Csak én tartom faszságnak,h. az 1.4 FK1-ben hátul vannak a gyertyák?
Jó kis tornamutatvány volt cserélni
De legalább kész van és kipróbálhattam az új NEO nyomatékkulcsomat is
Apró kérdésem lenne.
Van ugye a "biztosítékos doboz" egyszer egy a kormány alatt, és egy a motortérben helyezkedik el.
Kérdés, ha valami ki ég benne, mennyire van hatással a motor teljesítményére vagy az autó működésére.
Olvastam a neten ezekről, de annyira részletesen leírnak mindent, hogy már sok volt nekem. Elég egy VAN/NINCS válasz is. Előre is köszi!
Köszönöm a hozzászólásod. Igazad lehet, hogy nem sokan csinálhattak hasonlót, de ez a szakmám, és nekem egyszerűbbnek tünt, mint kárpitokat és múszerfal elemeket leszedni, igaz, kiderült nem nagy ügy ez sem. Bér ezzel kezdtem volna. Székesfehárvári szevíz nem reagál a kérésemre, nekem ez a legközelebbi. Az lenne a logikus, hogy ezt a jelenséget ki lehetne olvasni, és korrigálni a computerben.
Sziasztok!
Honda Civic FK2 autómba saját kezüleg tolatóradart szereltem. Hogy ne kelljen a kárpitokat leszedni egy 433Mhz-es adó vevő párral általam kitalált kódolással küldtem a jeleket a műszerfali kijelzőre. Nem hittem volna, de ez azt ookzta, hogy a rádiós kulcsos nyitás megszünt. Kétszer engedte újra tanítani a kulcsokat, de tübbé a hivatalos módszerrel sem.
Letiltott a rendszer, mert lopási kísérletnek érzékelte? Hallottatok már ilyenről? Márkaszervízet e-mailben megkerestem, azóta is hallgat. Azóta bevezetékeztem inkább...
Sziasztok!
2005-ös 7gen. Civicem EPS, ill. a légzsák visszajelző visszajelzőim menet közben rendszertelenül felvillannak. Az EPS visszajelző felvillanásakor a kormány mintha nehézzé válna ( friss a hiba jelenség, még nem tudtam pontosan megfigyelni ). Ebben az ügyben szeretnék tőletek segítséget kérni. üdv. Tibi
Ui: ( ugyan itt egy 2003-as 1.4-es 4ajtós, ill. egy 2005-ös 1.6-os 5 ajtós Civic eladó )
Sziasztok! A mostani (hengerfejes) D15Z6 EK civic motoromat szeretném egy bontott D15Z8ra cserélni MB civicből. Tudtommal más az ECU, kivitelezhető ez a swap egyáltalán? Köszi a segítséget!
Én a saját tapasztalataimról tudok beszélni. E10-zel szarabbul ment mindkét autó, nem sokkal de már éppen érezhető mérétkben. És a fogyasztás is megemelkedett.
Ezeket a következtetéseket nem 10km megtétele után mondom. Több tanknyi ugyanolyan benzin elhasználása után mondom ezt.
Hogy ez most a biokomponens miatt van, vagy mert a 100-as benyában jobbak az adalékok, esetleg az oktánszám miatt (ezt tartom a kegkevésbé valós lehetőségnek) ezt nem tudom semmivel bizonyítani.
Én annak örülnék a legjobban ha normális minőségű 95-öt lehetne kapni nem iylen pancsolt fosokat....
Németeknél tényleg lehet kapni biobuzerálatlan 95-öt?????
Fura. EP3 nem tudta kihasználni, de legalább többet evett a 100-asból
Erősebb nem lett a 100-asól, Dynoprojectnél mértük és semmi difi nem volt.
Maradtam is a sima 95-nél.
Amelyik motort a magasabb oktánszámhoz tervezik, ott term erősebb vele, erre céloztam a korábbi hsz-emben, hogy a pickup egyszerű, 2 szelepes, nyomatékra hangolt motorjának mindegy ez az érték. Az ATS - performance sorozatú - k24A3 blokkja viszont ki tudja használni az előnyt.
Lehet én nem értelmeztem jól valamit, de az írásból csak annyi derül ki, hogy a 100-as benzin használatával 2-3% emelkedés érhető el a leadptt lőerőben és a nyomatékban. De hoyg ezt mi okozza, a magasabb oktánszám vagy az egyéb adalékok, a kénmentesség, ez nem derül ki belőle...
