bocs ha belepofázok, de gyakorlatilag semmi, hogy jáccál vele, erre jó az u.n. vtec controller, padon mérve 1.5 ló pl b16-nál, jól ki van az úgy találva a gyári paraméterekhez hogy önmagában felejtős....
2005. május 24. 13:14:43: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #844
Valaki foglalkozott már azzal, hogy egy VTEC szelepvezérlése miért 4500 fordulat körül kapcsolódik be? Mi van ha hamarabb? Többet enne, de jobban menne? Lehetne itt kiötölni egy kis plusz nyomatékot?
Igen sajnos. Viszont anyagárban kb. 5000Ft-ból össze lehet rakni, "csak" írni kell hozzá egy vezérlő progit a PIC-be és a PC-re is. Most nem tudom még mennyire fog meg a chiptunig dolog, de ha igen, akkor rövidesen nekiállok egynek (a riasztóm után közvetlenül).
Ha Te olyan EPROM-okat akarsz kiolvasni, égetni, amiket az ODBI-es ECU-kban vannak (27Cxxx, M38xxx, stb)), akkor ez nem jó, mert ez a progizó csak a soros EEPROM-okat ismerti. Ma már kiment a divatból az EPROM. (csak egy betű a difi, de a tartalom az jelentősen eltér!)
SEGITSÉG!!!!
Mondjatok légyszi egy féltengelyest aki jól és nem túl drágán dolgozik. Ill. mennyibe szokot fájni egy féltengely felújitás?
SOS lenne, köszi.
Csillagom! Mint mondtam nekem fogalmam sincs hol lehet ilyet kapni, mert én soha nem vettem ilyesmit. De esetleg a ChipCad-nél megnézem neked. De ne számíts rá hogy olcsó lesz!
Mivel ez egy EPROM, ezért a figyelembe vétel csak úgy mehetne, hogy egy külön PIC(vagy más mikrovezérlő) figyelné a körülményeket, és egy nagyobb(512, 1024) EPROM program területeit kapcsolgatná az ECU MCU-jához. Azt nem tudom, hogy lehet-e menet közben is váltani. Ha csak adat táblák vannak az EPROM-ban, akkor lehet, ha program is van akkor nem, csak úgy, hogy az ECU-t resetelni kell egy pillanatra az átkapcsolás előtt.
Azért ez egy kicsit bonylultabb megoldás lenne, mint a sima chippelés.
Az átkapcsolhatóságról nincs infó?
Voltam 451. De a gyári chippel és elszúrt indulásokkal.Azért a gyárival mert télen jóval többet fogyasztott az autó az írtal talira meg elfelejtettem visszacserélni és egyébként se gondoltam ,hogy gyorsulni fogok. Itt van ahogy lealáznak. Hver felpakolta )http://memo.uw.hu/photos_videos/honda_talalkozo_2005.04.16
_video/accord_vs_accord.wmv
Sajnos ebben nem tudok segíteni, mert régen(és ma is) magam építettem az ilyen progizókat. Esetleg építeni tudnék(ha nem találom meg a régit. Lehet, hogy már szétszedtem, de egy PIC-el lehet csinálni egyet "könnyen". De nem a gyorsaságomról vagyok híres!
Részterheléses üzemmódban is lehet változtatni vagy csak a 75-80%-os gázpedállenyomás utáni fix táblázatadatokban? Mit szólsz a téli és nyári verzióhoz ami figyelembe veszi az időjárási sajátosságokat is?
2005. május 24. 11:59:55: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #816
Nem rossz az ötlet. Talán az lehet az egyetlen problem, hogy Pécs tőlem 160-180 km. Pedig mi kis országban lakunk...
Mindenesetre az ötlet nem elvetélt, mert én tudok EPROM-ot is égetni, egy kis előkészület után. (már olyan régen égettem ilyet, hogy azt sem tudom hol van az erre való égetőm. Ma már a PIC világban nem használunk EPROM-ot.)
Persze a lényeg az EPROM táblák megismerése, módosítgatása, próbálkozás különféle paraméterekkel, esetleg egy chippelt EPROM kiolvasása stb. Ha erről lenne infó azt szívesen látnám!
Nem én voltam De látta. Kiforrasztotta a srác az epromot kiolvasta elküldte a tartalmát valami olasz cégnek /alientech/ azok csináltak valami drivert a srác programjához az eprom tartalma alapján aztán visszaküldték emailbe.Ennek alapján állítgatott valami görbéken Meg hexa editorban is módosítgatott valamit.Aztán beforrasztott egy tokot majd belepakolta azírt epromot.Aztán mondtam neki hogy mehetne jobban akkor húzott rajta még... A Bal oldali az orig.
A második linknél csak végeredmény és megoldási módok vannak, a konkrét megvalósításban az első link tud segíteni. Egyszer össze kéne jönni néhányunknak, aki érintett az ügyben és beindulhatna a project. KOCZEKÁNAK vannak tapasztalatai HONDA csippeléssel és az első linkkel kapcsolatban, nekem meg teljesítménymérő padom van, neked meg PIC , EPROM ...stb a hobbid ha jól látom. Kéne egy csippelhető ECU és kipróbálhatnánk az autóinkon.
2005. május 24. 11:42:57: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #810
uszilard! Neked foglalatba van az EPROM? Nem tudod kiolvasni a tartalmát? (Én lehet, hogy ki tudnám egy kis előkészület után.) Esetleg nem beszélhetnénk meg?
Nézted már, hogy neked milyen ECU van benne? 96-tól már ODBII-eseket szerelnek elvileg (nekem ODBI-es van benne ennek ellenére).
Namert csak az ODBI-eseket lehet csippelni. Van bennük egy 512-es EPROM, amiben a táblázatok vannak. Ezeket lehet módosítgatni.
Múltkor kipróbáltam kettesben, nekem 6500-6700 között szabályozgatott le. Nagyon drasztikus a dolog(rángat mint a fene), de nem a gyújtást veszi el(káros a benzin a lambdára és a katára így töményen), hanem az injectorokat, tehát a benzint. Egyébként nem tudom, hogy mennyit menne, mert 180nál még nem mentem többet vele, de egyszer ki fogom próbálni.
Én is hallottam a 180-as határról, de nem biztos, hogy ez pontos értéknél jön be. Ezért lehet, hogy neked 190 körül csinálja. Szerintem ez leszabályzás és nem más hiba.
2005. május 24. 08:38:32: megválaszolva yaffa 0 által,
→ #800
Nekem szabályzott már le előzés közbe de nem tudom mennyinél, most meg írt chip van benne az meg nem szabályoz.Ha más fokozatba tovább megy a fordulat akkor ott tényleg lehet, hogy valami a sebességet figyeli.
2005. május 24. 06:14:02: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #799
6200nál megy pirosba, 6500-ig pörgettem már, nem szabályozott még le. Itt még 5500 körül járt csak.
15"-ös felnik vannak rajta, 195/60-as abroncsok.
Javasolták, hogy a gyertyákat nézzem meg, illetve, esetleg a direktszűrő okozhatja az elgyengülést.
Megnézem még a kompi ad-e ki hibakódot.
Ugyanis nem az erő fogy el, hanem egyértelműen történik valami, ami leszabályozáshoz hasonlít.
2005. május 24. 06:08:00: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #797 2005. május 23. 21:43:47: megválaszolva Gunnar + által,
→ #795
Ezzel a hozzászólással behoztuk a Civic Club Hungary hozzászólásainak számát!!!! Az a topic 1 éves, mi meg 1 hónaposak Nem is gondoltam volna, hogy ilyenpörgős lesz a topic... Király!