Persze, de arra én mindig is adtam, közel új gumikon gurulok most is (nem sokáig bírtam amikkel vettem a verdát, nem szeretem a más által már használt gumit, a téliket is ezen a télen használtam utoljára, az tuti) és azért nem Linglong-okon.
Nekem amúgy a 6gen-en (Civic 1.5) semmi extra nincsen, amit nap mint nap használok, Nipparts tárcsák, Brembo betétekkel, tökéletesen megfelelő. Bár én nem úgy vezetek mintha versenyeznék és nem is teszem, de ha vészfékezni kell, akkor kell, és annál se volt gondom soha.
Az 5gen-re azért majd rakok valami f*sza féket egyszer, de az más tészta.
A volt munkahelyemen szinte minden autóba ATE-t raktunk. 5-6 km-es próbakör hogy az aluminiumoxid réteg lejöjjön a tárcsáról és mehetett az ügyfél a dolgára.
Én csak azt nem értem hogy az új betétnek és az új tárcsának miért kell 3-6000km ahhoz hogy pontosan felfeküdjenek egymásra? Ha újak és minden jó akkor a felrakás után max 5-10 fékezés után tökéletesnek kellene lennie. Ami még érdekel hogy ha hosszú távon használom akkor is elég a 6000km holott esetleg csak 200x fékezek vagy ha városban teszem bele a 6000km amikor kb 20000x fékezek
"Mit érdemes tudni az EBC sport fékbetéteiről?
Minden új fékalkatrészt be kell járatni, de ez különösen igaz az EBC fékbetéteire. Bármely EBC fékbetétet is választja, minden betét „pluszos betét” vagyis megtalálható rajta egy speciális bekoptató réteg (Brake-in), melyre azért van szükség, mert az EBC betétek sokkal keményebbek más fékbetét gyártók termékeihez képest. Ezen bekoptató réteg (Brake-in) segítségével, viszont hamarabb elérhető az új féktárcsa és fékbetét összekopása, ill. használt féktárcsa esetében, ezen rétegnek köszönhetően a féktárcsa teljesen lesimul.
Az EBC Brakes ezt a bekopási időszakot saját weblapján kb. 8000 kilométernek tünteti fel, de saját tapasztalunk alapján kb. 3000-6000 km alatt ez megtörténik. Ezen időszak alatt, természetesen kerülni kell a füstölésig való fékezést, hisz ezzel csak felégetjük fékbetétünket és „üvegessé” válik a felülete.
Nagy ritkán előfordulhat, hogy EBC fékbetét vásárlása után, visító hangot ad a fékbetétünk, de itt szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy ez a bekopási idő után teljesen megszűnik. A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el."
Úgymond verseny féknél simán a drasztikusabb módszer a célravezető, de azért sima utcainál pont azt mondja a szerelő, hogy pár száz km-ig ne vasaljad nagyon, magyarán csak finoman, mert akkor kopik be pontosan/rendesen.
Ezzel együtt: nekem amikor még régen fel lett újítva az egész EP-m (1.4) akkor fogtam kigurultam a szerelőtől a vadiúj tárcsákkal, betétekkel, jól megtoltam a verdát, fékeztem pár szép gusztustalant és úgy se volt gondom a fékekkel egész további életük során. De akkor még hülyegyerek voltam kissé.
Szóval igazából tudja a f'szom, de azért ma már betartom inkább a "finoman fékezzél pár száz km-ig, aztán nyomhatod" szerelői javallatot.
Nekem 2005 Jazz.
Vagy 5 éve Textar került bele előre.
Semmit nem csináltunk. Feltettük, fékhatás mérés és mentem vele ugyanúgy ahogy előtte. Mondjuk én nagyokat fékezek, de 5 év alatt félig kopott le csak az kb. 40-50 ezer km.
