Sziasztok! 7gen 2.0 Accord (K20Z2) reflash-el van valakinek tapasztalata? Tudom, vegyek K24-et, eljön az az idő is majd, most ez van.
Nem feltétlenül a számok érdekelnének, inkább az autózhatóság, használhatóság alsóbb tartományokban, fogyasztás stb. Köszönöm!
ejj akkor mégegyszer leírom, ha akkor se akarod megérteni akkor elengedem a témát..
Guminyomás ellenőrzés -->> igen én csinálom de pl asszonynak elmagyarázni nem tudom
Ahogy a takarékos közlekedést se, most 2 hete én járkálok a mazdával, együtt mgyünk mindenhova, neki 9.4 az átlaga nekem 7.2 és ebben bizony sokszor van budapesten átmenés napközben. Mindezt úgy, hogy ha zöldre vált a lámpa és indulunk direkt figyeltem én "rugom" el neki a legjobban..
Azt vannak a privát indokok, pl ilyen autót akarok. Ez is egy indok, magyarázható, elfogadható.
AZt van a 3. verzió, amikor az autószerelő értelmes, simán beteszi a legtakarésosabb olajat.. Nem kell elmagyarázni semmit, nem kell csinálni semmit.
Na ez az eltérés.. Az egyik az értelmetlenség, az, hogy nem tudod elmagyarázni. A másik indok hogy miért nem. Mondjuk ezen is lehetne optimalizálni..
Nekem a 15 éves accordba és a 23 éves civicbe is eneos prémium hypert 5w30ast rakok ár érték arányban elég jó 4l 9000ft semmi bajom nincs vele egyikre se kell ráönteni egy decit se... KB 5évente megspórolok egy olajcserét
És lehet úgy is vezetni hogy tudja az autó a legalacsonyabb fogyasztást és spórolni a fékeken és a guminyomást minden nap ellenőrzni, minden felesleges cuccot kipakolni, 10kg-t fogyni, nem autózni feleslegesen, a legkevesebb fogyasztást igérő gumit rátenni, szélárnyékban autózni klímát kikapcsolni . És ezzel rögtön megspóroltuk a sokszorosát co2-ben. Sőt lehet kisebb könnyebb autót is venni amibe kevesebb olaj kell Persze lehet fokozni de ha a gyár megengedi a másik olaj használatát akkor miért ne?
Ott a kezelési útmutató az is mást ír. Mondjuk én azt is el tudom képzelni hogy a 0w20-as az az olaj amit minden időben és helyen jó a motornak. De pl déli országokban tökéletesen megfelel az 5w40-es olaj is, mert az olaj állandóan legalább 20-25 fokos amíg északon simán lehet -30 fokos is ahol már az 5w40-es nem lenne megfelelő. De hogy a hülye felhasználó akik csak beülnek és mennek vele és nem értenek semmit az autóhoz, ne öntsenek rossz olajat a motorba, biztos ami biztos alapján ráírták hogy 0w20 mert a gyártó sem tudja hova kerül az autó az élete folyamán, és a kezelési útmutatót kb senki sem olvassa. Ahogy a kupakokra is ráírják hogy hova mit kell önteni. Pedig mi tudjuk hogy hova mi kell.
megfelelő, de 2% üzemanyag fogyasztás megtakarítást ígér a 0w20.
most ne a 2%on rugózzunk, ami 5400 forint 10e km alatt, (bár most hogy írom, ha ez igaz akkor a sustina olcsobb), hanem hogy 38 kilogram co2.
Legyen 80 ezer autó amibe mehet ez, ez az érték nem elrugaszkodott, de nem ezt teszik bele az 3000 tonna co2, csak ugy, mert az is mehet bele.
Így is lehet nézni.
Nomeg lehet németesen, hogy le van szarva
Tudom hogy drága de nem muszáj azt választani. Én nem mondtam hogy csak az a jó bele, nekünk a liqui moly-val van kapcsolatunk és ők adnak olyan garanciát amit az eneos nem biztos hogy tud. Szóval biztos van olcsóbb olaj és jobb olaj de ha megfelelő az 5w30-as is akkor minek 0w20-as.
Az eneos olajválasztó alapján is 5w30-as kell bele.
