Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Úgy néz ki, nagylányom kezdi a vezetést, így ismét belevágtunk az autó keresésbe.
Egy új típus jött képbe, ami eddig nem merült fel: Mitsubishi Colt
Ez pl kimondottan tetszik neki. Főleg a színe, ami egy nőnél nagyon fontos.
Erről a típusról mi a véleményetek, illetve akár erről a konkrét példányról?
Az egyik már nem elérhető. A másiknak pedig maradjunk annyiban, hogy elég érdekes színe van... broáf de ugye ízlések és pofonok.
Ha használatra kell, és szeretnéd ütni-rúgni vágni neki, akkor úgyis hullani fog a forgács, az olcsó S2k már valószínűleg megkapta az élettől a magáét. Ha minden kötél szakad és megúszod motor-váltó-difi hiba nélkül a használatodat, akkor jó eséllyel ennél nem nagyon lesznek olcsóbbak, és igen, ezt az árat kb megtartja. Mondjuk a színesre legalább egy fóliázást azért számolj bele pluszban, hacsak nem ez a szín a kedvenced
De azért azt számold bele, hogy ha tönkremegy a motor, vagy már most szinkronos a váltó, vagy kopott a difi, akkor pikk-pakk röpködnek a százezrek, milliók (attól függ, hogy melyik rész ment tönkre). Egy S2k aránylag olcsón fenntartható, de a legidősebbek, már 24 évesek. Ha nem vigyáztak rá, akkor már tudnak rohadni és műszakilag is lehetnek nagyon leélt állapotban. Láttam ausztriában olyan szétrohadt német autót, amin edámi volt a hátsó sárvédő. Szóval meg kell nézni nagyon hogy amit veszel, az milyen állapotú. És lehetőleg olyantól vedd, aki gazdája volt, és karbantartotta.
Már a többiek megválaszolták, de nem csak külső "hámot" mérünk, hanem oszlopot, küszöböt, amihez hozzáfér az ember a motortérben, illetve a csomagtartóban, tűzfal, nyúlvány, hátfal, stb. Ahogy Grego írta, nem feltétlenül hiba, ha az ember rendelkezik hasonló autóknak a méréseivel, hogy legyen összehasonlítási alap, mert nem minden gyártó és típus festékrétegvastagságai azonosak. Továbbá a festékvastagságmérő sem tud mindent, amellett kell nyitott szem is, lásd ajtócsere. 100%-os biztonság szerintem nincs, hogy egy javítást biztosan észrevesz egy átvizsgáló. De egy jó átvizsgáló nagyon-nagy százalékban észre fog venni egy szép gyári javítást is.
Én is méregettem az FK2-t és az első ajtózsanéroknál belül ahol az A szlop megy le a műszerfal mellett ott rendre 120-150-et mértem. Ezen felbuzdulva sok más 9 gen-t is mértem, mind ilyen.
Azért nekem kívül néha 110 fölé megy a réteg, de hátul a cssmi ajtó mellett meg mértem 70 alatt is. Azért az meleg.
Lehet vett gyári új ajtót, mert kukák lettek. De nem azt kellett volna mérnie, hanem küszöb, oszlopok, tető. Nekem az az alap, h azt mérem mindig. Nekem egyetlen hondámnál sem volt 100 mikron felett semmilyen része, olyan 80 körül voltak. Az oszlopok meg ha jól emlékszem ilyen 40-50 mikronok. Na azt az életben nem fújja le ugyanúgy senki.
Én sosem vettem még javított, törött autót, de másnak merem mondani, h van olyan szintű javítás, ami után megvehető az autó. Csak az nem tetszik, amikor az eladó át akar baszni, és elhazudja az ilyen dolgokat. Szóval innentől honnan tudhatod, h mi mindennel ver még át egy ilyen tulaj.Ilyen eladóval nem szabad szóbaállni.....Ez a tulaj nem tudom, h szóban elmeséli-e ezt a sérülési történetet.
Az egy dolog, hogy jól megcsinált, vagy gyári technológiával megcsinált, az pedig egy másik, hogy "oszlopok gyáriak, összetörve nem volt". Ha ez a kék autó itt a képen az amit megvizsgáltattál, és pénzt is adtál a vizsgálatért, akkor szerintem ezt a képet küldd el az embernek, és kérd vissza a vizsgálatért elkért pénzt.
Nem mondom, hogy egy avatatlan szemnek ezt észre kell vennie, sőt, de aki ezt szolgáltatásként nyújtja, annak ezt illett volna észrevenni. Egy festékmérővel és nyitott szemmel ennek látszódnia kellett, még ha újra is fényezték az autó teljes oldalát, ennek nagyon jó eséllyel akkor is ki kellett volna buknia.
Ismerem a kéket. NMX-697 a rendszáma.
Szallerbeckben vették újonnan, az enyém pár héttel később jött meg.
Sajnos alig fél évesen nem adták meg neki a macisajtot és a bal oldalát lebontotta egy autó.
Két ajtó, hátsó lökös, komplett hátsó futómű, és a B oszlop és küszöb külső lemez cserélve lett. Viszont szépen megcsinálták elvileg. Élőben is láttam mikor szét volt bombázva a Szallerbeckben pont 8 éve augusztusban.
A másik a sok kilométer, de hát nem véletlen hogy ilyen "olcsó".
Tényleg konkrétan érdekel: A kékre mi alapján mondod, hogy felejtős? Ismered az autót és tudod esetleg mi van vele vagy ilyen jó szemed van valamihez, amihez mondjuk nekem nincsen?
(ismét mondom, tényleg érdekel, nem kötekszem! )
Én a villanymotorok és az egész elektromos hajtáslánc sebesség/fordulatszám - nyomaték/vonóerő görbén keresném a magyarázatot. Egész más mint az ICE hajtáslánc. Jellegüknél fogva mind nagyon húz kis sebességnél, de nagy sebességnél elfogy a vonóerő - ahol az ICE hajtás meg erős. Itt is az ördög a részletekben rejlik. De a marketing az úr!