A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Szerintem sanszos, hogy korlátozva lesz. De még ha így is lenne, akkor is sokkal nagyobb élményt ad, mint amit el tudsz képzelni. Amikor az 500+ lóerő lesújtott, azt azért megjegyeztem és nem is padlóztam.
Amikor én voltam hasonló meneten, akkor ecsetelte az instruktor, hogy a Ferrari az nagyon nem PORSCHE.
Egy Ferrari sokkal-sokkal többet is kér de legalább nem bírja a durva versenypályás használatot.
Ha akartam volna, rendesen lehetett volna küldeni a 911 Turbo-t, csak nem akartam. Olyan voltam vele, mintha a sajátom volna.
Mindenképp! Viszem a kisfiam is, megkérem az instruktort, hogy az utolsó 2 körben visíttassa meg a gyereket! Tuti élmény lesz neki is.
Lesz róla belső és külső video is.
Egyik barátom a hónap végén megy majd a forma autós vezetésre Kakucsra, ő is nagyon reméli, hogy lehet kenni neki. Egy régi kollégám mesélte, hogy ő volt valami ferka/lambó vezetésen, de valami másik pályán és hogy lehetett nyomni neki, de a menetstabilizátort azt szigorúan nem szabadott kikapcsolni.
Ha mész, akkor azért majd egy rövid infót dobhatnál róla, hogy engedték-e nyomni.
Yakumonak:
az valószínűleg ahogy Johny írja az S1 evo replikája volt (5 henger, sokkal-sokkal szebb hang, mint a 6hengeres szerintem)
Nem tudom, hogy már rendesen fel van-e matricázva, én is gondolkoztam a vezetésén
Na most itt volt olyan, hogy konkrétan én sajnáltam az autót ahogy gyilkolni kellett. A versenypályás szakaszon mondjuk mentek előttünk, de így legalább pontosan tudtam, hogy mennyit bír egy kanyar. Persze jóval többet,mint elsőre gondolnám. És az is nagyon tetszett, hogy hótt komolyan megkérdezték előtte levélben, hogy a saját Taycanommal akarok-e menni
Hát nem sok tapasztalat van, csak egyetlen alkalom, öcsémet barátai befizették egy ilyenre, az Audi mittudoménhányasvagymi rally autót vihette be a Kakucs Ring-re 10 körre, azt hiszem.
(az a "vezethetetlen" hírhedt verda, amit kb. 1 vagy max. 2 ember tudott igazán jól vezetni létezése során, sor hat azt hiszem, de én többet nem jegyeztem meg róla)
A lényeg, hogy az ember, aki mellette ült, (anélkül természetesen nem engedik) inkább hajtotta öcsémet mint visszafogta volna és a verda elmondás alapján jó volt, nem volt fojtva vagy ilyesmi.
De több tapasztalat mint írtam, sajna nincs e téren.
Mindegy is. Napokig lehetne sorolni a pro és kontra érveket. Amilyen közegben vagy (dolgozol), az fog meghatározni. Ott töltöd a mindennapjaid jelentős részét, tulajdonképp többet mint a családoddal.
Beszélgettem egy volt rendőrnyomozó ismerősömmel a leánygyermek kapcsán... Nem szeretnéd hallani vagy látni leírva az alhangzottakat, pedig neki is van 3 gyerkőce, abból 1 lány. Ki, mit lát!
De legyen szó már autókról is! Valaki volt-e versenypályás élményvezetésen? Mire lehet számítani? Nyílván nem adják oda az összes teljesítményt egy idegennek, de azért ugye nem igaz maradéktalanul az, hogy a célegyenesben is alig akar menni az autó, annyira vissza van véve?!
Nagyjából 25 évvel ezelőttig tudok visszaemlékezni, durván 15 éve, hogy így látom.
Ha folyamatosan "aládrúgnak", előbb vagy utóbb betelik az a pohár és már azt várod, hogy mikor és honnan jön, nem azt, hogy mi fog jönni.
Most kaptál egy pluszt, mert színtiszta igazat írtál.
Elemzem.
1. mondat 1. része: Van bizony.
1. mondat 2. része: Az is biztos. (ugyanezt az egysíkú gondolkodást fogod továbbadni az utódaidnak is aka nem változik valóban semmi. Igazából pont Te magad is ahhoz a tömeghez tartozol, akit utálsz, mert csak ordibálod, hogy a magyar milyen genya egy létforma, de tenni Te sem teszel ez ellen semmit. Kivéve persze, ha az önképüknek köszönhetően (utódaid) változtatnak ezen az életük során. A gyerekek amúgy is hajlamosak nem betűre a szüleiket követni, szóval bármi lehet)
2. rész: Én ezzel együtt tudok érteni, nálam is így van ez, kivéve, hogy én nem úgy indulok neki alapból az életnek vagy bárminek, hogy "mindenki megb*ssza az anyját".
