Régóta nem kellett Budapesten gumishoz mennem, de sajnos egyéb szolgáltatásokban rossz tapasztalatok miatt inkább kérek ajánlást. Hátha megspórolok egy negatív tapasztalatot magamnak.
Ha jól emlékszem Grego ajánlott megbízható gumist BP-en, aki nem cseszi össze a felnit, de nem találom az ajánlást a hozzászólások között. Van ilyen megbízható gumis?
Én Sava All Weather-t vettem az Accordra (205/55 R16). Teljesen meg vagyok elégedve vele. Kb fél év és 5000 km mehetett bele. Kopást épp tegnap mértem, ennyi használat alatt nem mérhető. Nem nyöszörög, nem zajos, nem repedezik, nem mállik. Elvileg a Debica Navigator 3 ugyanez a minta, automax.hu -n egy kicsit olcsóbb mint a Sava. Ha jól tudom ezek a lengyel Goodyear gyárban készülnek. Mintája kb ugyanaz mint a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3-nak (ami elég jól szerepelt a tesztekben).
Asszony Megane-ján egy szett Nokian-t gariztattam a Marso-nál, mert értékelhetetlenül elkezdett repedezni 1-1,5 év után. Kopásarányosan visszaadták az árát. Utána Bridgestone-t vettem rá, jó drága volt, 1 év (10.000Km) alatt kb 1mm-t kopott és az első kerekeken látszik hogy a körforgalom "kiharapott" belőle pár pici darabot .
Összehasonlítva a Bridgestone meg se érzi ha vízbe megyek vele (185/60 R15), a Sava azért ennél gyengébb, de értelmes használat mellett teljesen jó. Szakadó esőben úgysem száguldozom, főleg nem 2 gyerekkel.
A jazzre 4 évszakost szoktam venni, az normális üzemmódban közlekedik, az oda teljesen jó. Legfőképp a feleségem használja, azzal jár dolgozni. Bár ez az Si nekem is nagyon bejön, ezt meg szoktam kergetni én is. Ha nem piros lenne, azzal szaladgálnék a környéken mindenhova.
A civicre arra kell külön a nyári, külön a téli.
Én Hankook Kinergy 4s2-t használok a két tonnás A6-on, semmi extrát nem vettem észre eddig sem télen, sem nyáron.
Anno megnéztem néhány tesztet (tyrereviews), azokon nagyon jól szerepelt, valamint az ára is egész kedvező (245/40 R18 méretben ~50e darabja). Tavaly március óta használom egyébként, nagyjából 30e km van bennük.
Igen, ezaz, hogy a 4évszakosból a szar az tényleg szar. Azt számolgatom, hogy jobban megéri-e inkább egy 16-os téli (felni van hozzá), meg egy 17-es nyári közepes minőségű, vagy a 4évszakos. A Nexen árban is meg teszt alapján is nagyon tetszik nekem is, úgyhogy a felé hajlok én is.
Anno a legdrágábbat vettem a Fiestára (2019-ben harminc felett volt a 195/45 R16 gumi), de a 4 évszakosnál nem éri meg spórolni. A Nexent igen dicsérik amúgy..
Na én pont négyévszakoson töröm a fejem a "tartalék/játszós" autónkra (7gen accord), de 17"-ban. Olyan árak vannak, hogy elszédültem. Évi kb. 5000 km lesz max beletéve a kocsiba, úgyhogy nem tudom, hogy milyet vegyek rá. Most az ár/érték arányban befutó talán a Nexen nblue 4season. ~30k/db. Egyel fölötte a Vredestein Quatrac Pro már 38k, a Nokian seasonproof már 41k, a Kleber Quadraxer 2 meg 52k
Az komoly!!! Szép remények!!! Akkor vehetek lehet majd rá komplett szettet!
Kell vennem a jazzre egy komplett szettet, a civicre egy teljes télit, meg akkor lehet a nyári is beugrik.
Nem vagyok túl boldog, horror ára van a gumiknak.
Ez sajnos már teljesen normális lett. 3 éves Hankook gumiknál az repedezett meg amit nem ér a nap. 4 éves téli gumik olyan repedtek mint 10 évvel ezelőtt az akkor 20 éves gumik.
Ezek a Primacy gumik rakás szarok....
2 éve éppen egy 10 gen-t vezettem az M0-n, és a jobb első gumi oldalfala teljes kerületében felhasadt és alig tudtam megállni 120-as tempóról...
Bridgestone nekem is az egyik favorit, a Corollán gyárilag az volt újan, baromi jól tapadt. A Fiestára is ezt a márkát vettem 4 évszakosnak, s tökéletes volt.
Alatta javítottam a hibám, mert csak felét ment vele, a másik felét télin.
Én kímélem az autót, lassan vezetek.
