Annyit tudok, hogy a gyári "penta" 17*7-es az 9.9 kg vagy kereken 10 kg. De inkább a 10-re emlékszem. Valahol egy Honda oldalt túrtam még annak idején és ott a gyári 17-eseket mind 10 kg-ra mondták
Én télen a gyári 16-os 205/55R16 gumimérettel rendelkező felnivel megyek ,nyáron meg 17-esre váltok. A 17-esem olyan széles mint a gyári csak az ET száma más. Én amit észreveszek az az, hogy míg a 16-ossal talán-talán kényelmesebb az ilyen-olyan utakon a gördülés addig kanyarban a 16-os sokkal alulkormányozottabbnak tűnik. Nekem a 17-essel azzal az ET számmal sokkal kiegyensúlyozottabb. De ez szubjektív. Sok versenyen ahol még ilyen accordokkal indultak mindenhol 17-es felnikkel mentek, most ilyen túraautó szerű versenyekre gondolj. A 18-asat azt meg határozottan nem ajánlom. Annyira megfogja a kocsit, hogy az nem igaz. A 17 egy jó és ideális megoldás. Mondjuk annyi még, hogy az én 17-esem jó 1.6 kg-val könnyebb mint a gyári 17-es. ez is sokat számít gondolom. Így furcsa de mérlegen a nyári 17-esem picit könnyebb gumival mint a gyári 16-os télivel...
Vezetgetek az Accord mellett mindig más autókat is. Most már eljutottam vagy jutottunk oda, hogy az Accord egy kifejezetten könnyű autónak számít a maga kb 1400 kilójával. Az enyém amúgy is gyári sportfutóműves, ültetett és a gyárinál sokkal kijjebb lévő ET számú felnivel használom. Évek óta mondogatom, hogy semmivel nem kanyarodok olyat mint az Acdorddal, egyik autó sem tudja úgy bevenni a körforgalmat... Nos igen. Ha meg olyat akarsz ami meg mégjobb akkor már eegy eleve a sportosságnak épített márkatársánál kell keresgélni pl egy TypeR civic. De a mostani elhízott ilyen-olyan rugózású átlagautókhoz képest ég és föld...
Igen, ez igaz, én is megszámoltam, hányat tekeredik.. :-) De amúgy mindenben hozza a sportkupés feelinget, totál a Celicámban érzem magam, ha megyek vele, csak itt elférnek a kölkök is, meg a szánkó a csomagtartóban. :-) De nem szeretnék Euro-R-t, pont az tetszik ebben, hogy nem kell szénné forgatni, hogy jól menjen, már a közepe is mindenre elég, a teteje csak mókának van, ha az ember meghallgatná a hangját.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy az Accord sosem fog ugy kanyarodni, mint a hivatkozott off autók, akármilyen gumival és futómüvel. Amit szerintem hiányolsz belöle az a sportos áttételezésü kormány. A hagyományos olajos szervóval emlékeim szerint vagy 3 és felet forgott a kormánya a két véghelyzet között. Ebböl nem lesz sosem penge, azonnali kanyarodás. De próbáld ki. Vagy vegyél Type R-t. Azok jól kanyarodnak. :-)
Az ATS nagyon jól hozza a sportos autóim (MX-5, Celica, Eclipse) tulajdonságait limuzinként, de azt a nagyon penge, azonnali kanyarodást nem érzem, mint azokban. Eddig a tengelytáv, meg a súly számlájára írtam, de eszembe jutott, h azok is a peres, nyárig gumikkal voltak jók ebben, a ballonos télivel már nem. S ugye itt a gyári méret 205/55, mint pl a VW Sharanomnál.. Az Alfa 147 is pengén kanyarodott, ott is ugyanez volt a futómű szerkezetileg, de ugye a 215/45R17 gumival, nem padiga téli, 15 collossal. Kinézet kevésbé érdekel, majd Gergice kerekén megnézzük, h van e változás.
