Szerk: amúgy mi a gyári hozzá? Azt rakjál bele. De kicsit csodálkoznék, ha Bosch lenne, bár anyám UFO-jában is Bosch volt pl. a generátor. Azért volt, mert cserélve is lett ideje korán, az volt az első dolog ami beszart benne kb....... szóval menjen csak bele a Fosch...
NGK, azon belül, amit hoz hozzá a gép avagy katalógus, ebből sok bajod nem lehet.
Championt meg hasonlót viszont ne, abból még bajod is lehet. (7gen ugyanígy 1.4-es civic-embe került egyszer champion, pár száz km után meghalt az egyik és 3 hengereztem, maradandó élmény volt..... a hőtűrése meg minden adat egyezett pedig, mégsem bírta, került bele NGK, minden oké volt onnantól, soha többet nem ismétlődött meg a dolog)
Ha most pont a hűtővíz csövekről beszélünk, akkor azok az én 31 éves Civic-emen nagyon jól bírják, bírták. Azért csak bírták, mert kicsit hengerfejes lett az autóm, amit még úgy is egész sokáig bírt az egyik hűtő cső, amíg aztán nem bírta . Illetve hengerfej javítás után csak megadta magát egy másik kisebb hűtő cső a termosztát környékén. A többi hűtő cső gyári. Nyilván sokat nem voltak babrálva, nem voltak mozgatva, cibálva. A hűtő rendszer is egész kicsi nyomáson dolgozik ,1,1 barnál már nyit(na) a hűtősapka.
Más típusoknál nem egyedi az 1,3 akár 1,8 baros nyomás is. Azok nyilván nem bírják olyan jól a kiképzést.
mik a tapasztalatok öregecskedö Hondak cuccainak öregedese es ebböl adodo kellemetlensegek kapcsan ?
2004-es Honda Jazz-em van
pl.: vizcsövek, ezek bilincsei, .... mert ha idegenben ezek megadjak magukat, az kellemetlen
hasonlo koru Hondak, plane Jazz-ek eseteben: milyen eselyü egy eldurr, elreped ? van olyan, aki preventiv cellal cserelt ?
altalanossagban gondolom japan/Honda jobb, mint opel, fiat, valoszinü regi anyagok is e szempontbol tartosabbak
...mondjuk a mostani aksi is egy 2016-ban belekerült Rocket, az sem tudom meddig él még (az elözö egy nyari reggelre adta meg magat minden elöjel nelkül, de volt mar, hogy aksit is csereltem preventive, minden elöjel nelkül, csak öregnek gondoltam már)
ja: a hosszanti bordas szij ("ekszij") is csak talan 18 eves koraban lett cserelve es akkor sem azert, mert teljesen rosszul nezett ki
(elmeleti vagyok + az elmult 20 ev minden napjan nem nezegettem, nyomogattam öket, hogy tudjam/erezzem a valtozasukat, nincs valos tipusismeretem, Honda csövek, akarmilyen elemek öregedese kapcsan ismeretem)
Van vmi olyan anyag, mint a gázszerelőknél, amit a kipufogóra fújva látszik, h ott kifúj e? Vagy szappanos víz? Kisebb liknál, kipuff tömítésnél nem tudom eldönteni azzal, h pl oda teszem a kezem..
Ahogy írtad, ha érzékeny vagy az ilyen dolgokra (én nagyon az vagyok egyébiránt), akkor ez nem a te autód szerintem.
3. éves szervizen garanciában szépen kicseréltek mindet amit kellett, plusz az idegesítő zörgéseket is csökkentették, szinte megszüntették. Köszönet a zalaegerszegi HONDA szerviznek ezúton is. Aztán ilyen tökéletes állapotban el is adtam, csak ne kellejen rá költenem semmit feleslegesen.
félreneértsd nem vészes a probléma, de kicsit kényszeresen viseltetek a hasonló dolgok iránt, szóval legyen tökéletes, ha lehet. Na mondjuk erre nme ez a kocsi a legjobb
Viccels de nem te vagy az első aki ezt javasolja. Őszíntén ahhoz nincs sok kedvem, hogy a fél autót kicseréltessem emiatt...
