Igen, én is gondoltam rá, de állítólag az hibakódot is beír és egy darabig újraindítás után rendesen működik. Azért kérdezősködöm, mert van egy olyan sanda gyanúm, hogy bármilyen szerelőhöz elviszem elkezdik majd szépen tippelgetve cserélgetni az alkatrészeket.
Csak tippem van, de a gázpedálnak tudtommal van jeladója, az okozhatja a problémát.
Vagy maga az alapjárat körül van valami gikszer, de itt tippelni sem tudnék mi lehet, mert nem értek hozzá.
K20 7gen Accord az alany, hátha van tippetek és tudtok segíteni hibával kapcsolatban. Elég furcsa a jelenség, sokszor 2000 az alapjárat, de képes ugrálni is 1000-2000 között és váltásnál is ha kinyomom a kuplungot érezhetően néha nem akarja leejteni a fordulatot, mintha a lábam a gázon maradna. Ahogy melegszik be az autó elmúlik a probléma. Hiba kód nincs benne.
Süsd meg az Accord topicban vagyunk azért jön föl Na de rosszul írtam van egyetlen egy apró különbség nonFL és FL accord között műszakilag az pedig a pillangószelep mérete. Ne kérdezd miért de a FL-é nagyobb ha jól tudom. De se lóerőben se menetteljesítményben nem jön elő sőt... Ezt leszámítva plág és pléj a két autó műszakilag.
A többi accord generációt nem ismerem mert nem volt olyanom Angol civichez tudnék még hozzászólni meg az 5 genhez mert az meg asszonykának volt sokáig még mikor udvarolgattam
Általánopsságban írtam, de mindig a 7 gen Accord jön mint ellenpélda. Akkor tekintsünk el a 7 gentől. Többi Accord generációnál mi volt?
Mondjuk az is árnyalhatja a képet, hogy egy relative a konkurensekhez képest rosszul fogyó modelnél lehet hogy tényleg kizárólag a költségcsökkentés a szempont, míg a "jól" fogyó modelleknél meg belefér a valós javulás is.
Igen a 9 gen vs 10 gen kivétel, de mivel elcsúsztak a CTR-el ezért jött ki így. Mondjuk ne is elcsúsztak vele, hanem inkább a 10 genbe fejlesztett motyót belepattintották a már éppen kifutó FL 9 genbe. De mint viselkedési minta próbáltam érzékeltetni, hogy ez tudatos lehetett a Honda részéről.
Azt se felejtsük el, hogy a Honda évente 2x árat emel. Ergo mire eljutunk 2-3 év alatt az FL-ig addig már legalább 5-10%-al drágább is lesz az adott model és a felszereltsége is javul. És a 7 gen Accord kivételével eddig az FL-ekben szerintem sok olyan dolgot javítottak ami a 2-3 év tapasztalata alapján kijött és érdemes volt hozzányúlni.
Én így látom.
Tudtam, hogy a 7gen Accord előjön mint példa. Szerintem ez az egyetlen kivétel. Alapvetően és általában az FL mindig jobb mint az elődje, műszakilag is illetve felszereltségben is. A többi Accord generációnál mi volt vajon?
A 7gen accordnál sem állj meg a helyét Grego felvetése. (ha már az accord topikban vagyunk)
Valahogy sokkal silányabb lett a facelift, mint a non facelift. Facebook forumos felhasználók tapasztalatai alapján a facelift esetén:
- előbb jön a szervócső hiba
- hideg / meleg levegő szabályzás elfossa magát
- rugófáradás, össze vissza állnak a rakéta facelift-ek. Ültető showa és a toronyóra esetén is
- jobb hátsó ajtó rohadás
sorolhatnám...
Ez nem mindig van így sőt... Most a CTR-re se pont ez a példa illik amit írsz, hogy FL meg FL elötti hiszen más generációkról beszélünk. Nem volt olyan, hogy non FL 9 gen CTR. Inkább a sima 1.5 10 gen civicet kellene most megvizsgálni hiszen most jön/jött egy ráncfelvarrás ,hogy áll-e amit mondasz, hogy jobb lett-e mint eddig volt.
