Soha nem történt még ilyen egyetlen gumimmal sem, pedig igen sokat elhasználtam már, egész nap nyúzom őket tuskók, gyökerek, meg minden szar között. Erre a civicé megy szét, ami csak kövesúton jár.....Még a kátyú is inkább megrepeszti, vagy belevág egy kicsit, erre ennek meg a futófelületből szakad le egy darab a szövetig.
Ha nekem még lenne EP3-mam, akkor tuti Yokohama ADVAN Fleva-t (V701) vennék rá. Ebben a méretben ráadásul XL-es, ami pláne nagyon jó.
Nekem esőben is rohadt jó volt, szárazon meg pláne. Igaz, "csak" 7gen Accord Tourer-en voltak nekem, de nyáron kis túlzással nem tudtam olyat kanyarodni a vagonnal, hogy ne kanyarodjon be, inkább már attól féltem, hogy kettétörik valahol az a hosszú vonat kanyarban.
De ha esetleg tényleg veszel, akkor keress valami alternatív forrást rá, mert gumiboltoktól terror az ára..... kérdezd meg inkább Boozilla-t, ő a Yoko-kat általában mindig frankóbb áron hozza.
Persze azt veszel amit akarsz, (PS5, stb.) én csak beleszóltam, mert azt hittem telefon.
EP3-ra szeretnék új gumikat, gyári 205/45 R17 méretben. Stabil utcai gumit keresek, ami szárazon jó, esőben nem használom a kocsit, és azt sem szeretném, hogy életveszély legyen, amíg be nem melegszik.
A fő kiszemelt a michelin PS5, de a Goodyear Eagle F1 Assymetric 6-ról és a Hankook Ventus S1 Evo3-ról is jókat írnak, bár azt gondolnám, hogy a Hankook alacsonyabb polcon van, mint a másik kettő?!
- Self feliratú sor: szépen beállsz, aztán megtankolsz magadnak "normál" áron
- Servito feliratú sor: beállsz, jön a kutas, megtankol neked....majd fizetsz kb. +30 %-ot
Tájékozatlan voltam, így beálltam a sorba ami éppen szimpatikus volt, egy Servito volt. Jön a kutas, magyarul szólít meg, köszön, visszaköszönök. Kezdek tankolni, amikor mondja majd ő. Mondom, nem köszi, én intézem magamnak. Azt mondja, akkor át kell állnom a másik sorba, ott tankolhatok. Lesek mint hal a vízben. Kérdezem egyéb különbség van-e, mert felőlem tankolhat ős is, de végig fogom nézni, ő csak a pisztolyt fogja és húzza, az autóhoz ne nyúljon. Mondja oké. Így is lett. Szerinted mennyire lepődtem meg a fizetésnél ? Életem legdrágább tankolása volt.
Off:
Tankolás. A ismerősöm merengett el azon, h miért panaszkodnak az emberek a drága benzin miatt. Szerinte nem drágult semmit. Az ő férje mindig 10ezerért tankol ... (Igen, szőke. Platina ofc!)
Csak egy apróság. A tehermentesító gyűrű egyedül magyarországon van. Külföldön központosító gyűrűnek hívják. Ahogy a pótféklámpa sem pót hanem középső vagy harmadik féklámpa máshol. Ettől függetlenül egy 2-3mm-es műanyag nehogy már több erőt tudjon átvinni mint 4-5db 12-14mm vastag csavar. Mindenesetre a csavarok odahúzzák a felnit az agyra ahol a súrlódás miatt és a kúpos anyákkal viszik át a terhelést. Az 5db 12-es 14-es csavar nagyon sokat kibír. A kúpos anyák meg középre rakják a felnit és fixen rögzítik hogy ne mozduljon el a csavarokhoz képest. Lehet hogy álló helyzetben elég a központosító de már kanyarban és egyenes haladás esetén is éri oldalsó terhelés az agyat amivel a tehermentesítő nem tud mit kezdeni. Ahogy gyorsításnál is a csavarok viszik át az erőt nem a központosító gyűrű. Maradjunk annyiban hogy az a gyűrű azért kell hogy a kerék pont középre kerüljön. Ja még valami ha az 5 tőcsavar kevés akkor az az egy gömbfej ami max 12-14mm átmérőjű az mégis elég hogy fékezésnél kanyarodásnál megtartsa az egész autót? A lengéscsillapító is van de annak nem az a feladata hogy a gyorsulási lassulási erőket átvigye, ha csak szabadon lóg az autóban akkor ide oda lehet mozgatni mivel felül legtöbbször gumi ágyban fekszik. És láttam már pár autót ahol hiányzott a központosító gyűrű és egynek sem meg tönkre a tőcsavarja.
