Nah, motort még sose jutott eszembe tunyingolni, a nagyobbak mind úgy mentek, hogy nem volt minek.. :-) Na jó, az egy foggal kisebb első lánckerék az játszott, de annyi.
Hát az én véleményem szerint az ilyen piggyback cuccoknál mint ez a PowerCommander még egy előre megírt program is jobb lehet. Programozás azért nem annyiból áll, hogy gyújtás meg benzin, főleg egy Hondánál.
Vegyünk egy Accord 2.4 ECU-t. Van 2db VTC tábla VTEC alatt (Low Cam) és VTEC felett (High Cam). Ezzel tudod szabályozni, hogy a szívó tengely adott fordulaton és vákuumon mekkorát fokoljon.
Van 5db Low Cam Fuel, 5db High Cam Fuel, 5db Low Cam Ignition, 5db High Cam Ignition, 5db Low Cam Knock Limit, 5db High Cam Knock Limit, 1-1db Knock Retard, 1-1db Knock Sensitivity, 3-3db WOT Enrichment tábla, és ezek csak az alap táblák amik az üzemanyagot és a gyújtást változtatják. Ezeken kívül van egy rakat gyújtás és üzemanyag korrekció motor hőmérsékletre, beszívott levegő hőmérsékletre, fordulat/gázpedál/sebesség kompenzálás, hengerenként külön gyújtás és üzemanyag korrekciók..stb. Táblák amivel szabályzod, hogy mikor legyen WOT és mikor ne, mikor váltson a VTEC és mikor ne, gázpedál/pillangó nyitás, befecskendezési szög...stb..stb. Ezeket egy piggyback-el nem fogod tudni soha felül írni, de egy előre megírt programmal tudod változtatni. Hiába állítod a benzint meg a gyújtást, ha a többit nem állítod akkor sokat nem érsz el vele. Ráadásul állíthatod piggyback-el a gyújtást, ha a motorvezérlő folyamatosan rá korrigál és dinamikusan elveszi a gyújtást. Olyan motoroknál lehet értelme ahol nincsenek ilyen korrekciók, de 2003 utáni Honda ECU-nál már nincs.
Az autós szakmában létezik olyan megoldás mint motorkerékpároknál a Dynojet PowerCommander? A PowerCommandernél lehetőség van akár minden egyes hengerhez más programot írni, illetve 250 RPM-enként és 10 gázállásonként lehet módosítani a befecskendezést és a gyújtási időt. Nem kell hozzá ECU-t módosítani, csak rá kell dugni az eszközt az ECU elé (ez is ilyen piggyback cucc) és padon fel kell programozni. Előtte minden leömlő ághoz kell csináltatni kipufogósnál egy menetes csatlakozási lehetőséget, ahová a mérőpad lamdba szondáját be lehet tekerentyűzni és indulhat a buli. Ezek az előre megírt ECU progik nem más mint bullshit, nincs 2 egyforma jármű amiben koppra ugyanolyan minden alkatrész, a tuningnak csak úgy van igazán értelme ha az adott járműhöz van igazítva. Nekem anno a motoromat AGO Mester csinálta, nagyon durva változás lett az előtte/utána állapot, ennél a motornál egy 2 térképes progi lett írva (V2-es motor).
Nem akarok vitát generálni. A saját autódon láttad, hogy valójában egy programozás mennyire rohadt sok idő. Minden autónál így kéne működnie, bár igény az kb nulla erre, mert mindenki 5perc alatt elkészült programot szeretne. Sajnos te nem látsz bele a programba, így nem is tudhatod, hogy mi van állítva és hogyan. Sajnos én is csináltam pár autót anno így és rájöttem, hogy ott vernek át ahol akarnak, sőt sok esetben aki küldi a programot, az se tudja, mert vette valahonnan korábban. Persze jobb lesz az autó és az emberek 99.9%-nak ez bőven elég, de sajnos vannak esetek amikor olyan módosítások vannak, amiknek nem örülnél ha kiderülne. Lásd ezt az FK8-at a múltkor, vagy a másikat legutóbb. De volt Accord is ilyen. És mindezt az egyik legnagyobb hazai cég kezei közül akit rengetegen dicsérnek, hogy mennyire jók és mennyire profik. Én ezek miatt nem bízom már az olyan programokba amikbe nem látok bele. Emiatt viszont vannak autók amiket ugyan tudnék programozni (dízelek...stb), de ezekhez egy saját, egyedi "Stage1" program kifejlesztése amit később gyorsan fel lehet tölteni és max minimálisan korrigálni kell, akár több nap is lehet. Erre meg nem nagyon találsz embert aki ilyet bevállal, jó nekik a "nagyon profi chiptuning cég" aki majd 5perc alatt feltölt valamit.
No de én nem fikáztalak, sőt! Jópár ismerősömnek ajánlottam a munkátokat.
Egyszer sem mondtam, hogy átvertetek, KawaBazsy-nak is én ajánlottalak, mert nekem bevált a cucc.
Ezért is tudtam anno éppen csisszre visszaérni záróra előtt a szállásra, mert sokkal faszábban ment, gyorsabb voltam!
Semmiféle átejtés nem volt.
Ezt el is mondtam anno mindenkinek hogy ha vkinek nem tetszik akkor semmi gond, visszatesszük a gyári progit és money back.
Pontosan így történt.
Fel lett töltve rá az elôre megírt program pont úgy ahogy a gyári autóknál is, ott se írják meg egyesével külön
Ahol komlyabb módosítási igények voltak mint pl. szívósor, tengely vtc. stb. ott mindig is a L. Petit ajánlottam mert ô tudja személyesen felprogizni.
