A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Már jó régen írtam ide a kislányomról (aki már nem is olyan kicsi), de most nagyon büszke vagyok rá a szorgalma, kitartása és múlt hétvégi teljesítménye miatt!
Már egészen pici kora óta rajong a lovakért, ahogy az kislányoknál gyakran szokott lenni, de nála nem igazán múlt el az idő előrehaladtával és nem is a rózsaszín pónikért volt oda, hanem picinek is az igazi lovakért.
Először 4 éves korában vittük ki a helyi lovardába, aztán kb 5 éves kora óta rendszeresen lovagol.
Igazából szinte az elejétől fogva mondogatta, hogy díjugrató lesz. Ezt sokáig én sem vettem komolyan, de ő nagyon is!
Most 12 évesen voltunk az első versenyén, ahol végre teljesült, hogy rajthoz állhatot egy versenyen, elsősorban azt szerettük volna, hogy sikeresen végig menjen és pozitív élményekkel zárja a napot, de ráadásképp egy 2. és egy 3. helyet sikerült elérnie!
Az a boldogság, amit az arcán láttam mikor lejött a pályáról az első futam után, azt nem lehet mihez hasonlítani.
Hö, az egyetemen egy női osztálytársam volt, gépészmérnök az Audinál. Nem csajos szakma. :-)
Engem a tuning nem annyira, ha erős autót akarok, akkor erőset veszek. Az optimalizálás már nincs ellenemre, főleg ha elkúrtak vmit, pl h az ATS-nél csak 6000 felett vált az élesebb bütyökre a vezértengely. Bár már azon is filózom, miért nem még nagyobb szelepemelkedést biztosít a másodcucc..
A nagyobbik lányom kb 13-14 éves volt, amikor egyszer mentünk az akkori accorddal, és párszor vtec váltás fölé pörgetve toltam. Egyszer megszólalt hátulról: Apa, mitől van, hogy ha pörgeted, olyan másképp szól a motor, nem olyan a járása, a szelephang, mint normál esetben....
A lány mechatronikus mérnök lett, és autó fejlesztő cégnél dolgozik.
De még sincs apa nyomdokaiban, mert engem csak az a buzi tuning és benzin égetés érdekel, őt ez kevésbé. És nem is sportol, csak tudja, mi az.
Átmentem anyámhoz az Hondával, a kölköket is beültettem hátra. Az izmos középtartományra hagyatkozva fűztem a kanyarokat, s a két minyon úgy vihogott hátul, h fel kellett volna vennem.. Úgy látom nem esett messze az alma, a lányom esetében se, autórajongó mind a kettő, s díjazzák a bökős menést. Egyszer megnézem, sőt, fel is veszem, mit szólnak egy télleg penge autóhoz, pl egy Californiához..
Vigvári Vince 10 éve még ismeretlenül írt rá példaképére, Vámos Mártonra. Sok sikert kívánt neki és leírta,h. ő is vízilabdázik.
Most együtt lettek világbajnokok!
Csak naptári években volt ilyen “sok” idö. Private Pilot licence-szel (PPL) magam szórakoztatására repültem 9 év alatt kb 300 órát és 600 leszállást egymotoros gépekkel. Aztán, mivel hivatásos pilóta nem akartam lenni, ennyi idö után nem akartam több pénzt és idöt a hobbimra (ami a szakmám is) fordítani.
Üdv a (repülö)klubban! Diamond Aircraft, Wr. Neustadt, nagyon jó repülöket gyártanak. Diamonddal repültem én is 9 évet - az egy motoros kisebbikkel. A kissebbekben Rotax motor van, a nagyobbakba meg Turbo Diesel motorokat szerelnek. Régen még Mercedes TD motorok voltak, aztán késöbb megcsinálta a Diamond a saját motorjait Austro Engine név alatt.
Ma kaptam egy hívást,hogy "táv segítséggel tüzet kellene gyújtanunk".... szülésznők,sebész gyakornokok,fogász képesítésű csajoknak.Úgy,hogy nincs náluk semmilyen balta,tűzgyújtó folyadék,csak egy grill,akkora szenek mint amekkora kollégám begyulladt heréje volt és kb. ennyi.
Az sem könnyítette meg a dolgot,hogy a leányzók egyike a papírt,begyújtósként egyből meg is gyújtotta .Ennyit az előkészítésről,meg türelemről .
Na de az instrukcióknak köszönhetően megcsinálták!
