Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Akkor gondolom nem kellett kifizetni, belefért a garanciába. Mondjuk ha a 30ezres olajcsere periódust tartják,azzal jó pár szöget vernek az autó koporsójába, flottást vásárolni ezért is necces.
Persze ezer más probléma lehet, nekem a múlkor az OMV Maxxmotion dízel tankolása után,autópályán elkezdett rángatni az autó kegyetlenül, a pillanatnyi fogyasztás az egekbe szökött. Így jöttem vele 35km-t, majd bementem a Shellhez tankolni, 2km után nem szaggatott,azóta sem csinálta, igaz nem is tankoltam ott azóta.
Sajnos az üzemanyag miatt is elég sok gond akadhat, a dízelek igazán érzékenyek rá, de a közvetlen befecskendezéses benzinesek is.
Még 100 ezer sem volt benne, máris valami 2 millás számlájuk volt a legutolsó javításra.Ez csak az övén. A többin is volt baj bőven. Konkrétan nem emlékszem mik voltak a bajok, mert nagyon együtt tudok vele érezni az amarok után, és nem mentem bele, mert a VW szó hallatán is már sírógörcsöt kapok....
Ebben az az érdekes hogy 2 ismerősömnek is van, az egyiknek 2.0TDI a másiknak 2.0TSI. Igaz a TDI még csak fél éve, de 180ezer km felett van már. Ő most havi 4-6ezer km-t megy vele és nem igazán volt vele problémája. A másik az 3 éve van meg, 140ezret futott, ebből 80ezret ő tett bele, kopóalkatrészeken kívül mást nem cseréltek. Utóbbi pedig erősen japán párti, van mellette egy Pajero-ja és egy Mazda 6 MPS-ből ült át az Arteonba.
Egyszer utaztam vele, nekem rohadtul bejön minden téren az Arteon.
Nemrég beszélgettem egy sráccal, a céges autóik arteonok. A botrányos, és a hányadék volt a legkedvesebb szava róla. Tök újként kapják, talán 4 évig használják, milliós értékű javítások. Már unja az állandó szervizlátogatásokat. Azt mondta, amint lejár ezeknek a garija, menekülni kell tőlük a lehető legmesszebbre, annyira botrányosan szarok.
Igen, a toyotát benéztem, az a D4D D-CAT istencsapása volt. Bár elvileg a 177 LE-sekkel kevesebb volt a baj, de azzal is volt azért. Ellenben a Honda meg a Mazda 2.2-vel.
A mazdánál 2.0TD az messze nem a 2.2 MZR-CD. Természetesen minden elromolhat, és nem akarok hitvitát indítani, csak azt szerettem volna közölni, hogy kis odafigyeléssel lehet jó mazdát venni (kb. 2008-tól), ha nem német import. És más is le tud rohadni meg el tud romlani ugyan úgy. A használt autó meg mindig mocskos nagy lutri.
Röviden a "mazda=rohad" nem releváns, ahogy a többi f@szság se, hogy Ford-Fiat-Francia... Mondjuk az első kettőből én se vennék, de sok japán meg német használ már Renault meg Peugeot motorokat, vagy közös konszernt.
Az 1.8-ban van. Az olaj téma annyira nem vészes, nekem sem eszik, és sokakanak.
Abban igazad lehet, nem gondoltam át, hogy a mostani bódék már nagyobbak, mint a Prius3/CT/Auris, így valóban érezhetően kijöhet a különbség a két motor között.
És a fogyasztás se tűnik rossznak.
Ahogy a Suzuki 1.0 közösségben is voltak/vannak hypermiller-ek, így igen, látom, hogy a Toyota hybrid csoportban is vannak, és képesek rettentő irritánó közlekedéssel kipréselni a legkisebb fogyasztást, hogy este legyen mire huzogatni
Fél év után már látom, hogyan lehet lahadva, de a rendszert jól használva közlekedni, így városban nekem az Auris-szal eddig 5,5 volt, most hidegebb időben 6...szóval, akkor nem tűnik számottevőnek a fogyasztáskülönbség
Ahogy danithebig írta, a mi hybrid generációnkban legalábbis nem sok értelme van a módválasztónak, nem tudom, hogy az újabbakban milyen.
