LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Köszönöm. A koncepció, hogy a legjobbat vegyem a kocsiba. Az olajgyártók honlapját is néztem, hogy milyen kell egy Jazz-be, hol 5w-30, hol-5w-40.
Én csak azt szerettem volna megtudni, hogy jó-e ez az "olcsó" olaj. Pl Castrol 0w30 prof 3600/liter, ez a mannol pedig 4 liter 5500. Nem akarok gagyit venni, mert mint írtam a legjobbat szeretném venni.
Amit írsz, hogy 0W-20 köszönöm, meg se fordult a fejembe, hogy ilyet tegyek bele pedig gyári előírás, megfontolom. Csak az ára hihetetlen, ráadásul így hogy oem pláne.
Hamár írtál Jazzhez altrtnatívát, akkor 7.gen i-ctdi accordhoz is van oem olaj? vagy melyik olaj a legjobb bele? most castrol 0w-30-at ajánlottak A1/B1 A5/B5.
őő..
legörgetsz ezen a képen oda van irva a táblázatba hogy nullvééhusz.
oszt rákeresel a neten total 0w20 7000 ft 4 liter, eneosból 8000, de egy halom más márkának is van.
kettőezer ötszáz forinttal kerülne többe az, amit a honda előír..
Ne haragudj, én tényleg nem értem.
tuti nem rossz a mannol, vettem már ilyet én is off autóba, olaj, lötyög okéé.. de..........
Tudnád definiálni azt, hogy milyen koncepció alapján kerülöd el ezeket az olajokat ? Miért nem jó az amit a gyáriak kitaláltak és előírtak ?
De ha nagyon mannol fan vagy:
MANNOL 7721 O.E.M. 0W-20 API SN
5000 forint, oszt van honda jóváhagyása is, meg mindenben megfelel. igaz ötszázzal drágább.
2017. május 21. 08:09:42: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #17470
Ha valaki EP2, D16V1 elgázosításán gondolkodik készült rá típusengedély (vagy minek hívják). Másnak már ne kelljen kifizetni, KPM vizsgát tenni stb. Ha jól tudom egyik műhely átadhatja a másiknak.
Az alap szakmám gáz vezeték és készülék szerelő ,szédelgek is mikor meghallom "jujj az veszélyes,felrobban!"
Persze a laikusok nem tudják,hogy van alsó és felső robbanási határértéke minden éghető gáznak.A pl. a földgáznak 5-15 tf% ,alatta nincs még elég gáz a légtérben,felette meg már elég oxigén/levegő.A pb-nek azt hiszem az alsó 2% de nem vagyok benne biztos...
Azt viszont mindenki elfelejti,hogy emberek a sz@r kémények miatt fulladnak meg.Robbanni csak a "haver mondta,hogy így kell,mert ő okos" fazonok szoktak
Felénk a gázóra is időszakosan vándorol
Na e témánál maradva,a karburátoros kocsikat a legegyszerűbb gázosítani!
Ha rákeresel a háborúban és utána rengeteg autó fagázzal ment!Mivel szarrá volt bombázva minden finomító
Nógrádban a falun egy ismerős a Golf 2be úgy berakta a 90es évek végén a palackot, hogy csak na! fura alufólia volt mindenhol a kocsiba...vagy a kipufogón? már nem emlékszem, gyerek voltam
Legutóbb 1,18-ért tankoltam
Csak azért nem a gázos UFO mellett döntöttem,mert kellett a csomagtartó,illetve pótkerék helye.Kint tényleg 60 cent körül van a gáz sé fix,nem emelik a benzinnel,gázolajjal!Vagy csak egy két centet,de az picsafüst.
Ami még visszatartó tényező a gáz iránt,hogy kint 2000 eurótól megy a beszerelés.Hiába hozom haza és rakatom be itt,azt kint nem fogadják el .
Illetve ha baja van a rendszernek,horror mint minden más.
