itt már megírtam mi az én rutinom...
az elmúlt 15-20 év távlatából alapvetően működik, de...
a gumi alkatrészek öregedésével nem fogsz tudni mit tenni...
Átnéztem a gömbfejeket, ezt-azt cseréltem is, de vmi még mindig kopog halványan rossz úton És azt vettem észre,hogy első futómű terpeszt. csak hol kell állítani a függőleges állást?
Már vagy 4 éve nem volt centírozva a felni, téli lemezfelnin, így csak átcsavarozom... én is gondoltam rá,hogy lehet ráférne egy centír
Fűrészfogasra kopik a gumi attól rázhat. Az enyém is ilyen 6 éves michelin és búg, meg huppog. De láttam már hullámosra kopott gumit, nem volt túlfújva. Rázhat még szálszakadás miatt is, sőt nekem az első civicem volt olyan hogy 60-ig rázta a kormányt, aztán új gumi és rendbejött. Ott pl a futófelületen volt egy hupli.
A kerék rángatás megvolt, de ott nem vettem észre hogy lógna vagy bármi. A féltengelyeknél a külső csukló nemrég cserélve, azt nem tudom mekkora játéka lehet a belsőnek, mert az kicsit lötyög...
Illetve tegnap eljutottam futóműveshez és a rázást futófelület hullámos kopásával magyarázza, hogy a pi..ába kopott hullámosan?
Emeld meg az autót, mozgasd meg a kereket lent és fent fogva, ha kattog vagy érezhetően holtjátéka van akkor kerékcsapágy.
A féltengelyt is érdemes megrángatni és kiderül hogy mennyire kopott.
Alany 98-as delsol, D16Y8.
Pár hete kezdte ritkán, hogy gázt adva el ugrál a fordulatszám mérő, durrog, stb. Majd egyre gyakrabban, pályán is 5.-ben picivel 3000 felett. Volt, hogy elforgattam, majd jó lett.
Szívó oldalt kitakarítottam, majd mivel gyújtásra gondoltam, kicseréltem trafót, gyertyákat, kábeleket, rotort, fedelet.
Fasza minden, de ma ismét körforgalomból kikanyarodva.
97-es 6g4d 1.4, első futómű hibám lenne, először is 40-60 km/h -nál tompa kattogás, súrlódás szerű hang ütemesen. Aztán 100-110-nél ráz a kormány... belső féltengely,kerékcsapágy??? (külső féltengelyek nemrég cserélve,axiálcsuklók cserélve)
Itt is megtalálod Vagy itt De még itt is
Alvázszámot beírni megkeresni, az elsőnél lehet úgy is keresni hogy beírod mit szeretnél, pl sensor, vagy temperature.
2002-es VI gen. 1.8 accord cg8 vízhőfok jeladónak tudna valaki egy gyári cikkszámot adni? (Nem az óracsoport jeladója, hanem a nagyobb vezérlő jeladó érdekel)
Köszi
Gyújtáskimaradásra tippelnék. 4 gyertya aztán nézd meg melyik gyertya szarabb mint a többi és ott esetleg trafót is cserélni. De lehet üzemanyaggond is, vagy egr szelep vagy szenzorok vagy vagy vagy....
Segítségre lenne szükségem, vasárnap utaznánk haverom kocsijával (Honda Civic 2004-es 1.4-es benzines, motorkód: D14z64116863) nyaralni (Szlovénia, kb 1400 km oda-vissza) de a kocsi elkezdett furcsán viselkedni. Az idő rövidsége véget még nem sikerült szervizt találni ahol megnéznék ezért gondoltam hogy hozzátok fordulok. Két kérdésem lenne:
1. Mi lehet a gond? Esetleg otthon lehet-e orvosolni?
2. Ilyen hibával neki merjünk-e egyáltalán vágni?
Itt a hibaleírás haverom "tollából":
Mindkét alkalommal, amikor előjött a probléma előtte pár km-en át araszoltam az autópályán a dugóban.
Utána megindult a forgalom, felgyorsultam 100 fölé és nem tudom pontosan mennyi idő után (talán 10-20 perc) elkezdett mély zakatoló hangot adni és remegni. Egyik alkalommal megálltam egy pihenőben pár percre és utána nem volt semmi gond. Másik alkalommal csak lelassítottam úgy 70-re és hamarosan ekkor is rendbe jött magától.
Kulso feltengelygumiharang rogiztesere mi a legjobb alternativa? Ki lett cserelve az egesz feltengely es az elso utamon kiszakadt (valami kibokhette) a kulso csuklo. Atraktam a regirol, mert az meg jo volt, de csak muanyag kotegelovel tudtam rogziteni, nem hiszem, hogy ez sokaig fentmaradna...
@glPopMatrix, a tempomat problemaba beletrafaltal, valoban feklampa kapcsolo volt a gond.