Ezt össze hozni keményebb volt mint a Rambo 3!
Mondtam nekik,hogy van egy 10 éves haverom,ha ott lenne már magnézium rúddal is csiholt volna tüzet .
Hétvégén ha jó idő lesz,majd megtanítom csak fával tüzet gyújtani,illetve,hogy miért hasznos vészhelyzetben a fűzős cipő a tépőzárassal szemben.
Jaaaa,kúrvára remélem,hogy nekem nem kell visszafelé igénybe venni a távsegédletet,hogy szülést vezessek le!
Amúgy szuperek a csajok,az egyikük különösen,ő már több fórumos babánál is segített,hogy rendben menjenek a dolgok.
Dehogy, van itt vízvezeték szerelő, irodai alkalmazott, autószerelő, játékbolt eladó, mindenféle végzettség. Úgysem dolgozhatsz egyedül az első 2-3 hónapban. Utána megkapod az engedélyt és akkor csinálhatod egyedül, de akkor is állandóan ellenőrzik a munkát.
7 hosszú év után munkahelyemen felmondtam mivel egyre szarabb lett a hangulat. Az új munkahelyen bár monoton a munka de ilyen eseményekért megéri ott dolgozni:
Múlt hét péntek délután álltam neki, tegnap délutánra kész is lett, beszerelve. Hétvégén se sokat aludtam... majd lesz folytatás, a lényeg hogy bent van a konyha / lépcső és lehet használni.
Azt nem tudom,hogy milyen,nem vagyok tech guru.De elvileg bőségesen tudnia kell kielégíteni a programot.Bár,valami oknál fogva megállt.Mivel nem észleltem a hűtést,így rendeltem bele új hűtőt,kicseréltem,de még meg se néztem,hogy jó e?!Ha nem,akkor lehet beadom majd valahova...valakihez,aki majd megszagérti.
Ez egy pörgős kis gép...nek kellene,hogy legyen.
T480S lenovo 40gb rammal,nem tudom milyen procival,nem szar.Főleg,hogy a T430-ason is simán fut,pedig az harmat gyenge a 480-hoz képest.
A lézeresek nem konvertálnak,van 3-4 file típus amit használnak,de most fejből meg nem mondom melyik,van benne o betű és d is valamelyikben Mindegy,ott vannak mellettünk közvetlenül,úgy is megyek majd,viszek nekik ezt azt most már,hogy meg tudom tervezni,aztán kiderül.
Az a verzió nem is működött,folyamatosan eldobálta a kiválasztott síkot...valami másikra.Kiválasztottam a szemben lévőt,húztam egy kört,leraktam és bumm,már el is forgatta a felsőre,vagy az oldalsóra és így tovább.Ez viszont működik,ha kiválasztom az elején a síkot,akkor ott is marad .Ez a licenc az oktatóhoz van kötve,így is úgy is ingyenes.Vagy is benne van a tananyag árában . ha jól tudom...ez több funkciót enged,de itt se használható kereskedelmi célra,illetve céges se-el nem működik.
Már csak az érdekel,hogy ha lementek valamit lézeres formátumban,akkor a lézeres cég ki tudja e vágni a file alapján?Az sw ugyanilyen volt,azzal ment.
Ólomlábú kalandja:-A solidedge és az rc fűnyíró
Szóval a másik topikban korábban kiboncoltuk a 3d tervezés lehetőségeit,meg,hogy melyik áll nekem kézre.Az sw jó lett volna,de ott a hobby liszensz 100$/év,ami nem is lett volna gond,de fizetésnél az utolsó ellenőrző kód egy nagyon idegen számra ment,így gyorsan megszakítottam mindent és a banknál minden kódot átírtam ami a kártyához volt.Basszák meg.
Jött a shapr,az jó lenne de drága.Aztán a solid edge...először nem akartam,mert sw-ben van egy csomó projekt.Na hát azokat majd se-ben is megcsinálhatom.
A 3d nyomtatósok ajánlottak egy fiatalembert,megkerestem a fészerben,mondta,hogy a webuni oldalán keressem meg a szolgáltatását és ott minden megy,ha kérdés van írjak.15000ft Jó.mitől tud ez többet mint a youtubos ingyenesek?Erre a válasz az,hogy próbáld ki és rájössz! Mondom ezt úgy,hogy minden lehetőséget kipróbáltam már és persze az ingyenesekkel kezdtem.
