Történt egy féltengely törés (balos, 98 VTI) az lenne a kérdésem, hogy milyen irányban lenne érdemes elindulni? Új utángyártott vagy bontott gyári, és hogy javasolt-e a másik oldalt is cserélni, mert gondolom az sem lehet sokkal jobb állapotban.
Válaszokat előre is köszi!
A képen nem látni jól, de ha szalagos, akkor kell hozzá meghúzó szerszám, de van a másik fajta, amit csak össze kell akasztani és harapófogóval összehúzni. Utóbbit egyszerűbb szerelni.
A B-s külső féltengely harang cikkszáma 44018-S0A-C00, a belsőé 44017-S0A-030, ez alapján nagyobb eséllyel találsz olyat, ami pont oda való. Ezek az univerzális alkatrészek olyanok, mint a négy évszakos gumik, igazából nem jók semmire...
Valami kicsípte a 4 hónapos féltengelyem gumiharangját. Milyet érdemes venni? Ez az univerzális SKF jó lehet? Speciális szerszám nélkül meg lehet húzni ezt a bilincset?
Sziasztok! Ufóba épített be valaki ilyent, vagy hasonlót? Van valahol hely ahová ezt az érzékelőt be lehet csavarni vagy kell olajszűrő adaptert is venni?
Ablakmosó motor biztosítékja: Utastéri biztitábla, bal oldali biztisor, felülről számolva a nyolcadik, alulról számolva az ötödik. Hogy hány amperes azt nemtudom, mert szervízkönyből néztem ki, és ott méretet nem ír.
2.2 i-CTDi-nál honnan tudom, hogy a porlasztócsúcsok esetleg csereérettek?
Be kell méretni valahol, vagy van valami jele? Egy ilyen bemérős sztorinak általában mennyi az ára?
Sajnos az autóm életútjából (7gen Accord) nem derült ki, hogy mikor csináltak rajta ilyet. A motorban nem érzem, hogy gyengélkedne, nincs hibakód és nem is jár furcsán de azért már csak van benne 311e km. Nagyon megszerettem nem akarom, hogy kellemetlen meglepetéseket okozzon.
Köszi a segítséget előre is!
Jelenség: Tegnap a dugóban eldobta az alapjáratot. Checkengine nem világít. Ráindítok, beindul. Pár perc, és újra lefullad. Újboli indítozás nem segít. Félretoltam, kb 3-4 perc múlva ismét indítottam, és beindult. Aznap semmi gond nem volt. Ma, gyorsításkor (kb 4ezres fordulaton), mintha hirtelen levettem volna a lábamat a gázról (ha alapjárton vagyok tutira lefullad) akkorát rántott, majd tovább ment. Tegnap a szerelő azt mondta, hogy nem adott semmi hibakódot vissza.
Én inkább azt érzem, mintha vtec előtt kezdene behalni, de lehet csak beképzelem
Értem én Higanyt, ha jól működik tényleg nem indokolt hozzányúlni, de ha már úgy is ott lesz matatva a leömlő körül akkor talán azt a 3 csavart megéri kihajtani, meg igazából rohadt kíváncsi vagyok hogy van-e lerakódás a szűrőn
Többnél láttam már hogy ott könnyezik, valószínűleg nálam is elő fog jönni hamarosan.
Mindenesetre megrendeltem a tömítést, ha megérkezik a szervizig, akkor cserélve lesz, ha nem akkor valószínűleg csak akkor ha majd nálam is elkezd szivárogni az olaj.
Igen, megvolt a váltás, motor hangja is változott és húzott szépen tiltásig.
DE mint kiderült, a váltásnál visszaesett kicsit, majd szépen húzott tovább azzal a 160 lóval ami rendelkezésre állt. Szóval erőtöbblet nem "keletkezett".
Ami más volt a normálishoz képest (persze ezt is csak akkor tudtam meg konkrétan, miután kicseréltük újra) az az, hogy VTEC váltásnál érezhető volt egy kis "kimaradás" vagy amolyan kisebb rántás, aztán onnan húzott tovább.
Az új szűrővel szinte tök egyenletes volt a váltás.
Az enyémben 221.000-nél volt a csere, azért cseréltük mert ez a jelenség volt. (értsd: szar volt, mert el volt tömődve )
Plusz volt még egy ilyen cserém a Skunk2 CTR-nél is, mert az meg folyt a tömítésnél. (Abba szintén 220.000 körül volt)
Amúgy le kell írnom, de Higannyal most rohadtul nem értek egyet.