Én kérek elnézést.
Most félig viccelek csak, de:
Jó-jó, felnyomta, hogy honnan van neki új autó, érdekli miből lett, de félig elnézhető ez neki, mert ha úgy vesszük munkaköri leírásába tartozik ez a "kíváncsiság". ( )
Amúgy meg komolyan: egy idióta gondolkozni nem képes barom, nem sokba tellett volna neki utánanézni, hogy céges lízing az autó és így már nem is kellett volna feszengenie, mert rájött volna, hogy nincs mire....
Az autós történeted az a legalja, az irigy emberek, főleg úgy, hogy a legtöbbször fogalmuk sincs, hogy te mennyi energiát fektettél bele valamibe, de irigykednek. Na mindegy... szomorú.
Ami viszont szerintem meggondolandó, hogy mi alakította ki ezt a fajta "szerinted mocskos" jellemvonást/tulajdonságot a magyarságban. A törökök megszállása? az osztrák monarchia ideje? A folyamatos történelmi vereségek, háborúban rossz oldalra állások? A kommunizmus, ami spiclikké tette az embereket? Minderre rájön a jelenlegi polarizáláson alapuló politika?
Lehet ezen változtatni? Azzal biztosan nem, ha ugyanazt a mintát követi az ember, amit az eddigiek, hiszen az alapján nem lett jobb hely az ország. Változtatni kell. Lehet változtatni az egyén szintjén? Na ez jó kérdés. Az viszont biztos, ha ugyanaz a viselkedésminta, és ezzel ez a példa kerül továbbadásra a következő generációknak, akkor ez jobb itt nem lesz.
Úgy, mint a kúpot!
Nem lakossági. Kolléga volt, a főnökség felé. Már várom az NVSZ környezettanulmányát... Igaz ugyan, hogy céges lízing, de sebaj! Az ostoba kretén nem tudta. Van tippem ki volt az, de még nem biztos teljesen, csak olyan 98%-ban.
Közvetlen kolléga... Miért is nem lepődök meg...?
Már fel is nyomtak az új autó végett.... Na? Erre mit mondjak? A szemedbe meg adja a szépet...
Ilyen a magyar. Ugyanígy van az állásfoglalásokkal is. Ha van egy eltérő vélemény, akkor az a minimum, hogy a másik egy tanulatlan, buta, tuskó, mert csak az a jó, csak úgy a jó, ahogy a magát felsőbbrendűnek vélő látja... Mert megteheti leugat mindenkit és magas lóról osztja az észt, totál hülyének nézve a másikat.
Délebbre ez nagyon megy. Nem kell messzire menni, màr a szerbeknél is jókora az összetartás, ha bajság jön.
Nálunk miért nem? Lehet azért, amiért mindig mondom, hogy a magyar, egy elég mocskos népség, mert a másikat megfojtaná egy kanál vízben, ha 5 forinttal több van. Ahol tudja feljelenti, kicseszik a másikkal, próbálja eltiporni, semmibe nézni a másikát. Ez személyes tapasztalat. Köszöntem anno a szomszédoknak amikor beköltöztünk (kettőnek, metz ők voltak akkor a házuk előtt és bámészkodtak)), erre az volt a válasz, hogy elfordítottk a fejüket. Ez megtörtént másnap is, azóta meg is dögölhetnek felőlem. Az egyik egy világi balfasz rendőr, a másik meg egy idősebb tanárnő férje, szintén valami majom. A munkám révén is tapasztalom azt a mérhetetlen gyűlőlelet és semmibenézést a másik iránt, a forgalomban szintén (szó volt itt korábban az előzékenységről - minek???? Mindenki gázol át a másikon és leszarja a fejét, akkor miért is kellene jófejkedni?) tapasztalható... Van baj bőven, de ilyenek vagyunk. Amikor a narkós cigányt, a magam finom modorával, arrébbtessékeltem egy épp leparkoló, idős néni autója mellől (melóban voltam), mit kapok a járó-kelőktől? "Hogy képzelem, hogy így bánok azzal a szerencsétlennel, hogy lehetek ennyire rasszista?! Épp ütötte volna ököllel a szélvédőt a patkány, de én vagyok a buzi természetesen. Na? Akkor mit vársz/várunk itt a honfitársainktól? Szerinted miért ignorálom a lehető legnagyobb mértékben az embereket? És ezzel nagyon sokan így vannak, csak a kirakat végett nem mutatják, nem mondják.
