Az indexes forumban ajanlottak ezt a forumot. Eddig boldog tulajdonosa vagyok egy 93-as Accord 2.0 ES-nek, amit tegnap vettem. Van vele egy kis problema, az alapjarat nagyon lusta, es neha egy gazfroccs utan majdnem leall. Allitolag eleg sok hondaval elofordul, ugyhogy ha valakinek volt ilyenje, attol szivesen meghallgatnam a megoldast. Nekem vakuumszelep tisztitast mondtak ra, de mivel eddig Opeljeim voltak csak, piszkosul nem vagyok kepben honda ugyben meg. Egyelore keresek hondasokat (itt ugytunik vannak , meg megbizhato szereloket...
10e-re nem is kell neki egy liter. Csak kb, mindig marad a flakonban. Castrol full szintetikus olajat hasznalok. Nem nagyon szoktam amugy porgetni a motort. Illetve inkabb azt mondom ritkan gyorsulgatok. Nagyatlagban 4e fole nem porgetem a motort, csak ha meg kell leckeztetni valamelyik autostarsat (gondolok itt Calibrakra, BMWkre, meg hasonlokra )
16szelepes autók, ha hajtva vannak csipegetik az olajat.
milyen fordulatokon szoktál járni a kocsival?
milyen olajat használsz?
1 liter szvsz nem vészes 10e km alatt...
2004. április 6. 10:29:42: megválaszolva Avium 0 által,
→ #47
Helo. Olvastam, h az ESi-k eszik az olajat. Az enyem is. :| Csak az a kerdes, h mi szamit rossznak?! En kb 5000 kilometerenkent toltok 3-4decit. Tehat alltalaban ket kotelezo szerviz kozott 2x toltok hozza ossz egy litert.
rolyboy: nézd meg a gyujtásod meg a gyertyák állapotát, esetleg lehetne a lambda szonda is lehet. Ezenkívül lehet az oxigén szenzor is itt a szivócső utáni fémházban van valahol elrejtve , eselteg az injektorok Szerintem a gyujtásnál lesznek a gondok, de nem tuti.
2004. április 5. 20:27:33: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #40 2004. április 5. 19:32:45: megválaszolva rolyboy + által,
→ #39
hi all!
segitsetek rajtam is plíííz!
94-es civic,1.5LSi
-0-100km/h:16,6mp,max speed:150km/h(kuplung nem csúszik)
-NÉHA az alapjárat erősen ingadozik,pl üresben 3000-röl van mikor le is áll!!!!!!
-szintén NÉHA elindulás utáni kigyorsításkor 2-3 rángat magy "huz" rendesen.
Ma csináltunk olyat,hogy a katalizátor előttről mindent le,hátha fojt valami,de nincs javulás és naon szomi vagyok igy tali után
rooby: itt vannak az én tipptyeim is
1: nekem 90 és 60 között ráz enyhe fékezéskor. Valszeg jobb első felső gömbfejcsere.
3: sokat parkoltál mezőn beköltöztek a tücskök
4: ha vízpumpa van bontottam
5: napfénytetőm már nincs eladódott.
6: nézd meg az egyik gyertyakábelt, nekem is csinálta majd az egyik kábelt kicseréltem és fasza lett. Legegyszerűbb megoldás: szerzel egy storboszkópot amivel a gyujtást szokták belőni és végigprobálod az összes kábelnél.
7: nekem is de csak most kezdte, állítólag a dugók vannak megkopva egy kicsit, amit hallottam hogy ez van ezzel kell élni. Czettli Zsolti nevét említették emellett
8: ne akard tudni nekem mennyit eszik Pedig állítólag már nem is füstöl annyira mint tavaly pedig most valami gagyi teherautóolaj van benne.
10: miért essen vissza??? Tán fékezel??
A fogyasztáshoz meg grat. egyszer sikerült nekem is sikerült 7 liter alá jutnom egy kicsivel csak de sikerült asszem 100km lejtő volt
Veszprem, vagy Bp kornyeken tartozkodom altalaban. Azert thnx a segitseget!
