A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Az a Toyota 2000GT a végén komoly.. A Wikipédia szerint 351-et csináltak. 1967-ben 150 ló, 6 henger, ötös váltó.. Az autóskártya szerint picit jobban megy, mint az utsó szériás, vvti Celicám. :-) (8.4 vs 8.7 0-100, ill. 205 vs 220 végsebesség)
Nem a pénztárcádban szeretnék turkálni, de nekem (is) nagy vágyam egy japán út.
Megkérdezhetem, hogy mennyi időre / mennyibe kerül úgy cakumpakk, tényleg mindenestől egy ilyen utazás?
Ahogy a pénztárca engedi. Ezeket az utazásokat a spórolt pénzemből fizetem, nincs gazdag nagybácsi, tehetős feleség, örökölt porcelán, csak vér és veríték. :-)
A Covid bebaszott a tengerentúli utakba és simán a kétszeresét kell fizetni egy repjegyért, mint mondjuk 5 éve. Három év kimaradt a beutazási tilalom miatt, egy éve decemberben, közvetlenül a nyitás után mehettem ki először, az valami megindító és euforikus volt.
Most nem volt tervben de úgy leakciózták a maradék pár repjegyet, hogy le kellett csapnom rá. Gyors egyeztetés a párommal, és tűz. A szabadság hónapok óta igényelve volt, de jó, hogy erre égettem el. Hogyhogy nem elcsíptem a Stance Nation Japant, amin 5 éve nem voltam, illetve alig hittem el, de uccsó nap beleszaladtam a Coppa Di Tokyo-ba, na az is elég hárdkór volt. :-)
Japánban nem érződnek a "háborús szankciók", a szállásom (8 éve ugyanaz), a kaják, az utazás, a belépők, nagyjából minden annyiba került, mint mikor először kiutaztam (2012).
Talán egy éve értekeztem, hogy évről-évre fogyatkoznak a klasszikus autók az utcákról. Soha ilyen kevés utcai képet nem csináltam autókról, mint most. OK, hogy hétvégén kigurítják az ékszerdobozokat, de a hétköznapokból teljesen eltűntek. Egyet azért elcsíptem, enjoy.
"de sajnos ha rajta vagyok ha nem az a hajo ugyanugy menni fog" - azért ez eléggé álszent duma
Amikor covid volt és senki utazott nem mentek ezek a hajók. Szóval azért mennek mert van rá kereslet.
Gratulálok én is! Az FD wankele nem annyira hulladék, mint az RX-8-asoké. Van egy cimbora, van neki 3 db FD, igaz kettő szét van borítva, meg van egy egész japán belpiac import, amire sose fog tudni papírt rendezni. De azért irigykedek rá, mert nekem az egyik legjobban tetsző japán sportkocsi!
A srác gépműhelyezik, elmodása szerint 250-300 ezret is elmehet egy rendeltetésszerűen használt FD wankel.
Akkor van baj az indítással ha kopott a motor.
Egészséges motor indul melegen és hidegen is bármikor. Tény, hogy a megbízhatóságnak nem Ők a mintapéldáik.
Viszont akartam már régóta valami komoly japán nagy vasat a felső elit 4 es ből. ( Skyline, Supra, NSX, RX7 FD)
Nekem az RX-8 is tök tetszik, ideális sportkocsi lenne a 4 ajtajával, de a wankel motort nem vállalom be, vazz vmi olyasmi is van, h nem szabad leállítani, ha beindítottad, különben ajajj.. azt nem tom, h a korábbi turbós motor megbízhatóbb e. Mindenesetre legyen szerencséd vele! :-)
Egyrészt túl sokat nem lesz használva, másrészt ha igaz a "mondás" akkor ebben egy új motor van kb 6 ezer km rel.
Oda kell rá figyelni és akkor nem lesz gond jó pár 10 ezer km ig.
Sziasztok!
Majdnem Hondás lettem sok év Toyotázás után.
S2000 is nagyon benne volt a tervben de végül megint elcsábultam más irányba és egy RX7 FD lett a befutó.
Hajokazos topichoz par szot, szeptemberben voltunk a Norwegian Breakaway-el egy 11 napos mediterran koruton, Romabol indultunk es osszesen 9 kulonbozo kikotoben alltunk meg, 3 gorog, 4 olasz, 1 malta es 1 cannes ahonnan monacoba lehetett elbuszozni.
Minden nap masik varosban ebredni, es menni maszkalni eleg hatekony utazasi forma, raadasul sokszor ugy idozitettek a kikotest hogy reggel 8 korul csorogtunk be a kikotobe, a hangszoron kozben nyomattak a fuvolazenet, nagyon kellemes volt kozben a teraszon vagy az etteremben reggelizni es nezni a varost peldaul Malta eseteben.
Az utasok nagy resze amerikai volt, sok nyugger de voltak barati meg csaladi tarsasagok is.
Finomak voltak az etelek, van sok etterem ami benne van az utazas araban es van pl steak haz ahol fizetni kell, de az ingyen kaja is teljesen jo minoseg volt.
Lehet ulni a hajon is egesz nap, csinalnak millio programot, van bingo az oreglanyoknak, vetelkedok, mozifilmek, szingli utasoknak ismerkedo estek, bowling/kosar/pingpong versenyek, be lehetett nevezni egy ilyen szinfalak mogotti turara ahol felmehettunk a hidra meg a konyhaba nezelodni hogy dolgoznak illetve hogy el a szemelyzet, az eleg klassz volt.
