Jó lenne egyet összeröfenni egy motorhang hallgatózásra, pl. pesti tali jó alkalom lenne, de én sajnos azt hiszem nem mehetek, mert csak Tökölre mennék, oda meg nincs külön tarifa egyenlőre.
Hidegen a vtimnek elég buzi traki hangja van és még durvább volt, melegen teljesen korrekt, mondhatnám hogy űberfasza. Azt gondoltam hogy melegen a szelepeket hallom, nosza gyorsan neki is álltam és beállítottam, hidegen kultúráltabb hangja lett, de a ciripelésem 3000 rpm környékén még megvan, ami egyértelműen injektor. amugy rs10w60-al járok...
Mi a motorkódod? F20Z2 ?
Szerintem 10 Le az elég sok, sőt nagyon sok egy ennyi lóerős benzinesnek csak egy csiptuningtól. Ha ez igaz akkor bőven megér 40ezret. A benzines motorok többségén szerintem csak apró finomításokat lehet végezni ha gyári állapotú. Az más téma amikor mehanikus átalakítások után történik a csiptuning és ahhoz van hangolva (vezérműtengely, kipufogó, direktszűrő....stb), mert ott nagyobb változásokat lehet elérni a gyári programhoz képest.
Tehát ha eredeti állapotú az autód és le van mérve padon a teljesítménye csiptuning előtt és után, és 10 Le a többletteljesítmény, illetve a tuning görbe sehol nem megy az eredeti alá akkor le a kalappal, ezentúl mindenkit oda fogok küldeni (minden szívómotoros benzinest)!!!!!!!!
> "Ha jól tudom ugy 98 környékéig volt elkényeztetve a Hondatulaj egyszerű csippelhetőséggel."
> Ennek ellentmond az, hogy én nemrég érdeklődtem az Accordom "csippelhetősége" után, és azt
> mondta a srác, hogy 10 LE tudnak javítani rajta össz-vissz. 40ezerért. Sztem ez nem túlzottan éri
> meg. Ja '94-es Acccordom van, a 115 LE-s változat. Ha esetleg máshogy van homályosítsatok fel
> légyszives.
Nem a technika volt 1998-ig kivitelezhető, hanem az ECU generációja változott. 1995/6 után már jórészt OBD2-ket gyártottak csak (OBD2a majd 2b), aminél nincs külső EPROM (OBD1) használhatósági vagy, mint OBD0-nál full chip csere lehetőség.
1994-es, OBD1-d van, egyértelműen chipelhető, csak legyen basemap hozzá. Valszeg 40e-ért vmi Magictuning szerű "szakvállalkozás" végzi el a procedúrát.
Nem követem nagyon ezt a fórumot de mintha Kozekáék most vmi Accordhoz próbálnának disassemblelni bint. Én várnék a helyedben a végső eredményükre, mert padon is akarnak méricskélni a beállításokhoz (de nem olyan padon, mint a Magictuning meg az ATC ).
Ha melegen elhallgat teljesen, akkor nincs értelme szenvedni vele. Aztán az is fontos, hogy milyen jellegű a hang hidegen. (lásd a leírásokat). Egyszerű módon ki lehet deríteni a jelekből, hogy mi az(vagy mi nem!), csak kicsit foglalkozni kell vele.
Megjegyzem és 3 Accordot néztem meg, mikor vettem, és ebből kettőnek ilyen hangja volt. És itt is vagytok páran, akikek csak villanymotornyi hangja van a motorjának.
Sok kérdés merül fel, amire nehéz válaszolni.
