A kiskönyvben vagy a kocsiban?
Kiskönyvben nem tudom. De ha benne van akkor úgyis megismered ezek alapján.
A kocsiban meg a motortérben a zárhídon van egy aluminium plakett, azon is rajta kell lennie.
Külföldről behozott.... A kasztni jó állapotban van ezért vettem meg. Az alján is csak itt-ott van felületi rozsda.
Csak a motorkóddal nem vagyok kibékülve.
2024. február 26. 20:27:12: megválaszolva grego + által,
→ #4348
Kereskedésben vásároltam egy 2005-ös Jazz-t. A papírokat ők intézték. Hazaérve néztem, hogy a forgalmiban az a bejegyzés van, hogy "Motorazonosító adatot nem tartalmaz, típuskódja megállapított"
Származik ebből bármi bajom?
L13A6 motorkódja, amiről még nem nagyon olvastam.
2024. február 26. 19:58:16: megválaszolva grego + által,
→ #4346
Hosszabb kihagyás után ma tudtam ismét foglalkozni vele. Illetve pár hete már az egyik ülést szétszedtem, beépítettem a fűtőlapokat és visszaraktam. A szivacsra ragasztva van a kárpit, tehát kicsit ügyeskedni kell, hogy lehetőleg ne szaggassa szét a szivacsot az ember.
Részben emiatt az ülőlapon csak rövidebb részre szereltem be a fűtőlapot, mert az első harmada és a fele körül végig megy egy olyan bemélyített rész, amit nem tudtam volna reprodukálni, ha onnan is felszedem a kárpitot.
Ma sikerült behúzni a kábeleket mindenhova, de pár csati még hiányzik. A fűtőszálakhoz 16AWG-s kábeleken keresztül vezettem el a +12V-ot, a kapcsolóból érkező kábelektől külön gégecsőben. Kicsit aggódtam, de szerencsére bőven elférnek a kábelek gégecsövekben vezetve a műanyag küszöb burkolat alatt, szóval ettől nem kell félni, ha valaki szeretne belevágni.
A testelést végül a középkonzol alatt, a váltó előtti részen lévő pontra csatlakoztattam, amit egy T30-as csavar rögzít.
Még meg kell csinálnom a másik ülésen is a fűtőszálak beépítését, az ülések alatt a 12V csatijait fel kell szerelni, a biztitáblába pedig már csak be kell majd dugni a csatlakozókat, és elvileg végeztem is.
Ja, meg az egyetlen látványos résszel is végeztem ma, kicseréltem a pohártartót az ülésfűtéses verzióra, és bent vannak a kapcsolók is.
Na eddig talán 5 km-t vezettem, de kíváncsivá tettél, gyorsan elvittem piroskát egy bejáratásra. Óra szerint 185-öt ment, de ahhoz azért elég hosszú egyenes kellett. Szóval tényleg símán utazható vele a 160.
A tudatot sem bírnám elviselni, h olyan kicsi a motor!
Különben tök egyszerű a magyarázat, mert itt a topicban azért észrevehető volt, h nálam az Si dolog be van csípődve az agyamba, és az 1,2-höz nincs Si. Nekem meg az kellett , semmi más!
Ilyen sebességtartományokba, vagy efelett csak motorral szoktam tartózkodni, de olyanom sincs, amig a kölköket nem tudom vinni. A pickup kb itt tilt le. :-)
Öcsémnek 2003-as (asszem) GD1 Jazz van, "1.4"-es (1330cm3 asszem)
Kb. 3 éve vette, ha jól emlékszem, akkor lett cserélve a rendszer rajta Bosal-ra, azóta jól szuperál.
(és igen, neki is azért lett cserélve, mert eltört és rally hanggal jött haza egyszer )
De azóta fasza. Annyi, hogy a gyári rendszerhez képest a Bosal adott neki némi hangot, most már meg lehet hallani ha hazaér. De csak induláskor és/vagy üresben való gázadásoknál van valami ÉS csak kívülről, a kocsiból szinte semmi, pláne haladás közben, akkor nulla hang mint a gyárinál. (előzésnél sincs hangja pl.)
Nekem kb 100 ló a határ, persze autó mérettől is függ, ami már mindenre elég. Nekem annyi kell, ha vki szarakodik, akkor tudjak előzni, amúgy betartok minden korlátozást. A Fiestába is épp elég volt a 90 ló, a Bravoba meg azért nincs hiányérzetem, mert 6-os a váltó, rövid elejével. Meg kell forgatni, de elég.
nekem 2004-es 1.2i DSi van, ujkora ota
finoman hajtom, nem is sokat (az elejen többet ment, sokat A-ban, ott 3 ev alatt ötvenvalahanyezer km ment bele)
ugy hallottam gyakori jelenseg a közepsö kipuf.dob utan rögtön a kipuf eltörese, javasolta a tipust nagyon ismerö szerelöm hegeszteses megerösiteset, megtetettem kipuf.klinikanal (Fogarasi 189)
gondolom nem lesz örök eletü; ha raszorulok: utangyartottbol melyik mennyire birja, ar/ertekben mi a legjobb, vagy nincs is valasztek ?
valakinek kellett mar kipuf. valamelyik reszenek cseréje ? mikor, milyen lett, mennyit bir azota ?