Magyar földön meg a fene tudja melyik műhely amelyik tényleg jó,nem pedig 3 naponta lehet visszajárni,mert még csak most végzik a kémia alapismeretek 1-2-őt
Kint a gázos autóktól is félnek,hogy "robban,meg jujj jujj jujj",illetve ha beszarik akkor zsebbe nyúlás van.
Hónapokig vannak fent a gázos kocsik mire valami török f@sz elviszi őket,márkától függetlenül.Egy ledurrantabb sima benzines hamarabb megy el,mint egy gázos,de jobb állapotú.Ők ilyenek.
nézd, akkor érdemes ez alapján utánaszámolni amit leírtam.
Nekem pl olasz francia etc kirándulásnál a gáz nagyon hálás volt, mert rengeteges spóroltam..
Amikor Dózerrel kimentünk a csehekhez ott is tankoltam gázt, ő is vezette, semmit se érzett belőle autóúton, mert ott semmi negatívum nincs, csupán mikor látta hogy mennyit eszik belőle az volt a véleménye hogy ok ok spórolunk de nem olyan rózsás a helyzet mint amit itt a fórumon olvasott.. tehát mondjuk úgy hogy ő se esett hasra tőle, és ez nem a Feri véleménye volt hanem látta tapasztalta..
Az már más kérdés ha fél áron kapod a naftát, megint más megvilágításba helyez mindent, ha még kapsz kedvezményt még jobb, ugye itthon nem kapsz kedvezményt hanem jól megadóztatták a gázt ami azt hozta hogy 203 ft ért kapok gázt ellenben ma 335ért tankoltam benzint. A gáz tankolása 43 literes tankba 300km-enként történik, jelen használat mellett, ergo ha használnám az autót 2 naponta állnék be a kútra.
Szóval mint írtam, nem azt mondom hogy rossz, csak érdemes matekolni a valós megtérülésre, mert én jelenleg ha újra csinálnám nem biztos hogy beszereltetném. Ellenben ha pl a mazdába a liquid lpg rendszer nem lenne brutál drága ott lazán kipróbálnám, mert ott a gyári benzin injektorok fecskendezik be a gázt, így hátrány nincs csak előnye.
Szóval számold ki, érdemes lehet csak érdemes a hátrányokkal is tisztában lenni.
Ami elvarázsolt, hogy itt most 1.26 euro egy liter benzin és 63 cent egy liter lpg, a 9-10 literes fogyasztásommal nagyobb megspórolt összegeket számoltam, de ha nyűgös nekem ez így nem szimpatikus. A műszaki nem vészesebb, illetve itt még kedvezmények is vannak ha gázos vagy.......de.....kimarad.
Köszi a véleményezést
ja igen, nekem rosszabb adatok jöttek ki mint amit itt számoltam, tekintve a 3 garis hibát, tekintve hogy ujra vittem programozni, etc.. nomeg nekem még rosszabb a többletfogyasztás.
De alapvetően akkor csináld meg ha a kocsidat bőven 100e km felett megtartod.. Nekem ilyen nem lesz 103e van benne, és a fent emlitett problémák miatt nem igazán használoma gázt..
nem tudom mennyiben másabb..
Arról akartalak informálni hogy nem vagyok teljesen meggyőződve arról hogy érdemes e belefeccölni mert ha megvan 700 ft od 100 kmenként ami elég optimális, akkor 100e km alatt 700e ft megtakarításod lesz.. de szerintem ennyi a max.
ez alatt attól függ mennyit használod, 200 felett a beép, nekem volt 3 garis hibám de legyen 1 autózol miatta, legyen 230 a fenntartása, 2 műszaki vizsga felár 30e ft, szűrő csere filléres de legyen 10, legyen 3 szelepállításod, nekem 40e felett már hangja volt, érdemes odafigyelni, 60e ft, (mondjuk nekem olcsóbb volt higany csinálta nem vittem sehova a gépet reggel idejött hideg a motor és állított de extrém helyzet hogy honda szerelő a szomszéd) szóval egy elviszem reggel este elhozom fizetek érte a 20as elmegy, sőt akkor 1-1 napot elcseszel. SZóval a 20 reális..