Megnéztem a videókat,kb 2 délután,utána elkezdtem tervezgetni a saját szarjaimat,mert hát ha gyakorlás akkor legyen már olyan amire szükségem is van!Az első 4 tervezéseim.A kinyomtatott zöld dolgok nem a végleges tartók,csak méretezés miatt nyomtattam ki,hogy jó e lesz?!Jók!De még finomítottam rajtuk,ide egy lekerekítés,oda egy 45°-os támasz,mert a nyomtató úgy nyomtatja ki,hogy a talpa könnyen letörhető.A végső alkatrészeket majd egyszerre kinyomom.
Az utolsó ,nem biztos,hogy jó ötlet volt a bilincs felső felét is egybe tervezni,most nyomtatom...háááát.Azt nem tudom,hogyan lehet eltávolítani a felső részt,és átrakni egy másik tiszta lapra.
Igen...ólom a hosszabb úton ment körbe,mire rájött,hogy az egész mindenséget is lehet tükrözni .
Itt látszik is,hogy a konzolon mit kell levenni,hogy jobb legyen (le is vettem ):
Igen,hernyótalpas lesz,kínából rendeltem a gyártótól és a képet látható rövid ,most gyártják az újat...az árából már egy új gép kijönne...de ha már bele fogtam végig viszem úgy,ahogy megterveztem!
Az fogyasszon is 4 és 4.5 között ha már dízel.
De egyébként gyönyörű, hogy ilyet tud, ez már simán egy minikompakt fogyasztása, miközben egy nem kicsi autóról beszélünk. Pláne hogy emellett tisztességesen is tud menni, ha kell.
Öcsémék Auris-a tud még bemenni 5 alá kicsivel (4.8-4.9) és általánosságban is elmegy simán 5 liter körül, de az 1.4 D4D, 90lóval és azért szerényet ugrik csak, viszont közlekedni teljesen elég és rohadt egy megbízható gép, az tény.
Ha egyszer rávenném magamat a dízelre, tuti csak Honda lenne, de azt hiszem az is ki fog maradni az életemből, ha váltok majd egyszer, akkor én már benzinesről ugrok villanyosra. (vagy villamosra, ha beüt a krach... )
Igen, kb. így nálam is. Előzéskor átnyomom a VTEC szűrőn is az olajat rendesen, nehogy belekokszosodjon nekem. De amúgy csak rendesen.
És igen, 120 felett az ECO kialszik. Volt, hogy 130-nál is égett, de csak lejtőn lefelé (és emiatt) visszavett gáznál lehetséges, normál esetben lehetetlen, de ez érthető is.
Legutóbbi 2 fogyasztásom az 1.5 Vtec Civic-kel: 5.45 és 5.42 liter/100km.
(továbbra is 80%, városi közlekedésnek csúfolt, valójában útakadályok kerülgetése a felhasználás)
Ajándékba kaptam! A motor első rántásra indul,de áramot azt nem ad.Szóval meg kell javítani.Kollégám azt mondta,ha nem megy dobjam a kukába!Hát azért oda csak nem dobunk ki egy ilyen motyót,főleg ha a benzinmotorja kifogástalan.
-a kép illusztráció-
Első körben szétszedem,megpucolom,aztán neki fogok kimérni,hogy hol veszik el benne a bizserge .Jó lenne megjavítani,bár nem egy erő bajnok kb 600w-ot tudhat,bár a központi fűtésnek és a hűtőnek ez bőségesen elég áramszünet esetén.
Pár éve egy Honda fűnyírót,kitört kerékkel és egy nem működő brigsst vettem 20€-ért.Mindkettő egy karbi pucolás után indult .A hondát viszont most átépítem hernyótalpasra és rc távirányítósra .Természetesen azt már elmostam,motor olajteknőjét is kiöblítettem,az új gyertya már itt van a motor olaj nincs,karbi kipucolva,de elvesztettem a rúgóját,szóval ezzel lesznek gondok.Egy csomó cuccot rendeltem hozzá,légszűrőket,tömítéseket,ezt azt...
Ezt csak azért említem meg,mert a gyárban már két Honda termék is van amit javítok...Így az asztalom ami amúgy nálam ritkán tartalmaz a munkához való dolgot,tele van alkatrészekkel.
Tegnap a nagyfőnök hozott egy delegációt és a karbit egyből kiszúrta,nem szólt semmit,csak mosolygott.Krosszozik az öreg amit nem néztem volna ki belőle.