Keritek egy potmetert, aztan mericskelek... vagy vkit, akinek van ilyen eszkoze.
A benzin parolgas-visszavezeto-szellozteto hibaja miatt lehet, hogy a benzintankban tulnyomas van? (mindig sziszeg mikor tankolaskor leveszem a tanksapkat)
Kerekgorgozest sajn mar tobbszor kellett az ulloi uti katyuk miatt csinaltatni. Nem javult a korm-razkodas
Koszi a segitseget! Kicsit mar remenykedem, hogy hamarosan kigyogyul par betegsegbol!
rooby:
1. nemtudom
2. villamossági szempontból át kellene nézni az autót, és műszerrel megnézni a benzinpumpa vezérlését (12V) hátsó ablaktörlőzés közben.
3. ez a ciripelés egy kitöltési tényezővel vezérelt mágnesszelep lehet, ami elromlott. Nekem is van egy ilyenem a benzin párolgás visszavezető/szellőztető EVAP rendszeremben ugyanilyen hangot ad néha a mágnesszelep. (egy kis fekete hengeres alkatrész, amibe két vákuumcső és egy elektromos csatlakozás megy.
5. szervízkönyvben majd utánanézek és belinkelem a napfénytető elektromos bekötését, és abból kell kiindulni.
Lehet, hogy 4-es és 6-os hiba összefügg és a víz miatt áll le a henger (gyertya)
Ha nem így van, akkor gyujtáselosztó + rotor átnézése + gyujtásbeállítás + új gyertyák + kábelek kimérése.
7. 3000 Rpm valami rezonnancia lehet, valami nincs lerögzítve, csörög, vagy szelepbeállítás. Próbáld ki hegynek fel csörög-e ugyanígy magas seb. fokozatokban. Ha igen akkor szelepbeállítás.
8. normális főleg, ha tolod neki
9.-10. alapjárati pótlevegő szelepet ki kell tisztítani, majd az alapjáratot beállítani. Ha nem javul, akkor vízhőmérséklet érzékelőt megnézni/cserélni, vagy nincs benne elég víz vagy levegős a víz. Ezek okozhatják.
hol laksz? Miskolc környékén meg tudnám nézni az autódat!
Kormanyrazkodas: Uj fektarcsa->raz. Uj fektarcsat a kerekagyon felszabalyoztak->raz. Mivel nem csak fekezeskor razkodik, ezert itt a fekrendszert kizartuk. Amiert a fekezest megemlitettem, az, hogy ekkor 2x intenzivebben rangat. Viszont: ha motorfek mellett fekezek, akkor semmi vibracio nincs!!! Ki erti ezt? :o
A fektarcsak csereje-szabalyozasa utan felujitottuk a szilenteket. Semmi valtozas. Kovetkeztek a talpasok, majd a gombfejek (kulso belso gombfejek egyutt). Semmi valtozas. Most legutoljara 4db gumipogacsat csereltek ki. Semmi valtozas.
A fura az, hogy minden javitas utan par napig tunetmentes, aztan fokozatosan visszater ez a vibracio, es egy 7 mulva mintha semmi nem tortent volna. Mar tobb szerelot is az oruletbe kergettem ezzel... (a penztarcamrol nem beszelve). Lehet hogy a fogaslec kopott??? :o
Kornel: Azt mondod, hogy a hatso fekdob miatt razta be a kormanyt? Ezekszerint elkepzelheto, hogy hatul lesz vmi gond?
Main rele forrasztasait at kellett javitani, mivel melegen nem akart regebben indulni. Ez a gond azota megszunt, de vhol vmi meg mindig kattog. Kinek van jo fule, plz alkalom adtan hallgatozzon kicsit nalam...
Az injektor ciripelne... hmm... a benzinkuton kaphato adalekok kozul erdemes lenne kiprobalni vmit? Mit ajanlotok? Vagy ezzel inkabb ne is kiserletezzek?
