül, most is csak már azért szóltam, mert 1 héten belül már kétszer írtad kakin és így már beremegett a szemem alja tőle.
régen nem írtam. ha 0w20 van előírva akkor az 5w30 bőven elég neki, szerintem.
Különben ez a performance üzemmódot nem értem, ha 1 óra autózás alatt 20x leforgatod tiltásig és minden leforgatás 3 másodpercet tart mert 20 lámpás gyorsulást tudtál le, akkor 1 percet volt a 60ból terhelve a többi 20% körüli terhelés, átlagban még annyi se.
Azért egy ilyen használatot nem nevezünk kemény használatnak, legalábbis a kenőolaj szepontjából nem hiszem.
Az senkit sem érdekel, h az együttes nevét hogyan írod le, minket csak az érdekel a honda fórumon, h a VTEC az VTEC legyen, főleg ha már van is egy ilyen autód.
Az én véleményem az, hogy szeretünk, de légyszi írd már le azt a nyamvadt VTEC-et helyesen és akkor nem jön ki az a lame "smiley", amit ráadásul nem igaz, hogy nem látsz. Yo? ( )
Nincs sok km az Accord olajában, de lassan egyéves, úgyhogy sztem lecserélem. A használati igen széles sávot jelöl meg viszkozitás ügyileg, s nem látok semmi jóváhagyást, aminek meg kell felelnie (ha csak nem figyelmetlenül olvastam), ilyen utoljára a robogóm volt, h szinte mindegy, mit önt bele az ember.. Most 5w30 van benne, japó autóim általában ezt kaptak, de a performance miatt most az 5w40-en gondolkodom, ugye ha gyakrabban forgatja ki az ember 7300-ig, akkor jobb a magasabb melegoldali viszkozitás sztem.. Vélemény? :-)
Sehova. Saját műszerem van. Igaz nem pad (még, de jövőre ez változik), de szöggyorsulás alapján mér és egész pontos ha a súly és egyéb adatok pontosak.
"* A mérés kerékre szerelhető inercia / szöggyorsulás elven működő DynoPro műszerrel történik. Mivel a pontos súly nem minden esetben ismert, így a maximális teljesítmény és nyomaték adat eltérhet, a mérés során a programok közötti teljesítmény különbség a mérvadó. A fordulatszám értéket a műszer a kerék forgásából 3000-es fordulaton kalibrálva számolja, mivel programozás során az OBD csatlakozóra szükség van a többi paraméter logolására, így a fordulatszám tiltás elérésekor esetenként 1-2LE-s kiugrás látható a méréseken."
A nagy nyomaték öl. A motort öli meg. Így viszont elmegy több százezer km-t ,amerikában már millió mérföldes bontatlan k24-esek vannak. Vagy-vagy. Ha nyomaték kell majd veszel BMW-t ,aztán 150 ezrenként megnyúlt lánccsere meg csapágycsésze meg kutyafasza...
Elég az a 200 Nm, a Fiestám egész fickós volt ennyivel. Csak csodálkozom, h ennyire elmarad a gyári ígérettől.
Azt néztem, h a TC erőmérőben volt előző Type-R, 7 gen 2.0i meg 2.2 d is, csak 2.4 nem. Lehet, jelentkeznem kéne.. :-)
Igen ez valóban így van, már gyári állapotában is jobb az autó a magasabb oktánszámú benyával.
A nyomatékos témához annyit hogy anno mértük padon a flashelt, leömlős sport légszűrős typeS-t és a 200 nm. már 2000-es fordulattól megvan és kitart egész 7000-ig. Tudom nem sok ez a 200nm. (még a kis 1.6 dezsőm is 300 nyútont tud ) de azért ez a széles tartomány ahol használható a módosított Acc. elég jó
Találtam egy érdekes cikket ugyanabban a 2003-as Autóteszt újságban, ahol az akkor új 7gen Accordot bemutatták. Kipróbálták 95-ös, ill. prémium benzinnel is, s mérhető a különbség, nem csak placebo hatás, nem véletlen, h csak 100-asat tolok bele. Ill. van még egy érdekesség, a nyomatékgörbén világosan látszik, amit használat közben érzek is, h 3000 és 5000 közt a legerősebb, itt is használom, ha dinamikusan akarok haladni. Tovább lehet pörgetni, 6000-nél látszik, h picit rátesz, de ez már végig a nyomatékcsúcs alatt van.. Ill. azon csodálkoztam, hogyhogy nem hozta a gyári nyomaték értéket. Linszter olvtársnak biztos van mérése szintén stock K24A3-ról, kivi vagyok, ott mit mutatott..