Én onnan tudom, hogy vettem gyári új dobot rá meg krómvéget és hozzá való gyári csavart az Élesből még 2006-ban
Valami 50 ezer volt a dob, 12 ezer a krómvég, és 600 volt a csavar
Nem tudom, h az csak egy ráhúzott krómvég, vagy gyárilag egyben jön ki, összehegesztve. Mert én az utóbbit gondolnám, azért fura, h több SI-n nincs ott a vég. Gondoltam hátha valaki látta már élőben. Nem akarom, h SI-ként valami alap jazz nézzek drágán.
Valaki tudja, h mi az oka annak, h a jazz SI-t látni normál és sport kipuffal is? Azt hittem, h csak egyedi eltérés, és valaki lecserélte, de sokat találni ilyen meg olyan kipuffal is. Melyik lehet a gyári variáció?
2023. április 29. 19:55:35: megválaszolva grego + által,
→ #4316
Felrázom kicsit az állóvizet, megosztom veletek a Jazz ülésfűtés sagat (vagy legalábbis az első felét), hátha valakinek érdekes lehet a későbbiekben. A kapcsolók miatt más Honda típusoknál is fel lehet használni belőle infókat.
Szerettünk volna ülésfűtést a városi cirkálóba, de autókeresésnél ez elég drasztikusan leszűkítette volna a potenciális jelöltek listáját, így arra gondoltam, utólag teszek majd bele. Eléggé OCD-s vagyok én is és barátnőm is, szóval ragaszkodtunk a lehető leggyáriasabb kivitelezéshez, nem szerettünk volna univerzális kapcsolót tenni a középkonzolra (bár praktikum szempontjából könnyen lehet, hogy jobb döntés lett volna). Komplett gyári szettet nem találtam sehol, így ez eleve nem is merült fel opcióként.
A begyűjtött infóim szerint, ezeknél a Jazzeknél nem lehet utólag külön kábelköteget venni a bekötéshez, ezt egy viszonylag rövid keresési szakasz meg is erősítette. Komplett utastéri kábelköteggel nem szerettem volna emiatt szívni, de egyébként nem is találtam. Végül fejben az a koncepció állt össze, hogy megveszem a gyári kapcsolókat és a középkonzolba illeszthető panelt, egy univerzális ülésfűtés-szettet, és megpróbálom működésre bírni a rendszert egy egyedi kábelköteggel.
A középkonzolba illeszkedő panelt és a kapcsolókat sikerült egyben megvennem. A gyári katalógus szerint a panel cikkszáma 83404-TF0-G01-ZA de nekem 83403-TF0-G014-M1 cikkszám van az aljára nyomva, mindkettőre vannak találatok. Durván 15-25 ezer forint között láttam őket kapcsolóval, szerencsésebb esetekben az azokba illeszkedő csatlakozóval együtt. Elvileg még rendelhető a Hondánál is, de nem próbáltam. A panel alá megy egy támasz, aminek a gyári cikkszáma 83405-TF0-G01-ZA, ezt japánból tudtam beszerezni, európai bontókban nem volt.
Ha nincsenek meg a kapcsolók, az talán a kisebbik probléma, elég sok helyen lehet kapni. Sok típusban volt, Civicekben Accordokban, CR-Z-ben, bár a gomb maga, ami fentről látszik, eltérő. A kapcsolók jellemzően az M36683, M36580, SAD11227, M36930 cikkszámokra keresve találhatók meg, gyári cikkszámai 35600-TF0-003 és 35650-TF0-003.
Abban az esetben, ha nem adják hozzá a csatikat, utólag be lehet őket, szerezni, én Aliexpressről vettem. Vásárlás előtt érdemes pontosítani, mert az egyik kapcsolóhoz (35650-TF0-003) 7 pines, a másikhoz (35600-TF0-003) 6 pines kiosztású csatlakozó szűkséges, a kettő nem kompatibilis.
A lábakat HI-tól LO állásig számozva, egy kis segítség a bekötéshez:
1. Gyújtás +12V bemenet
2. Világításról érkező +12V bemenet
3. Fűtőszálakhoz +12V kimenet (alacsony)
4. Földelés a háttérvilágításhoz
5. Földelés
6. Fűtőszálakhoz +12V kimenet (magas)
(A 7 pines kapcsolónál az első láb helye üresen van hagyva, ugyanúgy csak 6 tüske jön ki, a sorrend azonos)
Gyári kábelszett nélkül itt kezdődik a bulis rész, az utólagos köteg legyártása. A relézés miatt a kapcsolókon az átmenő áramerősség alacsony, ezért nem kell túlzásba esni a méretválasztásnál. Hogy ne nagyon szívassam meg magam, próbáltam színkódolni a kábeleket (nyilván nem néztem meg előtte, hogy a szettnél melyik szín melyiket vezérli és pont felcseréltem), vastagságból pedig 24 AWG-set választottam, saccra ekkorák voltak azok is, amik jöttek a csatikkal.
Beépítés előtt, biztos, ami biztos alapon, egy kiszuperált akksira kötve ellenőriztem, hogy működőképes-e rendszer, hogy ne érjen később meglepetés. Egyelőre még csak a kábelköteg egy részét tudtam legyártani, hátra van az ülések kiszerelése, a fűtőlapok méretre vágása, beragasztása, és a tápkábel behúzása. A korábban Ólomlábú által is linkelt megoldással kapják majd meg a +12 voltot, az elvezetéshez pedig rendeltem műanyag gégecsövet. Próbálok majd pár képet lőni a szettről, de még egyelőre olyan oldalt sem találtam, ahol tuti stabilan megmaradnának a fotók