Nem tudom, hogy mi volt belül. Nyílván, nálam, működött a bizalmi faktor is, megbíztam Szabiban, nem is feltételeztem, hogy át akar ejteni, ahogy most, így utólag sem feltételezek ilyesmit. Egyszerűen sok volt a pozitív visszajelzés mindenhonnan, ezért szerettem volna én is megcsináltatni. Aztán, hogy a finomhangolás megtörtént-e anno távoli kapcsolattal vagy sem, nem tudom.
Olvasd el a Civic topikban a #186774-es posztomat. Azt profi műhely csinálta, arra az autóra írva, padon mérve. Az autó jobb lett, és hatalmas gondok azért felhasználói oldalról nem voltak vele. Mondjuk ha beesett volna az üzemanyag nyomás vagy beszart volna a 2-es szonda, akkor úgyse dobott volna hibát
Laikusnak elég az ha jobbnak érzi vagy papíron jobbat mutat és nem érdekli valójában mi van a háttérben, ahogy téged se érdekelt Akinek meg gondja van általában az se megy vissza reklamálni. Neked egy sablon fájl lett feltöltve, és ha jól gondolom, nem lett megnézve milyen az üzemanyag arány a program után, milyen a gyújtás és knock control értékek...stb. Sajnos a tuning cégek nagy része ugyanígy csinálja, az embereknek meg jó ez is. Nekem nem volt elég és törekszem arra, hogy jobb legyen. Bár igény alig van rá, mert tőlem is sokszor csak egy "gyors Stage1"-et kérnek, de én legalább annál is megnézem, hogy tuti jó-e minden.
Biztosan így van, nem vagyok programozó. Az enyémre töltötték fel a programot, gondolom erre a specifikációra írták mert nagyon fasza lett. Teljesen más lett a karakterisztikája. Sosem volt gondom vele, de ettől nyílván lehetett szar, csak nem láttam bele és ahogy mondtad is, nem is érdekelt, hiszen lényegesen jobb lett.
A VTEC váltás terhelésre is szabályozható. Padlógázon lejjebb vált, de ha nem padlót nyomsz akkor marad a 6000. Magyarán 5500-as fordulaton is tudsz menni úgy, hogy nem vált a VTEC, hiába van lejjebb rakva. Olvasd el pl ezt.
Azt nézem a fokozatkiosztási diagramon, hogy 6-ban 5500-as fordulatnál 227-el megy a kocsi. Ez azt jelenti, h nyugodtan lehetne lejjebb is a Vtec váltás, nincs az, h nagyobb, állandó sebességnél sokat zabál.. Lehet tudni, h miért ilyen magasra tették? Olyan lehetőség van, h semmit nem babrál bele az ember a computerbe, csak ezt állítja lejjebb (akár belülről)? Amúgy én nem bánom, ha mesélsz ezekről, szívesen tanulunk.. :-)
Órákig tudnék mesélni neked a "reflash"-ről. Pl, hogy immo és 2-es szonda ugye alapból ki volt kapcsolva ha ECU-t vettél, de szerintem ha a tiedet flashelték akkor is. Több leömlős autónál vtec felett miért volt szegény a keverék? Az 1:1 gázreakció miért butább mint az enyém, aminél még közel sincs 1:1 a gázreakció?
Igen jobb lett tőle az autó, de ahogy nálam a "Stage1 reflash" sem működik rendesen minden autónál, így az a reflash sem. A különbség csak az, hogy annál senki nem tud állítani semmit sem. Kapsz amit kapsz aztán vagy jó, vagy nem és ha jónak érzed, úgyse fogod elkezdeni logolni, hogy valójában miket mutat.
Tegnap voltam egy cangás kört megint Esztergom-Párkány irányba, csak most Visegrádról indultam. A zasszony is jönne, mer a gyerek meg szeretné nézni Esztergomban a múzeumokat, kincseket.. ha ti is jönnétek, ki lehetne próbálni azt a parasztos kaját akár.. :-) De persze ha nagyon lefoglal az autóvétel, úgyse lesz időd..