Egyébként meg volt egy műsor ahol autótervezők elmondták, hogy ez egy mítosz, hogy az FL jobb mint a non FL. Igen vannak dolgok amiket ha nem jó és visszajelzéskeket kaptak a szervízektől, userektől akkor javítják. De sok esetben a FL autók egy költségcsökkentésen is keresztülmennek. Rájönnek ugyanis, hogy kár alkatrészeket túltervezni ha megfelel egy "silányabb" olcsóbb is bele. Akár beszállítót is válthatnak emiatt, hogy olcsóbb legyen az a 2-3 év termelés ami a modellciklusból hátravan hiszen már a következő generáción dolgoznak. A FL modelleket meg apró kicsi változtatásokkal teszik kívánatosabbá, hogy még megvegyék az emberek. Ebből gondolhatják sokan ,hogy az jobb de ez a marketing része.
Ettől hullott szét elég sok váltó FK2 és FK8-ban is.
A nagyon gyors váltásokat nem szereti, mert ha tövig benyomod a kuplungot akkor a CDV pici késéssel emeli ki teljesen a kuplungot. Ha gyorsan váltasz akkor még félig van csak kiemelve ergo szépen ledarálod a szinkront, recseg a váltó, vagy megakad. Néha be se lehet tenni sebességbe de az már a következménye ennek, hogy a váltó mechanika szétmegy.
Sokan kiveszik a slave munkahengerből a kis műanyag szelepet és akkor ég és föld lesz a váltás.
Hogy miért van akkor benne? Mert a gyártók így próbálják védeni a váltót és a hajtásláncot a hirtelen erőhatásoktól. Sajnos néha az ellenkezőjét érik el vele.
Szerintem ez tudatos volt a Honda részéről. Tudatosan tett fos DMF-et a 9 gen CTR-be, hogy majd mikor kijön a 10 gen CTR akkor az ebben is jobb legyen. EP3-nál is ez volt. A facelift megkapta a könnyített lendkereket. Miért nem kapta meg elejétől fogva? Hát mert akkor nincs mit csinálni a faceliften. Mivel a 9 gen faceliftből lett CTR ezért így oldották meg.
Én 99%-ban biztos vagyok abban, hogy a Honda előre megtervezi egy model 4-5 éves életciklusát és előre kitalálja miben legyen jobb a facelift model, akár úgy, hogy tudatosan csinálja "rosszabbra" a nem FL modelt.
Azt viszont nem tudom hova tenni, hogy az 1.5-ben is DMF van de sokan azt állítják hogy itthon csak 2018 vége után tettek bele DMF-et előtte 2 évig SMF volt benne. Fura...
Oké, én elhiszek mindent, nem vagyok szerelő, de eddig is az volt a véleményem, hogy a tökömnek sem kéne kettős tömegűvel szerelt autó, ameddig lehet kerülöm.
Ha egy sima lendkerék normálisan meg van csinálva, az is tud olyan jó lenni szerintem mint egy kettős tömegű.
Érdekes pl. hogy a 9gen CTR-nél kettőstömegű volt, de a 10gennél visszatértek a "sima" lendkerékhez. Plusz ez az alkatrész csereszavatos a 9gennel is.
Mint mondtam dízelekhez nem értek és nem is nagyon akarok, de gondolom ott a blokk nagyobb mérvű rázkódása vagy a nagyobb nyomaték, nem tudom mi miatt kell a kettős tömegű, de tény, hogy ott jellemzően jelen van.
Szia, én is 2.2 ictdi-vel járok elég sokat városozok Bp, szóval sok a dugó is sajnos. Nekem még a facelift előtti van.
Többiek leírásaihoz még hozzátenném, hogy ami nagyon nem szereti a városozást ebben a motorban: EGR és az IMRC.
Én egy éve használom és már egyszer kiírta a MIL-t az IMRC nyitva maradt hibával (P2004). A koromtól meg tud szorulni a szelep.
