Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Én úgy emlékszem hogy a felszereltségi szinttől függött a klíma fajtája. A fapad manuális volt a exec meg már digitklímás. De ez régen volt.
Az 1.7D is volt bowdenes klímával. A 4 ajtós viszont digit klímás volt.
Szerelői visszajelzések alapján sajnos elég sok a komolyabban olaj fogyasztós, de ezt nem igazán lehet előre kiszűrni, marad a lutri.
A külföldről behozottak, amik általában németből érkeztek pedig nagyon el vannak rohadva.
Köszi az infokat.
Az esztétikai hibák még minket annyira nem is zavarnának, mert első autó lenne a lányomnak, de az olajtól tocsogó motor nem túl bizalom gerjesztő. Meg ha ennyire igénytelen a tulaj, akkor másban is az, akkor lesznek ott más műszaki gondok is gyanítom.
Meg akkor közel se ennyit ér az a kocsi.
Akkor nem is bánkódok, mert még gondolkodtam, hogy belepótlok neki, de így el se megyünk megnézni.
Köszönöm még egyszer, hogy megosztottad.
Igen, amit 1,1m-ért árulnak.
Képen nagyon tetszetős, életben nem annyira. 5 éve egy tulajnál, de sajnos a törődést nem vitték túlzásba.
A fényezés körben mindenhol elég karcos, nem feltétlenül mély, de elég durván karcos.
Az eleje volt törve, javítva úgy ahogy, egyes alkatrészek kimaradtak a javítás során, a lámpafülek töröttek. Az oldala, hátulja rendben.
A külső, fekete ablaklehúzók szokás szerint a fémig felhólyagosodva, a tetőn lévő esőcsatorna műanyag burkolatai hiányoznak.
A motor eleje tiszta olaj a tetejétől az aljáig, a próbakör alapján nekem úgy tűnt erőtlen is. Mivel minden nap ilyennel járok jó a viszonyítási alap. A futómű, kormány nem kopog. A kipufogónak kicsit fura hangja van, valami azzal is lehet, vagy már a motornál van a baj.
A beltérrel láthatóan nem sokat foglalkoztak. Női tulaj, de közben két kamasz gyereke is használta. Szerintem a legrosszabb, ami lehet és ez látszott is. Még az alsó nagy szőnyeg is tiszta retek. A beltér többi része nincs agyon harcolva, legalábbis karcolás szempontjából, de nem szívesen ültem be. Kormány újra lett már bőrözve, ülések szokásosan kiülve, de nem szakadt állapotúak.
A kerekeket, fékeket már nem is néztem, mert elég sok volt a gond ezzel az autóval.
Voltam Tatabányán is az 1,7mFt-ost megnézni, de hagyjuk is.
Illetve voltam Miskolcon is a 800eFt-ost is megnézni, amit úgy látom azóta elvittek. Arra legalább 800-at kellett volna költeni, hogy autó legyen belőle, de még úgy is lutri lett volna.
1mFt alatt ne várj csodát, azokra több 100 ezret kell költeni rögtön az elején. Párat néztem már, általában elmondható, hogy vagy téli vagy nyári, vagy téli és nyári gumit mindenképpen venni kell rá, mert 8-15 éves gumik vannak ezeken az autókon, plusz vezérlés csere, plusz olajcsere, plusz általában fék csere.
Tudomásom szerint a magyarországon elsőként üzembehelyezett 1.6-osokban mindben a képen látható automata klíma van, amit a rendszám is megerősít, illetve nekünk van kettő is ebből.
Amiknél felül kell tekergetni és bowdenes az vagy 1.4, vagy külföldi.
2024. augusztus 15. 08:44:41: megválaszolva Tonx + által,
→ #32800
1.6 kerülendő 2.0 vagy inkább 1.9Dízel, az egy jó motor.
Mondjuk tipikus Alfás elektromos anomáliák még ennél is előjönnek, a 159 ami már egész jó, bár ismeretségi körben az is produkál dolgokat
Ezek jók, főleg a faceliftes. Nekem 2.0 motoros, bőrős, pirosom volt, kva jó a futómű. DE a lányodnak felesleges, bonyibb teknika. Szögegyszerű autót nézz, G Astrát pl.
Félve merem megkérdezni, de a leányzó most egy ilyet talált, és tetszik neki:
2005 utáni Alfa Romeo 147 1.6 benzines motorral?
