HONDA fórum
2024. július 4. csütörtök, 17:52,  Ramón, Ulrik Legújabb regisztráltunk: jeklizoltan 0 



Téma neve:

Nyitotta: mano + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | 25 | 24 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | vége >> 

Téma információk
Hasznos oldalak:


Hasznos oldal 4.gen Accorddal kapcsolatban (A 'część techniczna' alatt elég érdekes/hasznos 'mókolások' találhatóak)


Honda Accord típushibák 92-2008
#1092 barko 0  2005. május 31. 22:39:17 re: #1091 (Öreg Kergyu + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
5. Nem vigasztal, hogy 20 éves konstrukciókon is előfordult a hiba. :) :)
7. Mostanság marad sebességben + kézifék, ha nedves az idő, akkor pedig bízom a vakszerencsében... :)
2005. június 1. 10:14:56: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1099 

#1091 Öreg Kergyu +  2005. május 31. 22:34:33 re: #1086 (barko 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
:) :) :)

5. szar! Olyan ,mint anno a Calibrám volt,pont ugyan ezt csinálta,majd megőrültem,ha párás idő volt,vagy elkezdett esni az eső!:( Klima,akkor pillanatok alatt eltünt,de közben lederesedett a bajszom!:(

7. tégy inkább előre éket,nem jó a tartósan behúzott kézifék ( most mit csinálsz pl.?),pláne esős,vagy fagyos időben.

:D :D :D
2005. június 1. 09:06:11: megválaszolva tschokker +  által, → #1094 
2005. május 31. 22:39:17: megválaszolva barko 0  által, → #1092 

#1090 barko 0  2005. május 31. 22:27:12 re: #1089 (laspring + )  ←  ‹›  0 | rejt
Menni menne, de ha szar pára miatt teljes forgatókönyv kell hogy lemenjen (időlegesen ugye, mert ha kikapcsolom újrakezdi), akkor inkább hagyom, aztán ki be kapcsolgatom. /smile6.gif /smile5.gif

#1089 laspring +  2005. május 31. 22:23:55 re: #1088 (barko 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
én ekkor feltekerem a fűtést
ja hogy automata klímánál ez nem megy? /smile6.gif /smile2.gif
2005. május 31. 22:27:12: megválaszolva barko 0  által, → #1090 

#1088 barko 0  2005. május 31. 22:22:31 re: #1087 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen, az állandó légkondihasználat zavar engem is. Pláne, hogy olyan hideg levegőt fúj a párás beltérbe, hogy befagy a szemgolyóm... :)
2005. május 31. 23:11:39: megválaszolva Hondahuszár 0  által, → #1093 
2005. május 31. 22:23:55: megválaszolva laspring +  által, → #1089 

#1087 laspring +  2005. május 31. 22:20:12 re: #1084 (barko 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
5. Az én 5. gen-emben is tragikus. Állandó klímát igényleg egy igazán esős nap
2005. május 31. 22:22:31: megválaszolva barko 0  által, → #1088 

#1086 barko 0  2005. május 31. 22:17:23 re: #1085 (Öreg Kergyu + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
GyuRiSX! :)

Ezek csupán olyan apró dolgok, mint hab a tortán. Csak gondoltam megosztom. De reagens vagyok, így: :)

5. Vagyis szar. :)
6. Igen, ezt átbeszéltük mi már, de gondoltam, másnak ez sincs meg (nem lepődnék meg) :)
7. Azért kedves barátom, mert mind tudod, dupla garázsban állok, és én állok a fal és édesanyám kocsija közt. Na most egy ilyen szituációban te is behúznád... a Golfom, Passatom "lökődött" már a falhoz, akkor döntöttem úgy, hogy minden rögzítést alkalmazok, hogy csak a hátulja kapjon... :)

3. A pántok azóta nyikorognak, mióta a hátsó kábelköteget ellenőrizték... a műanyag borítás ér oda valamihez, csak már leszarom, hogy mihez... :)
2005. június 1. 12:33:57: megválaszolva mano +  által, → #1117 
2005. május 31. 22:34:33: megválaszolva Öreg Kergyu +  által, → #1091 

#1085 Öreg Kergyu +  2005. május 31. 22:05:46 re: #1084 (barko 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Barkomátor,az örök elégedtelen!:) :) :) ( bár igaza van,egy ilyen kategóriáju kocsinál!!)