Generator csapagyat Zema mar kicserelte kb 40eKm-el ezelott. Sztem ennel tobbet kell kibirnia, meg nem is abbol az iranybol jon ez a bizonyos hang. (Bar ami a fulemet illeti... ) )
Ez a hideg motorral valo gyorsitas azt jelenti, hogy pl elindulni, aztan 2000-2500 korul egyel feljebb kapcsolni... Nalam 3000 felett meg melegen is ritkan megy a motor, hidegen meg soha! Ha a veget jarna, akkor viszont melegen nem lehetne 5-ben alapjaraton kozlekedni vele. Nem? Sztem ez a hengerkihagyas a gyujtassal fugghet ossze. Atnezem/atmozgatom a kabeleket, aztan meglatjuk
Tnap este fujt a szel kicsit, igy eszrevettem, hogy a bal labamnal huzatos a kocsi csukott ajtok-ablakok mellett. Ez masnal is igy van? (Pl CTD, nalad is huzat van, ha balrol fuj a szel?)
Olajjal kapcs akkor nem idegesitem magam Viszont a hutoviz...
sziasztok
egy fura hiba jelentkezett a verdán,Civic 1.6esi: müszerfal...beinditom az autót fordulatszámmérő pihibe van,majd pár másodperc múlva beindul,müxik hibátlanul.A km óra szintén,pihi,majd kb 3mp múlva hibátlanul műxik...tegnap szétkaptam a műszerfalat,érintkezőket megtisztitottam,motortérben testeket átnéztem...változatlan...ha valakinek van valami tippje,ne tartsa magába ) előre is köszönöm
rooby, a 9-es és 10-es tünet majdnem természetes is lehet, ezt a PappLacival kiveséztem egyszer személyesen, az én gépem is csinálja nagyritkán és az övé is csinálta. A hűtőfolyadék rossz hír, lehet úgy hengerfej hogy nem is habosodik az olajad...
Nekem amikor ciripelés volt akkor egy generátorcsapágycsere megoldotta.
OFF
orulok, hogy beneztel ide, jo kis tarsasag ez, majd meglatod. en tettem a cimet a szelvedodre, bizvan abba hatha novekszik a csapat (nekem egy piros 5.gen civic coupe-m van, arra szoktam en is lenni )
ON
1. Kormány ráz: Ez nálam a merevítő volt a futóműben...
2. Ablaktörlés közbeni kattogás: ez a reléből jön, az, hogy az ac pumpa behal tőle, azt nem tudom mitől van...
3. A ciripelést az injektorod adja szerintem...
6. Valahol letestel a gyújtáskábeleid közül valamelyik... Hideg motornál a pára miatt áthúz, amikor felmelegszik a motor, és elpárolog a pára, nem húz át... január februárban ezzel szívtam én is... Nézd át a kábeleket, mozgasd meg, és rögzítsd őket újra... És főképp hideg motorral ne akarj száguldozni vele...
Az enyém el lepusztított roncs, de még így is megvárom, amíg felmelegszik a motor, mielőtt egyáltalán elindulnék vele...
Ennyi volt ismerős a listádból...
2004. április 5. 08:27:26: megválaszolva szabe 0 által,
→ #21
Hjam, a "vas" birja a kikepzest, de nalam mostmar akadnak jocskan hibak:
1: Kormany raz ha fekezek, ha siman gurulok, akkor nem annyira eszreveheto, de van. Veszfekezeskor mint a vaj. Nem is huz egyik oldalra se. Gombfejektol szilenteken at gyk a teljes elso futomu felujitva! Kiveve a csapagyakat es a feltengelyeket. 15"-os felnivel mar vezethetetlen a gep!!! (((((
2: Hatso ablaktorlo mukodese kozben vmi kattog a muszerfal alatt. (nem birtam fullel behatarolni) A kattogas ritmusa az ablaktrolo mozgasaval egyenletes. Ezzel egyutt a motor fulladozik mikor a kattogas hallhato. (Sztem ekkor a benzinpumpa nem nyom eleg benyat...)
3: Absz szabalytalanul a motorter bal oldalabol ritkan magas rovid "ciripeles" hallatszik. Menetulajdonsagokban semmi eszrevehto nem tortenik ekkor, de egyre gyakrabban hallom, es kezd idegesiteni.