1. Miért ilyen sűrű ez a jelenség a 100-170eKm-es mociknál(mindegy hogy F20, vagy F22)?
2. Dugó kopás lehetséges? (nehéz elhinni, mivel a dugók elég szépen "lötyögnek"(tizedek) már gyárilag is.)
3. Hajtókarcsapágy? (nem valószínű, mert annak teljesen más hangja van, és nekem semmi bajuk)
4. Csapszeg? (nem tudom. Erre nem esküdnék, de nem tudtam mérni eltérést a hengerek között)
5. Gyűrűk? Azt hiszem, hogy talán ez az egy, ami minden autóban jobban kopik, mint a többi alkatrész.
Új gyűrűk felrakásakor a dugó gyűrű vájat fala és a gyűrű belső pereme közötti távolság kissebb, mint a dugó és a henger közötti távolság. Ekkor a dugó a gyűrűre tud támaszkodni, ami a billegést nem engedi. Ha a gyűrű kopik(márpedig az komoly tizedeket is tud kopni, mivel inkább ez kopjon mint a henger), akkor az említett távolság növekszik. Úgy gondolom, hogy egy bizonyos távolság után a dugó rá tud bólintani a kipufogó ütem után, amikor a főtengely lerántja a gyűrű szélére, majd nagyobb kopás után a henger falára is.
A jelenség terhelésfügő lehet, ez stimmel.
A melegedés hatására a dugó tágul(a gyűrű is "vastagszik"), tehát korai szakaszban csak hidegen kopog
A hang nem tompa, hanem kissé éles, hidrotőkés jellegű(sajnos nincs ilyen alkatrész ebben a motorban), esetleg csapszeg jellegű(de talán nem az). Ez is stimmelhet, mert ha a dugó ütné a falat, az tompa morajlás lenne(hallottam egy mazdát ami ilyen gondokkal küzdött). De ha a gyűrű szélét belső peremét kopogtatja a dugó, akkor ez egy kis felület, ami magasabb ketyegő hangot eredményezhet.
Mindez csak elképzelés, majd ha meggyűrűzöm, akkor minden kiderül. Sajnos ha tévedek, akkor első körbe 50 rugó kiugrik a zsebemből. Nem olcsó próba, de talán bevállalom (És TE bevállalod )
2005. június 2. 10:41:53: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1144
A hipohondriával kapcsolatban ,-lehet van benne v.mi.
Azért mégis csak elgondolkodtató,mivel az átlagosnál pontosabban illesztett motorOKról van szó.
Egyébként összességében nincs gond vele. IMÁDOM!
Csak még az a baj hogy hidegen csak másodjára veszi be a váltó a rükvercet.;
szerintem kezd mindenki pánikbeteg lenni!!!!
én ahány Accord-ot megnéztem mikor autót kerestem, hidegen mind kopogott, csattogott!!!!!! Ez természetes HIDEGEN!!!!! Kérdezzétek meg a szerviztopicban ePtOn-t, CTD-t, az ő VTI-ik is hidegen TRAKTOR!!!!
Az off Opelemnek is dizel hangja volt hidegen
Inkább építenétek hifit a kocsitokban és azt hallgatnátok, minthogy hipohonder módjára állandóan a motornak találjátok ki hogy milyen baja van...
komolyan, ez már üldözési mánia szvsz...
Legközelebb azzal jön majd valaki, hogy hidegen csak másodjára veszi be a váltó a rükvercet???
Ami Watt car-társnak van, na az tényleg nem normális sajnos
Melegen is határozott dízel beütés
2005. június 2. 09:44:49: megválaszolva CTDpeti + által,
→ #1141 2005. június 1. 23:12:08: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1135 2005. június 1. 22:22:19: megválaszolva Hondahuszár 0 által,
→ #1134
"Ha jól tudom ugy 98 környékéig volt elkényeztetve a Hondatulaj egyszerű csippelhetőséggel."
Ennek ellentmond az, hogy én nemrég érdeklődtem az Accordom "csippelhetősége" után, és azt mondta a srác, hogy 10 LE tudnak javítani rajta össz-vissz. 40ezerért. Sztem ez nem túlzottan éri meg. Ja '94-es Acccordom van, a 115 LE-s változat. Ha esetleg máshogy van homályosítsatok fel légyszives.
