Ehun e. Konkrétan elektrohidraulikus vezérlést írt.
Amúgy ja, nem egy hibát találni újságírók tesztjeiben. Vazz azon most is kamillázok, h soha, egy tesztben sem olvastam, h a 7gen accord 2.0i motorja az economy, míg a 2.4-es a performance sorozatba tartozik, s teljesen más a szelepvezérlésük (amíg le nem írtátok). Most is kezembe akadt olyan 2.0i teszt, ahol a Vtec szelepvezérlést ecseteli, tehát h magasabb fordulaton nagyobbat nyit. Csak épp azt felejtette el odaírni, h ennél a motornál 2500 fordulat alatt az egyik szelep nyit kisebbet, a másik meg normált, h szegénykeverékkel menjen, majd bő gázra, ill efelett nyit mindkettő normál mértékben (mint a Vtec-E-nél). De ezt gyári prospektusban sem olvastam, meg sehol, nem tom miért nem kommunikálták.
A 6gen Type-R-ben volt vmi jobbfajta cucc, elektronikus vezérléssel, azt minden tesztben dicsérték. Kanyarban, gázadásra ráhúzza a kosit az ívre, s persze havas, csúszós időben is igen jól jöhet. Sztem nem csak versenyautóban van jogosultsága.
Gondolom nem volt egyik Accordban sem szériában sperrdiffi, csak max a belpiacos Euro R-ben.. Nem értem, h sportos autókat gyártó márka miért nem építi ezt be, legalább extraként, nem drágább cucc, mint egy tetőablak, vagy egy aut. klíma..
Lengéscsillapítót szerintem akkor kell cserélni, ha mérés alapján rossz vagy ha dől belőle az olaj. Hamár szét van szedve alapon én tuti nem cserélném a gyári gátlókat valami lutri utángyártottra.
Milyen márka talpas... Jó kérdés... Nekem 10 évvel ezelőtt a Civic-be Lemförder került, még mindig bírja. De hogy most milyen a Lemförder, ki tudja... (10 évvel ezelőtt vett Denso gyertya japán gyárból jött, múlt héten amit vettem kínai) Facebookos csoportokban a 555 és a Hardrace a sláger. Azt is írták, hogy a Febi dobozában is 555 van. Mintha azt is olvastam volna, hogy nagyban befolyásolja az élettartamot a beépítés módja.
Lemfödert használtam a nivákba, ott nagyon jó volt. Aztán a mitsukba is azt raktam, abban viszont nem muzsikáltak túl jól. Pedig elhasználtam belőlük egy raklapnyit.... Aránylag azért a jobbak közé tartoznak.
Viszont Hondába csak gyárit rakok.
Én is megnéztem mindkét oldalt, megemelve krokival a lengőkart, s én nem láttam holtjátékot, pedig ebben 204E van.. Lehet h a hosszútávok miatt kevéssé kopik.
Ma cseréltettem stabilizátor pálcákat, és megnéztük ezzel a módszerrel a gömbfejet.
Minimálisan megmozdul, talán 1 mm-t se, de akkor betervezzük a cserét mostanában. Egyúttal szilenteket is kell majd cserélni, meg azt mondta a szerelő, ha már szét lesz szedve, akkor már érdemes a lengéscsillapítókat is cserélni.
Viszont alsó talpasból milyet érdemes, ami ki is bírja egy darabig? Olvastam, hogy akár 1-2 hónap után újra cserélni kellett.
A gyáriról meg az 555-ről halottam jókat, de a szerelőm pl a Lemförder-t javasolja.
Melyiket érdemes beletenni, ami ki is bírja egy darabig?
Elkezdtem filózni ezen a lemzfelni szín dolgon (téli kerékhez). Most a legjobban a bronzot tudom elképzelni, a magnézium szín sztem jól megy a feketéhez. Más ötlet? :-)
Ha jól emlékszem, 9-10 éves volt a gyári akksi amikor cseréltem, és teljesen jó volt, csak mentünk görögbe, és nem akartam kockázatani, inkább cseréltem. A következő is gyári lett, azzal adtam el a 14. éves autóm, annak sem volt semmi baja.
Én itt szoktam venni. Korrekt banda, nagy a választék, és egész jó áron vannak akkuk: Lesti akku - XVII. ker.
Neked még közelebb is vannak, mint nekem.
Ez a legutolsó majdnem 4 évet. Kicsit keveslem. Bár az átlag valami ilyesmi amit az akksikra mondanak. Igazából azért keveslem mert a felhasználás ideális: beindítom az autót és megyek 23 km-et , tehát nem 2 km-ért indítom be hanem minden normálisan bemelegszik, nem túl rövid a táv. Régebben mintha többet bírtak volna az akksik. Na mindegy
Számít a kapacitás is, nem mindegy, h nagy hidegben, amikor ez lecsökken, akár a felére is, mennyi az annyi.. Az indítóáramom 350A. Rámértem most, van benne 12.18V ez lassan cserés lehet. 2 éves, de gondolom nem használt neki az állás. Nálad mennyit bírt az előző?