Néhány kérdésre a válasz,ami inkább 7.gen. specifikus,mintsem Accord,de áll a dolog:

-5. ez spec. Accord spesifikus,mindenkinek párásodik,kicsit el van szúrva a dolog. ( fsa-nak is párásodott)
-6. az az első fékbetét hangja a nyeregben,csak tolatás után csinálhatja,-normális
-7. mi a francért húzod be a kéziféket a garázsban??:) Hagyd 1.-ben! Mivel a tárcsa magas vastartalmu,így ,gyorsan korrodálódik,ha pl. párás időben nem mész 1-2 napig,ott a felületi ( vak) rozsda minden tárcsán.
Nomost, a fékbetét nedves,ha behúzod,ott szárad ki legkésőbb,nem kell csodálkozni,ha nyomot hagy a tárcsán....:)
-ja, 3.-WD 40 spray a pántokra ,csodát tesz!!!:)

:) a többit majd az igazi Accordosok........én csak látens típus vagyok!:)

2005. június 1. 19:28:16: megválaszolva Nagyadi 0  által, → #1127 
2005. május 31. 22:17:23: megválaszolva barko 0  által, → #1086 

#1084 barko 0  2005. május 31. 21:46:30    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha már ilyen szépen összejöttünk 7. gen Accord témában:

1. Bekapcsolt biztonsági övnél (vezetõ oldal)nektek is cicereg a B-oszlop? (kurva idegesítõ ;)

2. Hidegen nektek sem szereti a kettõt?

3. Nektek is nyikorog a csomagtartó fedél mikor lecsukjátok?

4. Esõben 100 felett ti sem tudjátok tisztán tartani (szárazon) a tükröt?

5. Esõben nektek is párásodik a szélvédõ, ha kell ha nem?

6. Elindulásnál (tolatást követően mondjuk) nektek is kattan valami elől, lent?

7. Esős időben behúzott kéziféknél nektek is rárohad egy idő után (mondjuk reggelre a garázsban) a fékpofa a féktárcsára? (Jó kis Honda H marad utánna a tárcsán, le se jön)

Hirtelen ennyi, egészítsétek ki, ha valami elkerülte a figyelmem.

Barko
2005. június 1. 19:25:40: megválaszolva Nagyadi 0  által, → #1126 
2005. május 31. 22:20:12: megválaszolva laspring +  által, → #1087 
2005. május 31. 22:05:46: megválaszolva Öreg Kergyu +  által, → #1085 

#1083 barko 0  2005. május 31. 21:43:17 re: #1080 (Nagyadi 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
De minek?

Gondolom tudod mindegyiket fejből, ráadásul olyan a kapcsolók kialakítása, hogy vaksötétben is tudod melyik melyik. Ez nem cica autó... :)

#1082 Accordexe 0  2005. május 31. 21:04:59 re: #1080 (Nagyadi 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Sajnos nem. Meg a tükörállítás kapcsolók se, a tükörfűtés se.... Ez eléggé gagyi, a Mazdákban (6, 3) világítanak. Ezzel is spóroltak legalább egy dollárt (vagy 500 jent)... /smile9.gif

#1081 Accordexe 0  2005. május 31. 20:55:39 re: #1078 (laspring + )  ←  ‹›  0 | rejt
Hát ez az... ettől féltem. Na mindegy. Köszönöm.

#1080 Nagyadi 0  2005. május 31. 19:20:11 re: #1075 (Accordexe 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egy kérdés:
A kormányon világítanak Neked a gombok (magnó vezérlés, tempomat kapcsolók)?
2005. május 31. 21:43:17: megválaszolva barko 0  által, → #1083 
2005. május 31. 21:04:59: megválaszolva Accordexe 0  által, → #1082 

#1079 Nagyadi 0  2005. május 31. 18:10:47 re: #1075 (Accordexe 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem hiszem, hogy találsz ilyet, de ha van ilyen kérlek szólj (nekem hi-fi kellene)!