Ilyenkor az van, hogy ha mázlid van akkor még nem szakadt ki a vákuum-kör sehol amivel nyitogatja, ilyenkor ki lehet takarítani + érdemes az EGR-t is, és akkor megint egy ideig nincs gond. Plusz érdemes kifújkálni a légtömegmérőket is tisztítósprayvel (féktisztítót kerülni kell itt mert megmarhatja a szenzort).
Gondolom ha az EGR-t offolod meg mittomén akkor ezek nem játszanak, én spec EGR offal nem játszadozok.
Plusz városban ha sok a dugó a kuplung is hamarabb fog kopni, alapból is szereti elvileg enni a dízel a kuplungszetteket.
Ez az, vártam, hogy valaki beírja ezt a DPF szűrőt, mert nem vagyok egy nagy dízel tudor, de emlékeztem, hogy a rövidtávok főleg a részecskeszűrőnek okoznak gikszert. (ha jól emlékszem ez a kettő egy és ugyanaz)
Rövidtávoknál még arra kell figyelni, hogy hidegen ne nyélgázon induljál és amikor leállsz, előtte járasd kicsit a verdát. (a turbót kímélendő) De ez hosszabb távoknál is ugyanúgy érvényes.
Szóval ha a DPF szűrőt kihagyod az életedből, akkor nagy bajod nem lehet.
(kivéve hogy dízellel jársz, de az már a te bajod. ( ))
szia, lehet segit a dontesben kb 5 eve csak 2.2 ictdi-vel szerelt autoim vannak , es inkabb csak rovidtavon hasznalom oket, nem mentek tonkre, de ezekben meg nincs DPF. udv.
Sziasztok.
Nagyon gondolkozom rajta , hogy a 7es 2.4 AT Accordomat lecseréljem egy 2.2 fl dízelre. De viszont munkábajárásnál 10km-nél nem megyek többet , hétvégén azért már a vidéki utak raknák bele a km-t. Sokat olvasom , hogy rövid távra dízelt NE, de én félig meddig arra használnám.
Mi az amitől tönkremehet egy dízel a rövidtávokban?
2020. február 10. 15:17:43: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #138027 2020. február 10. 11:02:06: megválaszolva Yakumo + által,
→ #138025 2020. február 10. 10:53:19: megválaszolva aS WRX + által,
→ #138024
Ha Kiskunhalason jársz, ott van egy nagy gumiszerelő milűhelyben a nyári szettem, csak begurulsz, felszerelik neked, próbálod és visszateszik a tiédet. Persze előtte oda kell szólni.
Ha eljössz Hozzánk (emlékeim szerint már voltál itt egyszer) és vállalod, hogy leszeded és visszarakod, akkor az enyémet elviheted egy körre. Gyári 17-es van rajta 2 szezont futott téli gumival. 8. gen. 2.4.
Viszont, ha mind a 4 kerék kellene, akkor szerezz valahonnan emelőt, mert a Tieddel együtt csak 2 db lenne. Vagy addig fel kell tenni az enyémre a Te kerekeidet.
Kicsit egy helyben topogok sajna a problemaval, semmit nem tudtam meg kizarni...
A 4 uj felni nem opcio, rettentoen draga (220k darabja) , szoval meg vagyok love picit...
Mielott eljutok a szerelohoz es szetkapjuk az egeszet, nagyon nagyon orulnek, ha gurulhatnek a kocsival egyet egy olyan kereken aminek 100%-ban nincs problemaja es akkor legalabb a kerekeket ki tudnam venni az egyenletbol..
Volna valaki aki venne a faradtsagot es kolcson adna a kerekeit egy probakorre ? (legalabb az elsoket)...
Termeszetesen nem kernem ingyen, szivesen fizetek is erte...
8 gen 2.4-es Accordrol van szo, tehat 17-es kerekek kellenenek...
Vac - Bp vonalon mozgok, de szivesen elutazok messzebbre is ha szukseges...