Esett kb 4 cm hó, kipróbáltam a VSA-t. Faszán működik, nem hirtelen veszi el a gázt, hanem csak nem hagyja, h nagyon felbőgjön a motor. Folyamatosan villogott, még 3-ban is, alacsony fordulaton. Sokkal jobban lehet vele autózni ilyen időben, mint nélküle. Annyi hó nem esett h azt is megnézzem, h mennyire segít kijönni szorultabb helyzetből..
A 7. generációs Accord típusnál írta korábban Gábor, hogy rezonancia jelentkezett különböző sebességi tartományokban, idézem "Nálam főleg kigyorsításkor lehetett érezni leginkább a kormányon, pedálokon 2000es fordulat körül.
Komplett féltengelyeket cseréltettem előtte fölöslegesen, ti ne kövessétek el ezt a hibát..."
Nálam is voltak hasonló problémák és nálam sem tudták orvosolni. Cseréltettem a féltengely köztes csapágyat - diesel- és nálam is teljesen megjavult. Igaz nem 6000 Ft-ért vettem a csapágyat, hanem SKF boltban 15200 Ft. volt. Száma: SC0889LLAC4/L588. Utólag is köszönet Gábornak!
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
Mentél ma 11 körül az M51-en az M5 bevezető felé?
A téli felni színösszeállítást ismertem fel, jól mutatott így a másik sávból is!
(mondjuk jó magasról meg tudtam nézni, teherautóval jöttem haza Ikeából. )
Akkoriban már a 15" nagynak számított. Ha 15-16" kereket kellett szerelni már szenvedtünk vele. Most meg ha 16" felnit kell szerelni röhögünk milyen kicsi. A 14" meg igazából nem is szereltem az elmúlt 2-3 évben, helyette 20"-ból eleget.
Mondjuk a másik véglet, a vicc 225/45R17 méretű kerék a z 1.4i 90 lovas Bravon. Elvittem gumishoz, h ereszt, az talált benne egy csavart, de nem javítja, mert Y sebességindexes a gumi, ami 300 km/h-ig jó, s azt hivatalosan nem szabad. Vazz 300 a tököm, pont kell az egy ilyen lófaszra..
Akkor még nem volt divat a nagy kerék, manapság van az, hogy az autókat malomkerekekkel hozzák ki.
A 7gen Civic is (kb. egyidős a 4-es Golffal) gyárilag 14-es kerékkel jött ki és opció volt a 15-ös.
16-ost csak később kapott a Sport változat. (meg még később a VSA)
Öcsém 4-es Golf-ja is csak azért volt 16-ossal, mint az általad említett, mert valami speckóbb kiadás volt az is.
Ha meg még visszább megyünk az időben, volt ugye a baszom nagy Legend, 90-es években és a gyári kerék 15-ös volt ahhoz a méretű autóhoz, beteg.
Az Accordhoz visszatérve, én az enyémet 18-as kerekekkel vettem, azóta megvannak a felnik, na azokkal nézett ki vadabbul szerintem, de azt is simán tudta viselni szerintem. A 17-es meg pont elég volt hozzá, nem is sok, nem is kevés, de a minimum szerintem is. A 16-os téli rajta, legalábbis úgy néz ki, ez van.
(ellenben a leggazdaságosabb méret kb., mert a 205/55R16 méretű gumi az egyik legolcsóbb a piacon már régóta, mert mára már az lett a "prosztó" standard/minimum méret, sőt már lassan ebben is ugrás lesz szerintem)
Tudom, h a Golf eggyel kisebb, csak példának hoztam. De mondom, majd 20 éve, az akkori kerékméreteket ismerve is kicsinek látszott a Type-S a 16"-ossal, ami ugye volt egy kicsi kerék. Nem is lehetett akkor nagyobbat rendelni, csak később.
Bazze, Golf = Civic, legalábbis az a kategória méretben.
Accord meg nem egy Civic, egy (méret)kategóriával feljebb van, magyarán nagyobb autó, mi a furcsa abban, hogy ugyanazon kerék kisebb alatta? Toldatok, mi?
Az enyémen is, ráadásul Tourer volt, a 16-os kerék csak a téli volt, nyári az 17-es volt, az volt az a felniméret, ami már illett hozzá, sőt igényelte.
Igazad van, vhogy télleg nagyobbnak látszik a téli grt., úgyhogy szeretem. :-) Azt viszont továbbra sem értem, h miért néz ki a 16" Enkei kicsinek alatta. 2001-ben vettünk egy Golf IV-et cégre, 25 éves jubileumi felszereltséggel, s azon is ugyanilyen méretű (205/55R16) kerekek voltak, ami akkor b.ott nagynak számított, átlag kompaktot nem kínáltak ekkora kerekekkel. Ez viszont már akkor is kicsinek látszott optikailag, nézegettük is értetlenkedve az ügyfelemmel, amikor megvette.. talán a toldatok teszik.
