Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Öreg vagyok, vagy mi, de engem az adaptív tempomat halálra idegesített pályán. Túl korán kezdett fékezni, amikor vki lassan ment a külsőben, én meg nem akartam már 300m-el előbb bemenni a belsőbe.. Mondjuk éna tolatóradart is rühellem, elég egy kikapcsolható VSA, s csá. :-)
Meg egy adaptív tempomat araszoló funkcióval, meg egy led mátrix fényszóró. Ha ezek meglennének, életem végéig 7gennel járnék. Most is van egy 2. autónak
Az tök vicces, h az ATS-nek milyen motorfékje van, nem gondoltam, h ilyesmi is lehet mókás egy viszonylag nagy ccm-es négyhengeresben. Volt már hasonló ccm, 4 hengeres autóm, de vagy automata (Subaru Outback 2.5i), vagy nyomórudas kövület volt (Jeep Wrangler 2.5i), amit nem forgatott az ember 2000 fölé. Ezek után kivi lettem a Porke 968-ra, ami ugye 3 literes, 4 hengerrel. :-)
Hahó!
Kia automatáját nem próbáltam, ellenben kíváncsi voktam a Ssangyong Torres-re, arra rápróbáltam, elvileg ugyanazzal a váltóval van szerelve. Semmi rosszat nem tudok mondani róla, úgy 25 perc vezetési tapasztalat alapján. Ami élményem van az automatákról (személyes tapasztalat), azt egy 1.6 szívó Vitara és egy 2.2 dízel Navara adta. Azok valami botrányosan szarok, szóval azokhoz képest a Ssangyong váltója egy álom volt.
A kézi váltós tapasztalataid ismerősek a céges, manuálisokból (Skoda Rapid 1.0T, Skoda Octavia 1.4T). Nálam ami bevált, hogy ha araszolni kell, bizony kuplung be, adsz egy pici gázt, kuplung finomat hozzáenged (szúsztat), aztán ha kell, vissza a kuplungot... Ha nem, akkor mákod van és mehetsz tovább. Nem rángat az, ha egy picit bátrabban nyomod le a gápedált. Amúgy valóban borzasztóak tudnak lenni. Én a kis ccm, erőtlen motor, relatíve nagy súly, hármasának számlájára írnám. Ugye motorfék is egy nagy semmivel egyenértékű. Turbó nélkül halottak, szóval valahol ott lehet a qtya elásva.
Ha meglesz, úgyis tervezek menni vele, elugrok arrafelé, aztán kipróbálod.
Baszki, az 5gen nem rángat így sosem, pedig abban nem tegnapi a kuplung. (így is hidegben reggel csinálja csak főleg)
A 6gen szintén nem rendelkezik zsír új kuplunggal, de abban már tuti volt cserélve és abban ugye van klíma, de semmit nem ront ha bekapcsolom sem a vezetésen, de pláne nem rángat jobban, persze némi teljesítmény esés van, de nem is drámai egyáltalán. '99-ben sikerült a Hondának megoldani, (meg sok másnak is szerintem) Kia-nak meg nem évtizedekkel később se, ez van. (tényleg meleg azért, hogy egy sima manuálist nem tudtak összehozni, ami jól működik..... )
Ilyen robotizált sima kuplungos van ugye a 8gen UFO-ban is, anyámnak az van. Sima A-ban használva igencsak bólogatós, limbó-hintós a váltás, az ember jobban teszi, ha váltáskor, mintha kézivel váltanál, leveszi a lábát a gázról, mert akkor nem olyan durva a "limbózás".
Viszont ha úgy használod, hogy előre-hátra tologatod te magad a sebességeket a váltókarral, (van ilyen fokozat is) akkor sokkal elviselhetőbb a váltás és gyorsabb is. Abarth-nál akkor ez nem sikerült, pedig legalább Sport módban illene úgy váltania, főleg egy ilyen kis mini seggrakétának.
Ezzel egyetértek, igazából az új autókból nekem ami kellene mondjuk a 7gen Accordba egy telefon tükrözésre képes kijelző, meg egy ledes fényszóró és tökéletes lenne.
De persze mindenkinek más, ez csak az én véleményem, meg már lehet öregszem.
Gondolom típusonként más a hangolás, én is vezettem olyan tiptronicot ami jó volt, de azzal a 2,5 tdivel szörnyű volt.
Az Abarthban viszont nagyon lassú, gondolkodott csak még sport módban is. Fürge kis autó a kis turbo motor pörög, közben nagyon jó hang, durrog meg minden, aztán sportban lazán elforgatja leszabályzásig szinte, aztán a váltás meg olyan lassú, hogy csak bólogatsz, leesik a fordulat, majd vársz és jön az újabb rúgás.
Én még olyan igazán szar automatával nem találkoztam, ez a Kia is csak meglepő volt, mert nem ezt vártam. A Sharanunkban is 5-ös tiptronic volt, mint abban a Superb-ben, s az hibátlan volt..
