HONDA fórum
2024. június 3. hétfő, 16:07,  Klotild Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 



Téma neve: Autóvásárlás topikja

Nyitotta: Devilsmile + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | vége >> 

Téma információk
Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.


OFF autók kitárgyalása is ér!

Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com

Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.


Külföldi autó honosítása:


1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)

2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.

3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)


Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...


Hasznos linkek:



Neppertrükkök kezdőknek, így add el az autódat!
Hogyan fotózzuk le szépen az autót?

Gépjármű honosítás, magyarországi forgalomba helyezés és biztosítás

autodna.hu - Külföldi autók lekérdezése alvázszám alapján

hu.vin-info.com - alvázszám ellenőrzés

Járműéletút-adatszolgáltatás (km óra lekérdezés, tulajdonosok száma, azonosító változások, műszaki és eredetvizsga fotók... )


Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 1000 hozzászólást őrzi meg.
#32501 Laci-DSI +  2023. november 4. 17:12:42 re: #32500 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Feltételezem FN már régi neked az 1.8 Yaris cserére. Itt egy HONDA fórumon ilyen lehetőségek közül javaslom a választást. FK2 1.8, FK2CTR, FK7, FK8, vagy GK5 Jazz.
Amúgy nem értem, miért kellne városi közlekedésre speciális autó. Vegyél olyat, amit tetszik és belefér a költségvetésbe. Bármelyik fogja bírni. Azt értem, ha sokat kell szűk helyeken menned, parkolnod. Akkor minél kisebb, fodulékonyabb kell. Akkor GK5 a bajnok szerintem.
Egyébként Kawa nem jár messze az igázságtól: a legélveztesebb városban az FN2 vagy GK5 - szerintem.
De én elvakult HONDÁ-s vagyok.



#32500 KawaBazsy 0  2023. november 3. 20:45:35 re: #32499 (tamozsnyik 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az X még nem olyan régi, de a sima az már 10 éve van kb, s nem igazán hallani rosszakat a benzinesről (a diesel nem sikerült). A 2.0 120 lovas olyan karakter lehet, mint anyám 1.5 90 lovasa, alacsony fordulati nyomatékra hangolva, s ha ott használod, akkor télleg keveset eszik. Anno ilyen 6.5-7 litert olvastam. De pont emiatt a nyugodt karakter miatt nagy bizsergést nem okoz - úgyhogy eldöntheted, h ez a cél, vagy az. Ha az, akkor meg az FN2 még szívó, jobban bírja a városozást IS. :-)
2023. november 4. 17:12:42: megválaszolva Laci-DSI +  által, → #32501 

#32499 tamozsnyik 0  2023. november 3. 20:33:58 re: #32498 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azért a Mazda ezt elég jól összerakta. Vajon hosszútávon mennyire lessz tartós ez a Skyaktiv X motor? [SMIL:/ketelkedik/Hein36.gif]
2023. november 3. 20:45:35: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32500 

#32498 KawaBazsy 0  2023. november 2. 12:51:55 re: #32497 ([TypeV] + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ő is a Mazdát mondta, mint szívó benzint.
2023. november 3. 20:33:58: megválaszolva tamozsnyik 0  által, → #32499 

#32497 [TypeV] +  2023. november 2. 12:37:35 re: #187025 (tamozsnyik 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Turbó benzinest városba?
2023. november 2. 12:51:55: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32498 

#187031 [TypeV] +  2023. november 1. 22:04:29 re: #187029 (tamozsnyik 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Egy hibrid TOYOTA pl. jó is lenne szerintem.

#187030 KawaBazsy 0  2023. november 1. 19:44:15 re: #187027 (tamozsnyik 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nekem a szívó kéne, ha csak ezek közül lehet válogatni, de nem ismerem őket testközelből. Amúgy meg egy hibrid, akár Prius, vagy Auris, ha városi szaladga..

#187029 tamozsnyik 0  2023. november 1. 19:44:04 re: #187028 ([TypeV] + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Természetesen a villamos es a metró lenne a megfelelő alternatíva, de arra nincs büdzsé. [SMIL:/smile5.gif]

Azért jó lenne valami olyat venni, ha nagyritkán én is beleülnék, ne érezzem már magam benne teljesen töketlennek. Szívem szerint egy FK8-at vennék. [SMIL:/meghajol/bowdown.gif]

De kiváncsi vagyok te mit javasolnál?
Diesel és elektromos kizárva, minimum 1.5 cm3 vagy attól felfelé és ha lehet a német autóipar csodáit nem szeretném.

