az igazából a karosszéria és a lámpa között tömít...
plusz rezgéscsillapító szerepe van illetve, hogy a menetes tüskét ne tudd azonnal kitépni ha meghúzod, hanem lesz egy csillapítása...
(de a lámpatesten belülre csak az izzó foglalat tömítése, meg körbe ragasztás probléma miatt megy be pára...)
sűtőbe berakod, hogy a műanyag sehol ne érjen le (ne túl melegre, 60-80 fok) és szépen szét lehet szedni, szélvédő ragasztóval összerak, az izzó foglalatra meg egy o gyűrű és örök élet meg egy nap...
Átugrottam Gergicéhez, rádobtam a 17"-es felnijeit az Accordra, s mentem egy kört. Eléggé érezhető a változás, direktebb lett, s keményebb. Nem lett olyan közvetlen így se, mint az MX-5-é, kb a kettő közé tenném. Utána a nyári 16"-osokat tettem vissza, az kényelmesebb, puhább. Kanyarban is.. Sz'al nyárra 17, télre 16 hibátlan kombó.
Szerintem a lámpa mögötti tömítést kell megnézni és kicserélni. A lámpát meg ki kell szárítani és újra jó lesz.
Civic-eknél meg a CRX nél ez volt a megoldás.
Nekem a motor gyári karakterisztikája teljesen megfelel mind menetteljesítmény, mind fogyasztás ügyileg. Csak arra voltam kíváncsi, hogy ha lejjebb jön a vtec váltás, akkor kisimul e a nyomaték beesés 5000-6000 fordulat közt, ami az általam berakott görbén látszik (139661 hsz).
Visszatérve a témára. Én sima reflash-t nem nagyon csinálok már, csak full programozást most már saját padon. Egy Accordnál nem annyi a programozás, hogy lejjebb van hozva a VTEC. Az eleve úgy van változtatva, hogy csak nagy terhelésnél/kigyorsításnál vált a VTEC sokkal lejjebb, kis terhelésnél minimálisan kerül lejjebb, hogy lehessen pályán VTEC nélkül közlekedni. Fordulatszám tiltás feljebb kerül és gyorsabb lesz, gázreakció jobb lesz, optimálisabb üzemanyag és lehet full closed loop, VTC fokolás erőteljesebb nagy terhelésen. Igény esetén alapjárat emelés, hibakód kikapcsolás, "pops and bang" meg rajtprogram (mindkettőnek 0 értelme). Lehet változtatni mikor lépjen "WOT (Wide Open Throttle)"-ba az autó, mikor hogyan és meddig legyen motorfék, speed limiter kiszedve ...stb ..stb. Szóval azért ez egy picit komplikáltabb dolog, hogy legyen is értelme nem csak lejjebb hozzuk a VTEC-et. Azért a K-s motorokban van bőven tartalék.
Esetleg olyan nyomatékgörbéd van a K24A3 motorhoz, ahol csak egyetlen változtatás van a gyárihoz képest, hogy lejjebb jött a Vtec váltás 6000 fordulatról (4500-5000-re monnyuk)?
Köszi, sikerült kikapni. A váltóét is le kellett pattintani, de tkp nem volt nehéz, csak ugye vigyázni kellett, nehogy törjön. Egy kis fémdarab esett ki, ami a pohártartó fedelét megakasztotta, de ott volt alatta, szal csak vissza kellett tenni. Eddig ez volt az egyetlen szerelés, amit a kocsin végeznem kellett. :-)
Nagyon komplikált. Kb 6 bolha fogja. Meg kell húzni felfelé. Elvileg előtte lehet hogy a váltókar környékét is ki kell szedni, ott szintén csak 4-5 bolha van de nem nagyon hiszem.
Az hogy hogyan sikerült elindítani arról nem szeretnék most beszélni, de a jókurvaanyjukat.
Próbálom, de a szervízcd explorer 5-öt kér a gépen meg a szar buzi edge átírta az 5-ös explorert hogy helyette az edge-t használja, amivel persze nem megy.
Nem tudja vki véletlen, hogy kell kikapni a pohártartót a kézifékkar mellől? Nem marad lenn a teteje, rálesnék, h kellene rögzítődnie. De sehol nem lelek útmutatót..