#1078 laspring +  2005. május 31. 17:25:37 re: #1075 (Accordexe 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hálistennek nem tudunk itt a fórumon totálos 7.gen Accordról.
Valami külföldi (német) bontóban lenne reális esély szerintem, egyébként elég reménytelennek tűnik
2005. május 31. 20:55:39: megválaszolva Accordexe 0  által, → #1081 

#1077 Gunnar +  2005. május 31. 17:18:10 re: #1074 (tschokker + )  ←  ‹›  0 | rejt
Az után még egy TT nem tudott lehagyni a Várpalota és Veszprém között...Gondolom nem a vr6os volt:) meg volt még aznap egy 50km es utam 17 perc alatt :) Ha akkor csinállt volna ilyeneket már lehet nem írkálnék ide most :) ))

#1076 Gunnar +  2005. május 31. 17:13:31 re: #1073 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Azzal is szarakodik a kocsi amit vissza írtam!Kb 2-3 percig tökéletes, utábn a ránt egyet kettőt aztán a 3. után átáll szervíz üzemmódba...

#1075 Accordexe 0  2005. május 31. 16:47:53    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok,

Keresek új Accordba (2004-es) való bőr vagy félbőr üléseket, elsőt és hátsót is , esetleg ajtópaneleket is. Ha valakinek van totálkáros autója, esetleg jelezze...

Nagyon köszi,

gy
2005. május 31. 19:20:11: megválaszolva Nagyadi 0  által, → #1080 
2005. május 31. 18:10:47: megválaszolva Nagyadi 0  által, → #1079 
2005. május 31. 17:25:37: megválaszolva laspring +  által, → #1078 

#1074 tschokker +  2005. május 31. 14:09:48    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem akarok beleokoskodni (eprom témához abszolút nem értek) de mondtátok a fény problémát az eprom ablak miatt, és ha jól látom nem volt leragasztva , és talán mintha még vakuval is lenne fényképezve. Jó lenne tudni hogy egy év hibamentes működés után mi történhetett. Az ECU-ról a fénykép mikor készült?
2005. május 31. 17:18:10: megválaszolva Gunnar +  által, → #1077 

#1073 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 13:53:00 re: #1072 (Gunnar + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Oxigén! Várom a fejleményeket.. Holnapra kiderül?
2005. június 1. 10:11:17: megválaszolva laspring +  által, → #1096 
2005. június 1. 09:55:45: megválaszolva tschokker +  által, → #1095 
2005. május 31. 17:13:31: megválaszolva Gunnar +  által, → #1076 

#1072 Gunnar +  2005. május 31. 13:33:38    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Most kipróbálom egy olyannal amit én írtam.A v2 tartalmát beleírtam egy üresbe.Az égető progilya szerint uyganaz a két eprom tartalma.
2005. május 31. 13:53:00: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1073 

#1071 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 13:20:41 re: #1070 (Gunnar + )  ←  ‹›  0 | rejt
A gyári chip nem EPROM, hanem ROM, amit nem lehet felülírni. Egyébként nem tudom mi lehet a baj, csak próbálok segíteni a lehetőségekkel. Az is lehet, hogy a foglalattal, vagy az EPROM lábaival van baj(kontakt hiba).
Nem tudom miért indul el vele, főleg azt nem tudom, hogy hogyan ír ki menet közben ellenőrző kód hibát, hacsak az elején nézi meg szerintetek!? /ketelkedik/err.gif

#1070 Gunnar +  2005. május 31. 13:10:25 re: #1069 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A gyári chipel frankó a kocsi.
Meg akkor miért indul el vele???Az ellenőrző összefget szerintem csak az
elején nézi ez.
2005. május 31. 13:20:41: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1071 

#1069 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 12:54:57 re: #1068 (Gunnar + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Upsz! Akkor lehet, hogy az égető szívatott meg? Ezt talán ne akard! Remélhetően az első kiolvasás jó lett, mert akkor csak vissza kell írni. Reménykedem, hogy sikerül! Védelem nem lehet bennük. Ezt én kizárnám. Egy EPROM nem inteligens. Nem tudja, hogy az MCU-vagy az égető zaklatja olvasásra. De az égető elrontjhatja a tartalmat úgy, hogy hozzáír véletlenül. Ez viszont hibás égetőre vallana..
2005. május 31. 13:10:25: megválaszolva Gunnar +  által, → #1070 