igen, jogos a kérdés. Tök rutintalanul beálltam a szabad kútfejhez ami servito volt, de ezt csak később vettem észre. Szóval jött a kutas én meg kedves mosollyal elhessegettem, hogy majd tankolok én, hagyja csak, sziesztázzon tovább. Vissza mosolygott, elment. Fizettem.
Aztán kiművelődtem hogy iperself vagy servito meg árdifi…
Én meg elmentem tankolni pihenésképpen ( ) meg begyógyszereztem magam max.-ra, (2 Aspirin+C meg 1 ACC 600) mert holnap nekem is menni kell visszakeresni a mai teli tank árát.
Ebben akkor meg is egyeztünk. ( )
Ha nem lenne világos, ( ) én is elengedtem a témát, mindenki csináljon azt amit akar vagy nem akar. (ez utóbbi legalább biztos az életben )
https://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070503g/
A kerékcsavarok ugyanis "csak" rögzítik a felnit az agyon, de nem központosítják azt. Ez a feladat az agyra felfekvő középfuratra hárul, illetve ha ez nagyobb a kívánatosnál, akkor a tehermentesítő gyűrűre. E nélkül rázni fog a kerék.
Azt hiszem bejemves-től megkaptad a válaszodat.
Azzal, hogy misztifikálni próbálod a központi illesztési hézagot, azzal nem magyarázod meg az esetleges hülyeséget, hogy a tőcsavarok tartanának mindent és kizárólagosan feszesen.
Az a hézag, csak azért van, hogy fizikálisan fel lehessen tenni szereléskor a felnit, mert ha teljesen egyforma lenne, akkor minimum ütni kéne mindig.
(így is előfordul, hogy nehezen tudják feltenni a kereket, de ezért van az az ominózus egy tized a belső agyméreteknél: 56.1, 64.1 ésatöbbi)
Szóval KÉREK szépen mindenkit, hogy ne akarjuk már megmagyarázni a nyilvánvaló ellentétét. Ez nem hit, meg nem ízlés dolga. Fizika és józan ész. Előbbire ismét üljünk be vagy kérjük ki egy azt oktató véleményét, utóbbit meg használjuk.
Azt ne felejtsük el, hogy a központosító gyűrű es a kerékagy között kell legyen egy illesztési hézag, mivel mindkét részt gyk. azonos hőmérsékleten szereled össze.
A tőcsavarokon/anyákon viszont van egy kúpos/íves rész, ami a meghúzás után valóban egy hézag mentes kapcsolatot ad, ami alkalmas a felnit érő erők átadására.
Pl a Zaporozsec, "kispolszki", Trabi, Wartburg... Ezeknél hogy oldották meg ezt a problémát?
Jaja, csak azért emlékeztem, mert Accord-on volt nekem EP3 felni és gyűrű nélkül felment ÉS az meg tuti 64-es agyméret volt. Az még frissebb emlék, arra még emlékszem.
