Egy ALS miert nem lehet megoldas? Nyilvan nem akarom 2 barral durrogtatni de ha mar egy kis nyomast tudunk csinalni vele akkor sem a nullarol kell felepulnie a nyomasnak.
Én először úgy oldottam meg, hogy a szelepdeknin lévő cső helyére karterszűrőt tettem, az alsóra ami a pcv szelepen kereszült a szívósorra van kötve gyárilag azt a turbó és a szűrő közé köttem át. Igy maradt volna a gyári irány a karter szellőztetésre.
Viszont így nincs kis fordulaton/részterhelésen/alapjáraton elég vákum az alsó részre, hogy legyen normális "keringés" a gáznak. Igy a felső részre tett karterszűrő mindig olajgőzös lett és csurgott is egy idő után az olaj belőle. Na meg olajszag volt emiatt.
Aztán megfordítottam: A PCV szelepet kiiktattam és az alsó részre tettem a karterszűrőt. A felső részt(szelepdekni kivezetés) meg egy olajlecsapató tartályra köttem. Az olajlecsapató másik felét meg a turbó szívó oldala és a légszűrő közé kötöttem be. Igy nem volt problémám. Olajszag sem volt, meg nem is fújta fel a kartert, hogy kitolja a tömítéseket.
A turbósommal kapcsolatban kérdeznék, az hőjeladó gomba hiba, ha beindítás után már 2-3-4 perccel később üzemmeleget jelez a gyári vízhő mutató? Az autó 1 hete nem volt indítva, az olaj az szépen normálisan megy lassan felfelé, a vizemet meg úgy mutatja, hogy már teljesen beáll, pedig egyhelyben állt a kocsi. Aztán később kapcsol a venti is, de az jóval később, tehát gondolom átb@sz a gyári mutató.
Mivel a pillangószelep előtt van azért ott nincs akkor "vákuum" hogy kiszívja a levegőt, de a pillangószelep mögött már szinte teljes vákuum van (üzemállapottól függően) ezért ott szívja ki a blokk aljából a levegőt amit fenn a szelepfedél lyukán pótol be.
Üzemállapottól függ, de normál esetben ott a szűrt levegő befele megy. Ha ott nagyrészt már kifelé jön a kartergáz akkor a motor sok kartergázt termel vagy a PCV szelep elromlott.
Nagyon szexi az a fehér elágazó nyilacska a pillangótól jobbra, de nagy gáznál ott semmilyen levegő nem megy be csak kifele az is biztos.
Próbáld ki, ha kiveszed a kis csövet a szívócsőből, tedd oda az ujjad, túráztasd meg, szívni fog, nem nyomkodni.
Hogy mi van?
Szívó üzemmódban a motor szívja ki onnan ( a szelepfedél nyílásából) a gázt.
Turbó üzemmódban (nálam) a turbó elé van vezetve, tehát szintén ki van szivatva onnan a gáz.
Az mit jelent pontosan, hogy emeltél a nyomáson? Amit Tonx ír, az ja, igaz lehet, de nagyon amatőr hiba lenne.
A B16-on van gyári olaj lecsapató, szóval én külön tartály beszerelését nem tartom szükségszerűnek. Nekem is a gyári van úgy ahogy volt, 1.2báron, a szelepfedélből ami kivezetés van az egy csővel bekötve a turbóm és a szűrő közé. Szóval szívja a karter gázt, ahogy ugye gyárilag is tette azt.
Hali! Vti turbosításnál, ki hova köti a csöveit az aktív szénszűrőnek, a gyári fekete dobozkának (olajlepárló vagymianeve)? Utólagos olajlecsapató tartály is ha van benn, hogy oldjátok meg? Vannak olyan dolgok, amikre különösen oda kell figyelni? (átmérők pl)
Mióta megemeltem picit a turbónyomást, radikálisan sok olaj folyik ki a motor különböző pontjain (szimmeringeknél, tömítéseknél..), de úgy képzeljétek el, hogy egy durvább negyed órás hajszolás után, olajban uszott a kocsi alja.... Valaki találkozott már hasonlóval? Szívóba max könnyedzett.... Minden építő jellegű tanácsot szívesen fogadok! Köszi
d-s ARP tőcsavart mennyivel szoktátok lehúzni? 80 Nm az ajánlás ha jól emlékszem és mivel turboról van szó (1.5bar) nem szeretnék kisérletezgetni. eddig 1 baron használtam gyári csavarokkal és azokat 90 Nm-rel huztam le.
Nehéz lett volna nem magamra ismerni, mivel amióta turbós a kocsim minden platformon fikázol és fikázod, sőt ami a legdurvább, hogy még a szerelőmet is, ha nem is konkrét név és autó megnevezésével teszed mindezt!
Dehogy akarok én bármit is rád erőltetni, soha nem is volt ilyen! Vegyél cbr-t. Ez kb a 10. projekt az évek alatt, amit hallok tőled. Amúgy mindenki látja mi a hiba, csak te nem veszed észre és a látottak szerint nem is fogod soha.
Teljesen inteligensen írtam a legelső kommentemben, h ez egy igen sarkos vélemény! Nem írtam konkrét autókat, senkinek nem fikáztam a munkáját, a fogyatékos én nem egy negatív jelzőként írtam! Érthető volt a lényeg, akinek nem inge nem veszi magára, feltételezem, h mivel te ezen lovagolsz valamiben magadra ismertél....mindenki vonja le ebből a konklúziót....