Annyit tudok, hogy a gyári "penta" 17*7-es az 9.9 kg vagy kereken 10 kg. De inkább a 10-re emlékszem. Valahol egy Honda oldalt túrtam még annak idején és ott a gyári 17-eseket mind 10 kg-ra mondták
Én télen a gyári 16-os 205/55R16 gumimérettel rendelkező felnivel megyek ,nyáron meg 17-esre váltok. A 17-esem olyan széles mint a gyári csak az ET száma más. Én amit észreveszek az az, hogy míg a 16-ossal talán-talán kényelmesebb az ilyen-olyan utakon a gördülés addig kanyarban a 16-os sokkal alulkormányozottabbnak tűnik. Nekem a 17-essel azzal az ET számmal sokkal kiegyensúlyozottabb. De ez szubjektív. Sok versenyen ahol még ilyen accordokkal indultak mindenhol 17-es felnikkel mentek, most ilyen túraautó szerű versenyekre gondolj. A 18-asat azt meg határozottan nem ajánlom. Annyira megfogja a kocsit, hogy az nem igaz. A 17 egy jó és ideális megoldás. Mondjuk annyi még, hogy az én 17-esem jó 1.6 kg-val könnyebb mint a gyári 17-es. ez is sokat számít gondolom. Így furcsa de mérlegen a nyári 17-esem picit könnyebb gumival mint a gyári 16-os télivel...
Vezetgetek az Accord mellett mindig más autókat is. Most már eljutottam vagy jutottunk oda, hogy az Accord egy kifejezetten könnyű autónak számít a maga kb 1400 kilójával. Az enyém amúgy is gyári sportfutóműves, ültetett és a gyárinál sokkal kijjebb lévő ET számú felnivel használom. Évek óta mondogatom, hogy semmivel nem kanyarodok olyat mint az Acdorddal, egyik autó sem tudja úgy bevenni a körforgalmat... Nos igen. Ha meg olyat akarsz ami meg mégjobb akkor már eegy eleve a sportosságnak épített márkatársánál kell keresgélni pl egy TypeR civic. De a mostani elhízott ilyen-olyan rugózású átlagautókhoz képest ég és föld...
Igen, ez igaz, én is megszámoltam, hányat tekeredik.. :-) De amúgy mindenben hozza a sportkupés feelinget, totál a Celicámban érzem magam, ha megyek vele, csak itt elférnek a kölkök is, meg a szánkó a csomagtartóban. :-) De nem szeretnék Euro-R-t, pont az tetszik ebben, hogy nem kell szénné forgatni, hogy jól menjen, már a közepe is mindenre elég, a teteje csak mókának van, ha az ember meghallgatná a hangját.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy az Accord sosem fog ugy kanyarodni, mint a hivatkozott off autók, akármilyen gumival és futómüvel. Amit szerintem hiányolsz belöle az a sportos áttételezésü kormány. A hagyományos olajos szervóval emlékeim szerint vagy 3 és felet forgott a kormánya a két véghelyzet között. Ebböl nem lesz sosem penge, azonnali kanyarodás. De próbáld ki. Vagy vegyél Type R-t. Azok jól kanyarodnak. :-)
Az ATS nagyon jól hozza a sportos autóim (MX-5, Celica, Eclipse) tulajdonságait limuzinként, de azt a nagyon penge, azonnali kanyarodást nem érzem, mint azokban. Eddig a tengelytáv, meg a súly számlájára írtam, de eszembe jutott, h azok is a peres, nyárig gumikkal voltak jók ebben, a ballonos télivel már nem. S ugye itt a gyári méret 205/55, mint pl a VW Sharanomnál.. Az Alfa 147 is pengén kanyarodott, ott is ugyanez volt a futómű szerkezetileg, de ugye a 215/45R17 gumival, nem padiga téli, 15 collossal. Kinézet kevésbé érdekel, majd Gergice kerekén megnézzük, h van e változás.
Teljesen más a kettő. Nekem télen ATS “penta” 16”, nyáron 8gen Civic Sport 17”. Nehezebb is jóval a 17-es, így simán érezni a rugózatlan tömeg növelés miatt is a különbséget. Irányíthatóság és komfort is jobb a 16-ossal. A 17-es meg jól mutat. Budapesten egyértelműen a 16” kényelmesebb. 17 éve van meg a kocsi, ebből az első két évben futott csak 16-ossal télen, nyáron.
Esett kb 4 cm hó, kipróbáltam a VSA-t. Faszán működik, nem hirtelen veszi el a gázt, hanem csak nem hagyja, h nagyon felbőgjön a motor. Folyamatosan villogott, még 3-ban is, alacsony fordulaton. Sokkal jobban lehet vele autózni ilyen időben, mint nélküle. Annyi hó nem esett h azt is megnézzem, h mennyire segít kijönni szorultabb helyzetből..