Más: Készül a fehér számlap a kilóméterórámba. Csak a minta levétele során ki kellett venni a mutatókat, és úgy tünik nem sikerült a fordulatszámmérőt jól visszarakni. Van vmi mód rá, hogy ezt bekalibráljuk? Meg tudjátok mondani, hogy hol szokott állni alapjáraton? Hülye fejemmel nem néztem meg elötte, és én nem emlékszem rá pontosan.
Hejhó!! Csatlakoznék a kopogós motorommal a társasághoz. Nem hittem amit olvastam. Lassan egy tucattal vagyunk hasonló tünettel. Az enyém(F20Z1) csakis hidegen hallatszik,ahogy fokozatosan melegszik úgy tűnik el a kopogás. Mondjuk így is a fene megesz miatta.
Motort szét nem szedem,mert olajat nem eszi,-pedig előfordul,hogy kapja az ívet. Komresszió 13 bár minden hengerben,az autó jól megy(relatíve),az olajnyomás is tökéletes.
Az autót 85e km-rel hoztam kintről , most van 130e,és a hang semmit nem változott ez idő alatt.
DE AKKOR MI A KIBEBASZ......................rva annya koporászik!!????? bocs
2005. június 2. 05:59:38: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1137 2005. június 1. 22:05:30: megválaszolva laspring + által,
→ #1133
6: nekem is kattan valami: és isten látja reggel tolatok kb 2métert, majd kimegyek a garázsból és 30m után valami KATT (nem igazán fémes, de egyértelműen KATT) hangot ad elölről!
1: nem nekem valami a bal oldalon cicereg
2: nem
3: nem (de még nem is vettem erőm magamon ahogy a visszahívás miatt elvigyem)
4: igen állandóan koszos lesz...
5: ha kikapcsolom a légkondit, akkor a következő indításnál párafelhőbe burkolódzik a szélvédő!
6: IGEN! Mi a szar lehet az?!
7: igen...még kocsi mosás után is! (reggel hangos KATTT-al adja tudtomra, hogy az elválás fájdalmas volt)
A Type-S lehetőségeiről már írtam eccer kéccer. Szűkösek a keretek, de szerintem a Civichez még ennyi se lesz.
Ha az én szaromat tuningolnám, akkor:
1. www.comptechusa.com és itt mindent megrendelnék ami TSX-hez csak van:
-supercharger
-négyleömlő
-kipuffrendszer
-sportszűrő
-toronymerevítő
-short shifter
2. Vennék rá baromi nagy Brembo fékeket (a rosseb tudja hol láttam, de már van)
3. Vennék hozzá Hondata computert, persze zsír újat (hogy miért, azt keresd vissza, de a lényeg, hogy a kiküldöm a saját ECU-mat, az nálam nem játszik)
Összegszerűleg
1. kb. netto 3500 dollár
2. kb. netto 2000 dollár
3. kb. netto 1800 dollár
7300 dollár = 1. 460.000 (+szállítás + vám +áfa)
És akkor még nem ültettem le, nem vettem rá felnit, nincs benne normális zene...
Látom rendes Hondás család vagytok!
Type-S tuningról majd jön Barko topictárs és megmonja a frankót, Ő már nézelődött a témában, de ha jól emléxem csip ügyileg Ő is csak falakba ütközött
Ezeket az újakat úgy szokták chip-elni, hogy kicserélik az ECU-t. Sajnos semmi infóm nincs, hogy hol van megbízható chip-es az ilyen friss darabokhoz. Szerintem csak külföldön...
Az a baj hogy pont a régebbieknél van rá lehetőség hogy epromot lehessen be rakni Ha jól tudom ugy 98 környékéig volt elkényeztetve a Hondatulaj egyszerű csippelhetőséggel. Legalább is a Civicnél igy van.