Egy, hogy nem egy űrtechnika ez, egy tömítés amiben van egy kis szűrő, így ennek a cseréjével nem hinném, hogy elkövetnéd azt a hibát, hogy "belenyúlsz egy jól működő rendszerbe, amit csak akkor kell cserélni ha folyik vagy tönkremegy".
Ráadásul tényleg párezer forintról beszélünk. Kb. mint egy normál olajszűrő vagy a benzinszűrő. Ha ezeket lecseréljük idő előtt, akkor az is felesleges és megbontunk vele egy jól működő rendszert? Nem nagyon értem, de mindegy.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat,motivált lettem és ki tudtam cserélni a lámpabura kiszerelése nélkül is!
Bár nem volt egy egyszerű eset,sokat próbálkoztam,de megérte
Viszont H1-való bele mégis!
Igen, mert azt nézi hogy megtörtént-e a nyitás. Az újabbak ugyanis nem tartalmaznak szenzort, mert az ecunál van átkötve a szál hogy ha kiadja a jelet az ecu akkor a másikon meg megkapja a jelet az ecu hogy tényleg megtörtént a nyitáshoz szükséges áram kapcsolása. A régieknél meg ugye a szenzorról ment vissza a jel az ecuba hogy tényleg nyitott a vtec szelep.
Biztos vagy benne? Csak akkor nyit a vtec, ha ott megvan a megfelelő olajnyomás, ergo annak vtec előtt is kell mérnie, h tudja, h nyithat-e vagy sem.
Amúgy a vtec szelepben olajnyomás kapcsoló van, nem mérő nem? Neve alapján. Sose volt még a kezemben kivéve.
Álló helyzetben azért nem nyit a vtec, mert a sebességet is figyeli gyárilag, csak ha gurul az autó, akkor nyit. Meg ha meg van az olajnyomás.
Jött nekem is ott az olaj, de a nyomásmérő óra nem mutatott semmit.
Hozzáteszem B20-ról beszélünk, de a vtec-nek lett az olajnyomás gombától ellátás biztosítva.
Aha. Azt tudom, h amikor az a csavar nem volt benne és beindítottam a kocsit, pillanatok alatt óriási tócsa lett alatta, egy visszafolyó ágon ilyen pici lukon nem gondolnám h néhány másodperc alatt kijön fél liter olaj. itt is oda rakott olajnyomásmérőt
Kipuff oldalon szemből bal felül van egy csavar, az olajjáratot dugóz le, sztem ott. Vagy vtec szelep olajgomba helyén is kellene tudni mérni, elvégre az is arra hivatott.
Miért akarsz egy jól működő dolgot megbuzerálni? Mintha egy félig kopott féktárcsát akarnál lecserélni mert hogy "majd tönkremegy úgyis". Amíg jó, ne nyúlj hozzá!
Nálam a motor csont száraz mindenhol, ezért nem szivesen venném le a teknőt sem kipucolni, a VTEC szelep már kicsit birizgálja a csőröm
Előző tulaj állítása szerint 10 ezrenként cserélte az olajat, én 5 ezrenként cserélem, harmadik tulaj vagyok, tehát nem tudom az első tulaj hogyan tarthatta karban. Azt hiszem ezeknél még a gyár is 10 ezerre ajánlotta a csereperiódust, nem úgy mint az újabb autóknál
Mennyi km-nél vetted észre hogy engedi az olajat? lehet ha már szervizbe viszem akkor lecseréltetem. Úgy látom 3 csavar mindösszesen, már perezer ft a tömítés
Ahogy Tonx is írja: Ha mindig tiszta olaj ment rajta át, akkor szűrő rész oké, viszont a gumitömítés nem örökélető, tényleg elkeményedik egy idő után bármit csinálsz.
Az megint más kérdés, hogy azért a szűrő is elkokszosodhat, szintén bármit csinálsz, mert azért minden motor dolgoz bele az olajba "kormot" még ha kis mértékben is, de dolgoz. (Honda ide vagy oda, de akkor is)
Szerény véleményem szerint a 200.000km pont egy olyan lélektani határ, aminél le lehet cserélni egy ilyet. (cseréltem már, azért nem olyan nagy összeg )
A feltett kérdésedre pedig: Szerintem ismered már az én VTEC szeleptömítéses story-mat, amikor vettem egy lelakott CTR-t és 160 lovat tudott kezdetben. Na, ez pont azért volt, mert ennél a kicsiny szűrőnél felgyülemlett az olajsár, tehát a válasz: NEM kicsit tudja ez lerontani a dolgokat.