Nagyon jó és ami extra hogy nem rozsdásodik a tárcsa közép része...esztétikaliag is király.
nna, komolyan érdekel: mi a teendö, lenne-e ma is ttendö uj fék esetén, különbözö gyartmanypknal ? tuttira ?
a 2004-es ~167e km-t megtett Jazz-en még eredetiek a betétek és tárcsák (nem szeretek fékezni :-), de idén cserések lesznek
mi menjen bele ? és kell-e "vasalni" vagy akármit csinálni (normal hajtas, ha lehet nem fékezés helyett) vele ?
cél a jó ár/érték, nem veszem igenybe, se tömeg, se teljesitmeny nincs, de macera ha lehet ne legyen vele, csere után ujabb sok ideig / km-ig ne kelljen foglalkozni vele
Mondjuk ez a hosszú bekoptatás nem tudom mi, mert pl. egyszer vettem hirtelen felindulásból "verseny" fékszettet az Ep3-ra, amit Öreg Kergyu is tett az RSX-re.
Akkor még egy Honda szerelőhöz jártam aki otthon fusiban is szerelt. Felrakta, majd közölte hogy most elmegy bevasalni a fékeket. 5 perc múlva visszajött jó büdös volt a kocsi. Kérdeztem ez mi? Hát ezt így kell, padlógáz padlófék és ezt 4-5x eljátszani és kész is. Mehetek
Legutóbb első fékbetétet cseréltem az FK2-n. Kimentem az M4-re Gallaival meg integra type r kollégával, aztán fékezgettünk jó nagyokat és be is van koptatva
Azóta is jó
Nekem 3 is volt, az egyikre Zimmermann tárcsa került, a hozzá való betétekkel (azt hiszem, ebben már nem vagyok biztos, lehet a betét Brembo volt) a lényeg, hogy az önkoptatós volt, kb. 2 fékezés és magát bemarta a helyére és onnan tökéletesen működött, utcára perfekt.
De ugyanilyen jó a gyári is, ahogy Grego is mondja, annak sem eszeveszett hosszú a bekopási ideje, tök normál és az is teljesen jó, pláne utcára.
Meg ezt a (gyors) bekoptatást már azóta több betét is tudja.
Volt és jelenlegi EP3 tulajokat kérdezném, hogy ki milyen fék tárcsa/betét kombót használ(t), amivel meg volt elégedve.
Nem vagyok megelégedve a jelenlegi konfiggal (nem sikerült beazonosítani, hogy mi van rajta most, így vettem az autót), és ha már úgyis fékfelújítást csinálunk akkor cserélnám vmi jobbra. Utcai használatra lesz, nem pályára. EBC lett volna az első opcióm, de annak, ha jól olvastam több ezer km a bekoptatási időszaka, az nekem meg minimum egy év alatt jönne össze
Igazából, én is szkeptikus voltam/vagyok, ezért is kezdtem úgy, hogy hogyan működik...
Egyedül a sok app-nál 50e+ letöltés és sok pozitív szavazat, na meg több video (pl) miatt kezdtem hinni, hogy működhet
Az autóig el sem jutottam, azt be tudom állítani, én csak csekkolni akartam, hogy működik-e.
De a biztosan jól működő szenzort se találta meg egyik app se
Majd ha a telefon tud 433MHz-en kommunikálni akkor működni fog. Menj el egy gumishoz és kérd meg hogy nézzen rá a gumikra milyen a szenzorok állapota. Ő majd ki fogja választani a kocsid típusát és akkor kiolvassa, ha nem lát a gép semmit akkor lehet szarok a szenzorok vagy nem a te típusodhoz valók, mármint toyota de lehet hogy egy rav4 más mint egy auris.
Nem nagyon értek hozzá, de látezhet app amivel a telefon beméri a jelet?
Én mindig gumisnál nézetem meg, elég komoly kis cuccal csinálják.(inkább Lexussal van tapaszatalatom)
Talán itt van a legjobb helyen
Hogyan működik, vagyis inkább melyik androidos TPMS app működik?
Próbáltam a 'boltból' 4-5 appot, de egyik se találja meg/látja azt a szenzort se, amit az autó lát.
BT, NFC természetesen be van kapcsolva, a szenzorhoz odatartva se lát egyet se.
(az autón lévő, biztosan működő szezor próbánál természetesen az autó nem volt gyújtáson)
Csak amiatt kellene, hogy csekkoljam a most vásárolt használt felnihez kapott szenzorokat, hogy működnek-e, vagy vegyek újakat mielőtt elmegyek a gumishoz.Ha nem működik egyik se, kénytelen leszek a gumishoz elmenni, de gondolotam hátha megúszom egy app-pal, de eddig hiába
(egyébként Toyota, nem Honda, bocsi )
inkább úgy fogalmaznék, hogy valószínű egy 14-17-es ballonos gumi/felni kombónál ez kevésbé probléma...
mint egy 19-21-es ultra peres gumival szerelt modellnél...