#1068 Gunnar +  2005. május 31. 12:51:22 re: #1067 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
1 évig jó volt!Amióta kiolvastam őket azóta szar mind2ő! Nem hiszem, hogy most lettek volna lassúak:)
Valami védelem lehet ehhh Az egyikel már az elején check a másodikkal csak kb 2km után...........jó vbeszoptam tövog :(
2005. május 31. 12:54:57: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1069 

#1067 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 12:49:57 re: #1066 (Koczeka + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Uszilard azt írta, hogy menet köben adta be a check hibát. Vagy rosszul értettem?
Nem tudom milyen EPROM-ja van, ezért minden lehetséges. Egy ECU MCU 10MHz-e körül van, ami már kritikus lehet, de ez csak egy lehetséges hiba..
2005. május 31. 12:51:22: megválaszolva Gunnar +  által, → #1068 

#1066 Koczeka +  2005. május 31. 12:45:45 re: #1064 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A felhasználó letiltva
Indtáskor ellenőriz chechsum-ot.
Nem használt területre írással vagy a checksum rutin (címet és értéket kell tudni) kiiktatásával szokták orvosolni a dolgot (editor alapfunkció, én csak így csináltam).
Szerintem manapság nem lehet olyan lassút venni, hogy gond legyen (már nem emléxem a minimum sebességre, de anno odafigyeltem rá).
2005. május 31. 12:49:57: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1067 

#1065 Nagyadi 0  2005. május 31. 12:15:04 re: #1035 (barko 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Igen, és a srác azt állítja, hogy ott ilyet simán lehet rendelni!
:(
(itt meg -ha utólag akarsz venni 1.4M!!!!!!!!!!!!!) /merges/evilteeth.gif

#1064 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 10:36:40 re: #1063 (Gunnar + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mármint a Check-je?
Az egy jó kérdés, hogy a check szumma hol van letárolva. Mert ugye az MCU ellenőrzi ezt, és kérdés, hogy az EPROM-ba kerül letételre, vagy az MCU ROM-jába lett letéve. Ha az MCU-ban van, akkor generálni kell a check értéket(néhány nem használt memória terület megfelelő feltöltésével. Akkor lenne gáz, ha csak a munka címeket check-elné, mert akkor majdnem nem is lehetne tuningolni.) Ha az EPROM-ba kerül letételre a check, akkor azt kell a megfelelőre átírni a módosítások után. (Lehet, hogy az a két bájt a 1398-as címen pont ez?)

Az is érdekes, hogy miért menet közben áll le az autó? Elvileg el sem szabadna indulnia, ha eleve rossz a check!
Lehet, hogy menet közben is ellenőrizgeti a check-et? Akkor viszont nem állandó a hiba. A nem állandó hiba kommunikációs hibára utal, ami meg arra utal, hogy valami az EPROM sebességével nem stimmel. Az MCU gyorsabban olvassa, mint amit ő bír. Ez rögtön Check hibát okoz. Meg kell nézni az adott EPROM típus adatait, és kéne keresni nála gyorsabb kivitelűt.
2005. május 31. 12:45:45: megválaszolva Koczeka +  által, → #1066 

#1063 Gunnar +  2005. május 31. 10:21:05 re: #1062 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nézd meg amiket küldtem, hogy egyezik e nálad. Mondjuk az orit és a v2őt.
2005. május 31. 10:36:40: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1064 

#1062 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 10:18:05 re: #1056 (Gunnar + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Úgy, hogy nem jól van megírva, vagy nem egyforma a két memória. Szerintem ha 32kBájt olvasható ki, akkor biztosan 256-os az EEPROM. Esetleg a sebességével lehetnek gondok. Lehet, hogy a gyári ROM sokkal gyorsabb, mint a választott EPROM. Egy biztos, hogy a Check-nek egyeznie kell(azonos adatok esetén)! Próbáld meg az írást újból és addig ne legyél elégedett, amíg nem egyforma a két adat.
Próbálj beégetni egy gyári adatot az EPROM-ba, annak is egyeznie kell tutira! Égetés után gondolom tudsz ellenőrzést csinálni. Ne keseredj el, van megoldás, csak türelem.
2005. május 31. 10:21:05: megválaszolva Gunnar +  által, → #1063 

#1061 Gunnar +  2005. május 31. 10:11:37 re: #1032 (tschokker + )  ←  ‹›  0 | rejt
Írd bele egy üres epromba a tartalmakat és ha megy velük a kocsi próbáld meg megmérni a teljesítményt.