230+30+10+60= 330e ft.
Végülis közel 400e ftal beljebb leszel, 100e km megtétele után, minden esetben,nem rossz az, csak tudd hogy mit veszel a nyakadba.. Illetve 100e km alatt nem éri meg.
ez ilyen K-s motor ?
Mert nekem k24 van, lehurrognak majd mert sok olyan fog írni aki elméletben gázosított K-s motort, én K24el kipróbáltam..
30%al eszik többet, ha elektromos gázpedálod van akkor az óvatos gáz meg óvatos motorfék megszűnik, lehet bólogatni. sajnos az ecu nem fogja fel hogy a gáz injektorok messzebb vannak, így néha döntésképtelen mert a motor nem azt reagálja amit kell Ez városban érezhető városon kívül egyáltalán nem zavaró. De városban kettesben elvenni óvatosan a ggáz ugy lehet hogy kicsit gyorsit meg kicsit gyorsit, hopsz hirtelen nem kap naftát maximum motorfék, átmenet nincs.. azt ha kis gázt adsz hirtelen megint gyorsit gyenge motorfék opció nincs
a többeltfogyasztás ellenére megéri, az más kérdés hogy kb 60e km után leszel nullán, de ha beleszámolod a drágább vizsgát, azt hogy cserélsz szűrőket, 20 ezrenként szelepet állítasz mert úgy kopik mint állat. hááát..
120e km után jó esetben megtakarítasz 180e ft ot, tekintve hogy ekkor már milliókat elüzemanyagoztál, hát nem olyan rózsás a helyzet..
A gulf-nak a magyar oldalon elég érdekesen vannak leírva a specifikáció megfelelőssége, lehet, hogy az mégsem felel meg? a Fuchs Belga oldalán viszont ezek így fent vannak, mint megfelelősségek
Én használtam az Integrában kb 5 éven keresztül motul300v-t, illetve az S2k-ban is azt használtam az elején, szerintem jó 4 évig, de úgy döntöttem, nekem többet számít, hogy olyan olajat használjak, amit hivatalos számomra megbízható forrásból tudok beszerezni, és megfelel a hétköznapi előírásoknak (jelen esetben Eneos Sustina 5w40-et használok).
De talán az S2ki fórumon olvastam ilyenről, hogy vegyítenek olajakat, de én csak arra emlékszem, hogy 300v-n belül kevertek amiatt, hogy köztes viszkozitást érjenek el, de már nem emlékszem a dolog okára és eredményére sem, én nem vagyok tribológus, de inkább nem tenném.
Most itt utánanézve, van olyan olaj, ami leírás alapján észter bázisú és megfelel iparági szabványoknak, (de hogy minek kell a tiédnek megfelelnie, kukkerolj utána ) pl.: fuchs race pro (API SJ, SL, CF, ACEA A3, B3, BMW & Mercedes)
vagy gulf competition (ACEA A3 / B4, API SL / API CF)
én pont a kevergetéstől félnék..
Ennek az eszternek utána kellene olvasni, mert régebben olvastam ilyesmit és elég sok gyártónak van ilyen olaja csak nem írják rá. Tehát biztos lehet megfelelőt lelni. de a fene se tudja, ilyen csodamotorra nehéz tanácsot adni.
Nehéz döntés Fura ,hogy gyàrilag a könyve original nissan ester olajat ir.De azt csak USA-ban lehet beszerezni ,ez kavart meg engem.Ha bele is teszem a Motul 5w30 300V ,nem hiszem hogy 1-1 be hanem mondjuk 2 litert a esteres böl és 3 litert a sima x-cess böl.Köszi a vàlaszt
Itt dániában beírod az autó rendszámát és kiadja a lehetőségeket. Ezt választottam és mikor megkaptam ma csak akkor láttam hogy rá van írva hogy disel és gázolaj.
