Nem túl drága egy elektromos autó? Megéri nekem ilyen autót venni? Elég a hatótáv a napi utazásaimhoz? Biztosan környezetbarát? Megannyi kérdés, aggály, ami miatt még kevesen mernek elektromos, vagy tölthető hibrid járművet vásárolni.
A Zöldkerék ebben segít! Alkalmazásával a felhasználási szokásaidhoz leginkább illő meghajtást, sőt akár konkrét járműtípust is választhatsz. Segítségével járműtípusokat hasonlíthatsz össze, legyen az benzines, dízel, hibrid, tölthető hibrid vagy akár teljesen elektromos.
A Zöldkerék a jármű teljes élettartamára nézve vizsgálja a költségeket, így a vételár mellett, az üzemeltetési költségeket is széleskörben figyelembe veszi. Fontos szempont a közlekedés zöldítése, így a károsanyagkibocsátást is hangsúlyos az alkalmazásban.
"This is gonna be a long post, and I thought long and hard about whether or not I should put it here, but the question keeps coming up so often, that I decided to do it anyway and dive into the decisive question: to charge our little e to 80% or not?
For this I tried to base the calculations on research done by the Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ) in Germany. They did some research a while back to find out the amount of degradation caused by charging and discharging. They looked at any combination of discharging to 0, 10, or 20% and charging to 70, 80, 90, or 100%. The research then determined how many full cycles of the full battery capacity it would take before the battery reached its "End of Life" (EoL) - 70% of the battery's original capacity. The research clearly showed that the battery doesn't like being (too) full, but also not being (too) empty.
Just to clarify, one cycle is always the full battery's worth of capacity. Let's say you always charge the battery from 20 to 70% (so only using 50% of the battery), then it takes two full charges, but that would still be considered one cycle (2 charges x 50% = 100% = 1 full cycle).
These were all the tested scenarios and the determined number of cycles til EoL:
A. 0-100% --> 500 cycles
B. 0-90% ---> 1500 cycles
C. 0-80% ---> 3000 cycles
D. 0-70% ---> 5000 cycles
E. 10-100% -> 500 cycles
F. 10-90% --> 1500 cycles
G. 10-80% --> 3000 cycles
H. 10-70% --> 5500 cycles
I. 20-100% -> 1000 cycles
J. 20-90% --> 2000 cycles
K. 20-80% --> 3500 cycles
L. 20-70% --> 6000 cycles
As you can see, not charging and discharging fully gives you a lot more cycles.
But the state of charge (SoC) shown in the car is also not the same as the actual battery's SoC. This is because of two protections Honda built in.
The most important protection Honda built in is the hard reserve of 90%. This means that the car will never use more than the bottom 90% of the battery. This is a hard limit. On top of that, there's a soft limit in the sense that only the TOP 90% of the BOTTOM 90% will be counted towards the range shown on your car's dashboard.
To make make sense of the research numbers, we will have to convert these percentages to the SoC percentages shown on your dashboard. We can 'translate' these research SoC's to the Honda SoC's shown in your car by be using the formula: Honda-SoC = (SoC - 9%) / 81%.
We can now ignore all scenarios that charge to over 100%, because Honda does not allow for that to happen. That means scenarios A, E, and I are out. I'm also assuming no one will be running the battery below 0%, which means we can ignore scenarios B, C, and D as well.
To calculate how much juice we can squeeze out of the battery over the course of its life, we need to multiply the determined cycles with the full battery capacity (35.5 kWh) and divide it by the average efficiency (0.168 kWh/km):
F. 1%-100% --> 1500 cycles x 35.5 / 0.168 = 300k+ km
G. 1%-88% --> 3000 cycles x 35.5 / 0.168 = 600k+ km
H. 1%-75% --> 5500 cycles x 35.5 / 0.168 = 1M+ km
J. 14%-100% --> 2000 cycles x 35.5 / 0.168 = 400k+ km
K. 14%-88% --> 3500 cycles x 35.5 / 0.168 = 700k+ km
L. 14%-75% --> 6000 cycles x 35.5 / 0.168 = 1.25M+ km
Surprisingly, it appears charging to 80% might actually not do much to help the battery, at least not as a single measure on its own. And going full YOLO also doesn't seem to really hurt the battery too much in practical terms.
Warrenty is given for 160.000 km or 8 years. If you always charge when the icon pops up at 15% and charge to 80% only, the battery will probably last you about a million kilometers. I'm not sure the car itself will even last that long.
But even if you are the worst charging psychopath you will most likely still be able to easily get at least a quarter of a million kilometers out of the battery. And, mind you, that would require you to consciously and deliberately and consistently charge from 0% to 100%, always and without exception.
That's why I think Honda has no problems with recommending to always fully charge before driving, because they know on average even a careless person will NEVER fully charge AND deplete the battery CONSTANTLY.
My conclusion is that the battery will be just fine and probably outlast your ownership, no matter what you do."
Ha azt veszem hogy kb 2000 euró egy 5kWh-s akkumulátor akkor itt van vagy 35kWh ami már majdnem a teljes vételár. És akkor már mehet a többi a piacra, vagy tartalékba hátha kell egyszer.
ja és a front bumpert még nem is vették cserére...az megműanyagozzák...
a legolcsóbb elem a "motorháztető"...
ha megy vele a két lámpa, meg a töltőnyílás az inverterrel simán gazdasági totálkár...
