segítséget kérnék, hátha valaki találkozott már hasonló hibával és lett rá megoldás.
Az én problémám egy elég érdekes lenne, ami az internetről kiderült, hogy nem is egyedi még itthon sem. Alany egy 1.5 2018-as CVT-s Civic.
A "hiba", hogy az autó D ill. S sebességfokozatban fék benyomása közben rángat, leesik az alapjárat olyan 590-600 rpm-re. Amint másik fokozatba rakom, N-be vagy P-be vagy akár R-be, szépen visszaáll a gyári 700-720-as fordulatra
Ilyenkor persze úgy remeg, mint egy traktor. A pesti márkaszervízben egyelőre értetlenül állnak a hibajelenség láttán. Más tulajdonosoknál a gyertya csere pl nem oldotta meg.
Próbáltam az akksi saru le, 5 perc, majd vissza taktikát, amivel hátha megtanulja az alapjáratot újra, de egy hétig kb működött és újra előadta.
Videó is van a képek annyira nem adják vissza milyen bosszantó a remegés...
Sziasztok.Ott tart a dolog,hogy vettem hondash hibaszkennert.Az mutatja hogy amikor rángat,akkor elszegényedik a keverék,leesik a lambda feszültség 0-ra,és belép open loop-ba(nyitott hurok,ami azt jelenti ha jól tudom hogy figyelmen kívűl hagyja a lambda érték ét,mert nem értelmezhető).De ugyanúgy maradnak az értékek,és rángat.Üzemanyag nyomás 2.4-2.5 bár.Injektorok cserélve,szűrő cserélve, lambda cserélve.Fals levegőt nem találunk.Pillangószelep mindenestől cserélve.
Valakinek ötlet,mielőtt Ecu cserére adom a fejem.
Az eco üzem ugye fordulatszám, terhelés, meg még pár dolog függvénye. Nekem kb 3000-es fordulatig volt hajlandó váltani, kis terhelésnél. Az eco lámpa - tudomásom szerint - azt jelzi, amikor az egyik szelep a kis bütyökre váltott, tehát ezen is látod. AZt nézd meg sztem, h ha eco üzemben van ÉS kis gázt adsz, s benne is marad (nem alszik ki a pilács) akkor rángat e, utána meg nagy gázra (pilács kialszik) úgy, h előtte eco-ban volt, rángat e.
Én úgy tudom hogy van benne vészüzem. Igen az üzemanyag nyomáson nem változtat a lambda. olyasmit el tudok képzelni hogy mondjuk H alacsony üzemanyag nyomás mellett nem tud eleget adni, még nagyobb gázadásra nagyobb nyomás már igen. Megpróbálok egy üzemanyag nyomást lemérni, meg egy ecu cserét.
Köszönöm mindenkinek a tippét. ????. Ötletek jöhetnek. ????
Eco módban ugye az egyik szelep a kis bütykön megy, s így szegény keverékkel megy a motor, a takarékos üzem végett. Itt lehet vmi hiba, ha normál szelepnyitásnál minden fasza..
És mi köze van egy fix nyomású üzemanyagszivattyúnak ahhoz hogy lehúzod a lambdát vagy sem és akkor miért lesz jó a kocsi? Egy dolog változtat a nyomáson az hogy a szívósorban mekkora vákuum van. De ennek nincs köze a lambda szondához. Viszont ha szonda nélkül jó akkor van valami szenzor ami fals értéket ad.
A másik hogy azokban még nem volt vészüzemmód, szóval vagy lambda vagy hőmérő ad fals adatot. De mivel hidegen még nem nézi a lambda értéket hanem előre beállított adatok alapján dolgozik a motor így elég valószínű hogy a lambda szar legalábbis nem jó adatokat ad és mivel részterhelésnél főleg figyeli a lambdát így akkor rángathat, padlónál viszont nem igazán figyeli így nem is rángat.
Ha vészüzemben rendben van, akkor pedig az lehet, hogy valamelyik szenzor hibás értéket küld, és emiatt van a dolog. Ha lambdát már ezek szerint párszor cseréltél, esetleg a lambda kábelezése?
Én még Honda esetén nem hallottam, de Toyotáknál előfordul, hogy a 20-25+ éves autók ECU-jában tönkremennek a kondenzátorok, és mindenféle megmagyarázhatatlan anomáliák jönnek elő, rángatás, nehezen indulás, check engine hibakód nélkül, ilyenek.
