2019-ben vettem Nokian 4 évszakost (weatherproof). Először tetszett, nem volt vele semmi gond, de két év után garanciában kopásarányosan visszaadta a vételárat a Marso, annyira kezdett repedezni, szétesni. Korábban írtam róla: link
Utána Bridgestone Weather Control A005 EVO-t vettem. 1 év alatt ez minimálisan kezd repedezni, még nem tudom mennyire lesz tartós. Ami nem tetszik, hogy nagyon hangos. Nem is értem miért, nem néz ki téliesnek a mintája.
Havas tapadásokról nem tudok beszámolni, annyi hó nem volt mostanában a környéken. Egyéb felhasználást tekintve (száraz,nedves, város, országút, autópálya) tökéletes (az említett zajosságát leszámítva).
A Nokian után azért választottam a Bridgestone-t, mert a Michelin-ről azt olvastam hogy egyes méretekben nagyon jó, míg más méretben nagyon nem. Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-2 / GEN-3 amit még többen ajánlottak, de végül a Bridgestone-nál maradtam.
Anno a Sportvan-re megvettem a legdrágábbat, ami akkor abban a méretben volt (Bridgestone Weather Control), s nagyon bejött, télen-nyáron maximális volt a tapadás. Egyedül mély hóban nem tudom, h milyen, mert 2 év alatt egyszer se találkoztam ilyennel..
Használ valaki premium 4 évszakos gumit?
Szerintetek érdemes venni? Azon gondolkodok, hogy az Abarthomra vajon jó döntés-e... 205/40 R17-ben kellene.
Úgy látom olyan 51e/db-tól lenne.
The explanation…
On the sidewall of most new tyres are red and yellow painted dots. If these marks are aligned with particular points on the wheel, you will reduce the amount of weight required for balancing. The less lead weight used, the lower the cost of wheel balancing and the higher the profit on the job.
The Yellow Dot
When tyres are made, they are almost never perfectly balanced, and most manufacturers will place a yellow dot on the section of the tyre where there is least weight. When fitting a tyre, you should line up this yellow dot with the valve stem as this is the heaviest point of the wheel. By aligning the lightest spot on the tyre with the heaviest point on the wheel, the tyre/wheel balance is as close to optimal as can be. So, you won’t use as many weights around the wheel to balance out the tyre and wheel. Fewer weights make for a more balanced wheel, which then means a quieter, more comfortable ride, and a longer-lasting tyre.
The Red Dot
In the same way that tyres are never perfectly balanced from the manufacturer, tyres are never perfectly round either, even when new. They have high and low points which occur where the belts are joined, and these points can cause vibrations when a tyre is rolling. The red dot indicates the tyre’s high point. Most of the time a wheel will also have a dot—either a drilled dot or a sticker to indicate its low point; if you have these marks, you should align the red dot with the mark on the wheel and ignore the yellow dot. By doing this you minimise the vibration caused by the high point of the tyre
Red over Yellow
If both red and yellow dots are visible on your tyre and you don’t have any dots or marks on your wheel, red takes precedence over yellow and you should align the red dot with the valve stem. Cancelling out the high point takes precedence over the lightest point of the tyre, which can be addressed with wheel weights.
Nekem az nem világos, hogy egy gumin nem egy hanem 2 vagy 3 pötty is van más színben.
Na meg legutóbb egy CRV-n pont azt láttam, hogy a piros pötty pont a szeleppel ellenkező oldalon volt gyárilag.
Meg is forgattuk és 20 grammokat kért a gyári szerelésű kerék.
Megnézzük mit szól az FK2 a Mtec tárcsához és DS2000 betéthez. Utóbbi adott volt, grátisz kaptam az autóhoz, így leradírozom aztán jöhet egy PBS ProRace vagy Endless mx72, ebc yellow (sose csalódtam),...
Most mi van fennt a Type-R -en? Mármint nem a téli garnitúra érdekel hanem nyárra. A Pirelli P Zero sport szettje van most de amiket elötte próbáltam nem voltak igazán jók, és évente fogy el garnitúra így megint cserélnék. A PS4S XL -en gondolkoztam de pont az tántorított el, hogy puha az oldalfala .
De Michelin volt, az tuti meg 4-es, az is tuti na meg Performance. Akkor M. Pilot Sport 4 Performance? Ilyen van? Mert ha igen, akkor az volt. De hogy olyan volt, amit leírtam, az biztos.
Zsolti fehér CTR-éről beszéltem amúgy, azon akkor PS4 Performance volt? Biztos tudod. Azt tudom, hogy ő is ezt mondta nekem a gumiról, amit én is tapasztaltam, amikor nálam volt az autó. Pedig zsír új volt a gumi, de mégis ilyen hidegen csúszkálós volt, de nem kicsit.