Igen valóban brutál sok idő a progizás. Amit veled csináltunk millió logot meg ugyanennyi állítás és finomhangolás és mégis volt kopogás amiből én semmit nem érzékeltem de a flashpro-val laptopon láttam. Nem nagyon zavart, főleg amit beszéltünk is anno hogy hiába van faszán felprogizva az autó mondjuk omv100-as benyával ha vmiért kicsit más minőségű üzemanyagot tankolsz már is nem lesz olyan fasza.
A reflashbe valóban nem láttam bele, de Sergey igen mert ők írtàk meg anno illetve tud változtatni a paramétereken is volt is erre példa amikor egy ufo 1.8-nál alacsony volt az alapjárat megemelte a tulaj kérésére vagy volt olyan 8 gen. Accordos aki nem kért flasht de azt ugen hogy kapcsoljuk ki a 2-es lambda figyelést mert check engine van. Persze tudom nem ez a megoldás rá hanem szonda vagy kat csere de nem akart rá ennyit költeni a gazdája.
Szal Sergey-ben maximálisan megbízom ilyen téren nem hülye gyerek tudja hogy mit csinál.
Programozott egyébként nekem is logok alapján.
Nameg ott van usa-ban a hivatalos tsx reflash. Tudod az a 295$-os.
Itt se tudod hogy mit töltenek fel mégis fasza és működik. Persze azt a hondata csinálta de ők is csak rátöltik és nem egyedileg progizzák. Átlag usernek gyári autóra vagy minimális módosítással teljesen jó.
Akinek komolyabb változtatásai vannak annak nyilván kell az egyedi progi.
A kókler tuning cég közül sok az átverős ez tény és valóban nem tudod hogy mit kapsz.
És igen a jónak mondottak között is csöcsre lehet szaladni ez is tény.
Ilyen ez.
Nah pont ilyen volt a ZX-9R is, pedig az sornégy.. 4000 alatt csak rángatózott, meg rázta magát, mint egy versenymotor. 9000 felett viszont olyat ráhúzott, mintha ott is lenne nagytengely, s nyitott volna a . :-) Brutál jó kis csapatós motor volt, de túrázásra pont ezért macerásabb volt. Pedig annak még rendes, szélvédett idoma volt, meg kihajtható csomagrögzítő fülek a hátsó ülés alatt.
Itt nem a teljesítménynövelés volt a lényeg, hanem a használhatóság. 4000RPM alatt halott volt az egész, olyan volt mintha egy nagy vibrátoron ülnél. A hatodikat 120-130 környékén lehetett csak kapcsolni, alatta csak remegett, rázkódott az egész. A PC beszerelése után egészen kisimult, 3000RPM-től már használható volt, hatodikban pedig százzal simán lehetett menni, és gázra szépen elkezdett húzni. Egy ilyen fordulatra kihegyezett V2 gyakorlatilag olyan mint egy hoki sor4 600ccm sportgép, amit folyamatosan fordulaton kell tartani hogy haladjon is.
Nah, motort még sose jutott eszembe tunyingolni, a nagyobbak mind úgy mentek, hogy nem volt minek.. :-) Na jó, az egy foggal kisebb első lánckerék az játszott, de annyi.
Hát az én véleményem szerint az ilyen piggyback cuccoknál mint ez a PowerCommander még egy előre megírt program is jobb lehet. Programozás azért nem annyiból áll, hogy gyújtás meg benzin, főleg egy Hondánál.
Vegyünk egy Accord 2.4 ECU-t. Van 2db VTC tábla VTEC alatt (Low Cam) és VTEC felett (High Cam). Ezzel tudod szabályozni, hogy a szívó tengely adott fordulaton és vákuumon mekkorát fokoljon.
Van 5db Low Cam Fuel, 5db High Cam Fuel, 5db Low Cam Ignition, 5db High Cam Ignition, 5db Low Cam Knock Limit, 5db High Cam Knock Limit, 1-1db Knock Retard, 1-1db Knock Sensitivity, 3-3db WOT Enrichment tábla, és ezek csak az alap táblák amik az üzemanyagot és a gyújtást változtatják. Ezeken kívül van egy rakat gyújtás és üzemanyag korrekció motor hőmérsékletre, beszívott levegő hőmérsékletre, fordulat/gázpedál/sebesség kompenzálás, hengerenként külön gyújtás és üzemanyag korrekciók..stb. Táblák amivel szabályzod, hogy mikor legyen WOT és mikor ne, mikor váltson a VTEC és mikor ne, gázpedál/pillangó nyitás, befecskendezési szög...stb..stb. Ezeket egy piggyback-el nem fogod tudni soha felül írni, de egy előre megírt programmal tudod változtatni. Hiába állítod a benzint meg a gyújtást, ha a többit nem állítod akkor sokat nem érsz el vele. Ráadásul állíthatod piggyback-el a gyújtást, ha a motorvezérlő folyamatosan rá korrigál és dinamikusan elveszi a gyújtást. Olyan motoroknál lehet értelme ahol nincsenek ilyen korrekciók, de 2003 utáni Honda ECU-nál már nincs.