Köszönöm a lehetőséget, egyszer talán összefutunk! Sokat járok amúgy is Pesten, vagy majd valami autós rendezvényen esetleg.
Amúgy nekem a legrosszabb automata élményem, ami nagyon beégett, az régebben egy első generációs Superb 2,5 TDi Tiptronic, meg nem olyan régen egy Abarth 500 automata.
(Imádom az Abarthot, de az automata teljesen hazavágja az élményt.)
Igen, nekünk is a gyengébbekben van a 7es. Vannak Jetták, a 150 lovas az 6os, a 110 lovas az 7es. A 7es nagyon durván finomabb, de abból már kettő is megadta magát, mindenféle előjel nélkül megállt. Millió feletti javítási összeg volt, van még 6 db ilyen, már alig várom.
Viszont van olyan újabb Superb is ami 200 lóerős és 7es DSG, de az már lehet más kicsit.
Kézivel én sem találkoztam még ilyennel, de azt mondják ezekből is az újabbak ilyenek és valami környezetvédelmi dolog van ennek a programozása mögött is.
Azt sajnos sok más típusnál is tapasztalom, amikből cégesen több generáció volt/van, hogy amíg euro5-ös motorral vettük addig jó volt vezetni is és kevesebb probléma is volt, amikor jöttek az euro6osok, azóta csak a gond van mindegyikkel.
Francia és német vonalon is tapasztalom ezt, oldalakat tudnék írni...
Öö nem vagyok otthon Kiá-ban, meg nem is leszek, nem jönnek be a koreaiak.. :-) Amit tudok, h a kocsi 2020 februári volt, s újan vették a tesómék, a legmagasabb gyári felszereltséggel, amiben ez a duplakuplungos váltó is volt. Az lehet, h a Ceed-be mást tesznek.. Azt nem tom h ez olajos e, csak hogy 7 fokozatú.
Ha BP-i vagy valami környékén járaz valahol fussunk össze, megmutatom az automatát ( hibátlan az ), meg megnézzük a kézivel mizu. Nekem volt 2 kézi váltós is, és most dupla kuplungos automata van. Van még egy Ford is automatával, na azt is szívesem megmutatom milyen egy igazán szar váltó .
Jah, az olajos, 6-os DSG a megbízhatóbb. A 7-es, száraz kuplungosat a gyengébb kocsikba teszik a VW-nél.
Vezettem én is már több tucat automatát, de ilyen szarakodóst még sose. A pickupban egy full hagyományos, régivágású 4-es van, de ha megbököm a gázt, ugrik. Nagyon finoman is lehet menni vele, mint ahogy dinamikusan is term. A duplakuplungosról meg azt gondoltam, h az a legjobb, szerkezetileg egy automatizált kézi váltó, oszt tessék. De - mondom - a hangolása volt szar, egy jobb programmal azóta már helyre hozhatták. Viszont olyannal se találkoztam még, amit te írtál, h a kézi váltóval nem lehet finoman menni..
Akkor meg vagyok nyugodva, hogy nem jobb az automata, úgysem szeretem, akkor ugrálunk tovább boldogan...
Én is főleg németeket vezettem/vezetek automatában, a régi hagyományostól kezdve az első tiptronicon keresztül a mai DSG-ig. A DSG-k nagyon finomak, van több 6-os és több 7-es is a cégnél. A 7esek finomabbak, viszont azzal már többel is volt baj, 6-ossal még soha.
Ezt kipróbálhattad volna, ha átjössz.. Amikor meg nagyobb gázt adtam, h menjen már, akkor ugyanúgy megvolt a min 1 sec hatásszünet, csak utána megugrott, mint egy bakkecske. Anno egy haverom 2005-ben megvette a Passatot újan az akkor újdonság DSG-vel, s az tökéletes volt.
Na én pont erre lennék kíváncsi, hogy automatával milyen, ahogy ezt az előző hozzászólásomban írtam, de amit leírtál az nem túl bizalomgerjesztő.
Eddig automatával csak német és francia tapasztalatom van ( na jó, meg egy kicsi olasz, de az más világ volt. ),de nem vagyok automata párti.
Érdeklődnék, hogy próbáltál kéziváltósat és automatát is belőle esetleg? Ha igen, akkor nagyon kíváncsi lennék a tapasztalatodra. Ha nem, akkor majd írj légy szíves, ha már használod egy ideje, hogy milyen automatával.
Azért kérdezem, mert én fél éve használok egy Ceed SW-t azonos motorral, kéziváltóval. Nem Gt line, de az alatt a legmagasabb felszereltség, Platinum szint Ada és Luxus csomaggal. Ezzel nincs is semmi baj, nagyon jól felszerelt autó, pár apró dolog van ami nem tetszik, de semmi panaszom nem lehetne rá.