2023. november 1. 22:04:29: megválaszolva [TypeV] +  által, → #187031 

#187028 [TypeV] +  2023. november 1. 19:08:04 re: #187025 (tamozsnyik 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A CIVIC FK7 egyáltalán nem városi szaladgálós szerintem.

A városi szaladgálós az én olvasatomban azt jelenti, hogy kb. egyáltalán nincsen a motor üzemi hőfokon.
2023. november 1. 19:44:04: megválaszolva tamozsnyik 0  által, → #187029 

#187027 tamozsnyik 0  2023. november 1. 18:59:29 re: #187026 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszi, de konkrétan ez a két példány érdekelne. Van városi igazasra egy Yaris 1.8 kis "méregzsák" amit nagyon szeretünk, de már elég idős, megérett a cserére. Helyette mindenkép valami olyat szeretnék, aminek a csomagtartójába 2 zsugor ásványvíz mellett még esetleg más is befér.

2023. november 1. 19:44:15: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #187030 

#187026 KawaBazsy 0  2023. november 1. 17:19:53 re: #187025 (tamozsnyik 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Eggyel kisebb, városba való szaladgálósokkal van tapasztalat (Jazz ill Mazda2 :-).
2023. november 1. 18:59:29: megválaszolva tamozsnyik 0  által, → #187027 

#187025 tamozsnyik 0  2023. november 1. 16:59:42    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

Városi szaladgálós kocsit keresek, az egyik kiszemelt a Civic 1.5T Sport (ferdehátú) a másik a Mazda 3 2.0 skyactiv GT. A sok youtube videók/tesztek között már teljesen elvesztem. Kérlek segítsetek, melyik lenne a jó választás? Mi a gyenge pontja az 1.5 Civicnek, ez a motor mennyire szereti a városi használatot, gondolok itt a kokszosodásra? Esetleg benzines Mazdával kapcsolatban valami tapasztalat?
Köszönöm.
2023. november 2. 12:37:35: megválaszolva [TypeV] +  által, → #32497 
2023. november 1. 19:08:04: megválaszolva [TypeV] +  által, → #187028 
2023. november 1. 17:19:53: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #187026 

#32496 Mykee +  2023. október 29. 23:23:32 re: #32490 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Mert boomer vagy már :D

#32495 Gergice +  2023. október 29. 21:38:56 re: #32494 (gotti + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ja, az enyém benzines.
A srác aki beszerelte nekem, azt mondta van már megoldás dízelhez is, de olvastam én is az említett problémákról. Nem tudom, hogy megoldódott-e. Aki meg nekem szerelte be, nem ajánlanám nyugodt szívvel, sajnos még mindig nem sikerült teljesen üzemképessé tennie az enyémet, pedig azt hittem van tapasztalata bőven...
Többek között a telefontükrözés sem működik még! De elvileg tudja a cucc. De mondom, az enyém benzines.

#32494 gotti +  2023. október 29. 21:26:06 re: #32482 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Korábban én is utánajártam ennek, de akkor sajnos mindenhol azt olvastam, hogy csak a benzineshez lehet ilyet kapni, mert a dízelnek másképp működik a klímája (fűtésnél az elején amíg nem meleg a hűtővíz, a klímát fordítva üzemeltetve kezd fűteni) és ezek ezt nem tudják kezelni. Akár a klímát is tönkre teheti.
Akkor feladtam, persze azóta lehet kiadtak dízelhez is jót, de mostanában nem foglalkoztam vele.
2023. október 29. 21:38:56: megválaszolva Gergice +  által, → #32495 