Üdv mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni (milyen érdekes) tuningolással kapcsolatban. Amikor ilyesmi után szoktam érdeklődni, megkérdezik, milyen kocsim van, majd rögtön kiábrándítanak, hogy sajnos a Hondákkal nem igen tudnak mit kezdeni, leszámítva a "szokásos" levegőszűrő és kipufogó cserét. De ezektől az ember meg nem várhat számottevő javulást. Na nem vagyok annyira nagyravágyó, de azért ha már pénzt költök az autómra, akkor szeretnék ennél valami többet. A chip-tuningal meg kevesen foglalkoznak érdemben. Mit tegyen az ember ha nem TDI-je van? Akkor kicserélik a benzinbefecskendezést ütemező kristályt egy kicsit gyorsabbra?? Na neeee. (ezzel már volt korábban dolgom, nem kérem mégegyszer) Azért a frissebb modellekben már valószínüleg van mód rá, hogy epromot írjanak bele. De van-e olyas valaki aki ért ehhez, netán típusra kifejlesztett programokkal. Ha tud valaki, segítsen. Azért leírnám a verdá(kat), amiről szó lenne, hátha...
2003- Accord 2,4 Type-S motorkód: K24A31010437 (ez az enyém)
2004- Civic 1,6 Sport motorkód: D16V15105336 (asszonyé)
előre is köszi.
2005. június 1. 15:23:10: megválaszolva barko 0 által,
→ #1122 2005. június 1. 14:26:40: megválaszolva laspring + által,
→ #1121 2005. június 1. 13:27:59: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1120 2005. június 1. 13:22:20: megválaszolva Tonx + által,
→ #1119
Elolvastam mégegyszer, és szinte biztos, hogy nekem is valamikor így kezdődhetett a dolog(az előző tulajnál). Fel tudnád venni a hangot belülről 1000-es fordulatnál terhelve(gondolom padon ez nem lehet gond). Ha megvan a hang, akkor ki tudom számolni talán, hogy fordulatonként hány kattogás van. Ebből nagyon sok dolog kiderülne. Csak ha van kedved, időd.......
hát igen a régi szép idők! viszont a vízhűtéses bogaram motorjának a hangját az összes HONDA megirigyelheti, az mint egy vadi új villanymotor olyan volt, se ketyegés se zörgés se semmi zavaró hang nem volt !!!
Azt gondolom, hogy neked is valamelyik dugóval, vagy gyűrűvel kezd probléma lenni. Nem hiszem, (a látottak után), hogy a főtengellyel, csapágyakkal lenne gond(szerintem ezek egy millát is elmennek).
Viszont ha csak így jelentkezik a hang, akkor tényleg nem érdemes keresni a hibát, mert ez még nagyon kezdetleges. Ha állandósul és melegen is kopog, akkor majd érdemes lesz meglesni.
Egyébként nem kell fosni ezektől a dolgoktól. Egy kis körültekintéssel igen jól szerelhetőek ezek a motorok(nagyon períz szerkezetek, minden olyan amilyennek lennie kell), csak a megfelelő időt rá kell szánni, és szerelés előtt(!) a megfelelő információkat be kell szerezni. Nekem minden csavar, minden illesztés gyönyörűen nyílott, illeszkedett(nem úgy mint annó a moszkvicson Igaz ott még nem volt nyomatékkulcsom ).
Nekem alapjáraton csak hidegen és orvosi segédeszközzel (sztetoszkóp vagy fonendoszkóp nem tudom) lehet hallani,
Ne csináld már! Hidegen jó hogy zörög/kopog ráadásúl sztetoszkóppal hallgatva
Nekem alapjáraton csak hidegen és orvosi segédeszközzel (sztetoszkóp vagy fonendoszkóp nem tudom) lehet hallani, és nekem a középső hengerek felől és a blokkból hallatszik. Hengerfely felől halk. Melegen nagyon csendes az alapjáratom. Viszont hidegen ha elindulok és fel van tekerve az ablak és az autóban csend van akkor ha finoman rálépek a gázra akkor 1000-2500 fordulat között terhelésre nagyon csúnya kopogó hang hallatszik a motortér felől. Ez a kopogás csak akkor csendesedik amikor a motor üzemmeleg. Az üzemmeleg motor nem azt jelenti hogy a vízhőfokmérő üzemmeleget mutat, mert akkor még az olaj korántsem éri el az üzemi hőfokot. Az előző autómon volt olajhőfokmérő, a víz kb 5 perc az olaj 15 perc alatt érte el a 80-90 fokot.