A 100-as meg a 95-ös között az oktánszámban van különbség (nyomástűrés) és a biokomponens arányban 5% és 10%
Azért érzed a 100-assal erősebbnek mert kevesebb benne a biokomponens amit beleraknak. Ezért valószínű tökéletesebb az égés. Ezeket a motorokat benyára tervezték, ezért minél "tisztább" az üzemanyag, annál jobban leadja a nyomatékot.
Egy kurva nagy faszság az egész biokomponens bekeverés...
Kedvesek vagytok, köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat, utána járok a dolgoknak, én is a generátorra célzok, hogy azzal lesz valami. Ő az én kedvesem: https://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=32120220410_134
107.jpg
Nem az a lényeg,h. 100 vagy 95, hanem a biokomponens tartalom.
E5 a jó midnen benzines motornak. Ezek nem etanolra meg egyéb szarokra lettek kitalálva.....
Jó az OMV super 100 mert az is E5 benzin.
Esetleg próbáld ki azt,h. üresben alapjáraton nyomkodd a kuplungot, hirtelen be, tartsd bent, engedd fel és figyeld,h. van-e jelenség. Bár fogalmam sincs mi okozhatja.
Ha csak az nem,h. menet közben kuplungolásnál, váltásnál gyorsabban változik a fordulat mind mondjuk gyorsításnál, de ez is a generátorra enged következtetni...
Köszönöm a korrekt válaszodat! OMV Super 100-at szoktam bele tenni minden alkalommal, hát elgondolkodtam azon, hogy lehet inkább egy ilyen motornak a 95-ös tenne jobbat? Bevallom keveset használom az autót, de ha használom akkor oda taposok a motornak, hogy ne lustuljon el! Mindegy gondoltam rá kérdezek, hátha találkozott már valaki ilyen jelenséggel.
Igen! Megyek az autó úton 3-as ahogy a kuplungot kinyomom, fény villan beváltottam 4be, megyek tovább. . .
Olyan is van, amikor már feljebb váltottam, vagy visszább váltok és ugrik a fény megint, de ezeket néha csinálja, hol sűrűbben, hol kevésbé. Teljesítményt nem befolyásolja, legalább is ekkora fordulatszámnál nem lehet érezni.
Akkor jó. Én csak azért gondoltam, mert egyszer voltam osztálytársnál és amikor a gyereke járó autónál játszott a kormánnyal, az ember meglepődött, hogy amikor a gyerkőc mozdít kicsit a kormányon, akkor megemelkedik egy pillanatra az alapjárat.
Mondjuk neki addig Kia-ja, Hunyadija, de főleg VW-k voltak és ilyet akkor látott először.
De visszatérve: És váltásnál? Mert az szerintem azért már fura kissé, nem nevezném normálisnak, hogy akkor is van némi kimaradás.
#01 - fogyasztásod változott esetleg a korábbiakhoz képest? én vetnék egy pillantást a lambdaszondára is, de nem vagyok szerelő! Amíg tanulási fázisban van az ECU, pl. akku levétel után, akkor pont ugyanezt csinálja.
#02 - teljesen normális a kormánykerék kitekerésnél. Az ablakfelhúzásnál ha a teljesen végállásra gondolsz, akkor normális.
Ilyen autóm volt 14 évig, de jelen esetben nem leszek túl hasznos sajnos.
01: Ilyen nekem egyszer fordult elő csak, mentem városban, egyszer csak lefulladt a városban, amikor lámpánál megálltam és ezt bizony elkezdte rendszeresen játszani, jól be is szartam. Kiderült, valami szart tankoltam, (tényleg pont előtte számomra ismeretlen kúton volt a tankolás) rátankoltam tele megint, kicsit megküldtem szegényt, hátha tisztul tőle és vagy attól vagy csak simán, de onnantól soha többet nem volt ilyen szerencsére.
Esetedben (vagy ugyanez) vagy talán benzinszűrő lesz, de csak tipp, semmi más sajnos.
02: Ez Hondáknál létező dolog, ha történik valami elektromos szinten, akkor ahhoz változik az alapjárat.
DE. Ennek pont fordítva kellene történnie, terhelésnél pont meg kéne kicsit emelnie a fordulatszámot, (volt Accord-om is pl., annak álló helyzetben tekergetted kicsit a kormányát, akkor adott egy minimális gázfröccsöt hozzá mindig automatikusan)
Mondjuk az elektromos szervót tényleg nem illik végpontban gyaktatni, ahogy eléri azt, vissza kell kicsit venni, mert csak szenved. Ettől függetlenül van ott valami elektromos probléma, ha konkrétan elhalványulnak a fények, pláne egy sima váltásnál. Ez lehet generátor és mivel az első pontnál is felmerült ez, talán, de csak talán, ez lehet a közös metszéspont.