Csere előtt 160-at mértünk, az új szűrővel 190lovat. (a nonFL kb. annyit is tud gyárilag)
Ja, és gondolom tiszta: CSAK gyárit, de ha nem tévedek, akkor talán nincs is belőle utángyártott, de ha van is, ha kicsit is hallgatsz rám, akkor ahhoz nem nyúlsz, mert ez nem az a rész, ahol játszanék, próbálgatnék bármit.
De mint mondtam, tényleg párezer forint, mondjuk annyit mondtak nekem a csepelihondabontósok (náluk rendeltem akkor) hogy van valami évjáratnál ugrás az árban és én akkor pont beleestem az olcsóbba, de mindenesetre nem az a tétel amit minden héten cserélsz
Ha mindig időben cserélted az olajat és az nem égett meg, akkor nem lehetne. Viszont a tömítés megkeményedik és elengedheti az olajat. Ha van vtec hang és rendesen megy akkor elég az olajnyomás ami átmegy a szűrőn szóval no problem. Lassan az enyémben is cserélni kellene mert nálam engedi az olajat
Ilyen problémám már korábban volt. Akkor a szerelő bemérette az összes porlasztócsúcsot, azok jók voltak. Utána kicserélte a nyomás szabályzó szelepet a nagynyomású szivattyún. Állítólag az volt a probléma. De most ez a dolog megint előjött.
Egy 2006-os 2.2 ictdi motoros Accordról lenne szó.
A probléma az vele, hogy hidegen egész jól indul, viszont melegen ez már nem mondható el.
De amikor már egy másik autóról is meg van bikázva, akkor beindul. De az akksi nincs lemerülve.
Ha áll egy félórát kb. az üzemmeleg állapot után, akkor indul.
Olyan ez szerintem, mintha kevés lenne az akksi inditóárama és nem forgatná elég gyorsan az önindító a motort ahhoz, hogy fel tudja építeni a nyomást a beinduláshoz. Az önindító tavaly fel lett újítva. Csak akkor hidegen meg miért indul a saját akksijáról rendesen segítség nélkül. Exide EB740 akksi van benne (74Ah, 680A indító árammal).
A belső világításnak lehet késleltetett kikapcsolása, amivel a következő gondok vannak/lehetnek, ha közvetlenül akarod használni:
- a kocsi bezárásakor nagyon hamar (gyorsítva) lekapcsol a belső világítás
- nem terhelhető..max a helyzetjelzőket bírná el vagy ki kellene relézni
- mindenképpen ki kellene relézni (a relét párhuzamosan kötni a belső világítással), mert a "kapcsolt szál" negatív, azaz késleltető elektronika az ajtó kapcsolót hidalja át (ami testre húz).
- a belső világítás ha elhalványuló, akkor az még lehet világít, de a relé már rég eloldott
Érdemes lehet olyan kis olcsó elektronikát csinálni/venni ami figyeli az akku feszt és ha az megemelkedett (járt a motor) majd vissza esett normál értékre (le lett állítva), akkor aktiválja a hazakísérő fényt.
Lehet csinálok majd DRL vezérlést, ami abban különbözik majd a többi "gyári" megoldástól, hogy nem kell kábeleket elvágni/megszakítani/kirelézni.
Igaz elő idézhető így olyan állapot is, hogy megy a helyzetjelző/nappali fény mellett is a DRL (user error )
Szerencsére minden megúszta. A markolat résznél felül is, alul is van egy fekete gumírozott betét. Az alsót kipattintani, kézifék felhúz ameddig csak engedi. A kipattintott kis markolat alatt két kis csavar van, azokat ki kell venni. Utána már csak a gomb tartja a komplett búrkolatot a helyén, de az elég keményen, úgyhogy a búrkolatot megragadni, és erősen húzni kell a gomb irányába amíg ki nem pattan és ennyi. Persze az egész mutatvány előtt a könyöklőt kiszedni
Van olyan DRL megoldás, amikor ezt tudja a vezérlő
Tehát az állandó tápról (fesz szintből) megállapítja, hogy jár-e a motor és ha le lett állítva, akkor aktiválja a hazakísérő fényt.
Sziasztok,
2006-os 1.8-as civic sedan.
Kérdésem az lenne, h. DRL bekötéshez hol találok egy olyan "+" pólust ami még az autó bezárása után kb. még megvan 30mp-ig ???
Szeretném így bekötni, legyen jelzőfény éjszaka....