Na én pont négyévszakoson töröm a fejem a "tartalék/játszós" autónkra (7gen accord), de 17"-ban. Olyan árak vannak, hogy elszédültem. Évi kb. 5000 km lesz max beletéve a kocsiba, úgyhogy nem tudom, hogy milyet vegyek rá. Most az ár/érték arányban befutó talán a Nexen nblue 4season. ~30k/db. Egyel fölötte a Vredestein Quatrac Pro már 38k, a Nokian seasonproof már 41k, a Kleber Quadraxer 2 meg 52k
Az komoly!!! Szép remények!!! Akkor vehetek lehet majd rá komplett szettet!
Kell vennem a jazzre egy komplett szettet, a civicre egy teljes télit, meg akkor lehet a nyári is beugrik.
Nem vagyok túl boldog, horror ára van a gumiknak.
Ez sajnos már teljesen normális lett. 3 éves Hankook gumiknál az repedezett meg amit nem ér a nap. 4 éves téli gumik olyan repedtek mint 10 évvel ezelőtt az akkor 20 éves gumik.
Ezek a Primacy gumik rakás szarok....
2 éve éppen egy 10 gen-t vezettem az M0-n, és a jobb első gumi oldalfala teljes kerületében felhasadt és alig tudtam megállni 120-as tempóról...
Bridgestone nekem is az egyik favorit, a Corollán gyárilag az volt újan, baromi jól tapadt. A Fiestára is ezt a márkát vettem 4 évszakosnak, s tökéletes volt.
Alatta javítottam a hibám, mert csak felét ment vele, a másik felét télin.
Én kímélem az autót, lassan vezetek.
Nem kell nyaranta gumit cserélnem, mert 4 autó van itthon, és megoszlik az éves km futás. Viszont így 4 nyaranta kell sokat vennem.
Soha nem történt még ilyen egyetlen gumimmal sem, pedig igen sokat elhasználtam már, egész nap nyúzom őket tuskók, gyökerek, meg minden szar között. Erre a civicé megy szét, ami csak kövesúton jár.....Még a kátyú is inkább megrepeszti, vagy belevág egy kicsit, erre ennek meg a futófelületből szakad le egy darab a szövetig.
Ha nekem még lenne EP3-mam, akkor tuti Yokohama ADVAN Fleva-t (V701) vennék rá. Ebben a méretben ráadásul XL-es, ami pláne nagyon jó.
Nekem esőben is rohadt jó volt, szárazon meg pláne. Igaz, "csak" 7gen Accord Tourer-en voltak nekem, de nyáron kis túlzással nem tudtam olyat kanyarodni a vagonnal, hogy ne kanyarodjon be, inkább már attól féltem, hogy kettétörik valahol az a hosszú vonat kanyarban.
De ha esetleg tényleg veszel, akkor keress valami alternatív forrást rá, mert gumiboltoktól terror az ára..... kérdezd meg inkább Boozilla-t, ő a Yoko-kat általában mindig frankóbb áron hozza.
Persze azt veszel amit akarsz, (PS5, stb.) én csak beleszóltam, mert azt hittem telefon.
EP3-ra szeretnék új gumikat, gyári 205/45 R17 méretben. Stabil utcai gumit keresek, ami szárazon jó, esőben nem használom a kocsit, és azt sem szeretném, hogy életveszély legyen, amíg be nem melegszik.
A fő kiszemelt a michelin PS5, de a Goodyear Eagle F1 Assymetric 6-ról és a Hankook Ventus S1 Evo3-ról is jókat írnak, bár azt gondolnám, hogy a Hankook alacsonyabb polcon van, mint a másik kettő?!
- Self feliratú sor: szépen beállsz, aztán megtankolsz magadnak "normál" áron
- Servito feliratú sor: beállsz, jön a kutas, megtankol neked....majd fizetsz kb. +30 %-ot
Tájékozatlan voltam, így beálltam a sorba ami éppen szimpatikus volt, egy Servito volt. Jön a kutas, magyarul szólít meg, köszön, visszaköszönök. Kezdek tankolni, amikor mondja majd ő. Mondom, nem köszi, én intézem magamnak. Azt mondja, akkor át kell állnom a másik sorba, ott tankolhatok. Lesek mint hal a vízben. Kérdezem egyéb különbség van-e, mert felőlem tankolhat ős is, de végig fogom nézni, ő csak a pisztolyt fogja és húzza, az autóhoz ne nyúljon. Mondja oké. Így is lett. Szerinted mennyire lepődtem meg a fizetésnél ? Életem legdrágább tankolása volt.