2005. június 1. 12:09:47: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1116 2005. június 1. 12:01:11: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1113 2005. június 1. 11:56:08: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1112 2005. június 1. 11:38:06: megválaszolva CTDpeti + által,
→ #1110 2005. június 1. 11:29:14: megválaszolva laspring + által,
→ #1109
Sajnos elfelejtettem fényképezni, de minden olyan volt, mint ha most jött volna ki a gyárból, főleg a főtengely csapágyak!
A Kiegyensúlyozó tengők is szépek voltak. Próbáltam emelgetni, hátha lóg, de nem. De mivel a hang erősen terhelés függő, egy ilyen passzív elem nem jöhet szóba sajna.
Ha legközelebb szétszedem, akkor fényképezek is tutira.
Igen. 26e a gyári(nipon) HF tömítés(de az AJUSA szar is 24!) 15 a gyűrűkészlet kb. ha kapok utángyártottat. Hónolás ingyen van, mert csak annyira kell felhónolni kézi hónolóval(fúrógéppel), hogy a felület kicsit érdesebb legyen a gyűrű összekopását elősegytendő. A HF csavarokat az Autodata szerint nem kell kicserélni(ebben is jobbak a japók, mert az összes más gyártónál cserélni kell. Itt jócskán túl vannak méretezve.) A vége 41e(persze ha én szerelem). Ez azért nem sok lesz, ha csak ez lenne a baj. Reménykedem.
Próbálom leírni(még ha már írtam is volna), hogy hogyan ketyeg.
Alapjáraton ketyen a fordulat felével(le lehet kopogni, kb. 6 ketyegés/sec. Ha ettől többet kopog, akkor azt már egy kézzel nem lehet lekopogni, akkor vagy több henger csinálja, vagy más a baj mint az enyémnél).
Ha terhelem, akkor a kopogás kicsit hangosodik, de nem jelentősen és az ütem aránya a fordulathoz nem változik meg(ezt csak érzésre tudom, meg a felvételekből is).
Ha a terhelés után ahogy visszapörög a motor, a hang elhallgat, majd visszatér ahogy alapjáratra beáll a fordulat. Ha hirtelen gázt adok, akkor egy lyuk keletkezik a hangban, és csak utána válik hallhatóvá megint a finom dieseles hang.
A hang tehát terhelésfüggő, ezért nem lehet vezérlésből adódó. A hang hidegen csak kicsit hangosabb és fokozatosan halkul ahogy melegszik a motor, de a meleg állapotban nem jelentősen hallkabb mint hidegen. (Ezért zártam ki korábban a hajtókarcsapágyat. Az hidegen sokkal hangosabban kopogna, aztán ahogy az olaj betódul elhalgatna. Alapjáraton nem is kopog a hajtókaros autó..)
hu bárcsak gyűrű lenne
de akkor már illik mind a 4 dugattyún cserélni igaz? Meg ahhoz jobban meg kell bontani mivel csak felülről lehetséges gondolom
meg hengerfejtömítés... stb... azért szép összeg tud kikerekedni abból is
2005. június 1. 10:52:54: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1106
Már nem emlékszem mit írtam ott, de az eredmény egyenlőre várat, pontosabban a jó eredmény.
Mert történt, hogy szétszedtem alulról, és az 1-es és 4-es hengert vizsgáltam(mivel a 4-esre gyanakodom erős valószínűséggel). A főtengely hajtókar szeme(vagymi) nem ovális, bárhol mérem 2-3 ezreden belül van, ami már mérési hiba is lehet. A csapágyak sem kopottak oválisra, csak van egy rész ahol fényesebb a felső csapágy(az kapja az erőt), tehát ott is jók a méretek. Összeraktam úgy, hogy a felső jobban terhelt csapágycsészét alulra tettem, felülre meg a másikat.