Arra viszont megkérlek, h ne állíts faszságokat, olyan dolgokról amik a kis agyad szüleményei, ez vonatkozik ez előző hsz-edre "", és a mostanira is "toporzékoló hülyegyerek sítlusban...." itt ültél mellettem? vagy ezt megint honnan szeded? ugyan ez vonatkozik az utolsó mondatodra is. Valamint tarsd tiszteletben a döntésemet, h nekem előrébb való, h vegyek egy cbr-t mint, h beturbósítsam a Civic-em és ne akard a saját álláspontod megmagyarázva rámerőltetni! Segíts inkább Pepének
A témát elengedem, nem akarom tovább offolni nem ide illő vitával a topic-ot.....
Értem amit írsz, valahol van benne némi igazság, és ha ezt a véleményt korábban is ilyen intelligens formában nyilvánítod ki, valószínű nem is válaszolok rá. De toporzékoló hülyegyerek sítlusban, bántóan, lenézően lefogyatékosozni ilyen autókat, mások kemény munkáját, illetve félig használható, fasz méregetés meg egyéb kifejezéseket abszolút nem értek, ez igaz. Olvasd el a két irományod és talán észreveszed miről beszélek.
Egyébként teljesen más ám utazni ezekkel, vagy amikor a mindennapjaid része és minden tulajdonságát ismered a technikának. A lényeg az egészben, hogy ilyen sarkos véleményt ilyen ismeretség alapján én nem állítanék fel magamban, de az én vagyok. Egyébként meg Te is tudod, hogy kibaszott jó, és látni az írásodon, hogy nem mindig azt írod, amit valójában érzel, de ez már inkább a személyesebb része.
Szépnek szép az RX7-es, de melyik gépműhely fog szerinted ahhoz hozzányúlni, ha bármit is csinálni kell rajt? A wankel az csak játszós autónak jó szerintem, ahhoz meg dràga!
Ahogy Lasi is írja, nagyon ritka, igaz sok balkormányos RX7-et sem láttam eme pici földrészen , ettől eltekintve nálam az RX7 formája nagyon üt és sokakkal ellentétben nekem bejön a wankel motor
Te sosem érted amit én mondok, de ezt már megszoktam. Leírtam, h ez az én szubjektív véleményem, nem kell vele egyetérteni, de attól, h én nem úgy gondolkodom vagy látok dolgokat mint te vagy más fórum tagok az nem feltétlen rossz, csak más. Nem írtam, konkrétan, h a te autódra gondoltam, volt szerencsém már egy pár elég komoly és erős autóban/motoron utazni, köztük a tiedében is, és igen nem volt még erős autóm, meg erős motorom sem, de szokás mondani, h okos ember más kárán tanul. Nyilván ezt nem szó szerint kell venni, mert ezen komoly járművek esetében ez nem kár, de én levontam a magam tapasztalatát és úgy döntöttem, h nem állok be ebbe a sorba és nem állok bele ebbe a projektbe, hanem másra költöm.
Leírtam, h nem követendő példának írtam, szerintem nem próbáltam senkire ráerőltetni az álláspontom, megkérdezték ezért leírtam miért nem építem meg.
Én azt sajnálom, h ti ezen lovagoltok és nem tudjátok vagy nem akarjátok érteni amit én írok.
"állandóan ezekkel nyugtatod magad, illetve próbálod megmagyarázni magadnak, hogy ez szar" h ezt honna veszed nem tudom , de ha te mondod biztos így van
Azok akik a táplálékunk nagyrészét előállítják. De ha nyomaték kell alulra akkor a dízel a nyerő ezen nincs mit magyarázni. Vagy baromi nagy köbcentis benzines.
Én is most egy low rpm turbóst kezdek építeni,direkt azért hogy városban kis fordulaton is legyen dinamika. D15+ 1.4tjet turbo. A nagy tesó is ott pihen a polcon ha elgurulna a gyógyszer
Én nem tudom, hogy Te miről beszélsz, de Téged is, és az autómat is több éve ismerem, ha pedig választanom kellene inkább Te vagy fogyatékos nem pedig az autóm!
Tény, hogy se erős autód, se erős motorkerékpárod nem volt soha, mégis úgy csinálsz (ezt sose értettem) mintha ismernéd ezeket a dolgokat.
Tudni illik egy környéken lakunk, az autóm biztos van 300lovas (b16t) és semmi fogyatékosságot nem tapasztaltam. 3000alatt megsem mozdul a turbó, ami azt jelenti, hogy alap közlekedéssel, városban vagy azon kívül ugyanúgy megy és annyit eszik (vagy kevesebbet), mint gyári, szívó vti társai! Viszont fölötte aztabüdöskurvaélet van, amennyiben persze szükség van rá.
Lacilandon nem faszt méregetnek a gyorsulók kedves Péter, hanem élmény autóznak, biztonságos körülményék között élvezik a munkájuk gyümölcsét.
Őszintén sajnálom, hogy Te nem így látod, de az hogy állandóan ezekkel nyugtatod magad, illetve próbálod megmagyarázni magadnak, hogy ez szar, fogyatékos stb stb, ez a tipikus "rosszul csinálod!"