Szerencsére majdnem semmit nem fog napon állni. Fedett, elől ugyan nyitott garázs, de a lemenő nap pont nem tudja nagyon érni. Szóval emiatt biztos nem fog elöregedni. (max. csak úgy magától simán, minden lehetséges )
Nekem volt csájníz gumim. Nyári.
Már nem is tudom melyik márka.
Annyit vettem észre,h. nedves aszfalton kicsit jobban csúszott mint egy márkás, illetve hamarabb kezdett öregedni és amikor már kezdett megkopni (de még bőven használható profilmélységnél) elkezdett kicsit csúszni. De akkor már 5 éves volt (utcán állt a kocsi mindig) és volt benne vagy 35e km.
Szóval nem bántam meg, fele annyiba került mint egy márkás. Nyilván nem egy pályára való kanyarvadász de hétköznapi felhasználásra olyannak aki nem 20e/év futással számol, szerintem nem gáz.
A gyári Sachs hátsó gátlók postával 43 ropiba kerültek.
Nem nagyon lenne értelme a régieket felújíttatni. Elküldöm, megcsinálja, visszaküldi, postázással együtt lenne a 2 gátló felújítása vagy 30 ropi.....
Sailun Atrezzo 4Seasons 185/60 R14 (82 H BSW M+S) gumi eddigi tapasztalatok:
Mint már volt szó róla kínai fos, de mivel évi kemény futásom 500-1000km, így ez lett egyelőre.
Miután a paszta megszáradt, kipróbáltam. Bele estem körforgalomba, ott is nyomtam míg nem csúszott, fékeztem nem kicsit, stb. Azt kell mondjam, hogy nagy szégyellnivalója nincsen a guminak. Mert alapvetően tapad, működik.
Egyik reggel még igencsak hidegben mentünk, akkor érezhetően puha volt, (ez volt kb. az első út vele) mondtam magamban, ha ez így marad, akkor ez érdekes lesz. Szóval olyan igazi téli gumi feeling.
Amíg a fogorvosnál rohadtunk, délutánra bőven 20fok felé emelkedett a hőmérséklet hazafelé. Legőszintébb meglepetésemre, érezhetően "felkeményedett", inkább nyári gumi érzését adta, eltűnt a téli gumi feeling.
Ennyi tehát biztos, hogy kínai barátaink nem csak kifröccsöntöttek egy abroncs alakú gumit, hanem valósan tettek bele 4 évszakos tartalmat, tehát adaptálódik a gumikeverék. Ez már nem nulla.
Szóval eddig OK.
Amikre persze még rettentően kíváncsi leszek, hogy hogyan viselkedik majd:
-igazi mínuszban télen
-általánosan esőben (a kínai gumik legnagyobb gyengéje általában)
-forró aszfalton
Ha ezek is megvannak, (legalább kettő) ismét írok ezekről is.
(ha úgy kb. fél-1 éven belül mégsem írnék, akkor meghaltam, mert az egyik nagyon nem jött be )
Nekem kurva nagy macera lenne kiszedni a garázsban, meg szerszámokat kellene kölcsön kérnem stb....
Lerendeltem egy Sachs-ot. Vagy is kettőt.
Max ami kijön belőle azt lehet felújíttatom tarcsinak vagy nem tudom...
Bp-en. Egy kérdést megér, hogy mennyiért csinálja most.
Én kiszedtem az elsőt, rugóval együtt postáztam neki, 2-3 nap múlva jött a felújított, szépen lefestve, stb. Azóta kb. 30.000 ment bele, vizsgán 60%-osnak írta a gép most.
Jót akarok. Ne kelljen már 2 évente cserélgetni a tutifaszányoskurvajó (hogy rohadnának meg) magyar utak miatt....
Németbe' a fos is elmenne 5 -6 évet.... de itthon...
Sajna már nem gyári van benne, így vettem, valami TRW fosom van benne..... el is fosta magát...
Megnéztem a doksikat, kemény 2.5 évet bírt 20.000km....... kurva anyjukat! Ilyen fosokat nem is szabadna forgalmazni...
Olcsó kell,vagy jó?