#32493 gotti +  2023. október 29. 21:20:44 re: #32479 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Köszönöm a lehetőséget, összefuthatunk majd valahol! [SMIL:/smile5.gif]
Ennél amúgy az az érdekes, hogy a legtöbb, más autónál bevált és megszokott kuplung kezelés, az itt nem igazán működik. Vagyis nagyon sokszor nem működik. Pl azt tapasztaltam ki a lassú gurulásnál, amikor kettesben kellene lassan enni, akkor ez az autó azt nem szereti, ha a kuplung csúsztatása mellett adsz kis gázt folyamatosan ahogy az berögzült az elmúlt pár százezer km alatt, na ekkor tuti a rángatás. Ennél úgy kell, hogy teljesen ráengeded a kuplungot és határozott gázadás utána, mert ha finomkodsz, akkor is rángat.
De gyakran megcsinálja azt is, ha már egyenletesen haladsz lassan, tartott gázzal, akkor is egyszer csak rángat. Ilyenkor hiába adsz gázt, nem segít, kuplung be és újrakezdeni. [SMIL:/smile2.gif]
(Ezzel együtt került még 2 db XCeed is a céghez ugyanilyen motorral, azok is hasonlóan működek.)

#32492 JohnyFirpo +  2023. október 29. 21:10:05 re: #32488 (Kázmér + )  ←  ‹›  0 | rejt
Na és? Én is. Ezt mondom! [SMIL:/szetvert.gif]

#32491 Yakumo +  2023. október 29. 20:49:24 re: #32483 (Gergice + )  ←  ‹›  0 | rejt
[SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif]

#32490 KawaBazsy 0  2023. október 29. 20:11:23 re: #32489 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ja, volt rajta vmi állítgathatóság.. de nekem nem kell ilyen buziskodás, majd én eldöntöm, mennyire megyek közel, meg mikor fékezek. :-)
2023. október 29. 23:23:32: megválaszolva Mykee +  által, → #32496 

#32489 Kázmér +  2023. október 29. 20:02:42 re: #32486 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
De az adaptív tempomatot tudod állítani, és teljesen közelre enged az előtted levőhöz.
2023. október 29. 20:11:23: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32490 

#32488 Kázmér +  2023. október 29. 20:01:16 re: #32481 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Jólvan papa, kettesben 30-cal a lányom is símán legurul vele.... [SMIL:/smile5.gif] [SMIL:/smile2.gif]
2023. október 29. 21:10:05: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32492 

#32487 danithebig +  2023. október 29. 11:49:50 re: #32486 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Volt már szerencsém nem túl jó adaptív tempomathoz. De a legtöbbször be lehet állítani úgy, hogy ne legyen zavaró, sőt. Nekem tetszik.

#32486 KawaBazsy 0  2023. október 29. 11:09:17 re: #32485 (danithebig + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Öreg vagyok, vagy mi, de engem az adaptív tempomat halálra idegesített pályán. Túl korán kezdett fékezni, amikor vki lassan ment a külsőben, én meg nem akartam már 300m-el előbb bemenni a belsőbe.. Mondjuk éna tolatóradart is rühellem, elég egy kikapcsolható VSA, s csá. :-)
2023. október 29. 20:02:42: megválaszolva Kázmér +  által, → #32489 
2023. október 29. 11:49:50: megválaszolva danithebig +  által, → #32487 

#32485 danithebig +  2023. október 29. 11:05:10 re: #32473 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Meg egy adaptív tempomat araszoló funkcióval, meg egy led mátrix fényszóró. Ha ezek meglennének, életem végéig 7gennel járnék. Most is van egy 2. autónak [SMIL:/smile2.gif]
2023. október 29. 11:09:17: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32486 

#32484 KawaBazsy 0  2023. október 29. 08:17:30 re: #32481 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jah, s ez a 4 henger érdeme, pedig ennél a ccm-nél már prüntyögök, h miért nem 6.. de ez így jó.

#32483 Gergice +  2023. október 29. 07:59:24 re: #32478 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Az 1.6 szívó Sportage-ben nem érezni, hogy be van kapcsolva a klíma. Így is, úgy is gyenge.
2023. október 29. 20:49:24: megválaszolva Yakumo +  által, → #32491 

#32482 Gergice +  2023. október 29. 07:56:50 re: #32473 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ekvileg ami nekem bekerült az Accordba Androidos cucc, az tudja a telefontükrözést is, csak még nem sikerült beállítani.
2023. október 29. 21:26:06: megválaszolva gotti +  által, → #32494 

#32481 JohnyFirpo +  2023. október 29. 07:35:44 re: #32480 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Qrva jó a motorféke! :)
Mecsekben lejöttem a tetőről fékezés nélkül. :)
2023. október 29. 20:01:16: megválaszolva Kázmér +  által, → #32488 
2023. október 29. 08:17:30: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32484 

#32480 KawaBazsy 0  2023. október 29. 06:58:22 re: #32479 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ugye motorfék is egy nagy semmivel egyenértékű.