03: Ez a beázás gáz, de ilyen tapasztalatom kicsit sincsen, ilyen nem történt, így elméleti meg találgatás szintjén sem tudok hozzászólni sajnos.
Szeretnék segítséget kérni! 2001 Civic 1.4 Benzin 66kw EU
#01
Megyek az autóval kb. 10perce, 50km/h sebességgel, megállok a pirosnál és hangtalanul lefullad, következő kanyarnál félre parkolok és lefullad. Pöcre indul semmi baja, alapjárat rendben álló helyzetben, és azután normálisan megy tovább és nem fullad le. Mindig fékezésnél az alapjárat le esik néha nagyon, néha épp hogy, néha normálisan jár. Mikor milyen kedve van. Eleinte a katira gondoltunk, hogy elvan tömődve. Ki lett szedve, egy darabig jó is volt, és most megint kezdni. Szerelő a pillangó szelepre gondolt. A neten azt olvastam, hogy ez lehet alapjárati motor, benzinszűrő, benzinszivattyú, generátor.
#02
Mennyire természetes, hogy az elektromos ablakot felhúzom, vagy a kormánykereket kitekerem teljesen jobbra, vagy balra, és elhalványul a világítás és az alapjárat is minimálisan csökken? Néha előfordul olyan is, hogy váltásnál egy ezred másodpercre a fény szintén elhalványul, de csak egy szemvillanásnyit.
#03
Hol folyhat be a víz?
Minden esős nap után a gázpedál alatt áll meg a víz, hol kevesebb, hol több.Télen az egész eleje bevolt ázva, konkrétan pecázni lehetett a hátsó ülésről, és ez menet közben képes volt a vezetőoldali ülés mögé folyni! Ajtó szigetelése rendben, tűzfalnál, alul minden rendben, a motortérnél az elvezető csatornát kitakarítottuk azis tiszta. Szintén olvasgadtam, hogy esetleg fűtő radiátor? Klima? Az megint nem lehet, mert esős napok után van látszata.
Mik az ötletek/tippetek?
Válaszotokat előre is köszönöm Hondás társak!
Nézegettem, de sajna hőkuplungos ventillátor van benne (F-150), s az amúgy is fújja a levegőt hátra, úgyhogy egyszerűen nem érzem a plusz kifújást, ha van. Viszont azt olvastam, h az a jellegzetes, halk, kopácsoló hang, ami a kipuff tömítés átégését jelzi elhalkul, ha bemelegszik a hőtágulás miatt. A pickupon viszont pont hidegen nem hallok semmit, s csak melegen hallok halk ciccegést.. úgyhogy nemtom.
Szerk: amúgy mi a gyári hozzá? Azt rakjál bele. De kicsit csodálkoznék, ha Bosch lenne, bár anyám UFO-jában is Bosch volt pl. a generátor. Azért volt, mert cserélve is lett ideje korán, az volt az első dolog ami beszart benne kb....... szóval menjen csak bele a Fosch...
NGK, azon belül, amit hoz hozzá a gép avagy katalógus, ebből sok bajod nem lehet.
Championt meg hasonlót viszont ne, abból még bajod is lehet. (7gen ugyanígy 1.4-es civic-embe került egyszer champion, pár száz km után meghalt az egyik és 3 hengereztem, maradandó élmény volt..... a hőtűrése meg minden adat egyezett pedig, mégsem bírta, került bele NGK, minden oké volt onnantól, soha többet nem ismétlődött meg a dolog)
Ha most pont a hűtővíz csövekről beszélünk, akkor azok az én 31 éves Civic-emen nagyon jól bírják, bírták. Azért csak bírták, mert kicsit hengerfejes lett az autóm, amit még úgy is egész sokáig bírt az egyik hűtő cső, amíg aztán nem bírta . Illetve hengerfej javítás után csak megadta magát egy másik kisebb hűtő cső a termosztát környékén. A többi hűtő cső gyári. Nyilván sokat nem voltak babrálva, nem voltak mozgatva, cibálva. A hűtő rendszer is egész kicsi nyomáson dolgozik ,1,1 barnál már nyit(na) a hűtősapka.
Más típusoknál nem egyedi az 1,3 akár 1,8 baros nyomás is. Azok nyilván nem bírják olyan jól a kiképzést.