Teljesen más a kettő. Nekem télen ATS “penta” 16”, nyáron 8gen Civic Sport 17”. Nehezebb is jóval a 17-es, így simán érezni a rugózatlan tömeg növelés miatt is a különbséget. Irányíthatóság és komfort is jobb a 16-ossal. A 17-es meg jól mutat. Budapesten egyértelműen a 16” kényelmesebb. 17 éve van meg a kocsi, ebből az első két évben futott csak 16-ossal télen, nyáron.
Esett kb 4 cm hó, kipróbáltam a VSA-t. Faszán működik, nem hirtelen veszi el a gázt, hanem csak nem hagyja, h nagyon felbőgjön a motor. Folyamatosan villogott, még 3-ban is, alacsony fordulaton. Sokkal jobban lehet vele autózni ilyen időben, mint nélküle. Annyi hó nem esett h azt is megnézzem, h mennyire segít kijönni szorultabb helyzetből..
A 7. generációs Accord típusnál írta korábban Gábor, hogy rezonancia jelentkezett különböző sebességi tartományokban, idézem "Nálam főleg kigyorsításkor lehetett érezni leginkább a kormányon, pedálokon 2000es fordulat körül.
Komplett féltengelyeket cseréltettem előtte fölöslegesen, ti ne kövessétek el ezt a hibát..."
Nálam is voltak hasonló problémák és nálam sem tudták orvosolni. Cseréltettem a féltengely köztes csapágyat - diesel- és nálam is teljesen megjavult. Igaz nem 6000 Ft-ért vettem a csapágyat, hanem SKF boltban 15200 Ft. volt. Száma: SC0889LLAC4/L588. Utólag is köszönet Gábornak!
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
Mentél ma 11 körül az M51-en az M5 bevezető felé?
A téli felni színösszeállítást ismertem fel, jól mutatott így a másik sávból is!
(mondjuk jó magasról meg tudtam nézni, teherautóval jöttem haza Ikeából. )
Akkoriban már a 15" nagynak számított. Ha 15-16" kereket kellett szerelni már szenvedtünk vele. Most meg ha 16" felnit kell szerelni röhögünk milyen kicsi. A 14" meg igazából nem is szereltem az elmúlt 2-3 évben, helyette 20"-ból eleget.
Mondjuk a másik véglet, a vicc 225/45R17 méretű kerék a z 1.4i 90 lovas Bravon. Elvittem gumishoz, h ereszt, az talált benne egy csavart, de nem javítja, mert Y sebességindexes a gumi, ami 300 km/h-ig jó, s azt hivatalosan nem szabad. Vazz 300 a tököm, pont kell az egy ilyen lófaszra..
Akkor még nem volt divat a nagy kerék, manapság van az, hogy az autókat malomkerekekkel hozzák ki.
A 7gen Civic is (kb. egyidős a 4-es Golffal) gyárilag 14-es kerékkel jött ki és opció volt a 15-ös.
16-ost csak később kapott a Sport változat. (meg még később a VSA)
Öcsém 4-es Golf-ja is csak azért volt 16-ossal, mint az általad említett, mert valami speckóbb kiadás volt az is.
Ha meg még visszább megyünk az időben, volt ugye a baszom nagy Legend, 90-es években és a gyári kerék 15-ös volt ahhoz a méretű autóhoz, beteg.
Az Accordhoz visszatérve, én az enyémet 18-as kerekekkel vettem, azóta megvannak a felnik, na azokkal nézett ki vadabbul szerintem, de azt is simán tudta viselni szerintem. A 17-es meg pont elég volt hozzá, nem is sok, nem is kevés, de a minimum szerintem is. A 16-os téli rajta, legalábbis úgy néz ki, ez van.
