Igen, láncos. (nekem is 7gen 2 literes van)
Igen, megbízható, de ugye minden azon múlik, hogy az előző tulaj vagy tulajok rendes olajat tettek-e bele.
Főleg sűrűbb olaj használatakor vagy ha nem cserélik rendesen, akkor hajlamos az olajlehúzó gyűrű kokszosodásra. (K20)
(ekkor eszi az olajat, plusz többet fogyaszt benzinből is)
Használj bele a gyárilag előírtat majd vagy 5W30-at, ennél sűrűbbet ne nagyon. (én Eneos Sustina 5W30-at használok, ami megfelel a 0W-s olajok tulajdonságainak is)
A 8gen kasztni a hátsó ajtóknál állítólag hajlamosabb a rozsdára (alul) a 7gen különösebben nem, de a hátsó sárvédőívek kb. minden autónál gyenge pontok, szóval azt csekkolni kell.
Továbbá az alvázat megnézve (autót felemelve) úgy kell megnézni, hogy a védő műanyagokat le kell venni és alá is nézni, mert ott lehetnek meglepetések.
Vásárláskor figyelj minden olyan dologra, amire autó vásárláskor kell. Kiemelt lehet talán a klímacső, mert az szokott beszarni az idő teltével, tehát csekkold, hogy a klíma rendben működik-e.
Másról különösebben én nem tudok.
Ja, megveszed, gyertyát cserélj, ne hagyd el a normál szerviz mellett, nálam egyszer csak leállt a 4-es henger kb. 1 év után és mehettem 3 hengerrel a szerelőhöz gyök kettővel. A gyertya magával vitte a gyújtó trafót is, ami nem volt annyira olcsó. De ha cserélem a 4 gyertyát még az elején, akkor ez nem történik meg. (nem is drága a 4 gyertya)
Sziasztok most állok egy accord vásárlás előtt egy olyan kérdésem lenne hogy mennyire megbízható a 7 gen 2 literes motor(ez már láncos?) és a kaszni? (ennél már nem jellemző a sárvédő rohadás?)
Esetleg tipushibák? Mire figyeljek vásárláskor?
Segitseget szeretnek kerni, tapasztalatok alapjan, gondolatok menten. 7gen ats-rol lenne szo. Az utobbi idoben kicsit nehezebben is indult, de alapvetoen nem volt kulonosebb problema ezzel. Magasabb fordulaton jelentkezik olyan tunetem, hogy olyan 5000fordulat-nal hezitalossa valik az auto, kisse dadogosabb a hang es 6000-nel sem erkezik az a plusz extra loket, amit eddig normal esetben tapasztaltam. Kaptam egy motohiba jelet is. P0171.
Kitorlest kovetoen is produkalja termeszetesen, de ismetelten csak nehany napot kovetoen dobta a hibat be ismet. Merre erdemes elindulni a kerdesben!?
Ha felmerulo kerdes lenne meg, akkor megtargyaljuk termeszetesen. A valaszaitokat elore is koszonom!
Jaja, épp ezért kérdeztem/ lettem kíváncsi a dologra, mert eddig számomra a csepelihondabonto.hu oldala ilyen téren elég jó forrásnak bizonyult, de hogy a K20A6 blokkot 160 lovasnak írják, arra felpattant a szemem. x'D
Persze nem akarok rosszmájú köcsögösködő lenni, mert évek úta az első hiba amit láttam ott és szerintem továbbra is egy nagyon jó adatbázisuk van/ leírásuk a modellekről/ blokkokról, stb.
Egyébként meg rohadt nehéz megtalálni, hogy melyik a valós infó. Én azért elég sokat vadásztam régen és egy adott motorról sokszor van 5féle teljesítmény adat mert ugye az se mindegy, hogy HP, BHP, LE vagy bármi más
A K20A1-nél azt állítja, hogy az csak a JDM modell Stream-ban volt, amikor az európai modellben is az volt, 156lóval. Csak észrevettem volna, ha a Stream-emben jobb oldalt van a kormány...., mert én úgy emlékszem a baloldalt volt
A K20A3-ról nem ír baromságot, bár a 155 lovas Civic-ről én nem tudtam, úgy tudtam, hogy a VSA Civic az 160 lovas volt, de persze ez nem zárja ki egy 155 lovas verzió létezését.