Ha van elérhető diagnosztikai műszer, akkor ránézni, hogy menet közben amikor berángat, akkor milyen értéket küld a lambda, vagy van-e olyankor más szenzor, ami határértéken túli hibás értéket ad.
Vagy egy szerelő/villamossági diagnoszta... megtalálja? Google-ban keresgettél már?
Nincs mit szégyellni, semmi bajom a VW termékekkel, dieselben azt vennék leginkább. Aszittem az I30-at váltod a trolival.. vagy félsz, h uncsi lesz, s inkább tartod, ha később visszaülnél. :-)
Jogos a feltételezés.Lambdát 3at kipróbáltam,2 db gyárit működő kocsiból,meg egy újat tipusazonos utángyártottat.Mindegy mit húzok le,ha vészprogramba áll,nincs rángatás.
Igen, nem rossz cucc, sok dolgot ( rejtett beállításokat is) elő lehet hozni, át lehet állítani, hogy például ne kapcsoljon be az a rohadt sávtartó minden egyes elinduláskor automatikusan , nappali menetfénykor, a hátsót is kapcsolja be automatikusan stb. Ileltve jó más típusokhoz is, csak ott nem tud annyi dolgot állítani, kiolvasni.
Nem, hanem ezzel lehet beállításokat változtatni. Lámpák, fedélzeti rendszer, riasztások kikapcsolása, stb. Ezeken szeretnék változtatni, de ezért hogy átállítsak 2-3 kapcsolót nem vennék meg egy ilyet , úgy hogy többet nem kell használnom.
Tudom, hogy írtad, hogy a lambda szondát már cserélted, de amit a második hozzászólásodban írtál, az SZÁMOMRA arra utal, hogy ha "vészprogramba" áll, vagyis pl. nem figyeli a lambda értéket, akkor minden oké. Erre utalhat az is, hogy nagy gázon, amikor a lambdát szintén nem figyeli, akkor nincs rángatás. Új lambdát, illetve gyárit tettél bele? Esetleg a Lambda kábelezése? Érintkezők tisztasága?
Nem vagyok szerelő, csak volt már lambda hibám, ami szopatós volt...
Esetleg a péksrácnak Tonxnak van ötlete?
Sziasztok!Segítsére lenne szükségem.Alany egy 97es D15Z8 as civic.
Problémája hogy rángat a motor gyujtáskimaradás jellegű.Részterhelésnél jelentkezik,tehát amikor eléri a sebességet pl 50 vagy 90,és visszaengedem a gázt H tartsa a tempót elkezd rángatni.Pontosan akkor amikor világít az Eco lámpa.Hidegen nem csinálja,kövér gáznál sem,alapjárat jo.
Kicseréltem eddig:gyergyák,gyertyakábel,komplett tujtáselosztó,lambdaszondát,pillangó szelep minden szenzorával, üzemanyag szűrő,injektorok híddal,
EGR szelep kiiktatva ledugózva van.
Elfogyott az ötlet???? előre is köszi.
Nem tudod szétszedni, egy merev drót az egész. Féktisztítóval befújsz, közben mozgatod, amíg nem jön belőle mocsok a másik felén. Majd ugyanezt eljátszod szilikonsprével. Van egy másik bovden is, azt is érdemes kivenni, a boxot köti össze a fűtéscsappal. Összeszerelésnél figyelj hogy pattintod vissza a bovdenházat a helyére, attól függ, hogy meglesz-e mindkét végállás. A bovden elvezetése is lényeges, jobb oldalt a merevítő alatt kell kijönnie a végének, mert különben megtöröd, és még jobban szorul.
Szia! Most jutottam el a fűtéskonzol cseréjéig, a bontott csúszkája se jár túl könnyen. A bowden zsírozását te hogy csinálnád? Tudok befújni a bowdenházba, de attól tartok, az nem lesz egy tartós megoldás. A mozgó karokat is megkenem persze, de a bowdent is érdemes lenne kifűzni a házából?
Köszönöm a tippet, gyújtás részhez még nem kellett hozzányúlni az elmúlt 13 évben.
Akkor érdemes lesz ott szétnézni, esetlegesen felújítani az egészet. Köszi még1x!