5. Nem vigasztal, hogy 20 éves konstrukciókon is előfordult a hiba.
7. Mostanság marad sebességben + kézifék, ha nedves az idő, akkor pedig bízom a vakszerencsében...
2005. június 1. 10:14:56: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1099
5. szar! Olyan ,mint anno a Calibrám volt,pont ugyan ezt csinálta,majd megőrültem,ha párás idő volt,vagy elkezdett esni az eső! Klima,akkor pillanatok alatt eltünt,de közben lederesedett a bajszom!
7. tégy inkább előre éket,nem jó a tartósan behúzott kézifék ( most mit csinálsz pl.?),pláne esős,vagy fagyos időben.
Menni menne, de ha szar pára miatt teljes forgatókönyv kell hogy lemenjen (időlegesen ugye, mert ha kikapcsolom újrakezdi), akkor inkább hagyom, aztán ki be kapcsolgatom.
Ezek csupán olyan apró dolgok, mint hab a tortán. Csak gondoltam megosztom. De reagens vagyok, így:
5. Vagyis szar.
6. Igen, ezt átbeszéltük mi már, de gondoltam, másnak ez sincs meg (nem lepődnék meg)
7. Azért kedves barátom, mert mind tudod, dupla garázsban állok, és én állok a fal és édesanyám kocsija közt. Na most egy ilyen szituációban te is behúznád... a Golfom, Passatom "lökődött" már a falhoz, akkor döntöttem úgy, hogy minden rögzítést alkalmazok, hogy csak a hátulja kapjon...
3. A pántok azóta nyikorognak, mióta a hátsó kábelköteget ellenőrizték... a műanyag borítás ér oda valamihez, csak már leszarom, hogy mihez...
Barkomátor,az örök elégedtelen! ( bár igaza van,egy ilyen kategóriáju kocsinál!!)
Néhány kérdésre a válasz,ami inkább 7.gen. specifikus,mintsem Accord,de áll a dolog:
-5. ez spec. Accord spesifikus,mindenkinek párásodik,kicsit el van szúrva a dolog. ( fsa-nak is párásodott)
-6. az az első fékbetét hangja a nyeregben,csak tolatás után csinálhatja,-normális
-7. mi a francért húzod be a kéziféket a garázsban?? Hagyd 1.-ben! Mivel a tárcsa magas vastartalmu,így ,gyorsan korrodálódik,ha pl. párás időben nem mész 1-2 napig,ott a felületi ( vak) rozsda minden tárcsán.
Nomost, a fékbetét nedves,ha behúzod,ott szárad ki legkésőbb,nem kell csodálkozni,ha nyomot hagy a tárcsán....
-ja, 3.-WD 40 spray a pántokra ,csodát tesz!!!
a többit majd az igazi Accordosok........én csak látens típus vagyok!
Ha már ilyen szépen összejöttünk 7. gen Accord témában:
1. Bekapcsolt biztonsági övnél (vezetõ oldal)nektek is cicereg a B-oszlop? (kurva idegesítõ
2. Hidegen nektek sem szereti a kettõt?
3. Nektek is nyikorog a csomagtartó fedél mikor lecsukjátok?
4. Esõben 100 felett ti sem tudjátok tisztán tartani (szárazon) a tükröt?
5. Esõben nektek is párásodik a szélvédõ, ha kell ha nem?
6. Elindulásnál (tolatást követően mondjuk) nektek is kattan valami elől, lent?
7. Esős időben behúzott kéziféknél nektek is rárohad egy idő után (mondjuk reggelre a garázsban) a fékpofa a féktárcsára? (Jó kis Honda H marad utánna a tárcsán, le se jön)
Hirtelen ennyi, egészítsétek ki, ha valami elkerülte a figyelmem.
Sajnos nem. Meg a tükörállítás kapcsolók se, a tükörfűtés se.... Ez eléggé gagyi, a Mazdákban (6, 3) világítanak. Ezzel is spóroltak legalább egy dollárt (vagy 500 jent)...
Hálistennek nem tudunk itt a fórumon totálos 7.gen Accordról.
Valami külföldi (német) bontóban lenne reális esély szerintem, egyébként elég reménytelennek tűnik
Az után még egy TT nem tudott lehagyni a Várpalota és Veszprém között...Gondolom nem a vr6os volt meg volt még aznap egy 50km es utam 17 perc alatt Ha akkor csinállt volna ilyeneket már lehet nem írkálnék ide most ))
Keresek új Accordba (2004-es) való bőr vagy félbőr üléseket, elsőt és hátsót is , esetleg ajtópaneleket is. Ha valakinek van totálkáros autója, esetleg jelezze...