4: Mostanaban 1-2 liter (!) hutofolyadek rendszeresen eltunik a rendszerbol. Kb 10-14 nap kell ehhez. Vizpumpa, vagy hengerfej? Ragondolni se merek melyik az...
5: Napfenyteto csak nyithato. Kontaktokat mar tobbszor atneztem, de semmi rosszat nem talaltam. Hosszas probalkozasok utan hajlando csak bezarni.
6: Hideg motornal gyorsitaskor kihagy 1 (vagy tobb) henger. Ilyenkor ofkoz gyorsitasi kiserletrol lehetne inkabb beszelni... :] (persze ez lehet h mar vmi mas hiba kovetkezmenye)
7: Meleg motorral gyorsitaskor 3000rpm korul ugy csorog a motor, mint egy oreg wartburg. )
8: 10000km alatt kb 1liter olajat elcsipeget. Magas a HC, es a CO is vszeg emiatt... (szelepszar, vagy komolyabb gaz?)
9: Az alapjarati ford hidegen stabil 1500 es a melegedessel aranyosan szepen csokken. Meleg motornal teljesen varatlanul felporog 1000-1500 ig. Kis ido mulva minden visszaall normalis helyzetbe... :o
es vegul (mert nincs kedvem tovabb sorolni ) 10: Tartosan 5000rpm feletti hasznalat utan a fordulatszam alig akar visszaesni, soot, van hogy rovid idore inkabb felporog. Lehet hozza vezetestechnikailag alkalmazkodni, de nagyon kellemetlen...
Es hogy pozitivumot is emlitsek: Nyugdijas tempoval raerosen utazgatva. (Ez gyk a kresz betartasat jelenti ) 4,9-5,3 liter/100km Kicsit sietosebbre fogva 5,5-6 liter/100km. Telen meg soha nem mertem 6liternel tobbet. Ezek az adatok vegyesen tartalmaznak orszaguti es pesti dugo araszolgatos utat. Hat en ezert szeretem a Hondam!
2004. április 5. 18:27:30: megválaszolva Tonx + által,
→ #36 2004. április 5. 12:00:40: megválaszolva szabe 0 által,
→ #25 2004. április 5. 08:24:00: megválaszolva CTDpeti + által,
→ #20 2004. április 4. 18:41:14: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #17 2004. április 3. 22:41:27: megválaszolva nemtom 0 által,
→ #16
HÁT igen még mindíg tárhelyet keresek 2 Gigányi Honda szervízkönyvnek!!!!
Sajnos az ICELORD-os link sem az igazi, mostanában Ők is köszködnek a tárhellyel.
De azért látogassátok meg a honlapomat, mert nemcsak szervízkönyvek vannak rajta, hanem más sok hasznos info, leírás is. Ép mostanában fogom kicsit felfrissíteni az infókat egy klimabeszereléssel (Thnx S. Zoli)
FF Zoo: monjuk igazad van, hogy magyarországon nem értenek hozzá, de a hengerfejből leszedni nem nagy művészet, egy jó megbízható gépműhelyben meg tudják csinálni.
Itt találsz szervízkönyveket: http://hondainfo.freeweb.hu
Csak sajnos jelenleg tárgondjai vannak Szabecinek és nem elérhetőek a könyvek,de asszem megadott egy linket, ott lehet van,olyan ami neked kell.
Sziasztok!
Ott kezdenem hogy meg zoldfulu vagyok itt (is meg honda teren is ),de az
1etem elott a szelvedomre tettek ezt a cimet,es gondoltam akkor benezek ide!
Szoval nekem 1 Crx Esi del sol '93-asom van, nemreg vettem, es pl. olyan linkre lenne szuksegem, ahonnan le tudnek szedni hozza szervizkonyvet (angolul, esetleg magyarul, bar gondolom olyan nem igazan letezik ). Ha esetleg valaki doc-siban el tudja kuldeni, nekem az is megfelelne.
