Bocs a nyegle reakcióm miatt, de már múltkor is megtalált valaki ezzel, amikor leírtam milyen gumi volt az Accord-omon és már a makkom ki van tőle. Pont nem én vagyok az, aki egy adott gumiválasztását ne gondolná át alaposan.
Elmagyarázom: Amikor elhoztam az Accord-ot, akkor 18-as felni volt rajta és ha jól emlékszem 225/40-es gumikkal. (akkor megnéztem pontosan, de már csak emlékezetből írom most)
A lényeg, hogy akkor megnéztem, hogy ennek a pontos váltója a 215/50R17.
Mivel a 18-asok nem értek bele sehol, teljesen jók voltak, stb., így ez a méret került fel.
De nem csak ezért. Azért is, mert 205-öst kevésnek gondoltam az autóra, (télre persze jó a 205/55R16) a 225-öt meg soknak. Ezért 215 lett. Ennél viszont a tököm se akart /45-öt, mert jópár éves tapasztalatom szerint, ami /50 alatt van, az biza pattog, számomra kezd erősen kényelmetlen lenni. Ezért IS lett a /50-es.
Akkor amúgy megnéztem és igen, a km óra ilyenkor csal, de 100-nál kb. 3km/h-t. Na ez engem tényleg nem tud zavarni, sem érdekelni, hogy őszinte legyek.
A balesetes dolgot meg értem, de ez alapján az utakon közlekedő autósok kb. 30-40%-át börtönbe zárhatnád. Nem mondom, hogy nem történhet meg adott esetben, de ez szimpla faszhegyezés, amire szarok.
Az autó viselkedése meg: A gyári 205/55R16-hoz képest kb. ezerszer stabilabb volt az autó (fékezésnél nem kérdés) és kanyarban is az én képességeimmel és bátorsági szintemmel egyszerűen nem tudtam kicsúsztatni a seggét, de az eleje se lett nagyon alulkormányozott sosem, pedig egy "wagon" volt, mert ugye nekem Tourer-em volt.
Ja igen, és utólag szólok, a 7gen Civic-emen is 205/50R17 szett volt (ami nem gyári, mert maximum a 205/45R17 lenne az, de az is csak a Type-R-re került fel) és olyan stabil volt az autó tőle mint a beton.
Pátkai Zsoltitól (aki nem egy kutyaütő gyerek) vásárolt CW 7gen CTR-en is 215/45R17 szett volt és rohadt jó volt tőle az autó. Persze ejnye-bejnye, mert nem gyári méret, az csak a 205/45R17 lehetett volna. Botrány, dobjuk tűzbe őt is.
Előre pedig arról is szólnék, hogy az 5gen-emre is 195/50R16 gumik kerülnek majd, (kint 205/50R16-ot is tesznek rá simán) ami szintén nem gyári méret és szintén botrány lesz. De azt már tuti nem írom majd akkor be, nehogy én legyek a közellenség.
Ha téged nem zavar, hogy csal a km számláló és sebességmérő és az sem ,hogy nem feltétlenül úgy fog viselkedni az úton az autó ahogy azt megtervezték vagy hivatott akkor "oszt". Ilyen kő egyszerűen
Ja és még valami. Ha egyszer ne adj isten belekeveredsz egy balesetbe akkor egy igazságügyi szakértő kiszúrja, hogy nem gyári mérettel rendelkezel még a bokádat is megütöd. Oszt
Én az enyémet akkoriban 18-assal hoztam el és tény, hogy marha jól nézett ki.
De nem vagyok már 20 éves és nekem nem volt túl kényelmes, másodsorban pedig, nekem 2literes volt, amihez meg szerintem sok is volt. Mind súlyban, mind szélességben, mert ahhoz azért illik 225-ös gumit használni és az sok volt neki szerintem.
17-esre váltottam 215-ös (/50) gumival és mindjárt minden a helyére került. Könnyebben mozgott az autó, nem nyomvályúzott és persze nem pattogott, pont jó lett. Én se raknék 17-nél nagyobbat, még akkor sem, ha 2.4-esem lenne.
az igazából a karosszéria és a lámpa között tömít...
plusz rezgéscsillapító szerepe van illetve, hogy a menetes tüskét ne tudd azonnal kitépni ha meghúzod, hanem lesz egy csillapítása...
(de a lámpatesten belülre csak az izzó foglalat tömítése, meg körbe ragasztás probléma miatt megy be pára...)
sűtőbe berakod, hogy a műanyag sehol ne érjen le (ne túl melegre, 60-80 fok) és szépen szét lehet szedni, szélvédő ragasztóval összerak, az izzó foglalatra meg egy o gyűrű és örök élet meg egy nap...
Átugrottam Gergicéhez, rádobtam a 17"-es felnijeit az Accordra, s mentem egy kört. Eléggé érezhető a változás, direktebb lett, s keményebb. Nem lett olyan közvetlen így se, mint az MX-5-é, kb a kettő közé tenném. Utána a nyári 16"-osokat tettem vissza, az kényelmesebb, puhább. Kanyarban is.. Sz'al nyárra 17, télre 16 hibátlan kombó.
Szerintem a lámpa mögötti tömítést kell megnézni és kicserélni. A lámpát meg ki kell szárítani és újra jó lesz.