Sachs a gyárija, ha jól emlékszem.
Autodoc, Bárdi ahol lehet kapni aftermarket gyártásút, vagy Honda szervíz/márkakereskedés ahol gyári új van.
Direkt nem írtam még, mert ugyan megjött és mondtam kipróbálom, de utána beugrott, hogy tök újonnan kerül fel a verdára, így be lesz pasztázva. Na, ha annak teljes száradás előtt odavágok, abból ugye lehetnek problémáim.
Szóval jelenleg várok^^
De előzetes érzések, ilyesmik: Amikor megjött, fogásra az anyaga teljesen normálisnak tűnik, a "vegyes" mintázata pedig nekem vásárláskor is szimpi volt. Ami jó pont, hogy 205/55R16 méretben volt szerencsém Linglong-hoz, hát az, amikor lekerült az autóról és akarta az ember gurítani, a saját súlyától majdnem összerogyott, olyan szar volt az oldalfalának a tartása.
Ennél ez nincsen, az amúgy kissé lufi(bb) méret ellenére sem. (185/60R14)
Szóval annál jóval bizalomgerjesztőbb.
Amikor meg a gumistól gurultam vele hazafelé, akkor rögtön egyértelmű volt, hogy a nyári 175/65R14-es keskenyebb mérete ellenére ezen sokkal finomabban gurul a verda.
Mondjuk ez nem olyan nagy csoda, mivel szegény Toyo már igencsak ősöreg állapotban volt. Jó gumi, profilmélység is volt még, csak hát öreg volt már, mint az országút.... (a téli szettel egyetemben)
A pasztára mondanak pár napot, míg véglegesen megköt, jövő hét szombaton ki lesz próbálva, mert megyek anyósékhoz, de addig nem, mert a munka is a nyakamon ezerrel, időm sem lesz addig.
Holnap vagy holnapután gyün, ha holnap, akkor holnapután ki is tudom próbálni, na persze csak szárazon egyelőre, bár tököm se tudja milyen idő lesz pénteken, de elvileg jó.
Mindenhol azt olvastam, h ebből jót kell venni, szal anno úgy kockáztattam meg (ill. volt felnire szerelt téli, meg nyári grt is azért, ha nem jönne be). Úgyhogy itt a márkát is teszteled, nem csak a típust. :-)
Jó is a te taktikád, én amúgy is kétkedve fordulok jelenleg is a 4 évszakos gumik felé, így normál esetben én sem kockáztattam volna, de mivel a használat a zéróhoz konvergál, így most mégis ez lett.
De ki fogom próbálni (hideg-meleg-eső) és maximum elrettentésnek felírom ide, hogy ilyet tuti ne vegyen senki, még álló autó alá se.
Meglátjuk....
Nem volt hozzá szerencsém. Nekem az volt a stratégiám, hogy 4 évszakos guminál nem kockáztatok, jót kell venni mert itt kritikusabb, hogy egész évben használható legyen. Aztán tulajdonképpen a Sava tök jó. 7gen Accordon (Ennél azt néztem, hogy a Sava Goodyear termék és a Goodyear Vector jól szerepelt a tesztekben)
Szerdán jön elvileg, felrakom, oszt rögtön megégetem az 5gen-en, mit nekem 60ezer.......
(Nem. De azért majd persze kipróbálom mit bír kanyarban pl, meg ha leesik az eső, akkor külön is, mert azért tudnom kell mi a helyzet. Egyszer volt nálunk egy Linglong szett, öcsémék azzal kapták a Toyotát, na kb. 1 hétig volt fent, mert szárazon még közlekedésre alkalmas volt, de amikor leesett az eső...... Apám, halál és a veszély, amit az produkált, pedig vadiúj volt baszki... Szóval azért be lesz vizsgálva ez a Sailun is, tényleg kíváncsi leszek, pláne, hogy 4 évszak.)
Sailun-t nem próbáltad vagy nem került az utadba véletlenül?
Nem mintha annyira számítana, de azt vettem most az 5gen-re, amit nagyon nem gyakran használok, ezért is a 4 évszakos, így ha csak álló helyzetében nem amortizálódik el, akkor nem lesz problémám......