Unoktesómnak egy Giulia-ja van, amit újonnan vett, és el van ájulva tőle. Ennyi ismeretem van a típusról.
Meg annyi, hogy sokat hallottam, hogy az Alfa-sok legalább olyan hülyék autóvásárlásban. mint a Jaguar-osok.
Ezek még mindig olyan szarok, mint a régiek, amitől mindenkit elrettentettek? Vagy ezek már vállalhatóak?
Úgy néz ki, nagylányom kezdi a vezetést, így ismét belevágtunk az autó keresésbe.
Egy új típus jött képbe, ami eddig nem merült fel: Mitsubishi Colt
Ez pl kimondottan tetszik neki. Főleg a színe, ami egy nőnél nagyon fontos.
Erről a típusról mi a véleményetek, illetve akár erről a konkrét példányról?
Az egyik már nem elérhető. A másiknak pedig maradjunk annyiban, hogy elég érdekes színe van... broáf de ugye ízlések és pofonok.
Ha használatra kell, és szeretnéd ütni-rúgni vágni neki, akkor úgyis hullani fog a forgács, az olcsó S2k már valószínűleg megkapta az élettől a magáét. Ha minden kötél szakad és megúszod motor-váltó-difi hiba nélkül a használatodat, akkor jó eséllyel ennél nem nagyon lesznek olcsóbbak, és igen, ezt az árat kb megtartja. Mondjuk a színesre legalább egy fóliázást azért számolj bele pluszban, hacsak nem ez a szín a kedvenced
De azért azt számold bele, hogy ha tönkremegy a motor, vagy már most szinkronos a váltó, vagy kopott a difi, akkor pikk-pakk röpködnek a százezrek, milliók (attól függ, hogy melyik rész ment tönkre). Egy S2k aránylag olcsón fenntartható, de a legidősebbek, már 24 évesek. Ha nem vigyáztak rá, akkor már tudnak rohadni és műszakilag is lehetnek nagyon leélt állapotban. Láttam ausztriában olyan szétrohadt német autót, amin edámi volt a hátsó sárvédő. Szóval meg kell nézni nagyon hogy amit veszel, az milyen állapotú. És lehetőleg olyantól vedd, aki gazdája volt, és karbantartotta.
Már a többiek megválaszolták, de nem csak külső "hámot" mérünk, hanem oszlopot, küszöböt, amihez hozzáfér az ember a motortérben, illetve a csomagtartóban, tűzfal, nyúlvány, hátfal, stb. Ahogy Grego írta, nem feltétlenül hiba, ha az ember rendelkezik hasonló autóknak a méréseivel, hogy legyen összehasonlítási alap, mert nem minden gyártó és típus festékrétegvastagságai azonosak. Továbbá a festékvastagságmérő sem tud mindent, amellett kell nyitott szem is, lásd ajtócsere. 100%-os biztonság szerintem nincs, hogy egy javítást biztosan észrevesz egy átvizsgáló. De egy jó átvizsgáló nagyon-nagy százalékban észre fog venni egy szép gyári javítást is.
Én is méregettem az FK2-t és az első ajtózsanéroknál belül ahol az A szlop megy le a műszerfal mellett ott rendre 120-150-et mértem. Ezen felbuzdulva sok más 9 gen-t is mértem, mind ilyen.
Azért nekem kívül néha 110 fölé megy a réteg, de hátul a cssmi ajtó mellett meg mértem 70 alatt is. Azért az meleg.
Lehet vett gyári új ajtót, mert kukák lettek. De nem azt kellett volna mérnie, hanem küszöb, oszlopok, tető. Nekem az az alap, h azt mérem mindig. Nekem egyetlen hondámnál sem volt 100 mikron felett semmilyen része, olyan 80 körül voltak. Az oszlopok meg ha jól emlékszem ilyen 40-50 mikronok. Na azt az életben nem fújja le ugyanúgy senki.
Én sosem vettem még javított, törött autót, de másnak merem mondani, h van olyan szintű javítás, ami után megvehető az autó. Csak az nem tetszik, amikor az eladó át akar baszni, és elhazudja az ilyen dolgokat. Szóval innentől honnan tudhatod, h mi mindennel ver még át egy ilyen tulaj.Ilyen eladóval nem szabad szóbaállni.....Ez a tulaj nem tudom, h szóban elmeséli-e ezt a sérülési történetet.