Az tök vicces, h az ATS-nek milyen motorfékje van, nem gondoltam, h ilyesmi is lehet mókás egy viszonylag nagy ccm-es négyhengeresben. Volt már hasonló ccm, 4 hengeres autóm, de vagy automata (Subaru Outback 2.5i), vagy nyomórudas kövület volt (Jeep Wrangler 2.5i), amit nem forgatott az ember 2000 fölé. Ezek után kivi lettem a Porke 968-ra, ami ugye 3 literes, 4 hengerrel. :-)
2023. október 29. 07:35:44: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32481 

#32479 JohnyFirpo +  2023. október 29. 05:53:32 re: #32459 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hahó!
Kia automatáját nem próbáltam, ellenben kíváncsi voktam a Ssangyong Torres-re, arra rápróbáltam, elvileg ugyanazzal a váltóval van szerelve. Semmi rosszat nem tudok mondani róla, úgy 25 perc vezetési tapasztalat alapján. Ami élményem van az automatákról (személyes tapasztalat), azt egy 1.6 szívó Vitara és egy 2.2 dízel Navara adta. Azok valami botrányosan szarok, szóval azokhoz képest a Ssangyong váltója egy álom volt.
A kézi váltós tapasztalataid ismerősek a céges, manuálisokból (Skoda Rapid 1.0T, Skoda Octavia 1.4T). Nálam ami bevált, hogy ha araszolni kell, bizony kuplung be, adsz egy pici gázt, kuplung finomat hozzáenged (szúsztat), aztán ha kell, vissza a kuplungot... Ha nem, akkor mákod van és mehetsz tovább. Nem rángat az, ha egy picit bátrabban nyomod le a gápedált. Amúgy valóban borzasztóak tudnak lenni. Én a kis ccm, erőtlen motor, relatíve nagy súly, hármasának számlájára írnám. Ugye motorfék is egy nagy semmivel egyenértékű. Turbó nélkül halottak, szóval valahol ott lehet a qtya elásva.
Ha meglesz, úgyis tervezek menni vele, elugrok arrafelé, aztán kipróbálod. :)
2023. november 16. 12:27:41: megválaszolva gotti +  által, → #32524 
2023. október 29. 21:20:44: megválaszolva gotti +  által, → #32493 
2023. október 29. 06:58:22: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32480 

#32478 Yakumo +  2023. október 28. 23:05:26 re: #32459 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Baszki, az 5gen nem rángat így sosem, pedig abban nem tegnapi a kuplung. (így is hidegben reggel csinálja csak főleg)
A 6gen szintén nem rendelkezik zsír új kuplunggal, de abban már tuti volt cserélve és abban ugye van klíma, de semmit nem ront ha bekapcsolom sem a vezetésen, de pláne nem rángat jobban, persze némi teljesítmény esés van, de nem is drámai egyáltalán. '99-ben sikerült a Hondának megoldani, (meg sok másnak is szerintem) Kia-nak meg nem évtizedekkel később se, ez van. [SMIL:/szetvert.gif] (tényleg meleg azért, hogy egy sima manuálist nem tudtak összehozni, ami jól működik..... [SMIL:/mosoly.gif] )
2023. október 29. 07:59:24: megválaszolva Gergice +  által, → #32483 


2023. október 28. 23:06: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#32477 Yakumo +  2023. október 28. 22:58:24 re: #32474 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ilyen robotizált sima kuplungos van ugye a 8gen UFO-ban is, anyámnak az van. Sima A-ban használva igencsak bólogatós, limbó-hintós a váltás, az ember jobban teszi, ha váltáskor, mintha kézivel váltanál, leveszi a lábát a gázról, mert akkor nem olyan durva a "limbózás".