Az én tapasztalatom meg hogy ahol melóztam ott mazda és vw is volt bőven de a mazda mindig jóval szarabb állapotban volt mint egy vw audi. Az alsó képen a vw meg törött lehetett mert sosem láttam vw-t ott rohadni. Az első sárvédőnél igen ahol azt a szivacs szarságot belerakták de az ajtó közepén sosem, merci igen.
Mondják... Az újról is MONDJÁK. Nyilván vannak mindenre példák, és ellenpéldák, de én a saját tapasztalataimnak hiszek (meg a fényező barátomnak). Mivel nem alu, mint mondjuk az Audi A2, ezért rohadhat, pont annyira, amennyire pl. a Honda accord is (havernak 2 hátsó ív teljes csere, mert széjjelrohadt), meg a volkswagenek is. Az igazság ott keresendő, hogy rengeteg Németországból behozott darab került a magyar piacra, és az akkori német só, amivel az utat kezelték, az ette szét a kocsik nagy részét, amire a mazda különösen érzékeny volt (elvileg az óta már nem azzal sóznak). Az enyém francia import volt, és 10 évesen is makulátlan. Aztán, hogy ki milyen tapasztalattal rendelkezik, nem tudom. Ami tuti: kb. 40 mazda 3 és mazda 6 került rövid időn belül átnézésre általam a 2007 és előttiekből, és AZ ÖSSZES rohadt.
De ahogy mondtam, nem márkaspecifikus ez (kivéve ezt a szériát a mazdától). Pl. a legalsó képen egy ezeknél bőven újabb passat látható.
Nekem ez a mazdám volt 2.2 dízel. Ez pedig legendásan hibamentes. 500+E km felettieket is láttam. Ez hasonló a Honda 2.2 dízeléhez, meg a toyota is ilyet használt még a Lexus-ban is.
Öö a Mazda Skyactiv diesel nem annyira jól sikerült, meg sztem az előző (2-es szériás 6-os) se, szal maradjon a benyás. Arteon nekem is tecc, sokkal előbb, mint egy fhanszia.. :-)
Forma, interior, helykínálat. Bármikor elgurul egy előttem, utánafordulok, hogy "miaf@faszomvoltez,dejólnézki", aztán leesik, hogy az 508. Ami még brutálmód tetszik, az a VW Arteon, de azzal is úgy vagyok, hogy VW? Valahogy nehezemre esik elhagyni a japán vonalat. Mondjuk még sosem volt más. A japánok meg nem nagyon igyekeznek normális nagy autót csinálni. Accord nincs (nálunk), toyota mondjuk nagy, de ott az interior, meg a szoftver borzalom. Egyedül a mazda maradt nekem a szigetről. Szóval dilemma a váltás.
És ja, csak automata és csak benzin. Esetleg ha francia, akkor lehet dízel. Bár a Mazda dízele is jó. Mondjuk a skyactice-ról nem tudok sokat. Az enyém az hibátlan volt.
Formára tetszik ennyire? Az ízlés dolga végülis.. de semmi olyan műszaki tulajdonságát nem hallottam, ami miatt vágyni kéne rá. :-) A mostani Mazda6 az télleg nem rohadós, 2.5 benyával, s automatával teljesen ok.
Na ez a sztereotípia, ami már tizenéve nem igaz Már az enyém se volt rohadós. 232.000 Km-rel adtam el, és egy tűhegynyi folt se volt rajta. Az előtte lévő széria ami viszont ANYAGÁBAN (!) rohadt. Tehát lehetett üregvédőzni, az se ért semmit. Innentől rányomták a bélyeget szerencsére, mert legalább nem olyan drága, és meg tudom venni
Auris 1.8 hybrid nálam 6-ot eszik kb. 5.5 ha feleségem vezeti. ECO mód annyit csinál, hogy a gázreakciót késlelteti szerintem. Mást nem vettem észre, de kikapcsoltam hamar. A "sport" módot se használom, így nem világít semmi a műszerfalon. Mondhatni, hogy normál módban van. A 2.4 ATS meg a 2.2 mazda 6 után nyilván nem erőmű, de azért egész jól lehet vele haladni. Mondjuk én nem spórolásból vettem, hanem mikor építkeztünk, a mazdára lassan kellett volna költeni nagyobb összeget (kuplung, kettőstömegű meg részecskeszűrő), mi meg úgy döntöttünk, hogy lecseréljük egy olyan autóra, amiben se kuplung, se kettőstömegű, se váltó, se közös nyomócső se semmi. Egy egyszerű Atkinson ciklusú 1.8 benzin motor megsegítve egy kis villannyal. Így az építkezés mellett nem kellett az autóval foglalkozni, csak beülni és menni. De lassan cseréljük, és nagyon vonz egy Tesla. De dögöljek meg, hogy az új peugeot 508 a mai konzumer autók csúcsa. Annyira bejön, hogy nagyon. Szóval még az is lehet, hogy feladom az elveimet Vagy vissza Mazda 6-ra. A Mazda levett a lábamról már akkor is. Nagyon alulértékelt autó.