Az yo. Nekem a rendes faceliftes maszk nem tetszik, az meg főleg, h nem vörös a műszerfal, ami nekem az egyik legjobban tetsző truváj, úgyhogy elég ez a finomhangolás. Ill. itt már biztos kínálták a 17-es kereket is (enyémhez még nem), aminek nem az átmérője, hanem a szélessége kéne. Autóztam 7végén a faszom esőben, s persze megint forgott el az eleje közepes gázra, sokatlan nekem a nyomatékos Honda.
HA az ember hozzáférne a ködlámpához (CL9) van arra más mód, mint levenni a komplett lökhárítót? Sehonnan nem férni hozzá, most a toldatot próbálom lekapni, de az se jön..
Az mfactory oldalán az alábbiakat írják a helical/torsen lsd-hez:
"No-Load/One-Wheel Syndrome
A common misconception is that a Torsen-Style Differential is useless under a no-load situation (e.g One wheel in the air). Although true to an extent, this no-load situation does not apply to the modern day car with Traction Control (or eDiff). For those without traction control, there is a very commonly used solution to the problem (used by professional race car drivers over the past 30+ years) that our competitors will not tell you; simply left-foot brake"
USA-ban másforma Accord volt a 7gennel egyidőben, lightosabbra hangolt K24 motorral. De ugye kínálták ott is ezt a bódét, csak Acura márkanév alatt, ami a Honda prémium brand-je. Ha vki látott már ilyen TSX-et belülről, kérdezném, h igényesebb, mint az itteni modell? Vagy kb ugyanaz, csak ott ez már prémium?
Ma reggel pöcsörgött kicsit az eső, utána esőgumi ide vagy oda, kisebb gázra is forgott el az eleje kanyarban. Sz'al ha megtartós lenne a kocsi, első dolgom az a jó kis csigakerekes diffizár beszerelése lenne, attól még gyári marad a kocsi..
HA vkinek van ilyen esetleg, egy dolog érdekelne. A torsen hátránya ugye, h mivel nyomatékkülönbségre zár, ezért a nyomaték vmely szorzatát tudja a másik kerékre átvinni, s ha ez 0 (teljesen kipörög), akkor ugyanúgy megáll, mint a nyitott. Vmely Toyota terepjáró egyik tengelyére úgy tesznek ilyet, h raknak bele elektronikus zárást is, ha ez bekövetkezne.. Ez az utólagos cucc ilyen, tehát tud így zárni?
Teljesen korrekt, pláne télinek Nekem amúgy nem "nyomja" össze optikailag, mert a világos perem pont kiemeli a méretét, ha ránézek.
Nekem volt 14-es alufelnim télre a 7gen Civic-en, 185/70R14-es gumikkal, na az tényleg olyan volt, mint egy fekete kör közepén egy kis világos pötty.
Nemrég olvastam egy tesztben, h az LSD helicoil megoldását azért nem hívják torsennek, mert annak a szabadalma egy másik autógyáré, de az elv akkor is ugyanaz. :-)
Ha kanyarban szereted nyomni neki, akkor az LSD kötelező
Nekem az 1.8VTi Civicben volt gyárilag és utána hiányzott a 7g ATS-ből, raktunk bele, érezhető lett, hogy ahol eddig kanyarban azt érezted, hogy hűúúú...kicsit sok...és nem tudtad, hogy merj fékezni (elkönnyül a hátulja és még nagyobb baj lesz) vagy csak tartsd esetleg finoman elvedd a gázt és megpróbálj befordulni, mert gázt adni csak rosszabb volt.
LSD után meg "adjál gázt, adjál ennek a..." és ráhúzza az ívre, elfordul
A pickup sajna elkényelmesített, annál olajcserénél alácsúszik, kicsavar, kifolyat, másikon betölt, csá. Itt először megemelni, aztán kva bal kereket levenni, mert máshogy nem férni hozzá, aljáról műanyagot leszedni, majd mindkét csavar olyan szar helyen van, h csak nőgyógyász módon hozzáférhető.. S ha csekkolnám, h minden ok, kereket megint levenni.. tököm.
A szkönyv szerint csak 1.9 liter olaj kell a váltóba, nem tom miért kevesellem.. gondolom ebbe is csak az a speckó Honda olaj jó, s nem bonyi, alul csavaron kienged, feljebb betölt, csá. El kell már adjam, mert különben addig pimpelgetem, költök rá, amíg itt figyel.. :-)