2023. július 5. 18:40:04: megválaszolva Tonx + által,
→ #596
Nem fognak ahogy pl drift módot sem csinálnak pedig tökéletes lenne rá az autó. Vagy majd egykét év múlva ha már megtörték a szoftvert és át tudják írni az egész motorvezérlőt. Aztán lehet csak le kellene töltetnem a frissítéseket de nem direkt a kocsiba hanem csak úgy usb-re és visszafejteni a programot. Aztán átírni és kiegészíteni hogy megfelelő legyen.
ahhoz kb. 7-8 kwh fogyasztás kellene...
ez a jelenlegi konfiggal sztem elérhetetlen...
hacsak nem csinálnának valami "sherpa" módot ahol visszavennék a teljesítményt/nyomtatékot (meg az elektronikus kütyük fogyasztását) a városi közlekedéshez...igazodva az 50-60-as tempóhoz...
de ennek a esélye 0...
2023. július 3. 22:04:57: megválaszolva Tonx + által,
→ #592
A 230 nem a frissítés miatt lett hanem egyszerűen lassan de emelkedik a hatótáv. Ha feltöltöm továbbra is ilyen 190km jön ki de ha megyek vele nem városban akkor simán összejön a megtett út és a megmaradt táv összegeként a 230km.
Garanciális kisaksi csere pipa, zörgés a lábtérnél pipa, szoftverfrissítés nem pipa mert a kamerához van csak újabb de az kb 3 órás művelet igaz ezt csak úgy megnézettem ki tudja hátha van, hibakódok törlése pipa, tetőkárpit zörgés garanciális ügyintézés elindítva, de már sejtem mi lehet a gond, miután láttam a tetőkárpit rögzítési pontjait és a rögzítés megoldását. És már kibír 230 km-t is És elvileg lassan működni fog a myhonda+ app is, most, hogy már lassan 1 éve nem tudom használni.
Hát sajna a gömbfej bele van sajtolva egy alu öntvénybe és a gömbfejnek nincs külön cikkszáma. Made in Japan. Kb. 2 hónapig nyomoztam melyik más Hondáé jó bele, de nem jártam sikerrel. Egy törött FK2-ből kisajtoltuk, lemértem minden porcikáját, ACAD rajzot csináltam, de így se lehet beazonosítani. Szolnokon a kiszedett mintájára gömbfejessel gyártattak egyet, de most hogy így beszélünk róla még nem is láttam, hogyan sikerült
FK8-nál már lehet külön cserélni 20 ezerért, FK2-nél nem lehet...
Az se rossz. A szerelő aki nálam szerelte be az E autó töltőt egy elektromos Konával volt. Azt mondta kicsit koccant az elejével és majd 4 milla lett a kárszemle, gazdasági totálkár. Azt mondta úgy kellett beszereznie pár dolgot, hogy azért mégse legyen már gt a kocsiból... Tele van szenzorral az eleje és ha kocc van akkor baj is van.
ja, ez a szenzor tartó lemez az E-ben...
3 db szenzor van elöl...(a sárga csatlakozós a képen...)
a honda hivatalos protokollja szerint ha sérül/meghajlik cserés...
kb 380e Ft...(!)
"Kis parkolási sérülés - drága javítás: Egy kis ütés az első rendszámtáblára, beindítja a POP up rendszert. Kívülről alig észrevehető, belülről alig észrevehető, hogy egy szenzor és egy detektor kissé meghajlik, cserére szorul. Javítási ktg: 2300 €."
2023. június 30. 12:11:01: megválaszolva [TypeV] + által,
→ #579 2023. június 29. 22:19:25: megválaszolva Tonx + által,
→ #578
Szerencsére sokszor így van, persze más és más cikkszámmal, de valójában ugyanarról a termékről van szó. 7gen accord gázpedál érzékelő ugyanaz mint a k20a3 civicnél csak egyik 40e a másik 130e, persze más a cikkszám. frv 1,7 klíma mágnestekercs ugyanaz mint a 6gen civicnél. 9gen 1.6d generátor belseje megegyezik a peug citroen 1.6hdi belsejével. Utóbbihoz van minden míg a civichez csak komplett. K20a3 civic kuplungtárcsa ugyanaz mint a 6gen vti-é.
2023. június 27. 22:04:21: megválaszolva grego + által,
→ #576
pedig teljesen racionális lenne, ha a kopó alkatrészek nagy része teljesítmény szintenként lenne skálázva...
sokkal olcsóbb és hatékonyabb lenne az ellátási lánc...
2023. június 27. 20:59:28: megválaszolva Tonx + által,
→ #575
nekem nagyon minimális fékpor van rajta...
inkább sztem megálláskor fékezi meg, mert ott a motor már nem elég hatékony...
a legdurvább rekuperáció 64km volt amit visszatöltött egyhuzamban...(hegyről lefelé...)
50%-alatt a legerősebb a rekuperáció egyébként...
Hát én is. De ugye hiába nehezebb ha elvileg a fékezés helyett visszatöltéssel lassít az autó. Vagyis ezt mondják. De majd kiderül ha szétszedtem. Ja utángyártott fék nincs szóval marad a drága gyári hogy ne rázzon az eleje. Lehet arról is csinálok videót hogy más is lássa hogy működik az autó valójában.
az FK8-on 30k-nál van egy hangyafasznyi váll, de még az is elmegy ugyanennyit...
bár ez mondjuk egyébként csalóka, mert az E nehezebb mint az FK8...kb. 200kg-val...
2023. június 26. 19:15:28: megválaszolva Tonx + által,
→ #564