Ami észrevehető viszont, hogy egyre több bolti eladó meg szállodai melós van Indiából, Pakisztánból, sőt, Kínából. De ennél felsőbb szinteken lévő melót nem nagyon adnak még ki külföldieknek.
2019. december 31. 18:44:15: megválaszolva Tonx + által,
→ #56807
Az Öreg..... Ezt anno meséltem, de most megkapjátok még egyszer. :-)
A három évvel ezelőtti utam során gyanútalnul sétálgatok A Műhely felé, amikor azt látom, hogy az emelőn van egy Celica Supra, amibe belecsavartak egy K20-at és azt ellenőrzi az Öreg. Gondoltam nem zavarom, de aztán úgy voltam vele, hogy mégis mekkora esély lesz erre valaha a jövőben? Úgyhogy odamentem, illedelmesen meghajoltam, bemutatkoztam, nézett nagyokat, hogy Hángáriból mégis ki a #&&@> kíváncsi a munkájára, de őszintén megörült és váltottunk pár mondatot. Aztán megkértem az egyik szerelőt, hogy örökítse meg a pillanatot. :-)
De hogy érdemi választ is kapj a kérdésedre, a kisautókat saját kézzel, golyóstollal írja alá, olyan 8-10 ezer yen körüli az áruk. Én egy fehér EG6-ot vételeztem magamnak. Meg mivel már ismernek, limitált, kereskedelmi és semmilyen bolti forgalomban nem kapható pólót is ajándékoztak, valag matricát, prospektust az évek során.
Nekem nincs NSX-em, de ha megvettem az alom NSX-et es tudok a problemarol, hogy akar veletlenul is, de elofordulhat a jelenseg akkor nem is kerdes... Az NSX arahoz kepest hat meg egy komplett motorfejujjitas osszegehez kepest (nem is beszelve arrol, hogy annak mi lesz a kimenetele Magyarorszagon a kontarok "oshazajaban") egy olajpumpa meg a Toda gearing egy nevetseges osszeg alapbol cserelnem ez nem kerdes.
Jobb felni mint megijedni, ebben az esetben, ha kicserelem mar felni sem kell.
ezzel az a gond, hogy ki tudja milyen volt az előélete...
mert általában az azért nem feltétlenül derül ki...
csak beszart ez+az...
gregoval beszéltük...
az fk8-at aminek elszállt a motorja és a tulaj a hondát kérte számon hogy ez most hogy...
utólag kiderült az ecu alapján, hogy volt egy overrev...
hát kb. ennyin múlik...hogy menny vagy pokol...
a nagyobb tengelyeket nem az előző tulaj rakta be...?
rossz a mintád...
a körödben lévő autók mint pályáztak...
úgy nyilván 100%-ra jön ki a hibaarány...
de sztem rajtatok kívül a magyar nsx-ek közül mindenki gyárival megy...
btw most nem emlékszem, de sztem az na1 type-r-nek is ue az olajpumpája...
az lma ismert probléma...
de az se c30a specifikus probléma...
mert akkoriban ezt a típust használta a honda egy csomó motorban...
inkább az a gond, hogy a c30-ak nagyon keveset mennek általában...
az s2k azért kicsit más mert az egy bő 10 évvel későbbi konstrukció...
az inkább egy track fókuszúbb autó...
Mivel öntött fém a benne lévő gearing, azt szokták cserélni kovácsoltra. Én toda racinget vettem meg persze ujra a gyári olajpumpa házat. Több olajat is szállít mert mások a fogai meg nem lesz soha többet ilyen baj.
És Christiannal is volt gyári full motor ugyanezzel a bajjal azt azért raktam oda képbe.
Mi rá a megoldás akkor? Veszel bele valami "tuning" vagy aftermarket olajpumpát ami megoldja a problémát? (vagy esetleg szintén kaphat S2000 olajpumpát?)
Mert van képem arrol is mikor Ő megvette, meg arrol is mikor volt vele pályán. Sőt még azóta is beszélek a tulajjal hetente kb Egyedül egy másik első lökös volt rajta mikor pályázott néha a srác (kb 10x vitte ki a kocsit).
De meg az olaj pumpának mikor ez a baj van akkor van 1 tipikus hangja, mert elkezdi kivésni az olajpumpa ház szélét. szóval ezt lehet hallani a füleddel még mielött eltörik a gearing. (én is így vettem észre).
Mikor vettem semmi ilyen hangja nem volt (direkt néztük is mert tudtuk akkor már hogy ez egy gyári hiba).
Nincsen NSX-em és nem is belepofázni akarok, stb, de egy felvetés: Írod, hogy az ECU-d gyári volt meg a revlimit is, amikor szétment a stock olajpumpa.
Na, de honnan tudod, hogy mielőtt megvetted, nem volt-e benne más/stb. csak neked eladták stock-ként?
Ez elég gyakori, hogy eladnak egy verdát (bármilyet) és visszaalakítanak mindent stock-ra vagy a közeli állapotra, mert úgy jobban harapnak rá.....
(ettől függetlenül tuti vannak az NSX-el (is) alap problémák, mert melyik verdával nincsenek.)