4 évszakos tapasztalataim:
- Vredestein: Quatrac 3-nál még 1cm volt a profilmélység új korában és bitang erős gumiszaga volt. Nem öregszik gyorsan, teljesen jól működik. Quatrac 5 szintén jó.
- Apollo: ugyanaz mint a Vredestein
- Nokian: 1,5 év alatt elmállott, mély hasadások voltak a bordaközökben. Marso-nál pénzvisszatérítés lett a vége
- Bridgestone: nagyon jól működik, vizes úton kifejezetten jó, de hangos. 3 éves jelenleg és hát elég viseltesnek néz ki...
- Sava: 2 éves most, újszerűnek néz ki, semmi baja, jól ment hóban is. Vizes úton gyengébb mint a Bridgestone. Nekem bejött, Goodyear termék.
Nah, most kitúrtam 2 db 7 gen teszet az Autóteszt magazinból. Az egyikben 1.6 Sedan Civic van, ott hátulra kettős keresztlengőkart írnak. A másikban hot hatch-ek, including Type-R, ott pedig multilink a hátsó (elöl mindkettő MacPherson). Érdekességképp a másik 2 kompakt csúcsmodellben egyaránt occsós, csatolt lengőkar van (Corolla TS, Stilo Abarth).
Bescannelni lusta vagyok.. :-)
Attól még érkezhetsz kelet felől. Meg nálad ki tudja éppen hol vagy a világban.
És jah, a pontatlanság meg az újságírás kéz a kézben járnak és egyre nagyobb a barátság köztük manapság.
(Ha csak a nyelvtant és helyesírást nézzük, már akkor is... )
A 195/60R15 pl a 7gen dizel alapmérete volt. Ami helyett jó volt télre a 185/65R15 nyárra meg a 195/65R15. Így nyáron csak 2km/h-t csalt az óra 100nál.
Eskü nem tudom, egy autós újságban vagy oldalon olvastam ezt akkoriban, nem én találtam ki. Meg konkrétan nem értek hozzá, csak megjegyeztem ezt, de akkor faszság, ez van. Majd akkor elfelejtem.
(amúgy számítottam jöttödre kelet felől, hogy megmondd a tutit )
Mi az a MacPherson híd???
Elől van MacPherson futómű.
7 gen civic-ben hátul független felfüggesztés van.
8 genben jött be a csatolt lengőkar hogy lehessen Magic seat és a tank is a vezető és anyós ülés alá került.
9 genben maradt ez mert tulképpen 90%-ban a 8 gen padlólemeze.
10 genben lett újra fasza a hátsó futómű
11 gen meg alapban 10 gen padlólemez és maradt az ami a 10 gen
Mert akkor a 90-es éveket írták és akkor az volt, ennyi. Meg olcsóbb volt, ami egy polgári (civic) autóhoz inkább illett, mint egy drága méret.
Bazz, a 2001-ben kijött első 7gen Civic-hez is az első gyári méret a 185/70R14 volt. (ezzel is kaptam én is akkor)
Volt persze 195-ös méret is hozzá, de az alap nem azzal jött persze. Meg később lett Sport is, ahhoz volt a gyári 205/55R16-os gumi, ami elsőként volt alkalmas arra, hogy kihasználja annak az autónak is a képességeit végre, mert egyébként nagyon jó volt az a futómű is, hiába volt hátul "csak" MacPherson híd. (a Sport változatban nincsen külön futómű, ugyanaz van mint a többiben, nem véletlenül)
Jaja, csak nekem facelift van, ahhoz már az ajtón belül lévő címkén nincs is feltüntetve a 175/65R14-es méret, egy méret van, ami a 185/60R14.
Ehhez képest persze 15-öst használok, mert jobb, meg mert ezzel tényleg sokat megyek.
Ez van, neked is 20 éves a Jazz, nekem egy 25 meg egy 31 éves autóm van, abból kell válogatni, ami van.
De szerintem azért egy ideig lesz még a legyártott készletből utánpótlás ezekben a méretekben is.