Nem akarok beleokoskodni (eprom témához abszolút nem értek) de mondtátok a fény problémát az eprom ablak miatt, és ha jól látom nem volt leragasztva , és talán mintha még vakuval is lenne fényképezve. Jó lenne tudni hogy egy év hibamentes működés után mi történhetett. Az ECU-ról a fénykép mikor készült?
A gyári chip nem EPROM, hanem ROM, amit nem lehet felülírni. Egyébként nem tudom mi lehet a baj, csak próbálok segíteni a lehetőségekkel. Az is lehet, hogy a foglalattal, vagy az EPROM lábaival van baj(kontakt hiba).
Nem tudom miért indul el vele, főleg azt nem tudom, hogy hogyan ír ki menet közben ellenőrző kód hibát, hacsak az elején nézi meg szerintetek!?
Upsz! Akkor lehet, hogy az égető szívatott meg? Ezt talán ne akard! Remélhetően az első kiolvasás jó lett, mert akkor csak vissza kell írni. Reménykedem, hogy sikerül! Védelem nem lehet bennük. Ezt én kizárnám. Egy EPROM nem inteligens. Nem tudja, hogy az MCU-vagy az égető zaklatja olvasásra. De az égető elrontjhatja a tartalmat úgy, hogy hozzáír véletlenül. Ez viszont hibás égetőre vallana..
1 évig jó volt!Amióta kiolvastam őket azóta szar mind2ő! Nem hiszem, hogy most lettek volna lassúak
Valami védelem lehet ehhh Az egyikel már az elején check a másodikkal csak kb 2km után...........jó vbeszoptam tövog
2005. május 31. 12:54:57: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1069
Uszilard azt írta, hogy menet köben adta be a check hibát. Vagy rosszul értettem?
Nem tudom milyen EPROM-ja van, ezért minden lehetséges. Egy ECU MCU 10MHz-e körül van, ami már kritikus lehet, de ez csak egy lehetséges hiba..
Indtáskor ellenőriz chechsum-ot.
Nem használt területre írással vagy a checksum rutin (címet és értéket kell tudni) kiiktatásával szokták orvosolni a dolgot (editor alapfunkció, én csak így csináltam).
Szerintem manapság nem lehet olyan lassút venni, hogy gond legyen (már nem emléxem a minimum sebességre, de anno odafigyeltem rá).
2005. május 31. 12:49:57: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1067
Mármint a Check-je?
Az egy jó kérdés, hogy a check szumma hol van letárolva. Mert ugye az MCU ellenőrzi ezt, és kérdés, hogy az EPROM-ba kerül letételre, vagy az MCU ROM-jába lett letéve. Ha az MCU-ban van, akkor generálni kell a check értéket(néhány nem használt memória terület megfelelő feltöltésével. Akkor lenne gáz, ha csak a munka címeket check-elné, mert akkor majdnem nem is lehetne tuningolni.) Ha az EPROM-ba kerül letételre a check, akkor azt kell a megfelelőre átírni a módosítások után. (Lehet, hogy az a két bájt a 1398-as címen pont ez?)
Az is érdekes, hogy miért menet közben áll le az autó? Elvileg el sem szabadna indulnia, ha eleve rossz a check!
Lehet, hogy menet közben is ellenőrizgeti a check-et? Akkor viszont nem állandó a hiba. A nem állandó hiba kommunikációs hibára utal, ami meg arra utal, hogy valami az EPROM sebességével nem stimmel. Az MCU gyorsabban olvassa, mint amit ő bír. Ez rögtön Check hibát okoz. Meg kell nézni az adott EPROM típus adatait, és kéne keresni nála gyorsabb kivitelűt.
Úgy, hogy nem jól van megírva, vagy nem egyforma a két memória. Szerintem ha 32kBájt olvasható ki, akkor biztosan 256-os az EEPROM. Esetleg a sebességével lehetnek gondok. Lehet, hogy a gyári ROM sokkal gyorsabb, mint a választott EPROM. Egy biztos, hogy a Check-nek egyeznie kell(azonos adatok esetén)! Próbáld meg az írást újból és addig ne legyél elégedett, amíg nem egyforma a két adat.
Próbálj beégetni egy gyári adatot az EPROM-ba, annak is egyeznie kell tutira! Égetés után gondolom tudsz ellenőrzést csinálni. Ne keseredj el, van megoldás, csak türelem.
Még egy kérdés:Nem lehet, hogy nagyobb az eprom mint a gyári? És azért nem ok mert nem úgy kéne kiolvasnom mint 256 bit est? Nincs ráírva semmi amiből pontosan tudni lehetne!!