Civic-eknél meg a CRX nél ez volt a megoldás.
Nekem a motor gyári karakterisztikája teljesen megfelel mind menetteljesítmény, mind fogyasztás ügyileg. Csak arra voltam kíváncsi, hogy ha lejjebb jön a vtec váltás, akkor kisimul e a nyomaték beesés 5000-6000 fordulat közt, ami az általam berakott görbén látszik (139661 hsz).
Visszatérve a témára. Én sima reflash-t nem nagyon csinálok már, csak full programozást most már saját padon. Egy Accordnál nem annyi a programozás, hogy lejjebb van hozva a VTEC. Az eleve úgy van változtatva, hogy csak nagy terhelésnél/kigyorsításnál vált a VTEC sokkal lejjebb, kis terhelésnél minimálisan kerül lejjebb, hogy lehessen pályán VTEC nélkül közlekedni. Fordulatszám tiltás feljebb kerül és gyorsabb lesz, gázreakció jobb lesz, optimálisabb üzemanyag és lehet full closed loop, VTC fokolás erőteljesebb nagy terhelésen. Igény esetén alapjárat emelés, hibakód kikapcsolás, "pops and bang" meg rajtprogram (mindkettőnek 0 értelme). Lehet változtatni mikor lépjen "WOT (Wide Open Throttle)"-ba az autó, mikor hogyan és meddig legyen motorfék, speed limiter kiszedve ...stb ..stb. Szóval azért ez egy picit komplikáltabb dolog, hogy legyen is értelme nem csak lejjebb hozzuk a VTEC-et. Azért a K-s motorokban van bőven tartalék.
Esetleg olyan nyomatékgörbéd van a K24A3 motorhoz, ahol csak egyetlen változtatás van a gyárihoz képest, hogy lejjebb jött a Vtec váltás 6000 fordulatról (4500-5000-re monnyuk)?
Köszi, sikerült kikapni. A váltóét is le kellett pattintani, de tkp nem volt nehéz, csak ugye vigyázni kellett, nehogy törjön. Egy kis fémdarab esett ki, ami a pohártartó fedelét megakasztotta, de ott volt alatta, szal csak vissza kellett tenni. Eddig ez volt az egyetlen szerelés, amit a kocsin végeznem kellett. :-)
Nagyon komplikált. Kb 6 bolha fogja. Meg kell húzni felfelé. Elvileg előtte lehet hogy a váltókar környékét is ki kell szedni, ott szintén csak 4-5 bolha van de nem nagyon hiszem.
Az hogy hogyan sikerült elindítani arról nem szeretnék most beszélni, de a jókurvaanyjukat.
Próbálom, de a szervízcd explorer 5-öt kér a gépen meg a szar buzi edge átírta az 5-ös explorert hogy helyette az edge-t használja, amivel persze nem megy.
Nem tudja vki véletlen, hogy kell kikapni a pohártartót a kézifékkar mellől? Nem marad lenn a teteje, rálesnék, h kellene rögzítődnie. De sehol nem lelek útmutatót..
Annyit tudok, hogy a gyári "penta" 17*7-es az 9.9 kg vagy kereken 10 kg. De inkább a 10-re emlékszem. Valahol egy Honda oldalt túrtam még annak idején és ott a gyári 17-eseket mind 10 kg-ra mondták
Én télen a gyári 16-os 205/55R16 gumimérettel rendelkező felnivel megyek ,nyáron meg 17-esre váltok. A 17-esem olyan széles mint a gyári csak az ET száma más. Én amit észreveszek az az, hogy míg a 16-ossal talán-talán kényelmesebb az ilyen-olyan utakon a gördülés addig kanyarban a 16-os sokkal alulkormányozottabbnak tűnik. Nekem a 17-essel azzal az ET számmal sokkal kiegyensúlyozottabb. De ez szubjektív. Sok versenyen ahol még ilyen accordokkal indultak mindenhol 17-es felnikkel mentek, most ilyen túraautó szerű versenyekre gondolj. A 18-asat azt meg határozottan nem ajánlom. Annyira megfogja a kocsit, hogy az nem igaz. A 17 egy jó és ideális megoldás. Mondjuk annyi még, hogy az én 17-esem jó 1.6 kg-val könnyebb mint a gyári 17-es. ez is sokat számít gondolom. Így furcsa de mérlegen a nyári 17-esem picit könnyebb gumival mint a gyári 16-os télivel...
Vezetgetek az Accord mellett mindig más autókat is. Most már eljutottam vagy jutottunk oda, hogy az Accord egy kifejezetten könnyű autónak számít a maga kb 1400 kilójával. Az enyém amúgy is gyári sportfutóműves, ültetett és a gyárinál sokkal kijjebb lévő ET számú felnivel használom. Évek óta mondogatom, hogy semmivel nem kanyarodok olyat mint az Acdorddal, egyik autó sem tudja úgy bevenni a körforgalmat... Nos igen. Ha meg olyat akarsz ami meg mégjobb akkor már eegy eleve a sportosságnak épített márkatársánál kell keresgélni pl egy TypeR civic. De a mostani elhízott ilyen-olyan rugózású átlagautókhoz képest ég és föld...