Megtudtunk olyan fontos reszleteket mint pl a 4000 utas es az 1700 fos szemelyzet, heti 4 tonna sajtot zabal meg
Az aki kesik lemarad az nagyreszt igaz, ha odaszol a keso utas telefonon akkor kicsit hajlandoak varni ha jokedvuk van, illetve ha a hajo szervezte szarazfoldi esemenyen tortenik valami akkor azt a csoportot se fogjak otthagyni.
Valoban nem a legzoldebb utazasi mod, de sajnos ha rajta vagyok ha nem az a hajo ugyanugy menni fog, ez is tele volt…egyszer erdemes kiprobalni szerintem.
Unokatesóm ilyen hajón dolgozik. Azt hiszem 2 v. 3 hét meló, majd ugyanennyi pihi. Állítólag elég jól lehet keresni vele, pedig csak valami felszolgáló, ha jól tudom.
Inkább csak félreértés. A legtöbben azt hiszik, hogy felszállsz a hajóra és leszállsz róla 10 nap múlva. Közben nincs kikötő. Régebben valahogy nekem is ez volt a fejemben.
Valójában meg ahogy a legtöbben leírták, éjjel megy a hajó és reggelre odaér a kikötőbe, megáll majd délután megy tovább. Közben meg szabad program. Nekem inkább az vele a bajom, hogy egy-egy városra kevés a fél nap, valószínűleg ilyen rohanás az egész.
De valaki mesélt vicces sztorit, hogy amikor ilyen hajón voltak a kapitány minden nap bemondta épp hány embert felejtettek egy-egy kikötőben és mindig ilyen 20-30 közötti szám volt
Ha nem vagy ott időre a kikötőben, nem vár meg a hajó. Megy tovább, a menetrendet követni kell.
Ezek közül nagyon sok egész évben járja az egész világot és egyszerűen beikszeled hol akarsz felszállni meg hol le és mondjuk simán össze tudsz rakni egy teljes mediterrán utat vagy épp norvég partokat ahogy jól esik. Öreg korra biztos érdekes, egyszer kipróbálom majd.
Igen. Ez nem az hogy csak mész a hajón hetekig ki se köt...
Vannak nyugdíjasok akik eladják a házukat és nem otthonba mennek, hanem ilyen hajókon élnek mert olcsóbban kijönnek mintha otthonba záratnák magukat...így még világot is látnak utolsó éveikre....
Én 6 évvel ezelőtt voltam egy 2 hetes Karib-térség beli körúton. Maga a hajóút 10 nap volt, előtte-utána Miami.
Asszem olyan 6-7 helyen kötöttünk ki, ott egész napos kirándulás, városnézés. Este vissza a hajóra, másnap újabb ország/kikötő. Ez egy élmény. Én azt mondom, hogy ha telik rá, akkor egyszer az életben ki kell próbálni. Egy teljesen más világ.
Persze, egy elég kisarkosított ellenpélda volt de ha nagyon letakarod az "egyik szemed" még bele is lehet látni némi párhuzamot. Mert azzal legitimizálod és tovább táplálod ezt a stadionépítős lopós bandát . Kb mint hogy nem fizetünk a ransomweres támadóaknak mert ezzel felbátorítod őket és megerősíted abban hogy ez működik és egyre nagyobb pénzt és energiát fektetnek bele. Kb mint a kormány...
hát ez elég hülye ellenpélda, de gondolom ezzel te is tisztában vagy, mert alapvetően egy értelmes embernek tartalak. amúgy meg csak azt a dílert utálom aki nem nekem hozza zöldet
Azért ez nem teljesen így van. A legtöbb hajóúton éjjel vagy a hajón reggel kikötő egész nap kirándulás a városban este újra hajó. A nagyon nagyon hosszú hajóúton (3-4 hetes) vagy pár napig összezárva, de ekkor tényleg ilyen atlanti óceán körbeutazás vagy ilyesmi van.
Unokatesóm 2 évig volt hajón, és ő tényleg ott élt és nem hagyhatta el, de az utasok minden nap más-más városban voltak strandoltak kirándultak és a kaját is a hajóról vitték nekik a strandra.
Iszonyatos tömeg összezárva hetekig egy olyan helyen, amit bárhol megkap a szárazfödön, közben a kopasz tengeren semmi látnivaló nincs. A legfőbb oka, h pont itt volt egy cikk róla, h egyetlen darab tengerjáró luxushajó több környezetszennyezést csinál, mint sok-sok százezer autó . A világ egyik legfeleslegesebb dolgának tartom....
Részemről: tömeg (emberek), szálloda, bezártság, sznobok, unalmas látvány (óceán)... és nem lehet biciklizni . Kb. olyan, mintha egy plázában kellene élni egy vagy több hétig. Pfejj, a hideg is kiráz.
Én akkor sem mennék, ha ingyen lenne.
Persze, ez érthető, de ha tolvajokat pénzelünk, akkor a korrupciót és a lopást pénzeljük. Végeredményben lehet hogy jó kamatot kapsz a befektetett pénzedre és amúgy egész jól jársz rövid távon, de hosszú távon és szummázva az egész műveletet egy olyan rendszert segítesz ezzel, ami ellened van. Ez olyan mint a klímázás, minél többet klímázol, annál többet kell klímázni, rövid távon lehűtöd ugyan a házadat, de hosszú távon azt éred el hogy felmelegszik a bolygó és egy öngerjesztő, pusztító folyamatot táplálsz.