A K20A6 az tiszta, ezt eddig én is így tudtam.
A K20Z2-ről meg csak annyit ír, hogy az a K20A1-t váltotta, (tegyük fel ezt elhisszük) de Accord szinten ezzel semmi nem lett megmagyarázva, hogy akkor abba tényleg 2006-tól az került volna vagy nem és hogy hány lovas meg mittudomén, arról nem is beszélve, hogy mi különbség van egy K20A6-os Accord meg egy K20Z2-es Accord között.
"K20A1 This engine was only ever featured in the JDM-model Honda Stream for the 2001-2006 model years, in both FWD and AWD applications. It produced between 156-158hp at 6,500rpm with 139-140lb/ft torque at 4,000rpm and a redline of 6,800rpm.
K20A3 You may be expecting this to be an upgrade over the A2, but you’d be very wrong! Despite looking almost identical to the K20A2, the changes were mostly internal in favor of improved economy figures.
This model was capable of producing just 160hp (or even less in the 2.0 Civic, at 155hp) and 141lb/ft torque from 270cc injectors. Compression was down to 9.8:1. A PPA intake manifold was used which was triggered at 4,600rpm and i-VTEC kicked in at 2,200rpm.
K20A6
This model is based on the K20A3 for the European and Australian 2003-2006 Honda Accord.
K20Z2
This engine was a replacement for the economy K20A1, featuring a new longer-runner intake manifold, restyled camshafts, and drive-by-wire mechanism. This was capable of just 153hp at 6,000rpm and 139lb/ft torque."
Na, most már átvonulok ide, mert lenne egy Accord-os kérdésem ezzel kapcsolatban: Azt írod K20Z2 Accord. Eskü utána kellett néznem, hogy ez most milyen blokk, mert eddig abban a (tév)hitben voltam, hogy a K-s Accord az K20A6 és kész, de utána olvasva kicsit, látom, hogy a Z2 az elvileg a 2006-os évjárat?
Te tudod, hogy mi különbség van a K20A6 meg a K20Z2 között az Accord-nál? Az lehetséges, hogy az A6 160 lóerő, a K20Z2 meg 155 például? (csepelihondabonto.hu adatainál ezt találtam)
Eddig én rohadtul meg voltam róla győződve, hogy 155 lovas a verdám.....( / )
Viszont ami elég érdekes, hogy a Accord-nál (7gen) csak a K20A-s motort említi meg 2 literesként és 155 lovat ír rá, (a Z2-t nem is említi meg) csak a blokkoknál (K széria) adja meg a K20A6-nál a 160 lovat, akkor szerintem helytelenül és a K20Z2-nél a 2006-os évjáratot meg a 155 lovat.
Nagyon szép, látványos 30 perc volt! Mivel fényképezőgép nem volt nálam, csak telóval tudtam készíteni pár képet. Sajnos nem mind használható, a jobbak is utómunkát igényeltek! A Badacsony-hegy déli oldalán készültek.
Kérdés annyi lenne, hogy K20A6-nál (Accord, 7gen 2.0 benzin) kuplungcserénél szükség van-e bármi célszerszámra/előfeszítésre vagy csak "simán" központosító beszerel és úgy rendben is van?
EP3-nál nem kellett előfeszítés (K20A2), dízel 2.2 Accord-nál kell vagy van ilyen szerszám hozzá, de tudtunkkal benzinesekhez nem kell ilyen. Kérdés, hogy igazunk van-e^^
Valaki tudná nekem validálni hogy ez egy valós VIN szám Accordhoz?
JHMCL95408C210719
fele tool azt írja nem, másik fele meg hogy igen.
itt jo: https://www.autodna.com/vin/JHMCL95408C210719#
itt is jo: https://www.carvertical.com/hu/elozetes-ellenorzes?vin=JHMCL9
5408C210719
Itt nem jo: https://www.faxvin.com/vin-decoder?error
itt sem jo: https://www.vehiclehistory.com/
Sziasztok! Vonóhorgot szeretnék szereltetni a 2003-as Accordomra. Az autó 2003-as, 2,0 benzines és lépcsőshátú. Azt meg tudná mondani valaki, hogy CAN-BUS-os rendszer van-e benne? Előre is köszi!