Más nem, ha ugye az esetleges nem javítható defekttől tartasz, (ami érthető) akkor vagy vállalsz némi kockázatot, hogy nem lesz utánpótlás (de szerintem azért lesz) vagy fogod és veszel biztonság kedvéért egy ötödiket pótkeréknek, ha hosszú távra tervezel még az autóval, akkor megérheti a dolog.
(mert adott esetben, ha tényleg kapsz egy csúnya oldalfal kivágásos defektet mondjuk, ami nem javítható, akkor cserélhetsz minimum 2 gumit, hogy szabályosan ugyanolyan gumi legyen egy tengelyen)
Szerencsére nekem a 6gen-en van gyári méret 15-ös is, azt használom nap mint nap munkára úgyis, a másik 5gen pedig hobby, arra egyszer úgyis 16-os kerül, azzal sem lesz ilyen bajom.
Amúgy: a Jazz-re is létezik 15-ös gyári alufelni méret, ha nagyon leragadsz fejben ennél a problémánál, akkor szerezz egy olyan szettet és vegyél rá ahhoz való garnitúrát, para letudva.
Pont ma rendeltem amúgy ebben a méretben a kis 5gen Civic-re Sailun Atrezzo 4Seasons-t 185/60R14-es méretben.
Kimúlt a téli szett, (jó gumi, van még bőven profilmélység, de öreg már sajnos) a nyárit meg eleve használtan és kicsit öregen vettem és mivel sajnos egyelőre nagyon nem jutok el odáig sem időben, sem anyagilag, hogy feltegyem az amúgy már garázsban dobozában tárolt 16-os felniket rá (ésatöbbi) így most először életemben én is a 4 évszakos mellett döntöttem.
Erre is az egyik gyári méret a 175/65R14 pont (nyári ilyen is volt) de a téli garnitúra 185/60R14-es volt, amit kaptam hozzá és mivel jóval jobb volt vele az autó, annak ellenére, hogy téli és kicsit öreg volt, így a 4 évszakosnál is ennél a méretnél maradtam inkább.
(nem említve azt, hogy volt ugyanez a gumi 185/65R14-es méretben is, de abban drágább volt. De nem ez döntötte el amúgy)
Tudom, sokaknak az ördögtől való dolog, de semmit nem változtat az autón, (vagy inkább jobb is lesz) ha egy kicsit eltérő méretet nézel, azokban hátha van. Testvérem is 185/65R14-es méretet használ, de a 185/60R14-el sem jársz rosszul, sőt mindkét esetben a magasság alig változik, de a fékutat és kanyarodási sebességet, stb. egyértelműen pozitívan érinti.
Ezekben a méretekben újabb típusok is tudtommal jobban elérhetőek, főleg a 185/60R14-ben.
(mert nem igazán a perrel (/60-65) meg a felnimérettel (14-es) van a gond, hanem azzal, hogy a szélesség 175-ös, mert az ma már kicsit veszélyesen keskeny és már-már vicces, mert a fékút egy 165-175-ös gumival igencsak gyász, pláne egy adott és lehetséges vészfékezés esetén.....)
ja, nem így értettem, nem irtam le pontosan: ugy ertettem, hogy uj tipus nem jelenik meg ebben a meretben (uj darab, de regebbi tipus van sok)
mivel kevesebbet megyek, attérnék 4evszakosra,
megjelent a Nexen Nblue 4 Season 2 - de ebben a meretben nincs, pedig az elödnel allitolag jobb, es az is eleg jo volt ar/ertekben
megjelent a Continental AllSeasonContact 2 - de ebben a 175/65 R14-ben nincs, pedig az elöd szep kiegyensulyozott volt tesztekben es ez a tesztekben jobb
Michelin CrossClimate-böl ugyanigy csak a regi van azt hiszem 175/65 R14-ben
lassan pedig kellene vennem, a Nexen Nblue 4season, Vredestein Quatrac (z ujabb Qautrac 5 szinten nincs ekkoraban), GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 -bol valasztanék ma
epp ma gondoltam ra: aztan ha regebbi tipusu gumival olyan defekt lenne (katyu, szalszakad, ..), ami nem javithato, lehet egy regebbi tipusubol nehez lesz ujat talalni