Úgyis pang a topic, kérdésem az lenne hogy 4-5 g alatt ki milyen gátló/rugót-t használ?
Esetleg komplett szettből mit érdemes venni? Tein,Dc2,Skunk2,K sport ???
Tapasztalatokat, válaszokat előre is köszi.
A gyűrűket is érdemes cserélni és a tömítéseket és a hengerfejet is megnézni akkor már. Ezt hívják motorgenerálnak. Csak a csapágyakat cserélni kb olyan, mint ha a 4db kopott gumidból csak azt cseréled ami 10%-os, a többi 15%-os még jó lesz pár nyárra...
Tehát: Motor kivesz, apróra szed. Főtengelyt lemérni, nem üt, nem ráz, nem ovális, nem kopott-e (gépműhely). Főtengelycsapágyak (tám is) méretpontos cseréje a blokkba és a tengelybe ütött kódok alapján. Hüvelyek ellenőrzése kopás/ovalitás miatt (gépműhely). Gyűrűk/dugók kopásának ellenőrzése (gépműhely). Gyűrűk cseréje. Blokk tetejének síkolása ha szükséges (gépműhely). Olajpumpa kipucolása, ellenőrzése. HF síkolása (gépműhely). HF szelepvezetők ellenőrzése, szelepek becsiszolása, szimmeringek cseréje (gépműhely). Veztengely ellenőrzése kopás miatt. Stb...
Összerakásnál minden tömítés és szimmering cseréje javasolt, GYÁRIRA!, mert az utángyártottak csak pár hónapig bírják, utána szivárogni fog az olaj mindenhonnan (főleg karter és szelepfedélre vonatkozik ez).
Szóval szerintem ha már egyszer ennyire hozzányúlsz a motorhoz h csapágyakat cserélj, akkor nincs értelme a többit elhagyni, mert hamarosan szét kell szedni vmelyik másik felsorolt hiba miatt is megint...
Nekem kb 100-150e volt a csapágysor, gyűrűk, tömítések (gyári honda) ebayről meg német hondából. 50e a szerelés, pucolás, 40-60e a HF felújítás, síkolás állapottól függően.
Olvastam, hogy a fotengelycsapagyakat erdemes cserelni 200e kornyeken, pont ott vagyok most! Ezt mennyire bonyolult megcsinalni, ugyertem mennyire kell szetbontani az autot? Mert vagy megcsinalom magamnak, vagy igy marad....ugyanis Angliaban nem olcso az ilyen munkat megcsinaltatni(kb. az auto ara)! Nem beszelve arrol, hogy jo szakembert talalni itt, haaaat....
Szia!
4g Prelude ugye?
Ha jól emléxem már egyszer hívtál emiatt és telón elmondtam amit tudtam, de ha hísz megint elmondom...
És osztom a véleményt, 4 fejes laseres futóműves kell aki nem ijed meg és benne vannak a gépben az autó adatai...
A hátsó futómű is pont olyan mint az első, szóval minden szöget tudni kell mérni rajta(dőlés, összetartás, stb)!
És nem csak futóműállításról van szó, hanem a szenzorokra kell állítani a futóművet, szóval lehet, hogy az aknában a szenzorokat is tekergetni kell.
Ha tud vki angolul akkor minden benne van a manualban. Ha kell manual küldök.
Főbb lépések:
1: szenzorok beállítása:
a) első kormányművet nagyjából középre állítani és a fő és alszenzor beállítása középre úgy, hogy egy pozícióban legyen mindkettő és a kormány is egyenes legyen
b) hátsó fő és alszenzor egy pozícióban legyen, ellenőrizni, hogy ilyenkor középen áll-e a futómű
2: kormánykerék beállítása a szenzor szerinti középállásba, itt rögzíteni a kormányt és beállítani az első futóművet
3: hátsó futómű rögzítése a célszerszámmal (lock pin-t betekerni KÉZZEL de nem megfeszíteni!!), hátsó futómű beállítása.
Nagyon el lehet rontani ha nem jó sorrendben csináljátok.
Le tudná nekem valaki írni a futómű beállítás menetét lépésről lépésre 4ws esetén. A központosító alkatrész van, de futóműves nem mer nekiugrani.
Porvédőt kellett cseréni az egyik féltengelyen és kicsit elment.
Sziasztok!
Ide is írok, hátha valaki tud segíteni.
5genhez keresek szélvédő gumikeretet!!
Legtöbb helyen 2-3 hét alatt érkezik meg a rendelés, ami nekem nagy baj, mert már kivették a szélvédőt, ezért egy kicsit sürgős lenne!
Ha tudtok esetleg valahol, valakinél, kérlek ne tartsátok magatokban!
Köszönöööm!