#1060 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 10:09:53 re: #1053 (Koczeka + )  ←  ‹›  0 | rejt
Legalább is nem annyira érdekes(gyújtás). Valami összefüggést csak kell találni nem(benzintábla)?
Az ajánlott oldalt meglesem, ahogy tőlem telik..

#1059 laspring +  2005. május 31. 10:02:38 re: #1058 (Gunnar + )  ←  ‹›  0 | rejt
Örülök neki, sok sikert a beépítéshez!
Küldtem még mailban néhány "instrukciót" /smile1.gif a beépítést elősegítendő!

#1058 Gunnar +  2005. május 31. 09:53:51 re: #1051 (laspring + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Megjött a csomag.Elégedett vagyok.Köszönöm
2005. május 31. 10:02:38: megválaszolva laspring +  által, → #1059 

#1057 Gunnar +  2005. május 31. 09:53:01    ‹›  0 | rejt
Még egy kérdés:Nem lehet, hogy nagyobb az eprom mint a gyári? És azért nem ok mert nem úgy kéne kiolvasnom mint 256 bit est? Nincs ráírva semmi amiből pontosan tudni lehetne!!

#1056 Gunnar +  2005. május 31. 09:50:47    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ja és még valami.Miért nem 1ezik meg a checksum összege a romnál és az epromnál?
2005. május 31. 10:18:05: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1062 

#1055 Koczeka +  2005. május 31. 09:49:52 re: #1048 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
A felhasználó letiltva
Uszilard bin-je vagy 2 táblát tartalmaz vagy a VTEC váltás nincs engedélyezve.

#1054 Gunnar +  2005. május 31. 09:48:10    ‹›  0 | rejt
Ne köszönjön senki smmit!!!!Ma reggel a második eprom is beadta a kulcsot!Tapolca fele check engine:) Még szerencse hogy a haver hozott le egy csavarhúzót és nálam volt az eredetri.Próbáljátok meg visszaírni amiket küldtem, és csak akkor okoskodjatok ha pár napig tudtok vele autózni, addig nem érdemes. Hogy lehet ezeket más olás ellen védeni?/hivatalos megoldás tudtommal nincs/.

Eddig ez a buli 40e chipelés+kb két tank benzin + eprom írómba van. Gondolom aki írta az epromnokat annak hiába szólok, hogy beszrtak, mert ő sem hülye, tudni fogja, hogy mi miatt.Mire jó az a p30 as ecu?

#1053 Koczeka +  2005. május 31. 09:48:06 re: #1048 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A felhasználó letiltva
Olvasd a pgmfi.org-ot!

1 byte = 1 érték. Épp ezért 10 oszlop (MAP szenzor) x 20 sor (RPM) = 200 byte 1 tábla.
A gyújtás értékei konvertálhatók, de a benzin táblák konverziós formulája ISMERETLEN!!!

Nekünk pont a benzin a lényeg szerintem, a gyújtás kevésbé fontos...
2005. május 31. 10:09:53: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1060 

#1052 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 09:41:57    ‹›  0 | rejt
A hajtókar csapágyak a hátukon színesek? Nekem kopott fekete a színe van ott, akkor ez fekete színkódos? Esetleg máshol van színezve(gondolok itt a támcsapágyra, aminek a vége van zöldre festve.)?

#1051 laspring +  2005. május 31. 09:35:15 re: #1047 (DZSÓ 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
/meghajol/bowdown2.gif /meghajol/bowdown2.gif /meghajol/bowdown2.gif
várjuk majd a linket! :)
2005. május 31. 09:53:51: megválaszolva Gunnar +  által, → #1058 

#1050 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 09:27:08 re: #1045 (Koczeka + )  ←  ‹›  0 | rejt
Mi lehet ez? Talán a max. fordulatszám?

#1049 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 09:24:02    ‹›  0 | rejt
Uszilard!
Majdnem elfelejtettem itt megköszönni az értékes adatokat!

