LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Ennek az alkohol mumusnak az eredete is érdekes lenne, mert sok szempontból még jobb, mint a benzin.
Nem véletlen, hogy a"tuning" - vagy versenyautókat gyakran E85-tel hajtják.
Azért lehet van valami eltérés, mert nálam 100-assal ment a K24, de a vevője egyszer tankolt bele 95-öst, azonnal dobta is neki a map sensor hibát! Azt kihajtva teletolta 100-assal, megszűnt a hiba. Shell-nél tankolta.
Hát... nem tudom. A cikk eléggé marketing szagú (lehet, hogy ha napjainkban íródik, akkor a végén ott lenne, hogy támogatott tartalom), ez alapján én nem merném kijelenteni kategórikusan, hogy jobb, de még azt sem feltétlenül, hogy minden Accordnál jobb.
Valamivel reprezentatívabb lenne a végeredmény, ha valamit tudunk az autó előéletől, uram bocsá' egy tank prémium üzemanyag elhasználását követően megmérik újra az autót a sima benzinnel, vagy megnérnek ugyan abból a típusból több példányt (egy mérés meg amúgy sem mérés). Aztán még az sem kizárt, hogy a K24, illetve annak vezérlése pont tud kezdeni valami a magasabb oktánszámú üzemanyaggal.
Egyébként meg a net meg tele van ellenkező példákkal is, bár nyilván mindig meg kell vizsgálni a forrást.
Pl.:
Én személy soha semmit nem vettem észre sem benzinesnél, sem dízelnél semmit attól függően, hogy hol, mikor és mit tankoltam. A BMW-be többnyire prémium van, mert rendszerint az ősszel beletankolttal járok még következő év nyarán is, az Audiba meg megy mindenféle gázolaj: sima, prémuim (ha molnál van rá valami kupon), külföldi, belfőldi.
Most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit csinál automatával..
Illetve a tiédre is nagyon kíváncsi lennék, hogy nálam mit művelne (hozzászoktam az kis köbcentis turbósokhoz), szívesen gurulnék vele, ha megengeded. A Rapidok pont ezt csinálták/csinálják meg az 1.4 Octaviak is. Csomószor rá kell kuplungolni ée újra belőni a gázadást menet közben.
Azt a problémát már feladtam, elhiszem neki, hogy már nem tudok vezetni.
Ez az újabb akciója, ami egyenletes haladásnál jelentkezik kisebb fordulaton, 1500 és 2000 között folyamatosan rángat, ez városi tempónál pont ideális...
Na ez szűnt meg teljesen annál a tanknál, aztán visszajött újra.
A pickupba a gáz miatt (kevés benyát használ), az ATS-be meg a teljesítmény miatt csak 100-ast használok. Eddig főleg Auchan, most utolsó kettőre Orlen, nem érzek különbséget, jól mennek a kocsik. :-)
Én eddig nem nagyon tankoltam 100-ast, csak néha a motoromba, meg a téli leállásra szoktam azzal megtankolni.
Viszont most elkezdtem próbálgatni, ahogy múltkor írtam az autóvásárlás topikban, ugye van ez a rángatása a Kiának, amire a szerviz sem tud mondani semmit. 2-3 hete megtankoltam a hegyeshalmi Mol kúton 100-assal, mintha kicserélték volna az autót. Sokkal dinamikusabb lett, de a lényeg, hogy teljesen megszűnt az a rángatása, gyönyörűen egyenletesen ment, mint korábban. Ez tartott egészen addig amíg az a tank ki nem fogyott. Tankoltam a dunaújvárosi Mol kúton 100-ast, ugyanúgy rángatott újra. Amikor ez is kifogyott, tankoltam a dunaújvárosi Shell kúton 100-ast, ettől még jobban rángatott. Ma reggel tankoltam a dunaújvárosi OMV kúton 100-ast, még erre kíváncsi leszek, de még ezzel nem mentem szinte semmit, majd a napokban kiderül...
