Lenne egy kérdésem. Az alany a sógorom 2006-os dízel Accord sedan-ja. A kormányműben egy hidraulika cső megadta magát. Állítólag típushiba. Tudnátok segíteni abban, hogy pontosan mi ez az alkatrész, cikkszám esetleg, és hogy hol érdemes ezt javíttatni vagy újat venni? Állítólag elég drága, ha esetleg tud valaki pénztárcabarát megoldást, azt megköszönöm
A gyári alkatrészprogram a pnfe01-et hozza, ha az autodoc-nál belenézek autó alapján ott simán hoz vagy 10 fajtát. És a generátor minden részét meg lehet külön is venni.
Ennek felül vanÉn arra gondoltam hogy gyárilag hátul jön ki, amivel talán tudnám helyettesíteni annak felül van. De maga a dugó uygan az, illetve talán egy hosszabb csavar kell a felső felfogatáshoz. Amúgy a problémám az hogy 2500as fordulatnál visszaesik a töltés 12,2-12,3Voltra. Este a világításnál is látom, nem vibrál csak gyengébb lesz a fénye.
Egyáltalán nem tölt vagy hébehóba igen?
Kezdésnek nézd meg az adattábláját. Valószínű denso generátor és kb 120 vagy 140A-s. Ha ilyen akkor erősen lehetséges hogy lehet mindent is kapni hozzá, de más típushoz kell keresni. Sokszor ugyanaz a belseje csak a ház más. 9gen 1.6D pl belül megegyezik az 1.6HDI peugeot generátorral és ahhoz van minden a 9gen-hez meg semmi sincs.
Még egy kérdésem lenne, OEM szám alapján 31100PRA003 passzol, de valahol irják az 31100PNFE01-t képen a külömbség csak az elektromos csatlakozó. Passzolna e hozzá?
ha csak az a baja hogy nem tölt rendesen akkor lehet csak szénkeféket kell cserélni ami filléres tétel és bármelyik generátor felújító megcsinálja. Persze a munkadíj az nem filléres.
Én is agyalok, hogy vegyek-e gyári új rugót, de nehogymár ennél is magasabb legyen, így is bokorugró
már nézegettem alternatívaként a tuner szarokat is, amik 3 centit ültetnek, jól nézne ki, csak le kéne homokozni meg fényezni hogy ne legyen piros a rugó, meg szétcseszni se kéne a friss gyári gátlókat az ültetés miatt, úgyhogy az felejtős.
Első körben akkor megpróbáljuk a gumizást, végső esetben meg kap majd új showa rugókat
idővel természetes, hogy "összeül" a rugó. (anno mikor vki ep3-ra gyári új rugót is tett nemcsak gátlót mint pl én akkor néztem h kb 2 ujjnyival fentebb volt az új rugós kocsi...)
nekem ~194e km van az EP3-ban, szintén gyári showa rugók mindenhol és igen rajta vannak gyárilag ezek a gumik, hátul még hosszabb is úgy emlékszem, ott össze is ül jobban a rugó. ha nagyon nem kapsz rá sehol fekete gumit, akkor vastag szilikon gumi csövet húzzál rá, az azért beszerezhető több helyen is.
Amikor megjelentek a 7gen-ek ott amikor garanciában cseréltük az első lengéscsillapítókat külön felhívták rá a figyelmünket hogy a rugóra mindenképp rakjuk rá a gumivédőket, különben hangos lesz.
Hallott már valaki olyanról, hogy elfárad az autó rugója? Főleg egy gyári Showa ep3-on, 230ezer után?
Fent a toronynál már az látszik, hogy elöl mind a két oldalon összeérnek és dörzsölik egymást. Elég érdekes hangja van fékezéskor, ami először azt hittem fékhiba, de a fék rendben van.
Most a szerelőm azt mondja vegyünk a rugóra ilyen gumis takarót, de nemár hogy ez ilyen kell legyen. Képes így a rugó elszaródni egy hondán?
Viszont látom a gyári rugón is van ilyen borítás gondolom pont hasonló miatt, csak elkopott idővel..
Sziasztok. Tönkrement (szétesett) a fékpedál kapcsoló "nyomkodó gumija". Járt már valaki így? Lehet ilyet valahonnan venni Magyarországon? Elvileg ez a cikkszám: 46505-SA5-000
(5gen Civicről van szó)
A tájperemben is ugyanaz a rendszer mint a dízel civic-ben, fent van a tartály jó helyen, nyomás alatt, látod a kivágást az oldalán ahol elvileg látszódna a szint, csak éppen szart se látszik. Mert szar. Senki nem látja a szintet, még én se pedig gyönyörűen rálátsz.
Nekem van kettő, meg volt is egy. A dizel civicben pl mindegyiknél csak ránézel a kiegyenlítő tartályra és látod. Mivel az is nyomás alatt van, nem úgy mint a benzinesben ahol a kiegyenlítő csak egy külső tartály.