Megberregtettem kicsit az ATS-t. Télleg érezni 6000-nél a hegyesebb profilt, de ugye 7300-nél vége a dalnak.. Próbálgattam 1-2 ill. 2-3 ban is, túl kicsi ez a sáv, váltáskor alá esik a fordulat.. Átprogramozni nem akarom, de JF említette, h volt Usa-ban olyan lehetőség, h kiadtak computert X dollárért, amiben fix módosítások voltak, pl Vtec váltás 4500-nál, max fordulat 8000-nél. Olyat nem lehet, h venni egy ilyet, mellékötni, s lehetne gombbal váltani a 2 közt?
Nekem CD-táras ban benne. Úgy tudom az AUX csatlakozó a hátulján van. Nemsokára ki lesz szedve, megnézem majd, mert nekem nem egyértelmű, hogy a CD -tár az AUX-ra van kötve, vagy van külön AUX is. De az enyém ráncfelvarott már.
Nézegettem a gyári hifit, B típus van a kocsiban. Azt írják, h opciósan kazettás egyság is kérhető volt hozzá.. Annak hol lett volna az etető nyílása? Ill. van olyan gomb, h "CD/AUX", de külső bemenetet nem láttam.. hol kéne keresnem?
Nézegetem az adatokat, az Usa kivitelű Accord K24A4 motorja 160 lovat tud csak csúcsban, mindezt 5500 fordulaton. Azt feltételezem, hogy ez harmonikusabb az aut. váltóval, mint az A3, ami ugye 6800-as fordulaton tud 190 lovat. Persze látni kéne a nyomatékgörbét is.. Egy dolgot nem értek, az Accord Euro R K20A motort kapott, 217 lóval.. Miért nem ezt a K24-et tekerték jobban fel, úgy nyomaték is több lenne alul, ami jobban illik egy nehezebb, középkategóriás szedánhoz..? Ennek a K24-nek nincs nagyon 200 ló feletti változata.
Megrendeltem az alábbi egységet. Ha van rá igény, majd beszámolok a fejleményről, bár állítólag kb. 3 hét, míg megérkezik.
Az árról csak annyit, hogy megkérdeztem egy másik céget is. Ők nem is foglalkoznak kimondottan ilyen típusspecifikus egységgel, de vállalnák. Becslés alapján is több lenne náluk. Maradtam az eredeti ajánlatnál.
Hö, akkor a 8 gen 1.8 hasonló a Vtec-E-hez.. Ott is takarékos vagy normál üzemállapot volt (Eco módban az egyik szívószelepet csak kicsit nyitotta, így szegénykeverékkel ment a motor).
- 8G Civic R18/R18 i-VTEC: - alapból "nagy" tengelyen fut és egy ECO profilra vált részterhelésen 1000-3500rpm között
- Accord/CRV és néhány L-es motor ugyanez.
- 7G Accord K20Z2, Civic VSA, FRV K20..stb csak szívó oldalon van VTEC, jellemzően 2200 körül vált viszont van szívó oldali VTC
- EP3, FN2...stb K20 szívó és kipu oldalon is van VTEC és 5500 környékén vált és szintén van szívó oldaon VTC.
- Újabb motoroknál van "Cruising" és WOT VTEC, turbósoknál jellemzően csak szívó oldalon, de szívó és kipu oldalon is van VTC.
Accord K24-nél, FN2-nél ...stb van értelme piszkálni a VTEC váltás, a többinél nem nagyon, de VTC-vel lehet játszani
Érdekes, h érezni nem annyira lehet, meg a hangja se nő meg, mint pl az EP2-ben.. Lehet elmék autózni, s megfigyelem. :-)
Anyám 1.2 Jazz-e is i-vtec, gondolom ott előbb nyit, mer az 6500 körül tilt. :-)