Volt itt egy kis mizéria, hogy ne csak egy száraz kép legyen.
2hete este jövök haza fociról (23h), kifordulok a sarok, egyes, kettes, motor egyszercsak leáll, semmi hibakód a műszerfalon, gurulok 40-el kb. Mondom mivan?
Fény van, levegőztetés van, rádijjjó megy. Ráizzítok, teker de semmi egyéb.
Út mellett szoktak parkolni, mondom akkor itt letesszük, valszeg itt is alszik. Megnéztem a borulásérzékelőt, bár semmi olyan nem történt, ha izzítok az ac-t hallottam hogy bebúg, hibaüzi nincs a kijelzőn, tekeri azaz önindító is jó, aksi új, generátor nem lehet, de ha az akkor is elvitt volna az aksi. Hát mondom akkor séta, még szerencse hogy a lakástól 1km-re zuhant meg.
Na ki mire tippelne elsőre???
.
.
.
... de mégis az üzemanyag szivattyú volt. Pedig még le is szedtük a benyacsövet, illetve éreztem is benzin szagot a néhány indítás miatt. Csere és azóta pöcröff. De így semmi előjel nélkül leáll, hát bazzzz.
Imi mondta is hogy talán én vagyok a 2. accordos akinek ezt cserélni kellett. Az mondom de jó, de más kivételes esetnek nem akarok lenni a statisztikai növelője.
+extra infó: megállás előtt egy héttel kapott új gyári kuplungot (nagyon finom puha) és sperrt.
Még nem volt lehetőségem megtapasztalni hogy mennyire jó, kisebb malőr miatt ugye, de ami késik ne múlik.
Délután kicseréltem az Accordon a bal hátsó zárat (tönkre ment a működtető, vagy hogy hívják magyarul az actuatort). Képeket elfelejtettem készíteni róla, így kevésbé informatív, de igazándiból csak egy buktató volt a dologban, hátha valakinek hasznos lesz a későbbiekben a tapasztalat: az ajtókárpit leszedése és az ablak visszaemelése után az ablakvezető sín alsó csavarját (10-es kulcsnyílású, az ajtó alsó részén, oldalt) ki kell szedni a helyéről, máskülönben nem tudtam kiforgatni a helyéről a zárat. A csere többi része adja magát.
Utángyártottat rendeltem Aliról, 5.500 Ft szállítással együtt, works like a charm.
Amúgy lassan kész az autó, valaki nem akarja megvenni, hogy realizáljak rajta egy komolyabb bukót és beszálljak egy turbós béka Civic projektbe?
Le kell venni a lököst majd ha jól emlékszem apró lyukak vannak a lökös belsejében ahova fúrni kell. Majd berakni a szenzorokat rákötni a tolatólámpára és a csipogót valahova elrakni. Kb ennyi.
Üdv, próbáltam vissza keresni, de nem találtam választ. 7 gen accordba milyen könnyen szerelhető utólag tolató radar ? Megvannak a vezetékek stb, csak egy radaros hátsó lökös kéne, vagy teljesen be kell kötni és dolgokat cserélgetni ?
Ja, csak ezt kár, hogy elgagyizták.... kivették a faja váltógombot, a faja momo kormányt... kb. mintha egy német tulaj kezébe került volna... már csak a matricák hiányoznak róla, meg a nagy króm felni....
Nekem az accord összességében nem tetszett soha... főleg a 6 gen... huh.... tudtam, hogy soha nem fogok ilyen autót venni, olyan kategória, mint az 5gen civic.... fix, hogy sosem lesz.
Aztán jött a 7gen... elkezdtétek venni... Te, Szabb, stb... meg megláttam Zoli adatlapján a kigyúrtat... végem volt... utána éreztem, hogy kell egy 7gen ATS.
Ja ez szebb is egyébként. Kicsit arányosabbnak is érzem mint a short változatot. Csak ügye mégis nekem valami hiányzik ebből az autóból vagy így ránézésre nem adja nekem.
Mikor régebben civic-em volt és kijött a 7 gen acc főleg az ATS így ránéztem és elkapott a "húbazmegegyszerleszilyenem" érzés. Itt ez nincs meg.