Az ECU-m teljesen STOCK volt akkor még. Gyári rev limit minden.
Tominak is full full stock. Igen Ő mondjuk pályán járt de nála is ez gond volt. (Gallainak meg logikus a legelső amit cseréltek Comptechre)
Ja és a másik legnagyobb NSX gond a "hidrotőke" gond, az is kb nincs NSX amin ne cserélték volna le az integrájéra.
Nekem pl 2x volt benne a gyári 55k km alatt. És mind tönkrement.
De példának felhozva az S2000-el soha semmi gondom nem volt semilyen szinten pályán sem. Bár tudjuk igen ott az F20C1 aminek több baja volt. Én azt egy megbízhatóbb konstrukciónak tartom.
az olajpumpával STOCK motornál, normál UTCAI használatot feltételezve nincs semmilyen gond...
megkockáztatom, hogy az nsx-ek 90+%-a még a gyári olajpumpával megy...(én is...)
nálad három ok miatt mehetett tönkre sztem...
-a motorod már nem gyári sem teljesítményben sem fordulatszám tartományban...(nem gyári ecu)
-a gyári pumpa nem viseli el a 8k feletti fordulatot...(gyári fuel cut 8k-nál, aftermarketnél amire írva van...)
-azon az ominózus PP-n túl sok lehetett a viszonylag magas fordulatszám, illetve korábban pályáztak vele, lehet ott is lehetett keményebb fordulat aftermarket ecu miatt, ami azon a PP-n teljesedett ki mert már nem bírta el a terhelést...
nsxprime...
"While the stock oil pump setup is more than adequate for street use, those who track their cars heavily or have modified their ECU to raise the RPM at which fuel cut kicks in should seriously look at upgrading their stock oil system.
There are two main problems. First, under extended high-RPM use (some techs as Honda has said mid-8000 RPM range) the stock oil pump gears spin so fast that they actually expand, which brings them out of tolerance and causes them to get stuck and shatter. This is bad. The second problem is that under high-RPM operation during extended periods of high G-forces it is possible to induce oil starvation. This has happened to a few owners, usually when hammering through the banked turns at a track - quite a few road courses use an infield section as well as one half of a NASCAR oval - and usually also running on R compound tires."
Kaz
"Hi, nobby.
As in my post, unless you over-revved the engine, you are very unlikely needing to replace the oil pump during your ownership. I know there are lots of NSX in Japan with their original oil pump still being used and running happily. I knew some of the NSX covered more than 300k miles with their original pump.
I covered over 127k miles in 16 years on my NSX and I replaced my oil pump just once at very early stage for R&D purpose and still running it without any issues.
The only parts at the oil pump that I can think of is the oil seal.
As goldnsx suggested, I heard that people replaces this seal at the time of TB service but in Japan, it is very rare and thus, I have never done it. I have one spare just in case.
So, if you are just driving on the street using the high rpm upto 8,000rpm, you are fine. Car manufactures have their own endurance test cycle and you’ll never know how they carry it out and how extensively they do this unless you are very close to the actual dyno and the test facility setup.
The problem was, during early 90’s, there were several aftermarket ECUs claiming that they can increase the rev limit higher than 8,000rpm without knowing the engine spec and other parts used inside/outside of the engine. They just wanted the easy quick profits.
So, some of the owners bought this expensive ECU and used a few 100’s extra rpm frequently believing that they gained something and eventually, bang, the oil pump cracked."
Az olajpumpa hiba az nem öregedés miatt. Ha sokat pörgeted akkor szétroppan. (Nekem is ugye ez volt és nem versenypályán).
Az ABS hiba ugyanígy egy nagy fail az meg design hiba. Szét kell szedni 10k km-enként vagy upgrade-elsz NA2-re mint kb mindneki.
Az olaj nyomás kijelző az közelében nem azt mutatja ami a valóság.
Szóval ezek közül egyik se azért mert öregedett a kocsi, hanme mert gyárilag már nem stimmelt.
És még talán ide írnám az ajtó fogókat belűl ami elkezd elrepedni. (Bár ebben lehet az idő is benne van)
jó, de azért ne legyünk igazságtalanok...
ezek az autók már lassan 30 évesek...
a kvázi "hibák" egy része a beépített alkatrészek természetes öregedéséből/fáradásából/elhasználódásából fakad...
azt gondolom ez bármilyen ilyen korú autó esetén napirenden lévő téma, legyen az éppen porsche vagy ferrari...
vagy mint egy szimpla old timer-nél...
egyszerűen foglalkozni kell velük, figyelni az apróbb rezdüléseit, amik elmondják hol és mi lehet a gond...
általában...
ez ilyen és ahogy haladunk előre korban még ilyenebb lesz...
de ez nem feltétlenül az autó hibája...
egy normálisan karbantartott nsx még mai napig is elég egyben lévő autó tud lenni, komolyabb generálok nélkül is...amit pl. egy kortárs 993-asról, nem feltétlenül lehet elmondani...
azt különválasztanám, ha valaki pályázik, mert az teljesen más dimenzió...
arra egyik forgalomban lévő autó sem igazán alkalmas felkészítés nélkül...(legyen akár sportautó v nem, 0km-es vagy 200e-res...)