Off:
Tankolás. A ismerősöm merengett el azon, h miért panaszkodnak az emberek a drága benzin miatt. Szerinte nem drágult semmit. Az ő férje mindig 10ezerért tankol ... (Igen, szőke. Platina ofc!)
Csak egy apróság. A tehermentesító gyűrű egyedül magyarországon van. Külföldön központosító gyűrűnek hívják. Ahogy a pótféklámpa sem pót hanem középső vagy harmadik féklámpa máshol. Ettől függetlenül egy 2-3mm-es műanyag nehogy már több erőt tudjon átvinni mint 4-5db 12-14mm vastag csavar. Mindenesetre a csavarok odahúzzák a felnit az agyra ahol a súrlódás miatt és a kúpos anyákkal viszik át a terhelést. Az 5db 12-es 14-es csavar nagyon sokat kibír. A kúpos anyák meg középre rakják a felnit és fixen rögzítik hogy ne mozduljon el a csavarokhoz képest. Lehet hogy álló helyzetben elég a központosító de már kanyarban és egyenes haladás esetén is éri oldalsó terhelés az agyat amivel a tehermentesítő nem tud mit kezdeni. Ahogy gyorsításnál is a csavarok viszik át az erőt nem a központosító gyűrű. Maradjunk annyiban hogy az a gyűrű azért kell hogy a kerék pont középre kerüljön. Ja még valami ha az 5 tőcsavar kevés akkor az az egy gömbfej ami max 12-14mm átmérőjű az mégis elég hogy fékezésnél kanyarodásnál megtartsa az egész autót? A lengéscsillapító is van de annak nem az a feladata hogy a gyorsulási lassulási erőket átvigye, ha csak szabadon lóg az autóban akkor ide oda lehet mozgatni mivel felül legtöbbször gumi ágyban fekszik. És láttam már pár autót ahol hiányzott a központosító gyűrű és egynek sem meg tönkre a tőcsavarja.
igen, jogos a kérdés. Tök rutintalanul beálltam a szabad kútfejhez ami servito volt, de ezt csak később vettem észre. Szóval jött a kutas én meg kedves mosollyal elhessegettem, hogy majd tankolok én, hagyja csak, sziesztázzon tovább. Vissza mosolygott, elment. Fizettem.
Aztán kiművelődtem hogy iperself vagy servito meg árdifi…
Én meg elmentem tankolni pihenésképpen ( ) meg begyógyszereztem magam max.-ra, (2 Aspirin+C meg 1 ACC 600) mert holnap nekem is menni kell visszakeresni a mai teli tank árát.
Ebben akkor meg is egyeztünk. ( )
Ha nem lenne világos, ( ) én is elengedtem a témát, mindenki csináljon azt amit akar vagy nem akar. (ez utóbbi legalább biztos az életben )
https://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070503g/
A kerékcsavarok ugyanis "csak" rögzítik a felnit az agyon, de nem központosítják azt. Ez a feladat az agyra felfekvő középfuratra hárul, illetve ha ez nagyobb a kívánatosnál, akkor a tehermentesítő gyűrűre. E nélkül rázni fog a kerék.
Azt hiszem bejemves-től megkaptad a válaszodat.
Azzal, hogy misztifikálni próbálod a központi illesztési hézagot, azzal nem magyarázod meg az esetleges hülyeséget, hogy a tőcsavarok tartanának mindent és kizárólagosan feszesen.
Az a hézag, csak azért van, hogy fizikálisan fel lehessen tenni szereléskor a felnit, mert ha teljesen egyforma lenne, akkor minimum ütni kéne mindig.
(így is előfordul, hogy nehezen tudják feltenni a kereket, de ezért van az az ominózus egy tized a belső agyméreteknél: 56.1, 64.1 ésatöbbi)
Szóval KÉREK szépen mindenkit, hogy ne akarjuk már megmagyarázni a nyilvánvaló ellentétét. Ez nem hit, meg nem ízlés dolga. Fizika és józan ész. Előbbire ismét üljünk be vagy kérjük ki egy azt oktató véleményét, utóbbit meg használjuk.
Azt ne felejtsük el, hogy a központosító gyűrű es a kerékagy között kell legyen egy illesztési hézag, mivel mindkét részt gyk. azonos hőmérsékleten szereled össze.
A tőcsavarokon/anyákon viszont van egy kúpos/íves rész, ami a meghúzás után valóban egy hézag mentes kapcsolatot ad, ami alkalmas a felnit érő erők átadására.
Pl a Zaporozsec, "kispolszki", Trabi, Wartburg... Ezeknél hogy oldották meg ezt a problémát?