Kösz-kösz! /nevet/thumbsup.gif

#1048 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 09:20:53 re: #1046 (Koczeka + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gondolom a mi ROM tartalmunkra éted ezt, mert amit Uszilard küldött az nem VTEC-es motor. Ott gondolom csak 2 tábla van(amit meg is találtunk ezek szerint.)
Szerinted hogyan adódnak az idők az adatokból? Hány bájt határoz meg egy isőtartamot? Azt tudom, hogy ezek a M66 MCU-k 16 bitesek, lehet hogy két bájt egy időtartam? Ehhez viszont elég furcsa adatokat látok..
2005. május 31. 09:49:52: megválaszolva Koczeka +  által, → #1055 
2005. május 31. 09:48:06: megválaszolva Koczeka +  által, → #1053 

#1047 DZSÓ 0  2005. május 31. 09:09:54    ‹›   →  ↑  0 | rejt
lasping!

A találkozó Romániában, Nagyváradon volt. Van még vagy 300 képem, majd a tar.hu-ra fel is fogom tölteni.

Addig is /smile1.gif :


2005. május 31. 09:35:15: megválaszolva laspring +  által, → #1051 

#1046 Koczeka +  2005. május 31. 09:00:50 re: #1045 (Koczeka + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A felhasználó letiltva
Watt!

200 byte-okat keresünk (1 tábla = 10oszlop x 20sor):
-1x200 VTEC alatti benzin
-1x200 VTEC feletti benzin
-1x200 VTEC alatti gyújtás
-1x200 VTEC feletti gyújtás

Bár az ECU-ban ezeken kívül (pl. Check Light-hoz) is van 1-2 tábla...
2005. május 31. 09:20:53: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1048 

#1045 Koczeka +  2005. május 31. 08:08:55 re: #1044 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A felhasználó letiltva
1398-nál is van 2 byte eltérés.
Meg fogom MAJD próbálni egy P30-as ROM-ba másolni a táblázatokat és akkor majd talán kiderül az igazság... most el vagyok havazva.
2005. május 31. 09:27:08: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #1050 
2005. május 31. 09:00:50: megválaszolva Koczeka +  által, → #1046 

#1044 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 07:15:36    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kutyafuttában átnéztem a két EPROM tartalmat. Két táblázatban találtam eddig eltéréseket. Csak sejtésem az, hogy az egyik a gyújtásidőpont, a másik az injector időtartamok.
Ezek az eltérések a következő címeket találhatóak, ha a felbontás két bájtos szervezésű a hex editorban:
0x6060-0x6290 sorig ( egy táblázat)
0x6A10-0x6AE0 sorig (másik tábla)
Annak kiderítése, hogy mit jelentenek a számok, hosszabb időt fog igénybe venni azt hiszem. (legaláb is nekem :) )
2005. május 31. 08:08:55: megválaszolva Koczeka +  által, → #1045 

#1043 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 05:55:49 re: #1026 (tschokker + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem akarlak elkeseríteni, de ha a program nem a ROM-ban van(ill, nem csak abban, márpedig ROM van az MCU-ban is), akkor kicsi az esély, hogy csak a külső ROM (ill. áttöltve már EPROM) tartalom változtatásával feltételes paraméterezéseket tudjunk tenni.
Ha ilyet is szeretnénk, akkor olyan megoldást kéne alkalmazni, hogy pl. egy PIC figyelné a paramétereket(hőfok, pára, vezetési dinamika) és a mért értékek szerint adagolná az ECU MCU-jának a táblázat dinamikusan cserélt adatait. Tehát akkor itt már több táblázat lenne egy dologra is, amik közül lehetne választani. De lehet, hogy akkor inkább már egy ECU-t kéne építeni(nem lehetetlen, de gondolom nem életcélotok elveszni az ECU-k építésében, fejlesztésében, bár ki tudja. Nekem már régóta mozgatja a fantáziámat. Egy mai 18F-es PIC 40MHz-ével és a rengeteg lehetőségével el tud vezérelni egy motort. Csak a program kérdése, hogy mikor hogyan működjön. Persze ez egy nagyon hosszú, de érdekes út lenne. De van aki meg sportol(gondolok itt a motoros sportokra, meg a drága sportokra) és még sem kérdik meg tőlük, hogy minek és miért. na ennyit a filozófiáról :) )
Én első körben EPROM-oznék (nyílván), aztán majd alakul.

 << eleje | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | 25 | 24 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.43, 0.46, 0.42
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.44 mp, 8 query