A Parada volt még ilyen, ha nem rosszabb esőben. Az egy tragédia volt. Az nekem is lekerült az első eső után az autómról.
De az ilyen szélsőséges gumik alapján kár megítélni egy márkát. Az összes többi Yoko-m rohadt jó volt, mind esőben, mind szárazon és nem kellett melegítgetni meg hasonló.
De persze nekem aztán tökmindegy, olyat kell venni, ami szerinted jó és kész. Az úgymond kommerszebb márkák ritkán vagy egyáltalán nem gyártanak ilyen szélsőséges gumikat, bár a Michelin PS4S Performance-t én is megtapasztaltam, hogy melegítés nélkül mekkora tré, EP3-mon volt és ha nem vágtad oda úgy rendesen egy-két kanyarban, hogy felmelegedjenek, akkor nagyon szar volt, úgy úszott az ember kanyarban mint más a Balatonban......
Ha felmelegedtek, akkor már fasza volt, de kösz, addig 3x meghaltál előtte kanyarban
Régen én is szerettem az yokot-, de az ad08r után nem tartom valószínűnek, hogy fogok venni.
Garázsból jártam felfele, októberben, jóidő... esős talaj... kb fél métert dobott csattanásig a padkának. Kb mintha jégen autóztam volna fel. Másnap nyilván már nem volt autón a szett.
Nem az objektivitásával van bajom. Csak a continál már behúzza a legújabbat és összereszti a régebbi michelinnel stb. Ez is lehet érdekes de nem tudtuk meg, hogy a Michelin legújabb gumija ellen mit tud.
Én nagyrészt Yokohama fan vagyok és azon a vonalon én ezt a Fleva-val éltem át, na az volt egy felüdülés, a Neova után pl.
Mert a Fleva működött végre alapból is, külön bemelegítés nélkül is rögtön, még hidegben is bírta sokáig, csak olyan 3-4 fok alatt dobta el magát, de az meg azért indokolt szerintem.
De a Neovának külön bemelegítő "drift" kellett mire tapadt rendesen, szimplán hidegen csúszkáltál mint a szánkó télen.
Megjegyzem: a második szezonjától, mert az első szezonban még jó volt, de aztán annyi is volt.
Az Advan Fleva viszont tényleg jó, tuti az 5gen Civic-en az lesz. (ha eljutok odáig majd persze )
Na ezt el tudom képzelni, mert az egyik legnagyobb problémám a Ps4S-el az volt, hogy az oldalfala nagyon puha. és a kormányzás meg kanyarodás egy takony volt még akkor is ha bemelegedett. De ezt elmondják a videóban is.
Egyszerűen rosszul éreztem magam vele, miközben a Conti 6-al sínen mentem a Ps4S meg "kúszott". Egyszerűen nem passzolt az FK2 újkorától megszokott karakteréhez.
Ha a PS5-ben ezen javítottak az mindenképpen üdvözlendő.
Meglátjuk. Így rögtön a PS4 után látni fogom a változást. Állítólag a PS5-be valami olyasmi erősítést tettek amitől a Goodyear-nek közvetlenebb volt a kormányzási érzete. Meglátjuk.
Szétinformáltam az agyamat már azt se tudom melyik a jobb döntés Ez lett
1000 éve nem használtam gy-t... még a vti eagle f1-et anno... de abból is az egyik széria hibátlan volt, aztán vettem újat 3 év múlva, az meg valami kutyaszar....
Szóval nem tudom, de ezekről az asym-okról tényleg jókat hallok. Már az 5-öst is sokan szerették.
Jól van pihenj már
Tudom szar gumit vettem na. Majd ha nem sikerül azt a kb 0.2 tizedet kiautóznom ami a PS4 meg a PS4s között van akkor majd magamra vetek...
Én elötte conti-kat használtam de más világ amúgy. A michelinnek szerintem kell egy kis idő hogy a tapadás megjöjjön. Ha be van malegedve jobban tapad. Nekem nem volt vele bajom menet közben.
Pl érdekes, hogy a contik menet közben hajlamosabbak voltak megcsúszni a michelin meg indulásnál csússzant meg inkább.
Ennek a tesztnek csak az a baja ,hogy a Michelin PS4s-t ereszti össze a Sportcontact 7-essel. Így értelmezhetetlen a teszt.
A PS5 meg sokat javult a PS4-hez képest
De ezek utcai gumik, nem pálya gumik.
A gyártók nem azt nézik hogy te majd mire cseréled ha pályázni mész hanem hogy egy autó milyen méretben jön ki a gyárból.
De amúgy meg kismillió gyártó van amikből lehet válogatni