Ott van a 4 ajtós, az teljesen letisztult. Van aki rátett 2 kipuff véget, és akkor még sportos is. Ez közelebb áll az Accordohz egyébként is, ha már hasonlítgatni kell a kettőt. Tudom, hogy ahonnan indult a thread, ott Type R volt az Accord mellett, de a Type-R Civic az mindig egy más kategória volt, mint az Accord.
az accord design nagyon letisztult, szép arányokkal, ezért időtálló...
és valószínű az lesz még 10 év múlva is...
az fk7-fk8 inkább egy statement...
megjelenik benne a márka sportos isnight-ja...a szándékosan kicsit túltolt "over design" reflektál a pörgő, vibráló insta-face-youtube vizuális kultúrára...van benne egyfajta design "feszültség" ami a jelenlegi világunkat jellemzi...
ez az autó már az y generációnak (1980-1995) készült...(pl. az fk8 vevők egy jelentős része y gen az usában...)
így nem meglepő, hogy az idősebbek "nem feltétlenül tudnak" vele mit kezdeni...
de nem is biztos, hogy cél volt...
mindenki már a jövő vásárlóit keresi...
Igen kevésbé. Porchénál azért eléggé kötöttek a vonalak, különben nem lenne Porsche. Izzadtak is hogy a 70 éve kitalált alakból hogyan tudnak funkciót is kihozni.
Ettől függetlenül simán meghívhatná a Honda a Mazda formatervezőjét ötletelni. Nekem az eleje még rendben van de a seggével nem tudok mit kezdeni. Olyasmi valaga van mint a Toyota C-HR-é enyhén szólva is kaotikus semmi harmónia ,letisztultság nincs benne .Kiver a víz ettől a sok bizbasztól, ilyen szárny olyan szárny ilyen rücsök olyan kiálló valami.
Inkább "liftback" és nem hatchback, mivel inkább lankás mint függőleges a háta.
Szerintem az egy jó döntés volt, hogy 5 ajtós lett a kaszni (nyilván ennek gazdasági oka volt). Így azok a (családapák) is megveszik, akiknél a 3 ajtósság kizáró ok volt. Annak is örülni kell, hogy mivel globális platform a civic, ezért hálisten az eddigi szedán futóművét kapta hátul, és elől meg nem a benzintankon ülsz. De ezek igazak egy sima 1.5T-re is. Teljesen más vezetni, mint az előd 5d-ket.
A CL9 meg szép a mai napig, de szerintem a szedán forma semennyire nem praktikus.
A Type-s -t nem lehet megunni szerintem, örök forma, mai napig kiemelkedik a sok új tucat autó közül.
Nekem bejön a Civic is, szerintem most teli találat a Hondától, hogy megint egy alacsony, szélesebb sportos irányba vitte a kasztnit. A design megosztó, főleg a hátulja, de kiemelkedik a többi közt! Az úton, parkolóban felfigyelsz rá a sok fantáziátlan autó közt. Szóval én annyira nem hasonlítgatom őket magamban, főleg egyik egy sedan, másik hatchback, de mindkettő tetszik. Érdekes, hogy az Accord belseje is még a mai napig helytálló. Ahogy nézegetem az autókat, nagyon soknak gagyi a műszerfal desgin-ja és a középkonzol is, csúnya tekerőkkel, manuális klímával. Vagy nem digitális automata klímával. 3 tekerő és felírva a hőfok... Na mindegy, egyébként a Civic sokkal modernebb belül, az mondjuk nálam mindenképp előny már, "újautósabb".
most látom a másik topicban, h egy őzet ütöttél el. Attól hogyan lesz totálkáros az autó? A legpuhább testű vad, mit talált el az autón? Általában az őzzel történő ütközések járnak a legkevesebb gonddal. A szarvas tud brutális lenni, mert nagy, a vaddisznó meg nagyon kemény testű, az azért üt nagyot.
Ha nem volt tábla, akkor lehet perelni a vadásztársaságot is, majd az elintézi utána az autópályakezelővel.
Amennyiben volt tábla, úg kb. esélytelen. Bár az autóút / autópálya mindig kérdéses, mert annak védettnek kellene lennie a kerítés miatt. Kell egy jó ügyvéd.