Na most vagy a kutak között is nagyon nagy a szórás benzin minőségben, vagy semmi köze a rángatásnak ehhez, csak véletlen volt, hogy azzal az egy tankkal tökéletes volt.
(vagy jöhetnek az összeesküvés elméletek, hogy a hegyeshalmi Mol kúton biztos osztrák üzemanyag van... )
Ez is csak akkor igaz, ha van rá térkép az ecuban, magyarul alapból magasabbb oktánszámú üzemanyagra van kitalálva.
Ez esetben is szerencsésebb úgy fogalmazni, hogy az ilyen autó a 95-tel gyengébb, a "százassal" pedig gyári.
Nagyobb elôgyújtás enged meg a prémium benya, növelve ezáltal a teljesítményt.
Nálam a fogyasztás is jobb a prémium naftával szal ha így nézem akkor közel ott vagyok mintha a simát tankolnám.
Az etanol tartalom is kevesebb jóval a prémium benzinben.
A nálunk lévô Orlen kúton (Nyergesújfalun) E10 a 100-as benya.
Ráadásul dieselbôl is csak egy fajta van, a sima. Nincs prémium gázolaj de pl. ma Pilisvörösváron az Orlen kúton direkt megnéztem és kétféle diesel van, sima és prémium.
Amikor először OMV ment bele akkor jobbnak éreztem, selymesebben járt a motor.
Aztán egy ideig csak OMV, aztán pár hónap után SHELL 100 ment. Akkor meg azt éreztem picit jobbnak.
Szóval valszeg a benzinek minősége nem konstans a kutaknál. Mindig ugyanannál a SHELL és OMV kútnál tankoltam.
Egyébként hiába tankol az ember ugyanazon márkájú kútnál prémium benyát, még így is van különbség.
Anno az Accordba is csak OMV100-ast tankoltam de elnézve a progit azért a minőség nem volt mindig egyforma.
A másik szuper dolog meg hogy felprogiztuk OMV100-asra és ha pl. olyan helyen voltam ahol nem volt OMV (horvátország) de igye 100-ast kapott az autó ott is, akkor szépen elkezdett kopogni és visszavett a gyújtásból csökkentve ezáltal a teljesítményt. mondjuk ez meg van a gyári autónál is csak ott nemannyira figyeljük.
Az OMV-nek a prémium benyája meg àllítólag még mindig egyenesen ausztriából érkezik így nincs az hogy kellôen adalékoljàk vagy sem.
Idén szeptemberben Mobil Petrol (elefántos) kúton szülinapi akciójuk vagy mi miatt olcsóbb volt az egyik győri kútjukon a benzin. Feleségem 1,6 16V Megane 1-esébe tankoltam ott egymás után 2X is nagyobb mennyiséget (60l-es a tank). Mivel a Renault sosem vette észre, hogy OMV-Shell-Mol-Diszkont kút melyikén tankoltam, bátorkodtam beletenni az elefántos benzint. Nem kellett volna. Nekiállt 2-3 hengerezni, füstölni, alig indult. Szarrá kormolta a gyertyákat. Gyertya takarítás után kb 100km után újra tiszta korom volt. Félig kifogyott tankra tankoltam sima Shell 95-öt, sokkal jobb lett. Majd kijártunk kb 2/3 tankot, ismét tele Shell 95. Onnantól nem kormolja a gyertyákat, semmi baja.
Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy 2023. novemberéig az új, hozzáadott bioetanol helyett már ETBE-tartalmú, E10 jelölésű Verva 100 prémium benzin mellett a korábbi, E5 jelölésű Verva 100 üzemanyag is megtalálható egyes töltőállomásainkon.
Az utóbbi pár alkalommal már mi is Orlen100-ast tettünk a feleségem ufo-jába.
Előtte mindig OMV100-ast kapott.
Különbséget nem veszek észre viszont azon meglepődtem hogy az Orlen100-asa E10-es.