Szoval az erdekelne, hogy miylen izzokeszlet kell bele (termeszetsen volt gazdi nem adott hozza semmit, h1 vayg h4 vagy milyen?). A masik, hogy a fordulatszammerom ma megkattant :| Elejen eszleltem, hogy kicsit megingott mikozben a fordulatszam nem is valtozott. aztan kov. inditaskor mar nem is ment. Gondoltam kontaktos, kicsit oda utogettem, es utaan jo is volt De aztan megint meghalt :\ Most keressem vegig a madzagot, vagy van valami 5letetek ra? (Olyan is volt amielott meg vegleg meghalt, hogy amikor nyomtam a gazt,akkor mutatta jol, de ha elvettem, akkor rogton ment a 0-hoz). Minden 5letet elore is koszonok!
Udv
eX
2004. április 4. 20:28:24: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #18 2004. április 3. 11:37:00: megválaszolva honda_fan 0 által,
→ #10
A központi zár nem zár le. A motor működik, de nem kap áramot. A bal ajtóban levő elektromos akármicsoda megkapja az áramot, de ki már nem ad semmit. Ezzel lenne gond?
Kulccsal sem zárható központilag a két ajtó csak külön-külön.
Mennyibe kerül egy ilyen vezérlő elektronika?
Jó 5let volt elkülöníteni ezt a témát koma!
Beleolvastam a linken lévő "Civic tuning"-hozzászólásba, és kapásból vmi ami szúrja a szemem:
(csávónak válasz az autódokitól)
" Sokkal többet lehet elérni a hengerfej bütykölésével. Magánban megadok egy elérhetőséget. "
Most őszintén, egy ilyen kihegyezett motorral rendelkező autónál mint a Honda, Magyarországon szerintetek létezik olyan "mester", aki Mugen vagy SPOON szinten (igényesen, megbízhatóan, tartósan, hatásosan) teljesítménynövekedést képes lenne elérni bármilyen hengerfej bütyköléssel?!
Véleményem szerint ez nem egy Lada (elnézést, nem akarom bántani a márkát), amit szinte maszek bütykölgetéssel "tuningolni" lehetne! Itthon nem adnám senki kezébe a hengerfejemet, blokkomat, fő- ill. vezérműtengelye(i)met az biztos!
Más kérdés pölö a lendkerék könnyítés, szívó-kipufogócsatornák polírozása..
De a lényeg: szerintem hazánkban nem létezik igényes, Hondaspecifikus teljesítménynövelő cég/módszer/alternatíva. Sajnos. Punktum.
2004. április 3. 16:49:56: megválaszolva szabe 0 által,
→ #11 2004. április 2. 19:49:32: megválaszolva CTDpeti + által,
→ #6
Az ötlet nagyszerű.
Egy időben írtam azon zindexes hozzászólások számát, amik érdekesek voltak, hogy később könnyebben megtaláljam.
Most már csak a kedves közönségnek kell ide belátogatnia akkor is, tanácsosztás céljából, ha neki semmi problémája sincs.
Gondolom, most a kaposvári tali elött 1 nappal (2004.04.02) nem fog annyira pörögni ez a topik, de ide a műszaki problémákkal kapcsolatos ügyeket megvitatni érkezhetnének az emberek, hogy ne kelljen a sok hozzászólás között elveszni ha tényleg műszaki problémája van valakinek. Ha nem tetszik a fórum, majd manóka kiveszi....)
Egyébként tegnap akartam otthon a kormányösszekötő gömbfejeim kicserélni, de akna nélkül reménytelen, a földön nem lhet akkora erőkart összehozni hogy meg lehessen lazítani eg 12 éve beállt kontraanyát....
Egyébként akkor serály ha nem pörög a topik, mert azt jelenti hogy okésak a vasak.
Vélemény?
2007. november 16. 08:47:13: megválaszolva eclipsell + által,
→ #41823 2004. április 2. 14:36:00: megválaszolva Chear 0 által,
→ #3 2004. április 2. 13:01:41: megválaszolva NYAKI 0 által,
→ #2