Teslánál már hallottam, hogy ha frissen szerelt gumik vannak az autón akkor 2-3 napig tilos padlógázzal indulni. Utána a szerelőpaszta már nem annyira csúszós és a gumi ott marad a felnin ahova felrakták és nem tekeredik el.
Zsoltiékat én is tudom ajánlani (Pátkai) és a 17. kerületi gumist is, (auto17.hu) én oda járok még most is, pedig Ecseren is van 2-3 gumis, de a 17. ker.-be és hozzájuk vagyok szokva mióta csak autónk van.
Itt sem volt még soha olyan tapasztalatom, hogy összeb*szták volna bármelyik felnimet. Volt persze amikor pasztáztak, az néha rámegy a felnire is, de az ugye simán lejön. Fizikai bántalom viszont sosem fordult elő, sem ott, sem Pátkainál.
szerk: A f*szért neked válaszoltam, de most már mindegy. Csak elolvassa így is a kolléga.^^
Régóta nem kellett Budapesten gumishoz mennem, de sajnos egyéb szolgáltatásokban rossz tapasztalatok miatt inkább kérek ajánlást. Hátha megspórolok egy negatív tapasztalatot magamnak.
Ha jól emlékszem Grego ajánlott megbízható gumist BP-en, aki nem cseszi össze a felnit, de nem találom az ajánlást a hozzászólások között. Van ilyen megbízható gumis?
Én Sava All Weather-t vettem az Accordra (205/55 R16). Teljesen meg vagyok elégedve vele. Kb fél év és 5000 km mehetett bele. Kopást épp tegnap mértem, ennyi használat alatt nem mérhető. Nem nyöszörög, nem zajos, nem repedezik, nem mállik. Elvileg a Debica Navigator 3 ugyanez a minta, automax.hu -n egy kicsit olcsóbb mint a Sava. Ha jól tudom ezek a lengyel Goodyear gyárban készülnek. Mintája kb ugyanaz mint a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3-nak (ami elég jól szerepelt a tesztekben).
Asszony Megane-ján egy szett Nokian-t gariztattam a Marso-nál, mert értékelhetetlenül elkezdett repedezni 1-1,5 év után. Kopásarányosan visszaadták az árát. Utána Bridgestone-t vettem rá, jó drága volt, 1 év (10.000Km) alatt kb 1mm-t kopott és az első kerekeken látszik hogy a körforgalom "kiharapott" belőle pár pici darabot .
Összehasonlítva a Bridgestone meg se érzi ha vízbe megyek vele (185/60 R15), a Sava azért ennél gyengébb, de értelmes használat mellett teljesen jó. Szakadó esőben úgysem száguldozom, főleg nem 2 gyerekkel.
A jazzre 4 évszakost szoktam venni, az normális üzemmódban közlekedik, az oda teljesen jó. Legfőképp a feleségem használja, azzal jár dolgozni. Bár ez az Si nekem is nagyon bejön, ezt meg szoktam kergetni én is. Ha nem piros lenne, azzal szaladgálnék a környéken mindenhova.
A civicre arra kell külön a nyári, külön a téli.
Én Hankook Kinergy 4s2-t használok a két tonnás A6-on, semmi extrát nem vettem észre eddig sem télen, sem nyáron.
Anno megnéztem néhány tesztet (tyrereviews), azokon nagyon jól szerepelt, valamint az ára is egész kedvező (245/40 R18 méretben ~50e darabja). Tavaly március óta használom egyébként, nagyjából 30e km van bennük.
Igen, ezaz, hogy a 4évszakosból a szar az tényleg szar. Azt számolgatom, hogy jobban megéri-e inkább egy 16-os téli (felni van hozzá), meg egy 17-es nyári közepes minőségű, vagy a 4évszakos. A Nexen árban is meg teszt alapján is nagyon tetszik nekem is, úgyhogy a felé hajlok én is.
Anno a legdrágábbat vettem a Fiestára (2019-ben harminc felett volt a 195/45 R16 gumi), de a 4 évszakosnál nem éri meg spórolni. A Nexent igen dicsérik amúgy..