Ez: ENEOS Premium Hyper S 5W30 esetleg ez ENEOS Premium Hyper Multi 5W30. Alternatív lehetőség a 0w30-as.
De ha az 5 ajtóst választom akkor minden mehet bele a 0w20-tól a 10w40-ig bármi. Eneos alapján. CU2 Accord CW2 Accord
Amúgy nekünk a liqui moly mondta hogy az autógyártók előírnak egy tudást amit megkíván a motorjuk az olaj iránt. Aztán az olajgyártó cégek csinálnak hozzá olajat vagy ajánlanak valamit az olajaik körül. Általában a megkívánt olajminőségnél mindig jobbat mondanak, vagy ajánlanak.
De a Honda könyvében is benne van hogy 0w20-tól 10w40-ig minden mehet bele, lásd kezelési útmutató 505 oldal.
lattad ennek az olajnak a 0w20-as árát ??
27e ft, szemben az eneos 11e ftjával.. mivel több kell bele mint 4 liter elmondható hogy 20e ftal lenne több egy olajcsere.. a gépjármű motorja 300e km előtt nem megy tönkre, az 30 olajcsere. 30x20 az 600e ft . Ennyiért motort lehet venni, 110e km-el most néztem. Hát ezek után felőlem rányomtathatják azt, hogy honda
szerintem nem, persze mindig a rally versenyen a fára felcsavarodott renault jut róla eszembe így direkt nem használom
Különben meg szerintem teljesen jó..
Eneosnak régen nem tetszett a doboza de néha volt akció és vmely nap találtam meg a számlát (ráteszem a kannákra hogy tudjam fifo sorrendben felhasználni) 4 literes kanna volt 6800 ft. Logikus hogy vettem belőle sokat..
Most már nincs ilyen olcsón, most a doboz számít..
... Mivel éppen nem tudok más technikát arra megállapítani melyik a jobb, akkor legalább tetszetős legyen..
De mostanakkó ne idegesíccs fel, Feri!!!
Most speciel Total motorolajat rakattam az enyémbe, mert ár/érték arányban verhetetlen volt. Akkor most én rosszat tettem a motorral?
Semmi baja nem lesz tőle, látod a dobozon igaz szerencsétlenül de sötét háttérben piros betűk.. Ez elég erőltetett, de kezdésnek nem rossz doboz.
Van is rajta sok plecsni, pl auto bild, ha rákeresel akkor látszik hogy olyan felmérésben győzött az olaj, hogy sokan veszik, így a motorblokk előt állva is mormolhatod hogy, de sokan veszik sokan veszik.
Ha sokan veszik akkor csak jó lehet, lásd az opelt, a bmw-t és hasonló minőségi remekműveket
Szóval fel a fejjel, igazából pont olyan olaj mint az összes többi, semmi baja nem lesz tőle a gépjárművednek.. Majd a következő olajcserénél szépen lecseréled olyanra, ami megnyugtat, de hidd el, baj nem történt..
most piszkosul elbizonytalanítottatok, mert az új sima feliratban van zöld, az olyan megnyugtató. Legszívesebben arra voksolnék, de a sustina neve hosszabb, sokkal komolyabb, sőt az ára is több.. Nem sokkal, de pont annyival hogy elbizonytalanítsa az embert hogy nem lenne e jobb a drágább ? Mert ami drágább az azt sugallja hogy jobb, a hosszabb név is meggyőzőbb.
Teljesen el vagyok bizonytalanodva. De még van kis időm gondolkodni, de ha hirtelen jön egy ajánlat olajra akkor rá kell ugranom és fejben már késznek kell lennie az információnak hogy mi is kell nekem .
Én nem értek hozzá, azt mondja ez valami csúcs olaj, és hogy az olaj katalógusok ezt írták hozzá. Nem örülök neki, mert külön mondtam neki, hogy 0w20-as kell, de azért bízok benne, hogy ez nem jelent gondot. Visszanézve a szervizkönyvet, a márkaszervizben is tettek már bele 5w30-as olajat.
Sziasztok
Elhoztuk a kinézett Accordot!
Az autó csak normál használati hibával rendelkezett!
Karban volt tartva , minden vezetve , amiről őszintén beszélt a " volt " tulaj.