Viszont ha úgy használod, hogy előre-hátra tologatod te magad a sebességeket a váltókarral, (van ilyen fokozat is) akkor sokkal elviselhetőbb a váltás és gyorsabb is. Abarth-nál akkor ez nem sikerült, pedig legalább Sport módban illene úgy váltania, főleg egy ilyen kis mini seggrakétának. [SMIL:/smile1.gif]

#32476 gotti +  2023. október 28. 22:28:46 re: #32474 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Lehet, nem néztem utána, hogy mi van benne, 2 alkalommal vezettem csak, de működése alapján simán elképzelhetőnek tartom.

#32475 KawaBazsy 0  2023. október 28. 22:21:50 re: #32473 (gotti + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nekem megfelel a xenon, s ha válogathatnék, akkor tetőablak kéne, de azt nem adtak az ATS-hez. :-)

#32474 KawaBazsy 0  2023. október 28. 22:20:56 re: #32472 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az nem lehet, h sima, robotizált egykuplungos volt? Általában azok a legszarabbak, de olyat még - szerencsére - nem vezettem.
2023. október 28. 22:58:24: megválaszolva Yakumo +  által, → #32477 
2023. október 28. 22:28:46: megválaszolva gotti +  által, → #32476 

#32473 gotti +  2023. október 28. 22:20:31 re: #32471 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezzel egyetértek, igazából az új autókból nekem ami kellene mondjuk a 7gen Accordba egy telefon tükrözésre képes kijelző, meg egy ledes fényszóró és tökéletes lenne.
De persze mindenkinek más, ez csak az én véleményem, meg már lehet öregszem. [SMIL:/szetvert.gif]
2023. október 29. 11:05:10: megválaszolva danithebig +  által, → #32485 
2023. október 29. 07:56:50: megválaszolva Gergice +  által, → #32482 
2023. október 28. 22:21:50: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32475 

#32472 gotti +  2023. október 28. 22:15:58 re: #32470 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gondolom típusonként más a hangolás, én is vezettem olyan tiptronicot ami jó volt, de azzal a 2,5 tdivel szörnyű volt.
Az Abarthban viszont nagyon lassú, gondolkodott csak még sport módban is. Fürge kis autó a kis turbo motor pörög, közben nagyon jó hang, durrog meg minden, aztán sportban lazán elforgatja leszabályzásig szinte, aztán a váltás meg olyan lassú, hogy csak bólogatsz, leesik a fordulat, majd vársz és jön az újabb rúgás.
2023. október 28. 22:20:56: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32474 

#32471 KawaBazsy 0  2023. október 28. 22:09:13 re: #32468 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezért nem kell új autót venni. :-)
2023. október 28. 22:20:31: megválaszolva gotti +  által, → #32473 

#32470 KawaBazsy 0  2023. október 28. 22:08:46 re: #32469 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én még olyan igazán szar automatával nem találkoztam, ez a Kia is csak meglepő volt, mert nem ezt vártam. A Sharanunkban is 5-ös tiptronic volt, mint abban a Superb-ben, s az hibátlan volt..
2023. október 28. 22:15:58: megválaszolva gotti +  által, → #32472 

#32469 gotti +  2023. október 28. 21:44:42 re: #32465 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Köszönöm a lehetőséget, egyszer talán összefutunk! Sokat járok amúgy is Pesten, vagy majd valami autós rendezvényen esetleg. [SMIL:/smile5.gif]
Amúgy nekem a legrosszabb automata élményem, ami nagyon beégett, az régebben egy első generációs Superb 2,5 TDi Tiptronic, meg nem olyan régen egy Abarth 500 automata. [SMIL:/szetvert.gif]
(Imádom az Abarthot, de az automata teljesen hazavágja az élményt.)
2023. október 28. 22:08:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32470 

#32468 gotti +  2023. október 28. 21:39:54 re: #32464 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen, nekünk is a gyengébbekben van a 7es. Vannak Jetták, a 150 lovas az 6os, a 110 lovas az 7es. A 7es nagyon durván finomabb, de abból már kettő is megadta magát, mindenféle előjel nélkül megállt. Millió feletti javítási összeg volt, van még 6 db ilyen, már alig várom. [SMIL:/szetvert.gif]
Viszont van olyan újabb Superb is ami 200 lóerős és 7es DSG, de az már lehet más kicsit.
Kézivel én sem találkoztam még ilyennel, de azt mondják ezekből is az újabbak ilyenek és valami környezetvédelmi dolog van ennek a programozása mögött is.
Azt sajnos sok más típusnál is tapasztalom, amikből cégesen több generáció volt/van, hogy amíg euro5-ös motorral vettük addig jó volt vezetni is és kevesebb probléma is volt, amikor jöttek az euro6osok, azóta csak a gond van mindegyikkel. [SMIL:/smile4.gif]
Francia és német vonalon is tapasztalom ezt, oldalakat tudnék írni...
2023. október 28. 22:09:13: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32471 