Ne köszönjön senki smmit!!!!Ma reggel a második eprom is beadta a kulcsot!Tapolca fele check engine Még szerencse hogy a haver hozott le egy csavarhúzót és nálam volt az eredetri.Próbáljátok meg visszaírni amiket küldtem, és csak akkor okoskodjatok ha pár napig tudtok vele autózni, addig nem érdemes. Hogy lehet ezeket más olás ellen védeni?/hivatalos megoldás tudtommal nincs/.
Eddig ez a buli 40e chipelés+kb két tank benzin + eprom írómba van. Gondolom aki írta az epromnokat annak hiába szólok, hogy beszrtak, mert ő sem hülye, tudni fogja, hogy mi miatt.Mire jó az a p30 as ecu?
1 byte = 1 érték. Épp ezért 10 oszlop (MAP szenzor) x 20 sor (RPM) = 200 byte 1 tábla.
A gyújtás értékei konvertálhatók, de a benzin táblák konverziós formulája ISMERETLEN!!!
Nekünk pont a benzin a lényeg szerintem, a gyújtás kevésbé fontos...
2005. május 31. 10:09:53: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1060
A hajtókar csapágyak a hátukon színesek? Nekem kopott fekete a színe van ott, akkor ez fekete színkódos? Esetleg máshol van színezve(gondolok itt a támcsapágyra, aminek a vége van zöldre festve.)?
Gondolom a mi ROM tartalmunkra éted ezt, mert amit Uszilard küldött az nem VTEC-es motor. Ott gondolom csak 2 tábla van(amit meg is találtunk ezek szerint.)
Szerinted hogyan adódnak az idők az adatokból? Hány bájt határoz meg egy isőtartamot? Azt tudom, hogy ezek a M66 MCU-k 16 bitesek, lehet hogy két bájt egy időtartam? Ehhez viszont elég furcsa adatokat látok..
200 byte-okat keresünk (1 tábla = 10oszlop x 20sor):
-1x200 VTEC alatti benzin
-1x200 VTEC feletti benzin
-1x200 VTEC alatti gyújtás
-1x200 VTEC feletti gyújtás
Bár az ECU-ban ezeken kívül (pl. Check Light-hoz) is van 1-2 tábla...
2005. május 31. 09:20:53: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1048
1398-nál is van 2 byte eltérés.
Meg fogom MAJD próbálni egy P30-as ROM-ba másolni a táblázatokat és akkor majd talán kiderül az igazság... most el vagyok havazva.
2005. május 31. 09:27:08: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1050 2005. május 31. 09:00:50: megválaszolva Koczeka + által,
→ #1046
Kutyafuttában átnéztem a két EPROM tartalmat. Két táblázatban találtam eddig eltéréseket. Csak sejtésem az, hogy az egyik a gyújtásidőpont, a másik az injector időtartamok.
Ezek az eltérések a következő címeket találhatóak, ha a felbontás két bájtos szervezésű a hex editorban:
0x6060-0x6290 sorig ( egy táblázat)
0x6A10-0x6AE0 sorig (másik tábla)
Annak kiderítése, hogy mit jelentenek a számok, hosszabb időt fog igénybe venni azt hiszem. (legaláb is nekem )
Nem akarlak elkeseríteni, de ha a program nem a ROM-ban van(ill, nem csak abban, márpedig ROM van az MCU-ban is), akkor kicsi az esély, hogy csak a külső ROM (ill. áttöltve már EPROM) tartalom változtatásával feltételes paraméterezéseket tudjunk tenni.
Ha ilyet is szeretnénk, akkor olyan megoldást kéne alkalmazni, hogy pl. egy PIC figyelné a paramétereket(hőfok, pára, vezetési dinamika) és a mért értékek szerint adagolná az ECU MCU-jának a táblázat dinamikusan cserélt adatait. Tehát akkor itt már több táblázat lenne egy dologra is, amik közül lehetne választani. De lehet, hogy akkor inkább már egy ECU-t kéne építeni(nem lehetetlen, de gondolom nem életcélotok elveszni az ECU-k építésében, fejlesztésében, bár ki tudja. Nekem már régóta mozgatja a fantáziámat. Egy mai 18F-es PIC 40MHz-ével és a rengeteg lehetőségével el tud vezérelni egy motort. Csak a program kérdése, hogy mikor hogyan működjön. Persze ez egy nagyon hosszú, de érdekes út lenne. De van aki meg sportol(gondolok itt a motoros sportokra, meg a drága sportokra) és még sem kérdik meg tőlük, hogy minek és miért. na ennyit a filozófiáról )
Én első körben EPROM-oznék (nyílván), aztán majd alakul.