A bőr kárpitra ráfér egy alapos tisztítás , az anyós ülés oldalon a szürke műszerfal betét festése volt sérülve , ( babakocsi okozta).
Apró pénzből javítható dolgok, viszont eléggé leverték esztétikailag!
Mostanra már kijavítottam !
Külső abszolut kifogástalan!
Max fényszoróra ráférne egy polír , de nem vészes!
Tetszik!????
a sima 0w20 még jó volt mrt azon volt zöld rész is, és az tetszik, megy a kertemhez.. Még abból van 1 olajcserére való, (1 liter hiányzik) de ha már veszek 1 litert akkor 16-20 litert ebből a szép flakonosból lazán bevállalnék
8. gen 2.4-es Accorba jó az 5w 30-as motorolaj is? Szerelőm szerint ez is teljesen jó bele. Minden katalógus ezt dobta ki.
Valami nagyon jó minőség, de nem 0w20-as.
ez a mo-i importőr által specifikált line up...példánkban 2011-es...
persze évek között is volt kismértékű változás itthon is...pl. fl non fl, stb...
ami ebben nincs benne, vagy nem így van benne, az nagy eséllyel mind szürke import...
(többnyire ez okozza a felszereltségi szintek közötti "zavart"...hogy a más országbeli importőrök által specifikált felszereltségi szintek eltértek v eltérhettek... )
pl. a 2.4-es type s itthon nem létezett (csak 2.2d), de pl a németeknél igen...
De ebben valami nem kerek. Type-S-ből van 2.4 benzines is, az nem szerepel a táblázatban.
Valamint 2.4 Exe-ből van olyan is (nem kevés), ami nem Advanced Safety, de a táblázatban szériaként szerepelnek az ehhez tartozó extrák.
Mondjuk a felszereltség különbségek láthatóak: napfénytető, memóriás ülés, bőrülés, hátsó szellőző
Én amiért megyek az exe AS hatos kézi váltóval!
Képeket néztem a neten , de nem làtok szembetűnő külömbséget!
Így a jobb felszereltség , és a kétszínű müszerfal ( világos bőr) miatt néztük ki ezt! ( asszonyka nyomására)
De a legfőképpen az állapot lesz a döntő!
Előtte azt hittem hogy minden 2.4 - es, Type s !
Motor váltó tudtommal ugyanaz. Type-S-en vannak toldatok elől és oldalt, és más a hátsó lökhárító, illetve a pedálok alumíniumból vannak.
Executive Advanced Safety jobb felszereltség. Teljesen nem vagyok képben a különbségben, de azt tudom, hogy az Exe teljesen bőr belsővel van, a Type-S-ben félbőr ülések vannak. Tudomásom szerint a Type-S-ből is létezik Advanced Safety. Tehát valahol másban van a felszereltségbeli különbség.
Type-S-ből van kézi váltós is, Exe AS-ből tudtommal csak automata van.
De biztos megírja valaki pontosabban a különbséget.
Megjegyzem, az enyémhez is van Type-S toldat előre és oldalra, de még nincs lefényezve és felrakva. Arra úgy néz ki, amúgy is van vevő külön.
Megkérdezhetem milyen árban keresel 8. gen Accordot?
Csak azért kérdezem, mert én is árulok egy 2.4-est. Nem tudom érdekel esetleg? mondjuk nem Type-S, hanem Executive Advanced Safety.
Nem!
10-12 ezrenként cseréltette, mert így is több volt mint 1 év.
Összesen 3 alkalommal cseréltetett mert 4 év alatt 35 ezret ment vele! Arra mondta , hogy 1 litert öntött rá max!
Lekérdeztük rendszám alapján!
Itthoni , sérülésmentes és a futásteljesítmény is a mondottakat támasztja alá! Azt mondja végigmérhetjük , mert soha semmi nem volt javítva rajta!
20 ezrenként cserélte különben az olajat, h 12-nél egy litert bele kellett önteni?
Különben az még úgy viselhető, bár nekem egyetlen hondámba sem kellett olajat utánatölteni.A dízelbe is 240 volt, 10 ezrenként olajcsere, de soha egy grammot nem töltöttem utána, mindig fél felett volt cserekor benne az olaj.