#32467 KawaBazsy 0  2023. október 28. 21:02:51 re: #32466 (Mykee + )  ←  ‹›  0 | rejt
Öö nem vagyok otthon Kiá-ban, meg nem is leszek, nem jönnek be a koreaiak.. :-) Amit tudok, h a kocsi 2020 februári volt, s újan vették a tesómék, a legmagasabb gyári felszereltséggel, amiben ez a duplakuplungos váltó is volt. Az lehet, h a Ceed-be mást tesznek.. Azt nem tom h ez olajos e, csak hogy 7 fokozatú.

#32466 Mykee +  2023. október 28. 20:57:33 re: #32461 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
DE ez nem az a váltó, mert a KIA ceedben olajos DCT van, míg a te elmondásod szerint amiről írsz az nem az volt.
2023. október 28. 21:02:51: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32467 

#32465 Mykee +  2023. október 28. 20:56:06 re: #32459 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha BP-i vagy valami környékén járaz valahol fussunk össze, megmutatom az automatát ( hibátlan az ;) ), meg megnézzük a kézivel mizu. Nekem volt 2 kézi váltós is, és most dupla kuplungos automata van. Van még egy Ford is automatával, na azt is szívesem megmutatom milyen egy igazán szar váltó [SMIL:/szetvert.gif] .
2023. október 28. 21:44:42: megválaszolva gotti +  által, → #32469 

#32464 KawaBazsy 0  2023. október 28. 20:48:16 re: #32463 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jah, az olajos, 6-os DSG a megbízhatóbb. A 7-es, száraz kuplungosat a gyengébb kocsikba teszik a VW-nél.
Vezettem én is már több tucat automatát, de ilyen szarakodóst még sose. A pickupban egy full hagyományos, régivágású 4-es van, de ha megbököm a gázt, ugrik. Nagyon finoman is lehet menni vele, mint ahogy dinamikusan is term. A duplakuplungosról meg azt gondoltam, h az a legjobb, szerkezetileg egy automatizált kézi váltó, oszt tessék. De - mondom - a hangolása volt szar, egy jobb programmal azóta már helyre hozhatták. Viszont olyannal se találkoztam még, amit te írtál, h a kézi váltóval nem lehet finoman menni..
2023. október 28. 21:39:54: megválaszolva gotti +  által, → #32468 

#32463 gotti +  2023. október 28. 20:29:35 re: #32461 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor meg vagyok nyugodva, hogy nem jobb az automata, úgysem szeretem, akkor ugrálunk tovább boldogan... [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
Én is főleg németeket vezettem/vezetek automatában, a régi hagyományostól kezdve az első tiptronicon keresztül a mai DSG-ig. A DSG-k nagyon finomak, van több 6-os és több 7-es is a cégnél. A 7esek finomabbak, viszont azzal már többel is volt baj, 6-ossal még soha.
2023. október 28. 20:48:16: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32464 

#32462 KawaBazsy 0  2023. október 28. 20:21:09 re: #32459 (gotti + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Ami még ezt tudja fokozni, ha bekapcsolod a klímát. Érezhetően gyengébb az autó

#32455 [SMIL:/szetvert.gif]

#32461 KawaBazsy 0  2023. október 28. 20:14:31 re: #32460 (gotti + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt kipróbálhattad volna, ha átjössz.. Amikor meg nagyobb gázt adtam, h menjen már, akkor ugyanúgy megvolt a min 1 sec hatásszünet, csak utána megugrott, mint egy bakkecske. Anno egy haverom 2005-ben megvette a Passatot újan az akkor újdonság DSG-vel, s az tökéletes volt.
2023. október 28. 20:57:33: megválaszolva Mykee +  által, → #32466 
2023. október 28. 20:29:35: megválaszolva gotti +  által, → #32463 