Indításkor rögtön hallottam azt a jellegzetes ketyegést, ami ezek után biztosan nem a csapágyaktól ered.
Úgy néz ki, hogy a csapszeg sem gázos, mert meg sem lehet moccantani a dugóban, és úgy gondolom, hogy ami alapjáraton kopog, azt azért mérni kellene tudni erős feszítés hatására.
Marad a dugó billegés, vagy a gyűrű kopásból eredő lehetőség. (A henger ovalitását kizárnám, mert akkor nem lenne jó a nyomásveszteség mérés eredménye a hengerben bárhol márve)
A dugó szoknyája és a henger fala olyan mint a tükör és a szoknya végei is teljesen sértetlennek látszanak, méretre sem láttam különbséget a peremén, ezért a dugó billegést a szoknya kopásából eredően kizárnám.
Most azon vagyok, hogy gyűrűket szerezzek be. Van segítség, remélem hamar kapok válasz(köszi Ricsi!!). A sejtés a gyűrűkkel kapcsolatban az, hogy ha egy gyűrű kicsit jobban kopott(sok oka lehet, hogy csak a legtávolabbi hengerben történjem ilyen), akkor a dugó és közte megnő a távolság, miközben e tömítés nem sérül még. A rés ami támad a gyűrű és a dugó résének fala között egy idő után koppanáshoz vezethet.(ilyen volt a régi kadettem is!) Meglátom.....
Azt tudom, hogy a gyári gyűrű egy dugóra 16e, az utángyártott meg ennek negyede lenne, ha lenne.
A gyári csapágy egy csészéje(ugye kettő kell csapágyanként) 6e, (48e a négy hajtókarra)
Utángyártottban 5600 lenne az egész garnitúra, csakhogy a gyári csapágyaim színjelölése nem egyforma. Az 1. hengeré sárga, a 4. hengeré zöld és ezt mérni is tudtam. A két csapágy tönk méretkülönbsége kb 4-5 ezred. Ezek a japók nagyon perízen adják elő. Na mármost nem szerencsés egy adott méretű garnitúrát feltenni, viszont utángyártottban csak garnitúrát adnak. Igaz ha mind a négy hengeren más csapágy van, akkor is olcsóbb a 4gar. És akkor egy életre van csapágyunk......
Na de nem a csapágyakkal van a gond. A főtengely olyan mintha új lenne. Döbbenet ez 167eKm után!
Ja a csapágy színjelölése a csapágy szélén egy kis mázolásként realizálódik. Nem tudom hogy nem kopik le, de elég haloványan látszik. Először azt hittem, hogy a csapágy hátuljára festik a szinjelölést, de nem(egyébként az fekete).
uazok a jelenségek mint wattnál? melegen is és fsz emelésével nem hangosodik?
komolyan sírva fakadok. ez már több mint véletlen vagy gondatlan olajcsere vagy akárni...
2005. június 1. 10:48:02: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1105
Szerviz topicban látom van eredmény kopogás ügyben? Nekem is szét kell akkor szednem mert ugyan az a helyzet nállam is meg még jónéhányunknál. Csapágy beszerzés ügyben jutottál már valamire ? Találtál színjelzést a csapágyon?
2005. június 1. 10:23:49: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #1102
Én évekig vwbogárral autóztam, ott a gyár a következő elmés megoldást alkalmazta: nem volt klíma, nem volt szellőzőventilátor, viszont a kormánykerék mögöt kb15-20cm-re volt egy sík szélvédő, amit hátradőlve is le lehetett törölni egy vileda törlőkendővel! "És még spóroltunk is"
A 7. gen Cicmic is hamar párásodott klíma nélkül, esőben. Én a pollenszűrő számlájára írtam, de lehet egyszerű méretezési v. konstrukciós hiba. A Preluben nincs pollenszűrő, nehezen is párásodik.
Gyakori belső szélvédőtakarítás és páramentesítő spray v. kendő a megoldás...