A klimanal kompresszor csere lett, tolatoradarnal pedig rendeltek uj szenzort, az meg nem erkezett meg.
Egy 2000-es évjáratú D16B6 motorkódú Honda Accord néhány hete elkezdett rakoncátlankodni alapjáraton, néha dadogott terhelésen is.. Az alapjárati szelep kiszerelése után kiderült, hogy teljesen megszorult a benne levő koksz miatt. Ezt sikerült kitakarítani, ezután a szelep nyelve beállt a rugók által kikényszerített alap pozícióba és könnyen mozgott. Feszültséggel is teszteltem, szépen kitért mindkét végállásba. Ezt követően visszaszereltem majd boldogan visszaadtam a kocsi kulcsot a feleségemnek. Pár nap múlva azonban kicsit másképp, de ismét jelentkezett a hiba. Azóta ha bemelegszik, teljesen kiszámíthatatlan időközönként alapjáraton egyszer csak leáll. Néha alacsony fordulaton sebességben is érezni, hogy mintha "dadogna" a gép. amikor megy, akkor elektromos fogyasztók bekapcsolása sem bizonytalanítja el, aztán egyszer csak gondol egyet és leáll...
Gyertyák cserélve, főrelére is ránéztem a biztonság kedvéért.
Segítsetek, hogy merre keressem tovább a hiba okát.
Honda Civic 2004-es jobb első tompitott fényszórója kiégett,kicseréltem volna - ahogy legutóbb a bal oldalit is sikerült - de legnagyobb megdöbbenésemre az izzó foglalat nagyon megváltozott.
------
Van esetleg valakinek eladó,vagy melyik bontónál kopogtassak ez ügyben?
Csak tippként mondom, nekem hasonló volt. A középkonzol mögött a levegő terelő lemezek szét voltak "hullva", valami szétakadt. Az egyik oldalon tök meleget nyomott, a másikon meg hideget.Rájönni nagyon nehéz volt, megcsinálni egyszerű.Meg kicseréltük a belső levegő hőérzékelőjét a műszerfalon. Egy kis bizbasz, az se nagy dolog.
Mi lehet az alábbi jelenség oka ? Tapasztalt-e valaki már ilyent ?
HONDA CR-V 2.0 S& L AUTOMATA
2008-as évjárat
Klímaberendezés probléma lépett fel.
Jelenség az alábbi:
Kinti hőmérséklet 22 fok, az idő borús. Belső kívánt hőfok a maximális 28 fokra van állítva.
1. Klíma ki van kapcsolva, ekkor az autó jobb oldali szellőzőiből dől a meleg, a bal oldalról a kinti hűvösebb hideg levegő jön.
2. Klíma be van kapcsolva, ekkor az autó jobb oldali szellőzőiből szintén dől a meleg, a bal oldalon jéghideg levegőt fúj.
Ugyanaz a jelenség ha a duál mód be van kapcsolva és akkor is, ha ki van kapcsolva.
Helyi HONDA márkaszerviz még nem találkozott ilyen problémával, ezt mondták ma, plusz foglamuk sincsen mitől lehet.
Holnap reggel lerakjuk náluk az autót, elkezdik megkeresni a hibát.
2009-es 1.8 Type-S Civic jobb első lengéscsillapítója áthaladt a szivárványhídon így párban kéne cserélnem. Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy megéri -e utángyártott márkától venni, illetve ha igen, melyiktől, illetve ha van tapasztalat, honnan érdemes?
Erről nem tudtam, pedig igyekszem 2 évente fékfolyadékot cserélni.
Bár kíváncsi lennék hány márkaszervizben vagy műhelyben végzik így az ESP-s autókon a fékfolyadékcserét...
Tud valaki segíteni abban, hogy 5 gen civic coupe-nal kulcsraforditasnal van az a bizonyos bugo hang. Ami ha jol tudom a benzinszivattyú, ami ki lett cserélve...Valamikor nem hallani, nem indit a motor több próbálkozásra sem, a check lámpa pedig nem alszik ki. Esetleg mit tudok még tenni,hogy megoldódjon a hiba?Elektromos hiba?
Előre is köszi!
Üdv.: Gábor
Tempomat lehet, hogy azért nem működik, mert cserélve volt a féklámpa kapcsoló és nem jó állásba tették vissza.
Ez a kapcsoló oldja fel a tempomatot is amikor rálépsz a fékre, pontosan kell beállítani. A fékpedál felett találod, alap állásban teljesen be kell nyomva lennie, ami akkor lehetséges, ha a kapcsoló megfelelően van rögzítve. fél fordulattal lehet kilazítani aztán feljebb húzni majd fél fordulattal rögzíteni ismét. Ez csak tipp, de hátha ez a baj.