Bazze, Golf = Civic, legalábbis az a kategória méretben.
Accord meg nem egy Civic, egy (méret)kategóriával feljebb van, magyarán nagyobb autó, mi a furcsa abban, hogy ugyanazon kerék kisebb alatta? Toldatok, mi?
Az enyémen is, ráadásul Tourer volt, a 16-os kerék csak a téli volt, nyári az 17-es volt, az volt az a felniméret, ami már illett hozzá, sőt igényelte.
Igazad van, vhogy télleg nagyobbnak látszik a téli grt., úgyhogy szeretem. :-) Azt viszont továbbra sem értem, h miért néz ki a 16" Enkei kicsinek alatta. 2001-ben vettünk egy Golf IV-et cégre, 25 éves jubileumi felszereltséggel, s azon is ugyanilyen méretű (205/55R16) kerekek voltak, ami akkor b.ott nagynak számított, átlag kompaktot nem kínáltak ekkora kerekekkel. Ez viszont már akkor is kicsinek látszott optikailag, nézegettük is értetlenkedve az ügyfelemmel, amikor megvette.. talán a toldatok teszik.
Az yo. Nekem a rendes faceliftes maszk nem tetszik, az meg főleg, h nem vörös a műszerfal, ami nekem az egyik legjobban tetsző truváj, úgyhogy elég ez a finomhangolás. Ill. itt már biztos kínálták a 17-es kereket is (enyémhez még nem), aminek nem az átmérője, hanem a szélessége kéne. Autóztam 7végén a faszom esőben, s persze megint forgott el az eleje közepes gázra, sokatlan nekem a nyomatékos Honda.
HA az ember hozzáférne a ködlámpához (CL9) van arra más mód, mint levenni a komplett lökhárítót? Sehonnan nem férni hozzá, most a toldatot próbálom lekapni, de az se jön..
Az mfactory oldalán az alábbiakat írják a helical/torsen lsd-hez:
"No-Load/One-Wheel Syndrome
A common misconception is that a Torsen-Style Differential is useless under a no-load situation (e.g One wheel in the air). Although true to an extent, this no-load situation does not apply to the modern day car with Traction Control (or eDiff). For those without traction control, there is a very commonly used solution to the problem (used by professional race car drivers over the past 30+ years) that our competitors will not tell you; simply left-foot brake"
USA-ban másforma Accord volt a 7gennel egyidőben, lightosabbra hangolt K24 motorral. De ugye kínálták ott is ezt a bódét, csak Acura márkanév alatt, ami a Honda prémium brand-je. Ha vki látott már ilyen TSX-et belülről, kérdezném, h igényesebb, mint az itteni modell? Vagy kb ugyanaz, csak ott ez már prémium?
Ma reggel pöcsörgött kicsit az eső, utána esőgumi ide vagy oda, kisebb gázra is forgott el az eleje kanyarban. Sz'al ha megtartós lenne a kocsi, első dolgom az a jó kis csigakerekes diffizár beszerelése lenne, attól még gyári marad a kocsi..
HA vkinek van ilyen esetleg, egy dolog érdekelne. A torsen hátránya ugye, h mivel nyomatékkülönbségre zár, ezért a nyomaték vmely szorzatát tudja a másik kerékre átvinni, s ha ez 0 (teljesen kipörög), akkor ugyanúgy megáll, mint a nyitott. Vmely Toyota terepjáró egyik tengelyére úgy tesznek ilyet, h raknak bele elektronikus zárást is, ha ez bekövetkezne.. Ez az utólagos cucc ilyen, tehát tud így zárni?
Teljesen korrekt, pláne télinek Nekem amúgy nem "nyomja" össze optikailag, mert a világos perem pont kiemeli a méretét, ha ránézek.
Nekem volt 14-es alufelnim télre a 7gen Civic-en, 185/70R14-es gumikkal, na az tényleg olyan volt, mint egy fekete kör közepén egy kis világos pötty.
Nemrég olvastam egy tesztben, h az LSD helicoil megoldását azért nem hívják torsennek, mert annak a szabadalma egy másik autógyáré, de az elv akkor is ugyanaz. :-)
Ha kanyarban szereted nyomni neki, akkor az LSD kötelező
Nekem az 1.8VTi Civicben volt gyárilag és utána hiányzott a 7g ATS-ből, raktunk bele, érezhető lett, hogy ahol eddig kanyarban azt érezted, hogy hűúúú...kicsit sok...és nem tudtad, hogy merj fékezni (elkönnyül a hátulja és még nagyobb baj lesz) vagy csak tartsd esetleg finoman elvedd a gázt és megpróbálj befordulni, mert gázt adni csak rosszabb volt.
LSD után meg "adjál gázt, adjál ennek a..." és ráhúzza az ívre, elfordul
A pickup sajna elkényelmesített, annál olajcserénél alácsúszik, kicsavar, kifolyat, másikon betölt, csá. Itt először megemelni, aztán kva bal kereket levenni, mert máshogy nem férni hozzá, aljáról műanyagot leszedni, majd mindkét csavar olyan szar helyen van, h csak nőgyógyász módon hozzáférhető.. S ha csekkolnám, h minden ok, kereket megint levenni.. tököm.
A szkönyv szerint csak 1.9 liter olaj kell a váltóba, nem tom miért kevesellem.. gondolom ebbe is csak az a speckó Honda olaj jó, s nem bonyi, alul csavaron kienged, feljebb betölt, csá. El kell már adjam, mert különben addig pimpelgetem, költök rá, amíg itt figyel.. :-)
Megnéztem, h mi ez a helical LSD, ez ilyen csigakerekes konstrukció, ugyanúgy, mint a Torsen, sztem ez a tévedés tárgya. Ugye a Torsen az nyomatékkülönbségre zár, minél nagyobb ez, annál jobban, de ehhez nem kell semmilyen vezérlés, hanem ilyen a működés módja. Nekem a pickupban a másik fajta van, ami egy bizonyos fordulat különbségre teljesen lezár, terepjáróba ilyen való inkább..