Nekem közel tíz évig jól működött, aztán egy ideje (1,5 éve télen) azt kezdte el csinálni, hogy már csak akkor világít, amikor marha kevés van benne (5-10km).
Jó időben, tehát jóval fagypont felett, kb. úgy, mint h22peet képén van. Aztán viszonylag hamar elalszik, majd 10-20 km múlva beáll és stabilan világít. Innentől van olyan 80 km-re elegendő nafta, tempótól függően.
Azt nem igazán tudom, hogy a hideg miért befolyásolja...
Üdv mindenkinek!
Egy elég egyszerű kérdésem lenne:
Friss Prelude tulaj vagyok (5gen) és az érdekelne, hogy az üzemanyagszint jelzőnél a kis sárga lámpa mikor gyullad ki? Azt tudom, hogy 10 liter alatt, de mutató kb hol áll? Sajnos arra gyanakszom, hogy az enyém nem jó, mert már E alá csúszik a mutató és mégsem gyullad ki. Gondoltam berakok egy kannát a csomiba és tolom amíg lehet, várva, hogy kigyullad, de azt hiszem így egyszerűbb
Köszönöm!
Van valakinek javaslata, hogy milyen dobot tegyek az 5.genre (H22).
Pár éve kértem itt javaslatot, amit meg is fogadtam, de sajnos az a dob nagyon nem jött be és most már túl hangos... Egy carbon dob lett feltéve (Balogh Tibitől), de sajna alapszinten is sokkal hangosabb, mint a régi Remus (ami szétrohadt). Gyárinál egy picit sportosabbat szeretnék, de ez a karbon nekem már sok.
A Remusnál az tetszett, hogy kb. 4000-ig alig volt hangosabb, mint a gyári és csak utána erősödött, ennél pedig már 3000 környékén is hangorkán van.
Vagy univ. dob is megfelelne egy kipufogós műhelyből? Mert szerintem ez is az volt...
Üdv Cartársak!
A következő témában kérném a segítségeteket:
Néha hirtelen gázadásnál, vagy hirtelen motorféknél halk fura kattanás hallatszik a motortérből...motortartó bakokra gyanakodtam, de nem volt vészes, és ritkán jelentkezett...mostanában egyre gyakoribb volt, gondoltam megnézetem. A hétvégén volt egy hosszabb utam, és egyre morgósabb lett az autó hangja..ma aláfeküdtem és láss csodát szétjött a kipufogó a fél éve cserélt flexibilis csőnél. Rögtön összeraktam a képet, tuti a bak hibája miatt rángatta szét axiális irányban a motor. A szívósornál megfogva, a lámpák felé ráncigálva kézzel könnyen mozgatható a motor és hasonló kattogást is produkál a szívósor alatti bak, mint amit az előbb említettem. Kérdésem lenne, hogy cserélt-e már valaki közülünk bakot, hol, mennyiért érdemes beszerezni, gyárit vagy utángyártottat? Egyszóval ha bárkinek van infója azt szívesen veszem! 1998-as F20A4-ről van szó.
Üdv!
Tomi
Én nagyon sokáig kerestem és csak ebay-en találtam, horror az ára mire hazaér, de le kell nyelni. Többé kevésbé illeszkedik, nekem hőlégfúvóval nyújtani kellett rajta kicsit mert nem volt elég hosszú a két oldala, hogy az első lökös mögé csavarozhassam, de nem vészes.
Segítséget szeretnék kérni F20 felnyomásában.
Első fázisban a leömlő és szívósor telepítése a cél, később pedig a programozás.
Ha nem tévedek ez már kitaposott út ebben a körben, és ezen módosításokkal relatíve alacsony költségvetésből elérhető a ~160 le.
A téma innentől komolyan érdekel, ugyanis a leömlő már felkerült, és a szívósor is napokon belül fel fog.
Utóbbival kapcsolatban volnának azért kétségeim. Milyen meglepetés érhet?
Nem volna jó, ha fulladna rángatna a motor. Tehát érdemes valamire odafigyelni, valamit másképpen csinálni a szívósor felhelyezésekor? Vagy simán csak fel kell dobni a 2,3-as szívósort és jóidő..?
Programozásra e-hónapban még biztosan nem kerül sor.
Aki már végigjárta ezt az utat, és van tapasztalata, vagy tudja mire érdemes odafigyelni, vagy másképpen csinálni, vagy tud olyat, akit kereshetek ez ügyben, az kérem jelezze. Jöhet privátban is akár, bármikor gyorsan elértek ott is.
Nekem múlt hónapban polírozták fel itt Tatabányán, a két lámpa volt 6000 HUF. Ha csak a mattulás a gondod felesleges újat venni. Nagyon szépek lettek, ha érdekel megadom az elérhetőségét.