Eddig nem találkoztam olyan 100-as benyával ami nem E5 lenne.
Még az Auchan 98-asa is E5 ami ráadásul amit be is vizsgáltak és ilyen 1% körüli volt benne az etanol tartalom.
Érdekes hogy az Orlen miért 10%-os mint a sima 95-ös benyák.
Városba, 1-2 személlyel országútra tük elég az 1.4, de te is tudod, h ha 6-ban lepadlózod pályán, akkor nem csinál semmit. :-) Itt jön ki a nagyobb motor előnye.
Amúgy az FK2-be mindig a SHELL-nél tankoltam.
Egyszer kipróbáltam az OMV-t mert olcsóbb volt a 100-as.
Érezhetően máshogy viselkedett a motor, gázreakció, még a hangja is picit más lett. Most felválta teszem bele ezt meg azt.
Általában én minden szart észreveszek, a legkisebb zajt, neszt, vibrációt, optikai eltéréseket, illesztéseket, stb. Mindenki így ismer.
Szóval van aki észrevesz dolgokat mert érzékenyebb van aki meg nem. Ez is benne lehet a pakliban.
Hát én úgy tudom, hogy a finomítóból az alapbenzin jön ki és kutanként adalékolják (SHELL, OMV, stb mindenki a saját adalékait teszi bele....ami vagy sikerül jól vagy nem, vagy kilopják vagy nem stb...
De saját tapasztalatom is van: még régen 90-es évek végén a CRX-be Esso kúton tankoltam az M1-M7 kivezetőn.
Tankolás után egyből nem volt ereje a kocsinak és padlógázzal alig akart felmenni az érdi emelkedőn 120-al....
Én nem tudom mi volt amit tankoltam, de hogy nem rendes benzin az biztos és 10 liter evett, alig vártam hogy elfogyjon. Se előtte se utána nem volt ilyen tapasztalat.
Szóval simán lehet hogy egy kút komplett föld alatti tartálya "szarul" lett adalékolva.
Erre is utaltam részben, hogy lehet hogy még az egyik téli benzin volt másik meg még nyári.
De ugye semmi nem biztos, meg annak az ellenkezője se.
Te ugye mérnök ember vagy. Mennyire kell szarnak lennie egy üzemanyagnak ahhoz, hogy 50 lóerőnél érezhető veszteséget okozzon? Vajon a finomító kiengedné a kapun? Ha igen, akkor az ilyen-olyan hatóság engedné forgalomba hozni?
Nézd, én csak annyit mondok, hogy a fogyasztást befolyásoló számtalan tényező közül egyetlen egy az, amit több hatóság is ellenőriz folyamatosan a gyártástól a felhasználásig, ez pedig az üzemanyag.
Így részemről mindig is ez lesz az utolsó, amire gondolok, ha valami problémát vagy eltérést tapasztalok.
Egy kivétel talán van, amikor üzemanyagcsere történik valamelyik kúton, de annak nem fél liter fogyasztásbeli különbség lesz az eredménye. Emiatt egyébként én minden utolsó tankolás blokkját elkérem és elrakom (dízellel járok).
Én azt tudom mondani amit érzek. Meg amit a fogyasztás mutat.
Ugyanazon az útvonalon mentem többször is, egyben 130 km-t. Tempomattal. Ugyanazzal a gumival nagyjából ugyanolyan időjárási körülmények között.
Pl a nyári meg a téli menetteljesítmény között nem érzek különbséget, de ugye ott több hét alatt változnak meg nagy mértékben a körülmények.
Itt meg egyik pillanatról a másikra változtatsz meg egy fontos paramétert a benzint.
Van aki azt se veszi észre,h. defektes gumival megy, (múltkor épp ezt mesélte bent egy csaj, a férje kinyírta a vadiúj gumit mert nem vette észre,h. defektet kapott)
Nem vagyunk egyformák.