Az autós szakmában létezik olyan megoldás mint motorkerékpároknál a Dynojet PowerCommander? A PowerCommandernél lehetőség van akár minden egyes hengerhez más programot írni, illetve 250 RPM-enként és 10 gázállásonként lehet módosítani a befecskendezést és a gyújtási időt. Nem kell hozzá ECU-t módosítani, csak rá kell dugni az eszközt az ECU elé (ez is ilyen piggyback cucc) és padon fel kell programozni. Előtte minden leömlő ághoz kell csináltatni kipufogósnál egy menetes csatlakozási lehetőséget, ahová a mérőpad lamdba szondáját be lehet tekerentyűzni és indulhat a buli. Ezek az előre megírt ECU progik nem más mint bullshit, nincs 2 egyforma jármű amiben koppra ugyanolyan minden alkatrész, a tuningnak csak úgy van igazán értelme ha az adott járműhöz van igazítva. Nekem anno a motoromat AGO Mester csinálta, nagyon durva változás lett az előtte/utána állapot, ennél a motornál egy 2 térképes progi lett írva (V2-es motor).
Nem akarok vitát generálni. A saját autódon láttad, hogy valójában egy programozás mennyire rohadt sok idő. Minden autónál így kéne működnie, bár igény az kb nulla erre, mert mindenki 5perc alatt elkészült programot szeretne. Sajnos te nem látsz bele a programba, így nem is tudhatod, hogy mi van állítva és hogyan. Sajnos én is csináltam pár autót anno így és rájöttem, hogy ott vernek át ahol akarnak, sőt sok esetben aki küldi a programot, az se tudja, mert vette valahonnan korábban. Persze jobb lesz az autó és az emberek 99.9%-nak ez bőven elég, de sajnos vannak esetek amikor olyan módosítások vannak, amiknek nem örülnél ha kiderülne. Lásd ezt az FK8-at a múltkor, vagy a másikat legutóbb. De volt Accord is ilyen. És mindezt az egyik legnagyobb hazai cég kezei közül akit rengetegen dicsérnek, hogy mennyire jók és mennyire profik. Én ezek miatt nem bízom már az olyan programokba amikbe nem látok bele. Emiatt viszont vannak autók amiket ugyan tudnék programozni (dízelek...stb), de ezekhez egy saját, egyedi "Stage1" program kifejlesztése amit később gyorsan fel lehet tölteni és max minimálisan korrigálni kell, akár több nap is lehet. Erre meg nem nagyon találsz embert aki ilyet bevállal, jó nekik a "nagyon profi chiptuning cég" aki majd 5perc alatt feltölt valamit.
No de én nem fikáztalak, sőt! Jópár ismerősömnek ajánlottam a munkátokat.
Egyszer sem mondtam, hogy átvertetek, KawaBazsy-nak is én ajánlottalak, mert nekem bevált a cucc.
Ezért is tudtam anno éppen csisszre visszaérni záróra előtt a szállásra, mert sokkal faszábban ment, gyorsabb voltam!
Semmiféle átejtés nem volt.
Ezt el is mondtam anno mindenkinek hogy ha vkinek nem tetszik akkor semmi gond, visszatesszük a gyári progit és money back.
Pontosan így történt.
Fel lett töltve rá az elôre megírt program pont úgy ahogy a gyári autóknál is, ott se írják meg egyesével külön
Ahol komlyabb módosítási igények voltak mint pl. szívósor, tengely vtc. stb. ott mindig is a L. Petit ajánlottam mert ô tudja személyesen felprogizni.
Bár nekem anno log alapján lett programozva amit elküldtem és módosítottak rajta majd visszaküldték rátöltöttem újabb loggolás és így ment ez qrva sokáig.
Aztán van aki utcán menetközben progizik, más padon csinálja ugyanezt. Így megy ez.
Egyébként olyan nem lesz hogy vkit. mindenki dicsérjen.
Fikáz itt mindenki mindenkit sajnos...