Ami viszont nagyon bosszantó, ezért lennék kíváncsi majd a tapasztalataidra, az az elinduláskor és a kis sebességgel való araszoláskor tapasztalható rángatás. Ez valami botrányos sajnos. Pedig régóta vezetek, sokat megyek, nagyon sok féle autóval és eddig soha nem tapasztaltam ilyet. De sajnos a Kianál is annyit mondtak, hogy ezek ilyenek...
Aki ismerősnek van ilyen kéziváltósban, az szintén mind ezzel a problémával szenved.
Én nem vagyok automata párti, de már azon vagyok, hogy ehhez az autóhoz lehet az kéne.
Ha induláskor nem találod el azt a nagyon-nagyon szűk fordulatszám tartományt és kuplung adagolást amivel normálisan el tudsz indulni, akkor rángat és nem akar menni akármit csinálsz, csak ha újra kuplungolsz és játszol a gázzal. Amúgy meg nagyon finom a motor, de érzékeny a gázpedál, ha kicsit több gázt adsz, akkor meg már nagyon pörög a motor. Ez hatványozottan igaz, ha lépésben kéne gurulni, azt pl kettesben alapjárat környékén kis gázzal, amit a legtöbb autó simán visz, azt ez nem tudja, csak remeg, rángat...
A legrosszabb az, amikor pl odaérsz egy kereszteződéshez, de nem kell megállni teljesen, de már csak picit gurul az autó, nyilván azt egyesben próbálnád, de az megoldhatatlan feladat neki. Ilyenkor inkább meg kell állni és úgy elindulni.
Ami még ezt tudja fokozni, ha bekapcsolod a klímát. Érezhetően gyengébb az autó és sokkal jobban rángat. Azt gondolná az ember, hogy egy mai modern, 160 lóerős autóban a klímát már nem venni észre ennyire.
Lassan ár elhiteti velem ez az autó, hogy béna vagyok és nem tudok autót vezetni...
Akinek eddig kölcsönadtam az mindenki sokkot kapott és mint a bakkecske kb úgy indult el vel.
Nagyjából meg lehet szokni, meg vannak trükkök, amivel már sokszor ki tudom ezeket kerülni, de nem mindig és persze a legrosszabbkor rángat mindig. De elég bosszantó, hogy minden elinduláskor rendesen koncentrálni kell, hogy mivel kerüld el a rángatást.
Amúgy nagyon finom autó, jó vele utazni, nem is eszik sokat, de a turbo ellenére eléggé pörgetni kell, kicsit szívó jellegű a motorkarakterisztika. Van német TSI-nk is a cégben, az sokkal nyomatékosabb alul teljesen másképp viselkedik. De azért nem bánom, hogy nem németben ülök.
Jut eszembe, kipróbáltad az automatát?? Mert a nálam levő Sportage-ben is duplakuplungos automata volt, s engem nagyon idegesített a késlekedése. Ha már ment, akkor gyorsan váltott, nem azzal volt gond, hanem az elindulással, de főleg akkor, ha már gurult a kocsi, s a gázra léptél. A körforgalmaknál pl tök szar volt, h nem indult el gázadásra, hanem várt legalább egy másodpercet. Hiába nyomtam meg a sport gombot, akkor nagyobb gázzal indult meg, de ugyanaz volt a késlekedés. Ezt amúgy a tesztekben is leírták, nem csak engem zavart. De sztem egy jobban megírt vezérlő szoftver azóta már megoldhatta.
Ezek az 1.5-ös motorok sztem mindenre IS jók, pláne ugye, hogy turbósak. 160 ló? Tökéletes az
Én az 1.5 szívóval is teljesen elvagyok a 114 lovával, no persze ha nagyobb kasztni lenne hozzá mint ennél, akkor kellene pár plusz lovacska, de a tiédben meglesz.
Az automata meg jó, pláne egy 7-es, de én még nem vagyok elég öreg hozzá. Adott helyzetben persze biztosan meg tudnám szokni én is.
Szaki cartárs beszélt rá...
Deee mindenképp jobb lesz így, anyának egyre többször kell majd mennie képzésekre (Budapestre is), nem akkora baj, ha nem kell állandóan a "lekvárt kevernie".
Gt line pro (van sport is).
Cégautó adó végett csak 1.5 turbó, 160 ló.
7-es automata váltó, mindenféle jó dologgal, plusz panorámatető és vonóhorog. Orange fusion színben.
Meg mesélj kicsit, nem ismerem a Kia-t és hadd ne nézzem meg a katalógusban, milyen motorral érkezik, hány pacit szorítottak bele, hány gangos vagy nem gangos, (automata) stb-stb.? Most fosd a szót, ne amikor nem kell. ( )
Volvo nem igazán került a látómezőbe. Köszönöm, hogy eszembe juttattad, de már meg van rendelve az új. Ha minden jól meg, a karácsonyi kacsamájat már az autóban fogyaszthatom el!