így az abból fakadó "hibák" vagy gyengeségek azok "nem fair" kategóriák...
NSX tominak is kilazult több. Szerencsére neki észrevették.
Meg ugye itt is van 1 régi írás róla hogy több: NSXPrime
De lassan össze kéne majd írni mennyi gyári hibája van azért valljuk be elég sok.
Olajpumpa rossz minősége, görgö ami miatt shieldelik már, VVIS kilazulás, ABS, klíma control a kondik miatt, stb...
alapvetően ez nem a klasszikus pillangó szelep...
hanem a VVIS, a változatható szívócső hossz pillangói.....
4600 felett nyitnak redline-ig...
(csak a többieknek mondom, mert nem triviális... )
Mittendorfer csinálja...?
hogy mindkettő pillnagó levállt az elég scifi...(statisztikailag alig hihető...)
sztem itt más probléma is kellett hogy legyen...
One-time Honda NSX-RR (NSX-R LHD conversion) from Procar Specials Germany
Originally Original NSX NA1 from Honda Germany.
The NSX is in perfect condition.
Rare opportunity for all Honda NSX collectors who are looking for the original with optimizations.
Surgical detail work for years with the claim to perfect execution to the smallest detail, finely tuned for ultimate driving pleasure, but without the weak points of the original product. A pure driving machine.
Highly weight-reduced car that has never seen rain, with almost all JDM NSX-R NA2 parts and over 100 lightweight parts, all made from the highest quality carbon fiber (view). This has created something unique worldwide.
SPECS:
6 speed NSX-R gearbox with lock + short gear ratio
Honda R & D ultralightweight flywheel
cf airbox with cf intake funnel (spec: 93er ADAC GT Cup NSX)
modified throttle
NA2R engine covers (magnesium) in red
MUGEN JDM manifold
SARD 200 cpsi cats
Taitec GTLW exhaust, ww. Procar GRF Screamer (2x90mm tailpipes)
MUGEN ECU
NSX-R NA2 engine cover with black mesh
Aluminum strut bar (milled from the full)
NSX-R NA2 JDM Rims (white) in 17 inch with Bridgestone RE070 tires (last spec)
H & R coilover suspension (adjustable in tension and rebound) with uniball mandrels and carbon fiber sleeves to protect the thread
25mm stabilizer kit vo + hi (3 times adjustable)
2 pcs. Brake system with slotted 330mm AP discs to VA + HA with NSX-R NA2 JDM calipers
Endless Endurance brake pads
NA2R ABS (newest spec)
Braided Steel Brake Lines (Goodridge)
cf brake coolingduct
cf front airduct (directs the air from the radiator through the bonnet)
NSX-R battery (ultralight) with emergency stop
CF radiator brackets and CF cooling panel
cf bumper support front (ultralight)
NA2R cross brace front end of aluminum
NA2R headlight (with white insert) and German E marking (HID kit)
NA2RR cf bonnet with cf ventilation grille (black mesh)
2-piece cf front lip (original lip NEW available)
closed cf front underbody in modular design
cf side vents (side air intake grille) (black mesh)
cf B pillars (B pillar trim outside)
NSX-R door emblems
cf side mirror with cf triangle veneer
cf filler cap
cf tailgate lid
cf NSX-RR rear spoiler (ultralight ... .the lightest worldwide)
cf RWG (rear windshield garnish / engine air vent) (black mesh)
cf bumper support rear (ultralight)
cf license plate holder
cf NSX-R NA2 rear diffuser
NA2R JDM tail lights
NSX-R steering wheel with quick release (functional cruise control)
NSX-R NA2 Speedometer unit with integrated, freely programmable switching lamps (green-red)
Complete carbon interior:
Steering column coverings, door entry strips inside and outside, 2D center console, armrest and complete rear passenger compartment lining, glove compartment cover, door inserts and much more.
Alpine 2D navigation radio with JDM Bose sound system (3 amps new) and handsfree
LED engine oil temperature gauge
Start Engine Button
JDM Zanardi titanium gear knob
NSX-R NA2 mesh shift boot with cf insert
NSX-R NA2 weight-optimized windscreen
cf windscreen wiper spoiler
NSX-R NA2 JDM complete roof covering (black mesh)
NSX-R NA2 JDM sun visors (3 pieces) (black mesh)
NSX-R NA2 JDM Recaro Seats Alcantara red with carbon shells / electrically adjustable
NSX-R floor mats
LED interior lighting
and much more…….
Everything on the NSX can be easily restored to original, but who wants that.
More pictures and technical details on request
The Procar Specials NSX-RR was featured on several pages in sportscar 12/2016 and enjoys world-wide absolute cult (classic) status.
Biztos, hogy nem Amikor ide volt linkelve NSX-R es ar is fel volt tuntetve, kb az osszes 200-300k korul volt. Ezek lehet picivel (relativ ) tobbek akkor csak darabonkent.