Idén Montenegróban nyaraltunk, egyik nap a strandon egyszer csak ordibálásra figyeltünk fel. A vízből jött ki egy angol a sárga barátnőjével és irgalmatlanul kiabált egy montenegrói kisgyerekkel, szerencsétlen lehetett vagy 10 éves. Nem tudom mi volt az előzmény, a csaját védte elképesztő vehemenciával, hogy most lefröcskölte vagy megdobta egy kaviccsal a rosseb tudja de nagyon ordított, mindenki óket nézte. Kisfiú visszament anyjához, a gerlepár meg lefeküdt napozni. Fél óra telt el kb, két igen marcona montenegrói elindult hazafelé és odamentek az anyukához és a kisfiúhoz megkérdezni hogy mi történt. Elmesélték, majd a két hegyomlás meglátogatta az angol gyereket Aztán még odamentek, a végén vagy 12 nem túl bizalomgerjesztő helyi állta körbe a sápadtarcú albionit aki konkrétan imára kulcsolva kezét magyarázta a szituációt és próbált menekülni szorult helyzetéből de a hangerő csak emelkedett, és nem az angol srácé. Gyerekeimnek mondtam hogy azonnal pislogjanak a másik irányba ha nem akarnak gyilkosság szemtanúi lenni de végül csak egy 5 perces fejmosást kapott a srác (de ezen 5 perc alatt tuti öregedett pár évet). Érdekes volt látni ezt az összetartást.
Lehetséges az, hogy fehér autón van grafitszürke fólia, és simán átmegy műszakin? Van fenn hahun egy BMW, az alapszíne fehér, és a JSZP-ben fellelhető műszaki vizsgás fotókon fehér verzióban is meg szürke verzióban is van róla kép.
Pedig a második része érdekes amit írsz.
Mi alapján középamerika? Jártál már ott? Hol éltetek eddig?
Egyik régi kollégám sógora töltött kint hosszabb időt arrafelé, akkoriban hallottam, hogy ott kellemes az élet, hogy fiatalon családot alapítanak. Nem olyan régen beszélgettem egy panamai emberrel, ő is pozitívan nyilatkozott az otthonáról. Szóval biztosan van benne ráció. Viszont egyik régi ismerősöm tesójáék meg "menekültek" délamerikából (ha jól emlékszem akkor Argentinából), mert nem érezték biztonságban magukat.
Amúgy a közösségek és összetartás kérdésében én valahogy úgy látom, hogy minél fejlettebb egy társadalaom, annál erősebb az individum, és annál gyengébbek a családi kötelékek. Illetve részben ugye kultúra kérdése is. A délibb területeken, legyen az csak Európából Olaszország, vagy Spanyolok, de legyen akár a közelkelet, vagy törökök, perzsák, stb. jóval erősebbek a családi kötelékek, mint felénk. Legalábbis én a baráti körömben maximum 1 családban látok akkora összetartást, mint amit pl. Perzsa családban láttam. De lehet, hogy ez esetben sajnos az én "merítésem" rossz.
A számtalan "véletlentől" eltekintve két dolog tűnik jelenleg racionális magyarázatnak:
1. legfrissebb információk alapján Svájc és Magyarország között nincsen országközi adatkiadatási egyezvény, vagy mi a bánat. Így ha az autó (azaz rendszám) nem került be valahogy korábban a tulajdonos adataival a svájci rendszerekbe, akkor nem igazán foglalkoznak vele, mert elvileg csak valami nemzetközi jogsegély meg tudom is én miknek a segítségével lehetne megszerezni azokat.
2. Megnéztem néhány friss videót az adott útszakaszról (viszonylag sok van róla, mert népszerű hágó a motorosok, autósok, bringások körében) és a fix traffinak nyoma sincs. Lehet, hogy csak valami kamu villogó akármi volt elrettentés céljából.
Ettől függetlenül továbbra is reménykedem, hogy megúszom, teljesen még nem nyugodtam meg.
Na valami ilyesmi rémlik nekem is. Főleg, hogy egy 1991-es EU piacra gyártott NSX-et se tudnál ma először forgalomba helyezni, ha még sose volt forgalomban az EU területén, mert nincs COC papírja. Akkor még nem volt, ma meg anélkül elhajtanak.
Valószínűleg nem az EU-ban volt.
Itt 2018 szeptember 1 óta csak olyan autót lehet forgalom helyezni aminek WLTP kibocsátási adatai vannak. Azaz egy 2016-os se biztos, hogy megkapná mert nincs hozzá papír.