Én is bent vagyok több csoportban, igazából pont, hogy nem ezek a vélemények.
1.8 egy gyakran alkalmazott motor, és bizony szépen el is csípi az olajat. Főleg akik már 200e km felett járnak.
A 2.0 pedig elnyűhetetlen lesz... ismerősöm most vett közel a 200e km-hez, és hibátlan.
Az 1.8 ekkora kasznihoz kevéske.
Ha megnézed az autós teszteket (youtube pl.) a 2.0 corolla ami valós vezetési élményt ad. Dinamikus, erős, futómű baba. Az első hibrid, ami élvezhető, szerethető. Én is ezen a véleményen vagyok.
Fogyasztás. Nehéz téma. Nálam 5.6 és 7.2 között van. Most épp 7.2 a full városi, dinamikusan.
Egyszer csináltam vele országúton 4.4-et, akkor kb. tartva az 50-90-et.
Az 1.8-ast spórolósok veszik. Eco módban használják, stb. Nekem a 1.5 év alatt eco módban 2x volt kb fél percre.
El tudom képzelni, hogy lehet vele 3-4 literes fogyasztásokat csinálni, aki ennek a megszállotja.
13,5 millióért 2-3 éves Tesla Model 3 is van már. Ha tudod otthon tölteni és nem mész napi sok-sok km-ert akkor akár még spórolni is tudsz rajta és teljesítményben biztos nem lesz panasz + egy másik világ.
Hát én nem akarok fényt, az autó nem lakás ahova jönnie kell a fénynek. Szerencsére jelenlegi autóinkon nincsen semmiféle tetőablak, tolótető. Egy autó legyen zárt, a többi megoldással csak probléma van.
Valóban nem egy erőbajnok az 1.8, de ha akarod, lehet vele haladni.
Csak nem annyira érezni....inkább hallani
(de mondjuk ez engem abszolút nem zavar....de sokakat igen, hogy "bőg")
Én 2,5 szívó Subaru-ból (156LE) ültém át, és egyáltalán nem hiányzik az a +30ló. De persze, kinek mi.
A fogyasztásod hogy alakul?
...mert a totoja hybrid csoportban azt olvastam (nem tapasztaltam, csak olvastam!), hogy azért a 2.0 nem fogyaszt olyan híresen jól, mint az 1.8.
Továbbá, hogy az 1.8 kiforrott, a 2.0 még kitudja.
DE, mint említettem, ez nem tapasztalat, így a tévedés jogát erősssen fentartom.
Bocsánat, én sem 3 hónapra gondoltam. Ma egy e:hev Civic rendelés után 3 hónappal megérkezik? Én úgy gondoltam, hogy egy évet is kell várni megrendeléstöl. Most mit mond Honda Hungary(Europe) hivatalosan mennyi a szállítási idö gyártásról Civicre? Valaki tudja?
Persze alapból az, én még arra húzattam egy nagyon halvány UV-védő és hővédő fóliát.
Én ilyen fólia mániás vagyok, mindkét autónk összes üvegfelülete fóliázott. Az első oldalüvegek és az első szélvédő is. Műbizonylattal természetesen. Mindegy hogyan tűz a nap, alig érzem a kezemen és fejemen. Plusz egy esetleges üvegtörés esetén is sokat számíthat.