Bár nekem anno log alapján lett programozva amit elküldtem és módosítottak rajta majd visszaküldték rátöltöttem újabb loggolás és így ment ez qrva sokáig.
Aztán van aki utcán menetközben progizik, más padon csinálja ugyanezt. Így megy ez.
Egyébként olyan nem lesz hogy vkit. mindenki dicsérjen.
Fikáz itt mindenki mindenkit sajnos...
Az immo és a 2-es lambda azért lett kikapcsolva mert úgy kérte a tulajdonos.
Egyébként nem mindegyiknél volt/van kikapcsolva a 2-es lambda figyelés.
Immozni meg nem akartattak így az is ki lett kapcsolva de természetesen meglehet csinálni anélkül is.
A keverék szegényedik fordulaton, gyári ecu-val is ha kap egy leömlôt, de pl. Fn2-nél még egy direktszûrô esetén is.
Annyi hogy gyárilag elég dúsra van megírva.
A gázreakció is jobb lett mint gyárilag persze lehet még érzékenyebbre állítani.
Sergey tud rajta állítani kb. bármit, de az tény hogy én nem.
Persze ettôl még teljesen jól mûködik, vannak akiknek már több 100 ezer km. óta.
VAn ez a pohártartó középen, a váltó mögött, annak nem marad zárva a fedele. Nagyon nem zavar, mert oda pakolok, de bonyi kiszedni, megjavítani, csinált vki már ilyet?
Ill. láttam ma egy bézs belsős Accordot, tök teccett. Létezett ilyen Type-S-ben is, vagy ehhez csak fekete?
A két szélső kisebb profilú bütykök se egyformák. Ez azárt van mert így kis fordulaton is lehet biztosítani a jó keverékképzést, örvényléssel. Itt jól látszik
A két szélső bütyök közel azonos profilú a középső a nagy profilú.
VTEC alatt a két külső bütyök mozgatja a két szelepet, VTEC felett meg az egy nagy középső mozgatja a két szelepet.
Létezik 3 stage VTEC de az más.
Yepp.. gondolom a másodikra olyan 2500-3000 körül vált, mert onnan király a középtartomány 5000-ig, bármilyen forgalmi szituban elég az erő. Feljebb még a pályá is csak azért forgattam, mer jól esett. :-)
Teljesen más a kettőnél a VTEC rendszere.
K20Z2: VTEC csak szívó oldalon van, ott is csak két bütyök. VIDEO
K24A3: Szívó és kipu oldalon is 3 "bütykös" VTEC van.
Összehasonlítva a K20Z2-t, ill. a K24A3-at, ugye írtad, h a kisebbnél már 2200nál a nagyobb profilra vált a Vtec, a K24-nél meg csak 6000-nél.. lehet tudni, h miért ez a különbség?
Ill. még azt találtam, h a K24-nél 500-al feljebb van a redline, viszont a kisebb "négyzetes" motor, megegyezik a furat s a löket, a nagyobbnál csak a löket hosszabb, ami elvben nyomatékosabb karaktert ad, a pörgősséggel szemben..
Ilyen volt nekem a Civicben. Mp3 lejátszáshoz teljesen jó. Rá tudod dugni a telefont is, de pendrive-ról is működik. A gyári rádióról lehet vezérelni, mintha CD-tár lenne.
Ezt még én is be tudtam üzemelni. Rádió ki, kütyüt bedugod a CD-tár foglaltba, a csatlakozókat meg bevezeted a kesztyűtartóba.
Ha csak ennyi az igényed, arra teljesen jó.
Arra figyelj, hogy jó legyen a csatlakozó, hogy ne kelljen buherálni utólag.
Én komolyabbat szerettem volna, főleg hogy nekem gyakran kell a navigáció, és elég macerás telefonról.
Az általam linkeltre gondoltam, nem tudtam, h létezik ilyen. De akkor ezek szerint te ilyen nagyobb tudású egységet szeretnél.. Engem nem mozgat meg, volt a fullos Kia-ban is, ami itt volt nálam, de egyszer se kapcsoltam be. Öregszem, vagy mi. :-)
Az általad linkeltre gondolsz, vagy amit én rendeltem?
Előbbi esetben:
Hasonló kütyü van Accordhoz is, pár ezer ft-ért rendelhető Kínából. Civic-emben volt ilyen.
Utóbbi esetben:
Ez egy Androidos fejegység, tulajdonképpen egy tablet, ami vezérel mindent, amit a gyári rádió is (klíma, ventilátor, rádió stb.), sőt a kormány gombjai is működnek. Emellett azt telepítesz rá amit akarsz (navigáció, böngésző, youtube, stb.), meg telefont is tudsz tükrözni. Bluetooth-os kihangosítóként is működik.
Tulajdonképpen azt tudja majd a 17 éves autóm, amit sok új autó tud.
Az enyém már elvileg úton van, lassan meg kellene érkeznie. Ha be lesz szerelve, összefuthatunk, és megmutathatom.
Elírtad, hadd javítsalak ki, tévedett
A két szó jelentéstartalma között elég nagy a különbség. Szerintem az eladó (mellesleg a barátom) azért mondta, hogy ültetett, mert előzőleg én mondtam neki. Én ugyanis úgy emlékeztem, hogy többek között az is különbség a sima 2.4 exe és type-s között, hogy a type-s az 1cm-rel ültetve van. Ezek szerint nem így van, tévedtem. Nem volt semmi szándékosság, vagy megtévesztési szándék az információ mögött. Béke.