Nem kell nyaranta gumit cserélnem, mert 4 autó van itthon, és megoszlik az éves km futás. Viszont így 4 nyaranta kell sokat vennem.
Soha nem történt még ilyen egyetlen gumimmal sem, pedig igen sokat elhasználtam már, egész nap nyúzom őket tuskók, gyökerek, meg minden szar között. Erre a civicé megy szét, ami csak kövesúton jár.....Még a kátyú is inkább megrepeszti, vagy belevág egy kicsit, erre ennek meg a futófelületből szakad le egy darab a szövetig.
Ha nekem még lenne EP3-mam, akkor tuti Yokohama ADVAN Fleva-t (V701) vennék rá. Ebben a méretben ráadásul XL-es, ami pláne nagyon jó.
Nekem esőben is rohadt jó volt, szárazon meg pláne. Igaz, "csak" 7gen Accord Tourer-en voltak nekem, de nyáron kis túlzással nem tudtam olyat kanyarodni a vagonnal, hogy ne kanyarodjon be, inkább már attól féltem, hogy kettétörik valahol az a hosszú vonat kanyarban.
De ha esetleg tényleg veszel, akkor keress valami alternatív forrást rá, mert gumiboltoktól terror az ára..... kérdezd meg inkább Boozilla-t, ő a Yoko-kat általában mindig frankóbb áron hozza.
Persze azt veszel amit akarsz, (PS5, stb.) én csak beleszóltam, mert azt hittem telefon.
EP3-ra szeretnék új gumikat, gyári 205/45 R17 méretben. Stabil utcai gumit keresek, ami szárazon jó, esőben nem használom a kocsit, és azt sem szeretném, hogy életveszély legyen, amíg be nem melegszik.
A fő kiszemelt a michelin PS5, de a Goodyear Eagle F1 Assymetric 6-ról és a Hankook Ventus S1 Evo3-ról is jókat írnak, bár azt gondolnám, hogy a Hankook alacsonyabb polcon van, mint a másik kettő?!
- Self feliratú sor: szépen beállsz, aztán megtankolsz magadnak "normál" áron
- Servito feliratú sor: beállsz, jön a kutas, megtankol neked....majd fizetsz kb. +30 %-ot
Tájékozatlan voltam, így beálltam a sorba ami éppen szimpatikus volt, egy Servito volt. Jön a kutas, magyarul szólít meg, köszön, visszaköszönök. Kezdek tankolni, amikor mondja majd ő. Mondom, nem köszi, én intézem magamnak. Azt mondja, akkor át kell állnom a másik sorba, ott tankolhatok. Lesek mint hal a vízben. Kérdezem egyéb különbség van-e, mert felőlem tankolhat ős is, de végig fogom nézni, ő csak a pisztolyt fogja és húzza, az autóhoz ne nyúljon. Mondja oké. Így is lett. Szerinted mennyire lepődtem meg a fizetésnél ? Életem legdrágább tankolása volt.
Off:
Tankolás. A ismerősöm merengett el azon, h miért panaszkodnak az emberek a drága benzin miatt. Szerinte nem drágult semmit. Az ő férje mindig 10ezerért tankol ... (Igen, szőke. Platina ofc!)
Csak egy apróság. A tehermentesító gyűrű egyedül magyarországon van. Külföldön központosító gyűrűnek hívják. Ahogy a pótféklámpa sem pót hanem középső vagy harmadik féklámpa máshol. Ettől függetlenül egy 2-3mm-es műanyag nehogy már több erőt tudjon átvinni mint 4-5db 12-14mm vastag csavar. Mindenesetre a csavarok odahúzzák a felnit az agyra ahol a súrlódás miatt és a kúpos anyákkal viszik át a terhelést. Az 5db 12-es 14-es csavar nagyon sokat kibír. A kúpos anyák meg középre rakják a felnit és fixen rögzítik hogy ne mozduljon el a csavarokhoz képest. Lehet hogy álló helyzetben elég a központosító de már kanyarban és egyenes haladás esetén is éri oldalsó terhelés az agyat amivel a tehermentesítő nem tud mit kezdeni. Ahogy gyorsításnál is a csavarok viszik át az erőt nem a központosító gyűrű. Maradjunk annyiban hogy az a gyűrű azért kell hogy a kerék pont középre kerüljön. Ja még valami ha az 5 tőcsavar kevés akkor az az egy gömbfej ami max 12-14mm átmérőjű az mégis elég hogy fékezésnél kanyarodásnál megtartsa az egész autót? A lengéscsillapító is van de annak nem az a feladata hogy a gyorsulási lassulási erőket átvigye, ha csak szabadon lóg az autóban akkor ide oda lehet mozgatni mivel felül legtöbbször gumi ágyban fekszik. És láttam már pár autót ahol hiányzott a központosító gyűrű és egynek sem meg tönkre a tőcsavarja.