Hmm miért süti szét az agyad? Nerm sötétített a tetőüveg? + a be lehet húzni az egész üveg alatt olyan cuccot mint a tetőkárpit , olyankor olyan mintha lemeztetős lenne a kocsi. A merevség kocsi függő, a Tucson nem nyekergett, az N-nél meg a lemeztetős is elöl a szélvédő felett, de 8db "ragacsgombóccal" megoldották a márkaszervízben . Szóval a magyar utak inkább tehetnek róla mint az üvegtető hogy "recseg" a kárpit sajnos
Nekünk a Yetiben volt panorámatető, nem sok értelmét látom. Vezetés közben az utat nézi az ember, nem a csillagokat. Nyáron szétsüti az agyadat a nap, csak elhúzott rolóval lehet közlekedni hogy ne marhulj meg a fülkében. Nyilván az üveg miatt az egész tető merevsége sem olyan mintha teli lemez lenne, aztán a jó magyar utakon közlekedve ahogy nyeklik-nyaklik a kasztni és az összes műanyag bizbasz kiszopósodik a tetőkárpitban, szépen elkezd nyikorogni az egész miskulancia. Bullshit az egész.
Érdekes. Nekem ugyan az a típus van, az egyiken van panorámatető a másikon meg lemeztető. A +súly az így igaz, de mivel nem SUV, nem volt különbség a vezetéstechnikai körpályán sem. 1km/h eltérés volt a sebességben a kicsúszáskor, ami lehet akár a gumi állapota is vagy hőmérséklet is. Mivel ráhúzható ugyan úgy belül +takaró, mint a lemeztetőn a kárpit, így felfűteni ugyan annyi mint a lemeztetőst. Viszont nyáron kihűteni gyorsabb ha teljesen kihnyitom majd zárás után hűtöm le. Nekem mondjuk tavasztól őszig nyitva van , mert szeretem a kocsi hangját . Autópályán szoktam bezárni, vagy ha esik az eső. Viszont még annyi hátránya van hogy 240km/h felett elkezd egy kicsit sípolni , ami idegesítő.
Kedvenc extrám, de vhogy nem szokott a kocsijaimban lenni, pedig most is jól felszerelt mindegyik. A Civicben volt csak üveg toló tető, az tuti volt, meg a 320 cápa BMW-ben lemez, kézi tekerővel, az is jó. A 635Csi-ben pl sajna nuku..
Jut eszembe, a Subaro Outback-ben is volt, dupla, de ott az volt a szopás, h a hátsó miatt az első csak billent. Szimpla jobb lett volna.
Nekem a holttérfigyelő fáj nagyon...lehet apróság, de a 2015-ös mazda-ban egy egyszerű csomagban meg lehetett venni, nagyon megszoktam, és sztem hasznos dolog
Nálam nem lenne ilyen szervízintervallum az tuti...nagyon fáj, hogy a céges karoq-ban 90 000 km alatt 3x volt olajcsere, mert a lízingcég szigorúan tartja a gyári előírást...
Szoktam ezt az oldalt nézegetni, és pl az octavia teszene is nagyon, de hogy mindent a központi érintőképernyőn kell vezérelni, az nálam no go. Használtam egy 8-as golf-ot egy hétig, nagyon utáltam pont emiatt.
Egyetértek, kurva jó dolog, főleg automata váltóval.
Annak lehet furcsa, aki szeret a másik seggében vonatozni, mert a legkisebb (de értelemszerűen még mindig biztonságos) követési távolság is túl nagynak tűnhet.
Másrészt azért tud hektikusan működni (legalábbis az enyémben), de egy idő után megszokja az ember és tudom, hogy bizonyos szituációban nem úgy fog viselkedni, ahogy a legjobb lenne, így vagy felülírom a gázpedállal, vagy egyszerűen nyomok egy pause-t.
A másik hátránya, hogy kicsit többet eszik vele az autó és jobban koptatja a féket.
nekem van bár sose élveztem ki igazán mivel annak látványos leginkább aki nem vezet meg főleg hátulról feelinges.
ahogy malazs írta időszakosan célszerű használni tavasszal ősszel.nyáron a meleg miatt, télen viszont bazi hideg és rövid távokon nagyon megnehezíti az ütastér felfűtését.
amire én is kíváncsi lennék de csak mások tapasztalatából az pl az ellenállóság. jó volna tudni, hogy jégeső esetén pl amikor más autónál a tető már horpad akkor ezzel mi van? betöri a jég vagy meg se kottyan neki?
2023. november 30. 12:53:41: megválaszolva Ádám 0 által,
→ #32567
Kicsit jobban melegszik az utastér. Tavasszal és ősszel jó tud lenni, jól esik az autóban a kinti fény.
Viszont +40-80kg súly, ami pont az autó legmagasabb pontján van, így sem fogyasztásban,sem stabilitásban nem túl előnyös.
Klíma mellett azért inkább nem választanám.