Én mindig 45Ah-t használtam bajom nem volt vele. De most nyáron egy 55Ah-t újítottam be. Igazából nem a 45 vagy 55 Ah a lényeg az akksiban hanem az indítóáram erőssége. A 45Ah-s az valami 380 körül volt nekem ez meg 430 ha jól emlészem.Szépen indul mit ne mondjak
Nézegettem a kicsi akkut a kocsiban, más is 45Ah-s használt? Több kereső szerint is ilyen való bele, meg vhol olvastam, h bolygómű is van az önindítóban, ezért elég az ereje, de akkor is keveslem.. :-)
A jobb oldalit ellenőriztem a vidiben látható módon, tehermentesítve, az nem kotyog (204E van a kocsiban). A balt is meg kellene nézni, bár gondolom ezek hasonlóan kopnak.. :-)
Jut eszembe, megéltem a Vtec kick-et. :-) Sz'al este autóztam, s megelőztem egy buszt, amikor indult a megállóból, s 1-be toltam vissza, h hamar kikerüljem. Na, ott teljesen jól érezhető volt, ahogy 6E-nél meghúzza, csak nagyon hamar le is tiltott.. Eddig csak 2-3-ban forgattam 6E fölé, ezeknél már nem annyira markáns az érzet. Azt az alsó támasztó gömbfejet kell még leellenőriznem, h nehogy törés legyen a rugdalás vége..
Fijúk, lányok, JF! Tudja vki, h az ATS-ben mű, vagy igazi a félbőr ülés? A pickupban nyilván bőrápolót használok, abban van 1-2 tehénke, de erre lehet h sima belsőápoló (műanyag) a jobb..
Meg kellene nézni egy szerelési utasításban, hogy mi a helyes ellenőrzési mód. De ha elhisszük amit az általam linkelt videóban látunk, akkor ahogy a szerelőd ellenőrzi nem jó. Befeszült állapotban nem fogja tudni megmozdítani a pajszerral, még ha lóg is a gömbfej. Vagy ellenőrizni kell mindkét módszerrel, abból baj nem lehet
Én is olvastam pár sztorit a kitört kerekekről. Nekem az jött le, hogy:
1. gyári gömbfej elhasználódott, de nem érezték vagy a szerelő nem vette időben észre, kitört.
2. kicserélték a gömbfejet (mindegy hogy gyárira vagy utángyártottra), majd hosszabb-rövidebb időn belül kitört. Valószínűleg nem az újonnan beépített alkatrész volt a ludas, hanem szerelési hiba. Lehet hogy megsérült a porvédő. Vagy mintha valaki írta volna, hogy a kalapálás-préselés nem jó, hűteni ill. melegíteni kell a csonkállványt ill. az új gömbfejet és úgy összerakni.
Én ellenőriztem magam a videó alapján, lóg-e az Accord-om gömbfeje. Ha lógott volna, kerestem volna egy olyan szerelőt, aki nem nagy kalapáccsal veri ki a régi gömbfejet, hanem szakszerűen kicseréli. Ja és vagy gyárit vagy valami nagyon jó minőségű utángyártottat tetettem volna bele. Csere után többször ellenőrizném, hogy nem hullott-e szét a porvédője (csodálatos környezetvédelmi normák alapján gyártott "parádés" minőségű gumialkatrészek....), illetve nem kezd-e el lógni. (5gen Civic-el jártam úgy jó sok éve, hogy az alsó polcos gömbfej porvédője széthullott pár hónap alatt. Kicseréltem a porvédőt, de hiába, kb 1 év múlva cserélni kellett a gömbfejet mert lógott. Az eset után Lemförder-t tettem bele, azóta is bírja.)
Azt meg sajnos nem tudom, hogy honnan tudod ki tudja jól megcsinálni. Én az utóbbi időben mindig rácsesztem bárkivel bármit csináltattam, úgyhogy jobban jársz ha nem ajánlok senkit
1. Le kell könnyíteni a futómű többi részét csak úgy lehet leellenőrizni rendesen.
2. Arra kell figyelni ,és ezért kell az alapos szerelő, hogy a gumirésze ne sérüljön az alkatrésznek mert ott akkor bemegy a szennyeződés, víz, minden és az teszi idő elött tönkre.
Ha ezekre figyel akkor baj nem lehet. Nekem olyan 300ekm-nél cserélték de lehet több is volt már benne. csak a tisztesség kedvéért cseréltettem mert jöttek a rémképek. De elvileg még ekkor sem volt baja az enyémnek.
Az a baj, hogy nekem megnézi mindig a szerelő, de nem így. Most honnan tudom, hogy jól nézi-e meg?
Fel van emelve az autó (kerék rajta), és a gömbfejnél ráfeszít pajszerral. Azt mondja meg se moccan, és még jó. Kénytelen vagyok hinni neki, mert én nem értek hozzá, de a fb-on terjedő képek alapján mindig attól rettegek, hogy egyszer kitörik.
Mondanám, hogy kicseréltetem (most van benne 150e km), de ahogy olvasom, bármilyen cserélt soha nem, lesz olyan mint az eredeti gyári...
Meg az se mindegy hogyan van cseréve. Honnan tudom, hogy ki tudja jól megcsinálni nekem?
Igen, szerintem nem lehet holtjáték. A baj az, hogy ha rosszul ellenőrzi a szerelő, akkor nem derül ki a probléma. Ezért jó szerintem ez a videó, megmutatja a hibás és a helyes ellenőrzési módot is.