LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Én pollenszűrőből mindig A.Z.-t veszek legolcsóbb és van belőle még antibakteriális szűrő is. A többiből meg Jakoparts-ot. Egy évet azok is kibírnak, és eddig nem volt gond velük.
Szerintem hulladék mindkettő,
Nem tudom melyik "márkából" a kettő közülde van egy elrakva emlékbe a garázsban(ha szeretnéd előtúrom).
Nem sikerült nekik a NASA technika közelébe se menni, mert közel 1cm hiányzik a hullámos papír szűrőből az egyi kszélen. Tehát ott szűretlenül tudna beszívni a motor levegőt.
Ebből sejthető miféle minőségellenétzésen esnek át, kb 1m-ről is látni a hibát.
Mahle, Knecht, Hengst ami jó szerintem. (A MANN túlárazott estenként)
Nipparts 1 fokkal jobb mint a Japanparts. Ennyit tudok.
De amúgy nem teljesen mindegy, hogy milyen szűrő. Mert mondjuk levegő szűrő, (vagy esetleg pollen) akkor azért az nem egy NASA technika, szinte bármelyik OK.
Olajnál vagy üzemanyagnál már talán annyira nem mindegy.
Tudom, ismerem. Kényszerből most én is azt vettem. De azért valljuk be a Mannol egy alsó-közép minőséget képviselő gyártó.
Viszont én 15 éve minden Hondámba csak gyári szervó, váltó és difi olajat rakok, a lelki békémnek is jobb, ha gyári van benne.
Viszont utóbbi időben azt vettem észre, hogy már szinte senki nem forgalmaz itthon gyári olajokat.
Külföldön van dögivel, csak onnan meg macerás az olajbehozatal.
Honda gyári olajok forgalmazásával foglalkozik itt még valaki?
Egészen konkrétan Honda ATF-DW1 váltóolaj lenne most aktuális, de szervóolajat sem találok már sehol.
facebookon van egy Hondás srác. Úgy 2-3 éve elrakott benzin mintákat magának hogy nézze mi történik. Fél évente frissíti a facebook posztot és nagyon úgy néz ki hogy a MOL 95 benzin szart se csinál nemhogy megromlana. Semmi kiválás, semmi kosz, semmi rétegződés...
Egész életem során most tankoltam 98-ast.
Amúgy az is dzsuvás volt...(kannába is)Az ufo mióta megvan kb 170 000km-t tettem bele és semmi baja a 95-östől.
A főbérlőnk amúgy más véleményen volt a benzin témában.Ő a fűnyíróba prémiumot tankolt.ugyanúgy bele possadt neki a benzin.Azóta prémium után ugyanúgy üresre járatj a gépet,a karbi alján lévő "kupakot" lecsavarja,azt szárazra törli és úgy rakja vissza következő szezonig.
Én biztos,hogy nem fogok még drágább benzint veni a gépekbe.Átszűröm és úgy megy a tankba.
Külföldiában pl már csak akkor él a garancia ha ilyen üzemanyaggal használják a kerti gépeket:
Nem olcsó de legalább kurva drága. Mondjuk lassan a normál benzin is utoléri ennek a liter árát.
Az eseted jó példa, hogy mi is a gond az E10-el. Néhány hónap alatt megromlik, aztán nem tudod beindítani a kerti gépeket. Idővel a gumialkatrészeket is kikezdi. Ha sokat állnak a gépek, prémium benzinnel érdemes használni. Jóval drágább (egyelőre), de még mindig jobb, mint fűnyírás előtt szétdönteni a karbit.
most párologtatom a láncosból kiöntött benzint,de abban is úsznak dolgok.Igaz ott az olajban is lehet ez az,bár az köntve üvegpohárba tisztának tűnik.legalábbis nem látszik ott,mint a benzinesben ami úszik a kancsóban.A kancsó is ki lett mosva,tiszta volt,akár inni is lehetne belőle.De az a garázsba való cucoknak van rendszeresítve.
Konkrétan melyik benzin? Azt azért leírhattad volna.
Meg ugye az megvan, hogy a kompresszoros levegő rendszerben van némi olaj (ha azzal fújattad ki a kannát). Mondjuk ennyi szöszmösznek abban se kéne lennie.
Rángatom a fűrészt mint a hülye gyerekek,aztán hol beindul hol nem...
Szétszed,kipucol,összerak,megint.Majd ugyanezt eljátszottam a fűkaszával is,mert hát kúrva sok időm van fűnyírás helyett a gépekkel pöcsölni!
Átszűrtem a benzint,6 dl után így nézett ki a szűrőpapír:
Műanyag kanna,előzőleg üresen levegővel kifújva,így az mondhatni steril tisztaságú.A cucc tehát csak a benzinből kerülhetett bele.
Meglepő módon az átszűrt benzinnel első rántásra mentek a gépek .(kivéve mikor levegős volt a rendszer,mert minden gép üresen van eltéve,hogy a kocsonyás anyag ne rakódjon le a karbik kis járataiban .A 61-es Husqvarnán meg nincs pumpáló csöcs,a 445-ösön van )
Off,de a kinti puhány élettől nehéznek találtam a 61-es gépet ami ugyan nem kis gép,de régen nem volt ilyen gondom,panaszom.
Mennyit fogyasztott?
Nekem két olajcsere között 1l kb...
Mióta nálam van 93 vagy 97 000-km es kora óta.Most majdnem 270 000 van benne,de ugyanannyit kér az olajból.Igaz,én már nem fogom ezt bolygatni.Talán becserélem egy új hibrid civicre majd.Ha nem most akkor még 2 évig húzom a cserét.
Attól függ,találok e valami jó ingatlant,jó áron.De amit találtam az 45 milka,annyit nem akarok kiadni azért.
Ha csipegetni fogja, akkor sem a 0W miatt.
Sajnos előfordulnak ezeknél az autóknál dugattyú gyűrű problémák, én most gyűrűztettem meg az 1.8 ufómat olajfogyasztás miatt
Ami a specifikációt illeti, ezekbe a motorokba (és az 1.8-ba is) ACEA A3/B4 vagy A5/B5 (ez az A1/B1 utódja) való.
Viszkozitás szempontjából a Honda nagyon megengedő mert kb. a 0W-20-tól a 10W-40-ig minden mehet bele, de szerintem is a legjobb választás a 0W-30 ezekbe az autókba.
Nekem amúgy két végletem is van itthon. A robogóba gyak. bármi tehető 10W-30 és 20W-50 közt, az egyetlen megkötés, h SE felett legyen, ma ezt az összes olaj tudja (10W-40-et választottam amúgy). A pickupba meg még az olajbetöltőre is rá van írva, h 5W-20 kell, s slussz.. Ehhez képest az előző tulaj csak belerakta az 5W-30-as ukrán olajat, volt is kis szelephang.. De itt nem kell filózni.
Mi volt előtte benne? Ugyanolyan nem jó? 15 évvel ezelőtt akinek vti-je volt és nem volt kartergáz szűrője és nem 10w60-as olajjal járt az buzi volt. Na akkoriban senki sem akart buzi lenni, most meg ugyanazokat a vti-ket használják és már csak az 5w30-as olaj jó bele.