Jazz be speckó Honda fagyálló kell, vagy jó bármilyen? Alacsonynak tűnik a szint, bár ilyen töketlenül elhelyezett tartályt már rég láttam.. nincs olyan szög, ahol oldalról megnézhető, hol lötyög. :-)
Figyelj kattan a relé zúg a szivattyú van hogy 2x ráadom a gyújtást hallom hogy feltölt a szivattyú mégis sokáig kell tekertetni valamék jeladó szarakodhat de melyik vajon? Függetlenűl attól hogy hideg vagy meleg a motor
Próbáld ki ezt:
Gyújtás, megy a szivattyú, aztán kulccsal épp' hogy csak megpöccinted az önindítót, már fordítod is vissza. Aztán ismétel, gyújtás -üza - és indítsd.
Igaz, az enyém 6g 1.4 , de ezer éve így indítom és így soha nem kell köszörülni.
Köszönöm a választ. A normál biztosítékokat és egy diódát már végigmértem az akku mellett és a vezetőoldalon, azok sajnos jók. A reléket, egyebeket nem tudom hogy kell mérni. Már rendeltem bontóból egy másik motorvezérlőt, de eszerint nem érek vele semmit, csak pénzkidobás lett. Egybe kellett volna vennem indításgátlóval, kormánykapcsolóval, kulccsal, úgy működne? Vagy ha a másik kocsimból komplett átszerelem, akkor működhet?
Indításgátlót nem lehet végleg kiiktatni?
Hát elképzelhető hogy megsült az ecu az összeégett kábelek miatt, másikat nem fogsz tudni belerakni mert az inditásgátló miatt nem fog még annyira sem működni. Esetleg egy kiégett biztosíték?
6. gen Civic 1.4iS "tudóst" keresnék. Szikra van, injektor hídig megérkezik a benzin, de az injektorok nem működnek, hengerekbe nem jut benzin. Fő kábelen kesztyűtartó mögött sikerült néhány vezetéket összeolvasztani hegesztés közben, amiket természetesen szétszedtem és elszigeteltem, utána beindult egyszer a kocsi, de azóta csak pörget, de nem indul. Van másik ugyanilyen kocsim, de a motorvezérlő egységet nem merem kicserélni, nehogy esetleg az is elszálljon. Tehát olyat keresek, aki ért hozzá.
Viszont most segítséget kérnék! Adott egy 4.gen honda prelude ABS 1-es hibakódot dob, abs motor ki lett szedve, kipucolva úgy ahogy a neten találtam, de ugyanúgy dobja a hibát, emiatt a 4ws sem működik.
Főrelé mindig kattan ac-t is hallom mindig búgni akkor is ha sokáig kell köszörűlni… nem tudom mi okozhatja kb minden 20. Indításnál tekertetni kell nem bírok rájönni
Legtöbbször ráfordít kulcs, indul szinte rögtön, ez az általános. De néha "gondol egyet", minden ugyanúgy megy, de sokáig kell köszörülni mire elkapja és indul. Érdekes.
Nekem eddig főrelé ilyet nem csinált, ha indítottam és csak köszörült, akkor be sem indult egyáltalán. Ettől még persze lehet ez a jelenség a kezdeti szakasz nála, de nem tudom.
Minden esetre én már élek ezzel több mint 1 éve és nem volt eddig változás. (értsd: nem rosszabbodott)
Sziasztok!d15z6 békánál is tipushiba a főrelé? Csak mert csinál olyat néha hogy sokáig kell tekertetni mire beindúl! Ha ráadom a gyújtást mindig hallom hogy kattan,akkor is lehet szar?
Nézelődtem a motortérben és észrevettem, hogy a jobb oldali testkábelem teljesen eltört, úgy el van oxidálódva.
Igaz az, hogy a motor aljánál is van egy?
Mielőtt rendelek újat megnézném akkor azt is milyen állapotban van, csak most nem vagyok akna közelben, viszont parkolóban alá tudnék fotózni.
Az alsót merre keressem?
Debrecenben ismertek jó és hozzáértő szerelőt? Alapjárati problémáról van szó, azt kéne kinyomozni hogy mi okozza.
160e km-et futott 6gen civic (D15Z6) az alany.
(hidegen tökéletes, ha bemelegszik az alapjárat nem szabályos. Menni megy, ha nyomom neki, nem érzek hibát)
egy rövid videó hanggal: a kipufogón látszik legjobban, hogy reszket az egész. (fordulatszám nem ingadozik) LINK
Ha esetleg nektek ismerős a hiba és esetleg tudjátok is h mi okozza, szívesen veszem ha elmondjátok
előzmény:
2 hetet állt, és mikor használtam volna, nagyon nehezen indult, és nagyon dadogott gázadásra is. Egy kicsit meghajtottam, a dadogás elmúlt, de ez a "reszketős/szabálytalan alapjárat megmaradt.
köszi szépen bármilyen tanácsot/ötletet vagy ha ajánlotok egy becsületes/hozzáértő debreceni szerőt.