Nekem meg az a tapasztalatom, hogy:
-egyik győri OMV kúton 0,5-1l /100km-el több a számolt (tankolt mennyiség és megtett táv alapján) fogyasztásom, mint amit az autó kiír (7gen Accord 2.0)
-egyik győri Shell kúton max. (!) 0,1l /100km eltérés van a számolt és a kiírt fogyasztásban.
Ezt többször reprodukáltam. Mindig ugyanazoknál a kútoszlopoknál tankoltam. Mindig 2.kattanásig.
Leszoktam az OMV-ről, pedig vagy 10 évig ott tankoltam.
Egyetértek. De ugye a kolléga nem a csúcsteljesítménynél vette észre a változást hanem amikor gyorsított. Akkor amikor kb. az egyenletes haladáshoz szükséges 20LE-ből lesz padlógázon 50LE mert éppen 3000-et forog a motor. Azért ott már észreveszel benzinnel kapcsolatos veszteséget.
Ezekkel a sztorikkal csak egymást hülyítitek teljesen alaptalanul. "Viszont mintha..." Jobban megy, többet fogyaszt, kevesebbet fogyaszt. Ja, meg az osztrák üzemanyag jobb. Ez a kedvencem.
Az autó fogyasztását millió meg egy dolog befolyásoja (teljesség igénye nélkül): a lábad, a hőmerséklet, a páratartalom, az útvonal, az aszfalt minősége, esett az eső vagy sem, az összteher, a szélirány, a szélerősség, mentek-e előtted, tempomat, téligumi, nyári gumi... és igen, az üzemanyag minősége, ami fenti paraméterek közül a legkisebb valószínűséggel okoz közel fél literes fogyasztásbeli eltérést.
Nem részletezném, de példaként az Auchan kutakon árult üzemanyagok vizsgálati jegyzőkönyvei ITT elérhetőek. Lehet bogarászni.
Kicsit más megközelítésben: az autód teljesítménye 100 LE gyárilag papíron, ami a valóságban szinte biztosan kevesebb. Ha az üzemanyag okoz egy 5%-os teljesítmény csökkenést (ami szerintem már elég extrém), akkor felfelé kerekítve masszív 5 lóerőről beszélünk. Ha te ezt megérzed, akkor a vezetékneved csakis Mäkinen lehet.
Nekem is fura volt, leginkább azért mert mostanában szinte csak hosszú utakra mentem az autóval. M0, M5 szinte végig tempomat. Alig volt benne város.
És nem mentem nagy tempókat, csak ahogy mindig is szoktam és ennek ellenére észrevehetően megnőtt a fogyasztás és romlott a dinamika.
Majd most kiderül, mert újra OMW lesz beletankolva. Aztán letesztelem az Orlen 100-ast
Valami most tuti volt (elb*szva) A Shell kutakon, mert az én Civic-em is (6gen 1.5) valami extra undorító fogyasztást produkált, miközben múlt télen sosem ment 6.4 fölé a fogyasztás. Nyáron meg 5 és 5.5 között mozgott, de azzal nem volt gond idén sem.
Ellenben most 8 liter volt. Hát anyád. V-Power 95 meg sima volt az autóban vegyesen. (2/3 V-Power 95 és 1/3 sima 95)
Múlt télen végig sima 95 és nem volt gond, de most igen. Annyi, hogy nálam ez csak mostanában jött ki, amikor bejöttek az igazi hidegek/ mínuszok. (kb. 2 hete) Ezelőtt nem volt gond, de most féreg lett.
Még majd próbálkozom, aztán megírom ide. De most "ecseri" 100-as van az autóban, (van valami tökömtudjamilyenkút itt Ecseren nálunk) mert berágtam.
Nyáron néha tankoltam itt 100-ast és azzal rekord kis fogyasztásokat csinált az autó, ezért tankoltam most is. Meglátjuk.
Viccet félre téve nem tudom. Shellnél októberben vettem észre a dolgot, de csak november közepén tankoltam OMV kúton... ... akkor elvileg már téli benyának kellene lenni...