Ha automata klímán hagyom, akkor a klíma elintézi, hogy ne vegyem észre
Nekem is ilyen volt, mondjuk egyáltalán nem éreztem vészes problémának ezt. A többi idegesítő szarsága mellé fel lehet ezt is írni egyszerűen. Ha tudsz a jelenséggel együtt élni akkor használjad, ha nem, akkor add el az autót. Én eladtam, azóta le is vagyok nyugodva autó fronton.
segítséget kérnék, hátha valaki találkozott már hasonló hibával és lett rá megoldás.
Az én problémám egy elég érdekes lenne, ami az internetről kiderült, hogy nem is egyedi még itthon sem. Alany egy 1.5 2018-as CVT-s Civic.
A "hiba", hogy az autó D ill. S sebességfokozatban fék benyomása közben rángat, leesik az alapjárat olyan 590-600 rpm-re. Amint másik fokozatba rakom, N-be vagy P-be vagy akár R-be, szépen visszaáll a gyári 700-720-as fordulatra
Ilyenkor persze úgy remeg, mint egy traktor. A pesti márkaszervízben egyelőre értetlenül állnak a hibajelenség láttán. Más tulajdonosoknál a gyertya csere pl nem oldotta meg.
Próbáltam az akksi saru le, 5 perc, majd vissza taktikát, amivel hátha megtanulja az alapjáratot újra, de egy hétig kb működött és újra előadta.
Videó is van a képek annyira nem adják vissza milyen bosszantó a remegés...
Sziasztok.Ott tart a dolog,hogy vettem hondash hibaszkennert.Az mutatja hogy amikor rángat,akkor elszegényedik a keverék,leesik a lambda feszültség 0-ra,és belép open loop-ba(nyitott hurok,ami azt jelenti ha jól tudom hogy figyelmen kívűl hagyja a lambda érték ét,mert nem értelmezhető).De ugyanúgy maradnak az értékek,és rángat.Üzemanyag nyomás 2.4-2.5 bár.Injektorok cserélve,szűrő cserélve, lambda cserélve.Fals levegőt nem találunk.Pillangószelep mindenestől cserélve.
Valakinek ötlet,mielőtt Ecu cserére adom a fejem.
Az eco üzem ugye fordulatszám, terhelés, meg még pár dolog függvénye. Nekem kb 3000-es fordulatig volt hajlandó váltani, kis terhelésnél. Az eco lámpa - tudomásom szerint - azt jelzi, amikor az egyik szelep a kis bütyökre váltott, tehát ezen is látod. AZt nézd meg sztem, h ha eco üzemben van ÉS kis gázt adsz, s benne is marad (nem alszik ki a pilács) akkor rángat e, utána meg nagy gázra (pilács kialszik) úgy, h előtte eco-ban volt, rángat e.
Én úgy tudom hogy van benne vészüzem. Igen az üzemanyag nyomáson nem változtat a lambda. olyasmit el tudok képzelni hogy mondjuk H alacsony üzemanyag nyomás mellett nem tud eleget adni, még nagyobb gázadásra nagyobb nyomás már igen. Megpróbálok egy üzemanyag nyomást lemérni, meg egy ecu cserét.
Köszönöm mindenkinek a tippét. ????. Ötletek jöhetnek. ????
Eco módban ugye az egyik szelep a kis bütykön megy, s így szegény keverékkel megy a motor, a takarékos üzem végett. Itt lehet vmi hiba, ha normál szelepnyitásnál minden fasza..
És mi köze van egy fix nyomású üzemanyagszivattyúnak ahhoz hogy lehúzod a lambdát vagy sem és akkor miért lesz jó a kocsi? Egy dolog változtat a nyomáson az hogy a szívósorban mekkora vákuum van. De ennek nincs köze a lambda szondához. Viszont ha szonda nélkül jó akkor van valami szenzor ami fals értéket ad.
A másik hogy azokban még nem volt vészüzemmód, szóval vagy lambda vagy hőmérő ad fals adatot. De mivel hidegen még nem nézi a lambda értéket hanem előre beállított adatok alapján dolgozik a motor így elég valószínű hogy a lambda szar legalábbis nem jó adatokat ad és mivel részterhelésnél főleg figyeli a lambdát így akkor rángathat, padlónál viszont nem igazán figyeli így nem is rángat.
Ha vészüzemben rendben van, akkor pedig az lehet, hogy valamelyik szenzor hibás értéket küld, és emiatt van a dolog. Ha lambdát már ezek szerint párszor cseréltél, esetleg a lambda kábelezése?