(ellenben a leggazdaságosabb méret kb., mert a 205/55R16 méretű gumi az egyik legolcsóbb a piacon már régóta, mert mára már az lett a "prosztó" standard/minimum méret, sőt már lassan ebben is ugrás lesz szerintem)
Tudom, h a Golf eggyel kisebb, csak példának hoztam. De mondom, majd 20 éve, az akkori kerékméreteket ismerve is kicsinek látszott a Type-S a 16"-ossal, ami ugye volt egy kicsi kerék. Nem is lehetett akkor nagyobbat rendelni, csak később.
Bazze, Golf = Civic, legalábbis az a kategória méretben.
Accord meg nem egy Civic, egy (méret)kategóriával feljebb van, magyarán nagyobb autó, mi a furcsa abban, hogy ugyanazon kerék kisebb alatta? Toldatok, mi?
Az enyémen is, ráadásul Tourer volt, a 16-os kerék csak a téli volt, nyári az 17-es volt, az volt az a felniméret, ami már illett hozzá, sőt igényelte.
Igazad van, vhogy télleg nagyobbnak látszik a téli grt., úgyhogy szeretem. :-) Azt viszont továbbra sem értem, h miért néz ki a 16" Enkei kicsinek alatta. 2001-ben vettünk egy Golf IV-et cégre, 25 éves jubileumi felszereltséggel, s azon is ugyanilyen méretű (205/55R16) kerekek voltak, ami akkor b.ott nagynak számított, átlag kompaktot nem kínáltak ekkora kerekekkel. Ez viszont már akkor is kicsinek látszott optikailag, nézegettük is értetlenkedve az ügyfelemmel, amikor megvette.. talán a toldatok teszik.
Az yo. Nekem a rendes faceliftes maszk nem tetszik, az meg főleg, h nem vörös a műszerfal, ami nekem az egyik legjobban tetsző truváj, úgyhogy elég ez a finomhangolás. Ill. itt már biztos kínálták a 17-es kereket is (enyémhez még nem), aminek nem az átmérője, hanem a szélessége kéne. Autóztam 7végén a faszom esőben, s persze megint forgott el az eleje közepes gázra, sokatlan nekem a nyomatékos Honda.
HA az ember hozzáférne a ködlámpához (CL9) van arra más mód, mint levenni a komplett lökhárítót? Sehonnan nem férni hozzá, most a toldatot próbálom lekapni, de az se jön..
Az mfactory oldalán az alábbiakat írják a helical/torsen lsd-hez:
"No-Load/One-Wheel Syndrome
A common misconception is that a Torsen-Style Differential is useless under a no-load situation (e.g One wheel in the air). Although true to an extent, this no-load situation does not apply to the modern day car with Traction Control (or eDiff). For those without traction control, there is a very commonly used solution to the problem (used by professional race car drivers over the past 30+ years) that our competitors will not tell you; simply left-foot brake"
USA-ban másforma Accord volt a 7gennel egyidőben, lightosabbra hangolt K24 motorral. De ugye kínálták ott is ezt a bódét, csak Acura márkanév alatt, ami a Honda prémium brand-je. Ha vki látott már ilyen TSX-et belülről, kérdezném, h igényesebb, mint az itteni modell? Vagy kb ugyanaz, csak ott ez már prémium?
Ma reggel pöcsörgött kicsit az eső, utána esőgumi ide vagy oda, kisebb gázra is forgott el az eleje kanyarban. Sz'al ha megtartós lenne a kocsi, első dolgom az a jó kis csigakerekes diffizár beszerelése lenne, attól még gyári marad a kocsi..
HA vkinek van ilyen esetleg, egy dolog érdekelne. A torsen hátránya ugye, h mivel nyomatékkülönbségre zár, ezért a nyomaték vmely szorzatát tudja a másik kerékre átvinni, s ha ez 0 (teljesen kipörög), akkor ugyanúgy megáll, mint a nyitott. Vmely Toyota terepjáró egyik tengelyére úgy tesznek ilyet, h raknak bele elektronikus zárást is, ha ez bekövetkezne.. Ez az utólagos cucc ilyen, tehát tud így zárni?