Most akkor használhatom nyugodtan?
először megveszed aztán kérdezel?
(mi 0w20 -at használunk, sztem az a Honda által előírt ... de ezzel sem okozol kárt gondolom, illetve lehet hogy ez a második lehetőség)
Olvasd rendesen, MOTORSPORT STANDARD. Tehát Nem a gyártó által előírt szabvány hanem valami motorsport standard.
a másik:
TYPE OF USE
Rally – Short distance race
tehát rallyzol mész 2-3x pár órát, és lecseréled.
a motul weboldalán még lelsz leírást hogy miért nem jó ez az olaj normál használatra, de lusta vagyok megkeresni.
Továbbá: tanlán egy s2k-ban tesztelték, 6e km után még az olaj tökéletes volt. sajnos a használati mód ismeretlen, de ha akkor még jó volt akkor feltehetőleg 6-8e kmes olajcsere ciklussal és nem egymillió hidegindítással nálad is jó lesz, de ez már feltételezés..
Hasznàl valaki utcàra Motul ester olajat? Azt olvastam ,hogy nincs benne minden olyan adalék amivel a hosszutàvu (8000 km) hasznàltra megfeleö lenne. Olvastam USA meg Francia forumon ,hogy sima 5w30 Motul olajjal keverik 50:50 arànyba. Valakinek tapasztalat?
Így lesz!
Eneos 5w30-ra esett a választásom. Régen szerettem nagyon, sosem volt vele gondom.
Megpróbálom, 10.000km hamar elmegy viszonylag úgyis. Max ha valami nem tetszett változtatok.
Valeo olajszűrő????
szerintem
a gyár ajánlása az etalon, az autó ekkor teljesíti a gyári értékeket illetve feltehetőleg ekkor teljesíti.. Érvényes a kibocsájtásra is etc..
Az olajgyártók ettől eltérnek. Ezek az eltérések minden esetben olyanok, amelyek belerakása nem okoz gondot, tehát nem lesz baja, bele lehet rakni..
Pl a mazda 6 om kézikönyve szerint 0w-20 kell bele.. az olajbetöltőn nagy betűvel ott a 0w-20.
Castrol ajánlója 5w30..
És igaz.. az 5w30al nem lesz baja, védi az autót, működni fog vele egy életen át. Én a 0w20at választottam, tekintve hogy nem drága, gyakorlatilag pl a 0w-30nál az általam kedvelt márkában olcsóbb, az 5w30nál is majdnem olcsóbb, és ezzel a gyártó ajánlásának is megfelelek, valamivel kevesebbet eszik amit úgy se érzek, de csökkentem a környezet terhelését miközben maganak nem okozok kárt/hátrányt/kényelmetlenséget.
A honda accord gyártói ajánlása teljesítményszintet is előír, gyakorlatilag ma nincs olyan benzines autóba való olaj ami ne felelne meg, tehát ha van API benzines megfelelősége akkor a gépjárműbe tölthető. (van olyan 0w30 és 5w30 olaj amire nincs ilyen megfelelőség)
Túl van ez az olajprobléma pörögve, a lényeg hogy megfelelő olaj legyen, ezek közül bármelyik, és az időben legyen cserélve.
Ezen töröm a fejem én is, szerintem 5w30 lesz benne. Kétlem hogy bárki a 2000-es évek közepén 0w20-at rakott bármibe.
Ahány motorolaj ajánlót megnézek annyi féle ajánlás van, 0w20, 0w30, 5w30, 5w40. Kiváncsi lennék hogy az autó gyári kézikönyve mit ajánl hozzá, nekem nincs meg. :/
Nos, 0w-20 van előírva, én így a 0w-20at választanám ha feltételezem hogy azon emberek akik a motort tervezték tisztában vannak a motor igényeivel.. de 5w30al is elmegy..