Ez így nagyon nem igaz. Tudom, ebből már volt itt fórumon vita, de abban én nem voltam benne, csak hallottam, de számomra nem kicsit furcsa, hogy van még ember, aki ezt így gondolja és ilyen határozottan. Ne haragudjon meg senki, de ez kb. akkora baromság mintha kijelentenéd, hogy a téli gumi hülyeség, csak pénzlehúzás a gumigyártók által.
Tanultunk fizikát? Kicsit gondoljunk már bele. Alap esetben a központosító gyűrű nélkül is a kerék (felni) egy vas peremre megy fel és ez viseli központosan mind azt a terhelést ami a kereket éri és ezt "átadja" a futóműnek.
A tőcsavarok feladata nem az, hogy viseljék ezt a terhelést, hanem az, hogy ehhez a ponthoz tartsák, csúnyán fogalmazva.
Ha ezt megvonod (nagyobb közép átmérőjű felnit raksz fel és a közepe nem fekszik fel) akkor az összes (főleg) függőleges irányú terhelést (kátyú odabasz, kocsi súlya, stb-stb.) a tőcsavarokra terheled. Ennek pedig hosszabb távon az lesz az eredménye, hogy szépen sorban cserélheted őket, mert NEM erre vannak kitalálva.
Nem tudom ebben mi a furcsa vagy mit nehéz ezen megérteni. És én kérek elnézést, de egyúttal le is szarom, ha valakinek nem tetszik az igazság.
Ebben is van igazság, annyi távra elegek a tőcsavarok, igazából a tehermentesítő hiánya főleg hosszabb használatnál okozhat problémát. Vagy ha mondjuk belemegy pont egy ótvar nagy kátyúba. De majd ő eldönti.
Ahogy a kolléga mondta előttem, csak tehermenetsítő gyűrű kell és mehet fel.
(+lehet én emlékszem rosszul, de fejből én 64,1-es agyméretre emlékszem az EP3-nál. De ez a lényegen nem változtat, csak annyit, hogy keskenyebb gyűrű kell majd, semmi több)
Ep3 gyári felnit szeretnék festetni, és mivel nincs az autóhoz másik kerékszett, ezért kellene valami alternatíva arra az időre amíg a fényezőnél vannak a felnik.
Ha jól néztem az EP3 felni/gumi adatai: 7*17, 5*114,3, Et45, Agyátmérő 56,1, gumi 205/45 R17
Van egy off autóm aminek kereke 6,5*16, 5*114,3, Et50, agyátmérő 67,1, gumi 205/60 R16
Felrakhatom az EP3-ra ezt a szettet? Kell egy tehermentesítő, meg a gumi nem váltóméret, de csak annyit kellene hogy kibírjon, amíg 2x elgurulok a 10 km-re lévő gumishoz
Az árban nem tudok segíteni, de a Mazda 6 az valóban 5x114.3, azt megerősíteném. (nekünk is van Mazda 6 felni a Toyota Auris-on és az is ez az osztókör, szóval... )
Kicsit off, de hátha elfér: a képen látható felniszett beárazásában szeretnék segítséget kérni.
Adatok: 7,5x18, Irmscher gyártmány, Mazda 6 (talán 5x114,3), ET40 (környéke...), újszerű állapot, még karc sincs rajta.
OFF autóra tud valaki segíteni fék ügyben? Körbe kéne "fékezni" az autót. Nem egy erőmű, szóval nem kell EBC és társai. Sima ATE/Brembo minőség maximálisan elég. Első sorban anyagbeszerzés érdekelne, de ha valaki fel is rakja (Székesfehérvár és környéke), az még kiválóbb. Köszi előre is.
Jazz-re Michelin CC+ -vettem (175/65 R14 86H) miután 4év alatt 10ekm-t sem tettünk bele.
Oldalfalát mindig ápolom, mert csillaggarázsos autó, így még semmiféle repedezés nincs. 1,5éve van az autón.
Egy Abarth-ra már nem biztos hogy azt vennék, csak sportosabb autó.