Én még Honda esetén nem hallottam, de Toyotáknál előfordul, hogy a 20-25+ éves autók ECU-jában tönkremennek a kondenzátorok, és mindenféle megmagyarázhatatlan anomáliák jönnek elő, rángatás, nehezen indulás, check engine hibakód nélkül, ilyenek.
Ha van elérhető diagnosztikai műszer, akkor ránézni, hogy menet közben amikor berángat, akkor milyen értéket küld a lambda, vagy van-e olyankor más szenzor, ami határértéken túli hibás értéket ad.
Vagy egy szerelő/villamossági diagnoszta... megtalálja? Google-ban keresgettél már?
Nincs mit szégyellni, semmi bajom a VW termékekkel, dieselben azt vennék leginkább. Aszittem az I30-at váltod a trolival.. vagy félsz, h uncsi lesz, s inkább tartod, ha később visszaülnél. :-)
Jogos a feltételezés.Lambdát 3at kipróbáltam,2 db gyárit működő kocsiból,meg egy újat tipusazonos utángyártottat.Mindegy mit húzok le,ha vészprogramba áll,nincs rángatás.
Igen, nem rossz cucc, sok dolgot ( rejtett beállításokat is) elő lehet hozni, át lehet állítani, hogy például ne kapcsoljon be az a rohadt sávtartó minden egyes elinduláskor automatikusan , nappali menetfénykor, a hátsót is kapcsolja be automatikusan stb. Ileltve jó más típusokhoz is, csak ott nem tud annyi dolgot állítani, kiolvasni.
Nem, hanem ezzel lehet beállításokat változtatni. Lámpák, fedélzeti rendszer, riasztások kikapcsolása, stb. Ezeken szeretnék változtatni, de ezért hogy átállítsak 2-3 kapcsolót nem vennék meg egy ilyet , úgy hogy többet nem kell használnom.
Tudom, hogy írtad, hogy a lambda szondát már cserélted, de amit a második hozzászólásodban írtál, az SZÁMOMRA arra utal, hogy ha "vészprogramba" áll, vagyis pl. nem figyeli a lambda értéket, akkor minden oké. Erre utalhat az is, hogy nagy gázon, amikor a lambdát szintén nem figyeli, akkor nincs rángatás. Új lambdát, illetve gyárit tettél bele? Esetleg a Lambda kábelezése? Érintkezők tisztasága?
Nem vagyok szerelő, csak volt már lambda hibám, ami szopatós volt...
Esetleg a péksrácnak Tonxnak van ötlete?
Sziasztok!Segítsére lenne szükségem.Alany egy 97es D15Z8 as civic.
Problémája hogy rángat a motor gyujtáskimaradás jellegű.Részterhelésnél jelentkezik,tehát amikor eléri a sebességet pl 50 vagy 90,és visszaengedem a gázt H tartsa a tempót elkezd rángatni.Pontosan akkor amikor világít az Eco lámpa.Hidegen nem csinálja,kövér gáznál sem,alapjárat jo.
Kicseréltem eddig:gyergyák,gyertyakábel,komplett tujtáselosztó,lambdaszondát,pillangó szelep minden szenzorával, üzemanyag szűrő,injektorok híddal,
EGR szelep kiiktatva ledugózva van.
Elfogyott az ötlet???? előre is köszi.
Nem tudod szétszedni, egy merev drót az egész. Féktisztítóval befújsz, közben mozgatod, amíg nem jön belőle mocsok a másik felén. Majd ugyanezt eljátszod szilikonsprével. Van egy másik bovden is, azt is érdemes kivenni, a boxot köti össze a fűtéscsappal. Összeszerelésnél figyelj hogy pattintod vissza a bovdenházat a helyére, attól függ, hogy meglesz-e mindkét végállás. A bovden elvezetése is lényeges, jobb oldalt a merevítő alatt kell kijönnie a végének, mert különben megtöröd, és még jobban szorul.
Szia! Most jutottam el a fűtéskonzol cseréjéig, a bontott csúszkája se jár túl könnyen. A bowden zsírozását te hogy csinálnád? Tudok befújni a bowdenházba, de attól tartok, az nem lesz egy tartós megoldás. A mozgó karokat is megkenem persze, de a bowdent is érdemes lenne kifűzni a házából?