#32460 gotti +  2023. október 28. 19:58:24 re: #32458 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na én pont erre lennék kíváncsi, hogy automatával milyen, ahogy ezt az előző hozzászólásomban írtam, de amit leírtál az nem túl bizalomgerjesztő.
Eddig automatával csak német és francia tapasztalatom van ( na jó, meg egy kicsi olasz, de az más világ volt. [SMIL:/smile2.gif] ),de nem vagyok automata párti.
2023. október 28. 20:14:31: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32461 

#32459 gotti +  2023. október 28. 19:54:53 re: #32445 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Érdeklődnék, hogy próbáltál kéziváltósat és automatát is belőle esetleg? Ha igen, akkor nagyon kíváncsi lennék a tapasztalatodra. Ha nem, akkor majd írj légy szíves, ha már használod egy ideje, hogy milyen automatával.
Azért kérdezem, mert én fél éve használok egy Ceed SW-t azonos motorral, kéziváltóval. Nem Gt line, de az alatt a legmagasabb felszereltség, Platinum szint Ada és Luxus csomaggal. Ezzel nincs is semmi baj, nagyon jól felszerelt autó, pár apró dolog van ami nem tetszik, de semmi panaszom nem lehetne rá.

Ami viszont nagyon bosszantó, ezért lennék kíváncsi majd a tapasztalataidra, az az elinduláskor és a kis sebességgel való araszoláskor tapasztalható rángatás. Ez valami botrányos sajnos. Pedig régóta vezetek, sokat megyek, nagyon sok féle autóval és eddig soha nem tapasztaltam ilyet. De sajnos a Kianál is annyit mondtak, hogy ezek ilyenek...
Aki ismerősnek van ilyen kéziváltósban, az szintén mind ezzel a problémával szenved.
Én nem vagyok automata párti, de már azon vagyok, hogy ehhez az autóhoz lehet az kéne.

Ha induláskor nem találod el azt a nagyon-nagyon szűk fordulatszám tartományt és kuplung adagolást amivel normálisan el tudsz indulni, akkor rángat és nem akar menni akármit csinálsz, csak ha újra kuplungolsz és játszol a gázzal. Amúgy meg nagyon finom a motor, de érzékeny a gázpedál, ha kicsit több gázt adsz, akkor meg már nagyon pörög a motor. Ez hatványozottan igaz, ha lépésben kéne gurulni, azt pl kettesben alapjárat környékén kis gázzal, amit a legtöbb autó simán visz, azt ez nem tudja, csak remeg, rángat...
A legrosszabb az, amikor pl odaérsz egy kereszteződéshez, de nem kell megállni teljesen, de már csak picit gurul az autó, nyilván azt egyesben próbálnád, de az megoldhatatlan feladat neki. Ilyenkor inkább meg kell állni és úgy elindulni.
Ami még ezt tudja fokozni, ha bekapcsolod a klímát. Érezhetően gyengébb az autó és sokkal jobban rángat. Azt gondolná az ember, hogy egy mai modern, 160 lóerős autóban a klímát már nem venni észre ennyire.

Lassan ár elhiteti velem ez az autó, hogy béna vagyok és nem tudok autót vezetni...
Akinek eddig kölcsönadtam az mindenki sokkot kapott és mint a bakkecske kb úgy indult el vel.

Nagyjából meg lehet szokni, meg vannak trükkök, amivel már sokszor ki tudom ezeket kerülni, de nem mindig és persze a legrosszabbkor rángat mindig. De elég bosszantó, hogy minden elinduláskor rendesen koncentrálni kell, hogy mivel kerüld el a rángatást.

Amúgy nagyon finom autó, jó vele utazni, nem is eszik sokat, de a turbo ellenére eléggé pörgetni kell, kicsit szívó jellegű a motorkarakterisztika. Van német TSI-nk is a cégben, az sokkal nyomatékosabb alul teljesen másképp viselkedik. De azért nem bánom, hogy nem németben ülök. [SMIL:/szetvert.gif]
2023. október 29. 05:53:32: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #32479 
2023. október 28. 23:05:26: megválaszolva Yakumo +  által, → #32478 
2023. október 28. 20:56:06: megválaszolva Mykee +  által, → #32465 
2023. október 28. 20:21:09: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #32462 

 << eleje | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.41, 0.41, 0.37
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.067 mp, 10 query